RX 8 – Problem z odpalaniem

Mazda RX-8 2003–2011

Postprzez grzechu80 » 24 lut 2013, 21:56

marco7 Twoja procedura pomogla mojej Madzi :) to niewiarygodne ile rzeczy moze zmienic laik jaak ja , ktory od niedawna ma mazde rx8, kozystajaz zaledwie z forum I zdolnosci modyfikacji komputera w mazdzie prstymi sposobami.. na marginesie moja madzia nie odpalala , a jak juz odpalila to po zgaszeniu nie odpalala. reset kompa, procedura od marco7. I chodzi jak nowa..dziki chlopaki.:)
grzechu80
 

Postprzez alien2023 » 22 mar 2013, 13:23

Temat stary ale w ciąż aktualny. :(
Może coś mi doradzicie.
Zakupiłem rexa pod koniec 2012 roku. W tym czasie wymieniłem akumulator, cewki, kable, świece. Będąc na przeglądzie prosiłem żeby zwrócili uwagę na rozrusznik- stwierdzili że był wymieniany (bo widać że jest to nowsza część niż reszta). W związku z tym miałem nadzieję że nie będę miał problemu z odpaleniem na ciepłym silniku. Niestety raz na jakiś czas zdarza się że po przejechaniu kilku-kilkunastu kilometrów po zgaszeniu jest problem z odpaleniem – kręcę kilkanaście sekund żeby załapał ale nic wiec czekam 5-10 min i po ponownej próbie odpala. Jest to dosyć obciachowe i męczące, poza tym pojawia się ryzyko zalania świec. Poradźcie mi w jaki sposób mogę sprawdzić czy rozrusznik jest "nowego" typu i czy nowy rozrusznik definitywnie załatwia problem z odpalaniem. Do tego wszystkiego dodam że na zimnym silniku odpala po kręceniu nie dłużej niż 3-4 sekundy. Każda rada mile widziana :)
Klubowicz
 
Od: 19 wrz 2012, 07:11
Posty: 55 (0/14)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda RX-8 231 KM 2003r.

Postprzez Matas69 » 22 mar 2013, 16:56

Alien2023 miałem ten sam problem. Wymieniłem cały osprzęt odpowiedzialny za rozruch silnika tzn. akumulator, cewki, kable, rozrusznik i świece. Lecz zabiegi te nie pomogły w pozbyciu się problemu.
Jeśli będziesz użytkował auto dalej w tym stanie to po pewnym czasie zauważysz że aby uruchomić silnik po jeździe będziesz musiał dłużej odczekać aż silnik ostygnie. Radzę sprawdź jaką masz kompresję jeśli będzie ona poniżej 6,9 to znaczy że trzeba zacząć myśleć o remoncie silnika.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 4 maja 2012, 09:52
Posty: 19
Skąd: Wilkowyja
Auto: Mazda RX8 1.3 Wankel 192 KM 2004r.

Postprzez alien2023 » 9 kwi 2013, 20:41

Tak jak pisałeś sprawdziłem kompresję i faktycznie jest kiepsko. Kompresja na zimnym silniku 4,2 na ciepłym 5,2. Trzeba myśleć o wymianie / remoncie silnika. Przy okazji w tak zwanym międzyczasie sprawdziłem rozrusznik i okazało się ze mam najnowszy typ czyli N3z1 dałem go do rozebrana i sprawdzenia zużycia ale okazał się być w stanie idealnym.
Jeśli chodzi o remont silnika to proszę o jakieś porady osób które miały z tym do czynienia. Rozważam zakup nowego silnika lub zakup rozbitego rexa z przebiegiem do 30 k mil. W ASO po konsultacjach z mechanikami z innych zakładów poinformowali mnie ze dobrze jest przy wymianie silnika (Moj przebieg to 97 k km) powinno wymienić się pompę oleju wtryskiwacze oleju oraz wszystkie węże doprowadzajace olej. Poza tym wszystkie gumki i uszczelki. Calkowity koszt czesci w ASO to 22 k zł . Trochę dużo ale sam silnik kosztuje ok 14-15 k reszta to osprzet. Pytanie czy ktoś to robił która opcje wybrać. Osobiście nie biorę pod uwagę remont silnika zostawali naprawczymi których koszt to i tak ok 10 k zł a efekt końcowy i żywotność raczej nie pewny.
Czekam na jakieś sugestie i pomysły :)
Klubowicz
 
Od: 19 wrz 2012, 07:11
Posty: 55 (0/14)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda RX-8 231 KM 2003r.

