Problem z kontrolka chlodzenia, oleju i silnika

Mazda RX-8 2003–2011

Postprzez LeszekNow » 31 lip 2010, 17:45

Dzisiaj rozkręciłem cały wydech i nic, wszystko zdrowe bez żadnych uszkodzeń. Katalizator cały, kolektor czysty. Katalizator przedmuchałem sprężonym powietrzem z kompresora (wszystko uszczelniłem) i nie ma żadnych problemów z drożnością tego elementu, także nadal jestem w kropce i nie wiem co jest przyczyną utraty mocy. Rzępolenie zniknęło, pewnie rozkręcając odpadł jakiś zardzewiały kawałek i przestał mnie drażnić... Dodam tylko, że wydech udało mi się rozkręcić bez żadnych problemów :).
Na wolnych obrotach, jak się już rozgrzeje, nadal słychać takie małe strzały, stuki jakby nie dopalał paliwa w całości. Ehhh....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 cze 2009, 11:55
Posty: 184
Skąd: Kraków
Auto: Mazda RX-8 (2006r. 231 KM)

Postprzez 3eci » 1 sie 2010, 16:29

Moze to wlasnie sonda szerokopasmowa. Jak dostaje duzej temp. daje zle sygnaly do komputera i stad takie dziwne objawy.
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2010, 01:31
Posty: 135
Auto: Mazda RX-8 [231 PS]

Postprzez LeszekNow » 1 sie 2010, 19:04

Sprawdzę to na zasadzie kupię i wymienię.

P.S.
3eci, i jak po wizycie u Kojota? Zdiagnozował problem?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 cze 2009, 11:55
Posty: 184
Skąd: Kraków
Auto: Mazda RX-8 (2006r. 231 KM)

Postprzez 3eci » 1 sie 2010, 22:37

Nie zdiagnozował. Problem byl i jest. W Polsce na prawdę brakuje dobrych specjalistów od tych samochodów. Ten samochód nigdy nie był sprzedawany na Polskę, dlatego dużo ludzi po sprowadzało sobie te samochody a mazdy nie mają wyszkolonych mechaników odpowiednio.

Daj znać jai będziesz miał rezultat z tą wymianą sondy.
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2010, 01:31
Posty: 135
Auto: Mazda RX-8 [231 PS]

Postprzez Retro » 2 sie 2010, 00:09

Oczywiście, że RX-8 była w ofercie MMP.
Krótko, ale była.

A u Kojota byłeś czy tylko przez tel gadaliście ?
Rotary Inside
http://www.rxklub.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 maja 2008, 07:49
Posty: 929 (1/0)
Skąd: Warszawa
Auto: RX-8 GT

Postprzez LeszekNow » 2 sie 2010, 14:05

Najpierw wymienię świece, kable i cewki pomimo opinii ASO, że są w "świetnym stanie". Później wymienię sondę, najpierw jedną później drugą i tak po kolei będę eliminował... Nie mam innego wyboru. Upał upałem, ale nie jest to normalne. W zeszłym roku też grzało na maxa i nie miałem podobnych problemów. Musiało coś paść. Katalizator i cały wydech jest już wyeliminowany, poza sondami.

Nie wiecie czy te sondy dostępne na allegro są dobre?? Są w dość przystępnej cenie w porównaniu do ASO i zastanawiam się czy nie kupić. Nie wiem tylko czy wymienia się je od tak i działają?? Czy trzeba jeszcze z komputerem kombinować??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 cze 2009, 11:55
Posty: 184
Skąd: Kraków
Auto: Mazda RX-8 (2006r. 231 KM)

Postprzez MR. T » 2 sie 2010, 16:32

witam mam ten sam problem,upal kontloka coolant a po czasie spadek mocy i dziwny dzwiek z silnika na wysokich obrotach.rx8 z 2003 230moc przebiek 77000.upal znika usterka taz i auto smiga jak nalezy.auto na codzien uzywam w uk gdzie upal to zadkosc,nigdy nic sie nie dzialo.pierwszy raz cos takiego dopadlo mnie po drodze z holandi do szczecina ok 900km w ostry upal,silnik goracy na maksa,klima przestala chodzic,zapach spalin nie do opisania. dojechalem na miejsce odstawilem rano wracam i znowu normalnie no to jade troche po miescie i ok.60km na trasie no i znowu to samo,przed wyjazdem obowiazkowo serwis i niby auto ok.dzisiaj zabralem okolicznych znawcow mechaniki na przejazdzke niech sami zobacza.po ok100km naprawde ostrej jazdy nic sie nie dzialo,pokrecilem baczki i nic!!tak wiec nikt tu nic mi nie podpowie.po przeczytaniu wielu postow tez brak odpowiedzi.dodam tylko ze dzis temperatura byla juz nizsza i padaj deszcz.jeden kolega z wysp gada cos o odcieciu mocy i momentu obrotowego przez kompa w celu ochrony jednostki przed przegrzaniem ale musi posprawdzac.a ja wyciagam manual i poczytam jak cos takiego jest to napewno to opisali.pozdrawiam wszystkich uzytkownikow rx8 i zycze szybkiego rozwiklania tej zagadki.
MR. T
 