Postprzez smile » 9 kwi 2013, 22:37

1. Uzupełnij dane skąd jesteś...
2. Co to za ASO dawało te rady?
3.W jaki sposób był pomiar kompresji? Czy na wszystkich trzech komorach, na każdym z dwóch rotorów jest podobnie niskie?
4. Ile zapłaciłeś za samochód? Pytam, bo szukam RX-8 ale z góry się nastawiam na zrobienie silnika.
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 12:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez alien2023 » 11 kwi 2013, 13:03

Moje wywody pomału podchodzą pod wątek "remont silnika", ale zaczęło się od problemów z odpaleniem więc kontynuuje tutaj <czarodziej>

smile
1. Już widzisz skąd jestem :D:D
2. Tutejsze ASO czyli Bydgoszcz
3. Nie powiem Ci w jaki sposób odbył się pomiar ale nie widziałem i nie bardzo się na tym znam, ale jak odbierałem auto i rozmawiałem właścicielem serwisu to mówił że ten wynik 4,2 jest wynikiem średnim bo było trochę lepiej i było ok 4,0 stąd wnioskuje że pomiar był robiony na obu rotorach i wszystkich komorach. Poza tym nie mam wątpliwości co do pomiaru bo znam ten zakład i mam dobre zdanie o nim
4. Za autko dałem 30k zł i ogólnie jest bardzo ładnie utrzymane ( po zlocie w Kąkolewie wrzucę fotki)

A tak z nowości i moich przemyśleń dla potomnych:
– po rozmowie z kilkoma osobami dochodzę do wniosku że nie ma sensu wymieniać ani pompy oleju ani wtryskiwaczy,
– silnik w sklepie Mazda OE to koszt ok 12500 zł + uszczelki ok 1000 zł + filtr oleju i olej,
– zakup auta rozbitego z małym przebiegiem, a które odpala to jak szukanie igły w stogu siana, na europejskich stronach nie znalazłem nic godnego uwagi natomiast jest taka stronka EasyExport.us gdzie jest kilka opcji, ale po kontakcie telefonicznym stwierdziłem że to jakaś lipa może być. Zadzwoniłem i zapytałem jak wygląda sprawa zakupu i sprowadzenia auta. Miły pan z akcentem wschodnim (Rosja, Ukraina lub coś podobnego) opowiedział ile trzeba zapłacić i się zalogować i zalicytować i znowu zapłacić i już :D:D zupełnie pominął kwestię sprowadzenia i odbioru auta <glupek2>

Reasumując autko jeździ, chodzi równo tylko problem z odpaleniem na ciepło, który może się pogłębiać.
Rada : uzbierać 15k zł na nowy silnik z gumkami i wymianę...
Klubowicz
 
Od: 19 wrz 2012, 07:11
Posty: 55 (0/14)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda RX-8 231 KM 2003r.

Postprzez GruBByRX8 » 8 lip 2013, 16:00

Witam. ja tez borykalem sie z problem odpalania na cieplym. to byl koszmar myslalem ze to wlasnie brak kompresji ale na szczescie po wymianie rozrusznika problem zniknal i teraz odpala przepieknie. dodam rowniez ze wczesniej wymienilem cewki przewody i swiece oraz aku. moja madzia ma 82tys przejechane i rozmawialem z Kojotem ktory powiedzial ze do 100 tys powinnenem kupic tak zwany zestaw naprawczy ok8tys zlotych i wtedy bez problemu zrobie kolejne 100tys km. w sierpniu oddaje auto Kojotowi na generalny przeglad i wtedy bede wiedzial na czym dokladnie stoje bo zamierzam w mojej madzi podniesc troszke moc. i wielkie podziekowania dla Marco7 za pomoc i szybka wysylke rozrusznika.pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 12 lip 2012, 03:16
Posty: 13
Skąd: Lewes/Tychy
Auto: Mazda RX8
1.3 231km
2005r
FE