Postprzez 3eci » 3 sie 2010, 00:34

Retro napisał(a):A u Kojota byłeś czy tylko przez tel gadaliście ?


Rozmawialiśmy przez telefon i w końcu zdecydowałem, że odwiedzę garaż Kojota. Poza odczytem z komputera i sprawdzeniem kompresji silnika nic nie zrobili. Chcieli układ wydechowy rozbierać, ale ja już tą robotę sam zrobiłem. Tylko sie dowiedziałem że ktoś z wawy ma ten sam problem :| Tak naprawdę straciłem czas i siano na wache. Do UK dojechałem szczęśliwie, raz mi tylko kontrolka wyskoczyła chlodzenia i zniknęła a później zapaliła się silnika. Zrobiłem przerwe, ochłodziło sie i wszystko wróćiło do normy i RX jezdzi i nic sie nie pali. Klimat w Anglii jej bardziej sprzyja.

LeszekNow napisał(a):Najpierw wymienię świece, kable i cewki pomimo opinii ASO, że są w "świetnym stanie". Później wymienię sondę, najpierw jedną później drugą i tak po kolei będę eliminował... Nie mam innego wyboru. Upał upałem, ale nie jest to normalne. W zeszłym roku też grzało na maxa i nie miałem podobnych problemów. Musiało coś paść. Katalizator i cały wydech jest już wyeliminowany, poza sondami.

Nie wiecie czy te sondy dostępne na allegro są dobre?? Są w dość przystępnej cenie w porównaniu do ASO i zastanawiam się czy nie kupić. Nie wiem tylko czy wymienia się je od tak i działają?? Czy trzeba jeszcze z komputerem kombinować??


Ja mam cewki i świece nowe. Więc pewnie to nie będzie to, tym bardziej ze to zaczyna się dziać jak jest upał.
Najważniejszą sonda jest ta w katalizatorze wielopasmowa. Daje najwięcej odczytu i koszt wymiany takiej sondy to podobno w Polsce 1200 zl. Najmniejsza i najdroższa część w RX-8.
Podobno nie warto wkręcać zamienników tak jak BOSCHA czy coś takiego. Najlepiej oryginał DENSO bodajże.
Moim zdaniem wystarczy wykręcić z kata i nową wkręcić. A podłączona jest na kostkę, którą da się rozpiąć.

Jak będę miał czas to zadzwonie do ziomka który naprawia rxy w UK i może miał podobne auta do naprawy z tym problemem. Ewentualnie podjadę tam do nich na serwis.
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2010, 01:31
Posty: 135
Auto: Mazda RX-8 [231 PS]

Postprzez Raptor77 » 3 sie 2010, 08:08

LeszekNow napisał(a):Nie wiecie czy te sondy dostępne na allegro są dobre?? Są w dość przystępnej cenie w porównaniu do ASO i zastanawiam się czy nie kupić. Nie wiem tylko czy wymienia się je od tak i działają?? Czy trzeba jeszcze z komputerem kombinować??
tą z katalizatora wymieniałem sam na taką z allegro za 213zł DENSO – działa bez problemu.

profilaktycznie mozesz zrobic reset komputera – zamykasz drzwi, wkładasz kluczyk, włączasz zapłon i szybko naciskasz 20x pedał hamulca, wskazówka od cisnienia oleju podnosi sie do srodka i opada, wyłaczasz zapłon i wyjmujesz kluczyk. Tak zresetowałem kompa gdy mi lambda padła i od tego czasu spokój.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2009, 18:05
Posty: 434 (8/13)
Skąd: Słomniki | Kraków
Auto: RX-8 USDM '04,
Fiat 500e '16,
Tesla 3H '23

Postprzez LeszekNow » 3 sie 2010, 10:23

Raptor Dzięki serdeczne za info :) . Zaraz sobie zrobię taki reset.
Czytając wątek myślisz, że może to być sonda lambda?? Wyeliminowałem katalizator.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 cze 2009, 11:55
Posty: 184
Skąd: Kraków
Auto: Mazda RX-8 (2006r. 231 KM)