Postprzez MATTY » 19 sty 2014, 19:02

Witam wszystkich fanatykow rx-ow, otoz od jakis 2 miesiecy jestem uzytkownikiem rx8 przegladalem wielokrotnie fora zwiazane z tym modelem i jego problemami. Moja mazda 192KM 2004 65000 mil przebiegu (mieszkam w UK) ma problem z odpaleniem gdy silnik jest rozgrzany ale udaje sie tego dokonac po dluzszym kreceniu, stwierdzilem ze jest to wina slabego rozrusznika i planuje wymienic go na mocniejszy 2kW. Przy zakupie samochodu zwracalem uwage jaki olej byl do niego zalewany, poprzedni wlasciciel uzywal Dexelie Ultra 5w30 co bardzo mnie ucieszylo i dodal mi jakies 3 litry tego oleju na dolewke. Czesto monitoruje poziom oleju i od jakiegos miesiaca zauwazylem ze na bagnecie jest biala piana a raczej koloru kawa z mlekiem zbytnio sie tym nie przejalem az do dzis gdy podczas jazdy (wjazdu na autostrade) spojrzalem w lusterko i zauwazylem kleby bialego dymu wbilem wyzszy bieg obroty spadly i stopniowo dym ustal, po prostu przestal kopcic, po dojechaniu do celu zgasilem samochod wrucilem po okolo 2 godzinach i po rozruchu polecial jeszcze odrobinke bialy ale po przygazuwce znikl i wiecej sie nie pojawil. (sorry rozpisalem sie wiem ale to pozwoli uniknac pytan jesli zainteresowani beda znali wiecej szczegolow) teraz pytanie brzmi gdzie szukac przyczyny tutejsi mechanicy sa malo rozgarnieci wiec przed jaka kolwiek wizyta w warsztacie zapytam najpierw was z gory dzieki ....
MATTY
 

Postprzez konrad278 » 19 sty 2014, 21:46

Masło na bagnecie o tej porze roku jest dość normalną sprawą w wanklu zwłaszcza jak robisz krótkie odcinki.Przebieg masz spory,kompresja zmierzona??Szybszy rozruch może pomóc ale to jest odwlekanie czegoś nieuniknionego.Zapłon wymieniałeś??To też może być problem.Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lut 2008, 18:48
Posty: 596
Skąd: Rawicz
Auto: RX8 Revolution 231HP 2004r

Postprzez MATTY » 19 sty 2014, 22:26

Nie, kompresja nie byla mierzona, musze dodac ze spalanie tez jest wysokie srednio 20/100 chodzi mi po glowie katalizator bo zazwyczaj pada przy takim przebiegu a na dodatek wydaje mi sie ze cos w nim stuka przynajmniej w tej okolicy moze by to wyjasnialo dzisiejsze dymienie wysokie spalanie i rozruch ?
MATTY
 

Postprzez rxwawa » 27 sty 2014, 13:18

Zmierz kompresję, najlepiej zadzwoń do mnie to pomogę w wyjaśnieniu problemów

668 824 980
SILNIK WANKLA OD A-Z ! WSZYSTKIE Japońce
Naprawa, tuning, skup i sprzedaż!
https://www.facebook.com/kojotgarage
668 824 980 – Kojot
www.kojotmagazine.pl
-------------------------------------------------
Zielonka k/ Warszawy
ul. Paderewskiego 2
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 14 paź 2007, 19:25
Posty: 287 (1/1)
Skąd: Centralna Polska
Auto: Eunos Cosmo 3Rotary --RX 7 FC Turbo --RX 8 Turbo Renesis

Postprzez Wojtek » 28 sty 2014, 13:51

ciesze sie, ze okazujesz pomoc koledze... ale moze warto pisac na forum? :>
wiesz, tak dla potomnych ;)
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 12:44
Posty: 17490 (109/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez HATAK » 23 lut 2014, 16:43

Witam.
Chciałem zapytać czy jeżdzi jakiśposiadacz RX8 na przewodach PowerTec Sport?
Mam zamiar je zakupić i proszę o odpowiedź jak się spisują>
pozdro
HATAK
 

Postprzez Matas69 » 9 kwi 2014, 11:01

Witam serdecznie.

Mam problem z uruchomieniem silnika. Nie wiem co się mogło stać. Po ustawieniu kluczyka na zapłon wskazówka obrotomierza podskakuje do 3 tys. obrotów i opada. Rozrusznik kręci, iska na świecach jest. Paliwo również dochodzi. Próbowałem nawet zaciągnąć Mazdę bez efektów. Silnik po remoncie przejechałem od tego momentu 8 tys. km. Wymieniane były również cewki, kable, świece.

Dołączam filmik znaleziony w sieci dla zobrazowania problemu.

http://www.youtube.com/watch?v=a1H2e0SRfD8

Z góry dziękuję za pomoc. Pozdrawiam.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 4 maja 2012, 09:52
Posty: 19
Skąd: Wilkowyja
Auto: Mazda RX8 1.3 Wankel 192 KM 2004r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy RX-8 / RX-7