Postprzez Raptor77 » 3 sie 2010, 11:42

jeżeli lamba szwankuje i podaje złe odczyty (za uboga mieszanka) to może dostawać za dużo paliwa stąd strzały itd, zastanawiam się tylko dlaczego komp nie zgłasza błędu skoro ma rozbieżności między 2ma sondami – chyba ze u ciebie pierwsza szwankuje (tuż za silnikiem) – ja mimo walniętej 2giej sondy nie miałem spadków mocy
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2009, 18:05
Posty: 434 (8/13)
Skąd: Słomniki | Kraków
Auto: RX-8 USDM '04,
Fiat 500e '16,
Tesla 3H '23

Postprzez LeszekNow » 3 sie 2010, 12:36

Dokładnie tak. Nie ma kontrolki CEL i nie wiem dlaczego spadek mocy. Auto było w ASO i też nie stwierdzili żadnych nieprawidłowości. Może to faktycznie pierwsza sonda, ale dlaczego nie ma kontrolki?? Może jak zrobię reset komputera, to kontrolka wyskoczy...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 cze 2009, 11:55
Posty: 184
Skąd: Kraków
Auto: Mazda RX-8 (2006r. 231 KM)

Postprzez Raptor77 » 3 sie 2010, 13:47

LeszekNow napisał(a):Dokładnie tak. Nie ma kontrolki CEL i .....
zgaduje że sonda/sondy nie padly tylko przeklamuja troche odczyty stad za bogata mieszanka – strzaly na wolnych obrotach i brak mocy gdy jest goraco (rzadsze powietrze).

Nie masz ostatnio wyzszego spalania?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2009, 18:05
Posty: 434 (8/13)
Skąd: Słomniki | Kraków
Auto: RX-8 USDM '04,
Fiat 500e '16,
Tesla 3H '23

Postprzez LeszekNow » 3 sie 2010, 14:17

I może dlatego nie ma kontrolki Check... Spalanie w normie, a nawet nieznacznie niższe niż normalnie...

Po zresetowaniu komputera nic się nie zmieniło. Przejechałem dzisiaj ok 50 km (temp. 18-19 st.), po wdepnięciu pedału gazu nadal te same objawy (pow. 5 tys. rpm. dźwięk silnika się zmienia i brak ciągu). Po przejechaniu tego odcinka zauważyłem że w końcówkach wydechu jest mokro, czego wcześniej nie było (przed usterką). Obstawiam sondę/y lambda, tylko jeszcze myślę nad tym dlaczego nie ma kontrolki Check E... Na wolnych obrotach po przejechaniu tego odcinka słychać było takie delikatne strzały (jakby niedopalone paliwo)... Zastanawiam się jeszcze nad filtrem paliwa, zważywszy na brak kontrolki CEL...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 cze 2009, 11:55
Posty: 184
Skąd: Kraków
Auto: Mazda RX-8 (2006r. 231 KM)

Postprzez 3eci » 4 sie 2010, 21:33

przejedź się z 1000 km w slonecznym dniu i założę się że ci wyskoczy coś :) ja tak miałem i to dwa razy jak robilem trase Polska – UK, UK – Polska.
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2010, 01:31
Posty: 135
Auto: Mazda RX-8 [231 PS]

Postprzez S27MEK » 5 sie 2010, 10:31

ile wydales na paliwo jadac do Polski?
Początkujący
 
Od: 31 lip 2010, 22:09
Posty: 7

Postprzez Raptor77 » 5 sie 2010, 10:36

LeszekNow napisał(a):(pow. 5 tys. rpm. dźwięk silnika się zmienia i brak ciągu).
jeszcze jedno mi przychodzi do głowy – sprawdź wszystkie wężyki podciśnień i odmy – może któryś jest pęknięty ?

podciśnieniowo otwierany jest dodatkowy wlot powietrza przy 5000obr/min

http://www.youtube.com/watch?v=bOmpSpzz ... re=channel – od 5:00

może tu tkwi problem ?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2009, 18:05
Posty: 434 (8/13)
Skąd: Słomniki | Kraków
Auto: RX-8 USDM '04,
Fiat 500e '16,
Tesla 3H '23

Postprzez LeszekNow » 5 sie 2010, 11:40

Dzięki za info, sprawdzę. Tylko jeszcze dlaczego na wolnych obrotach nie dopala i strzela??

Sprawdziłem, wszystko wygląda ok. Niestety nie wiem jak mogę to sprawdzić dokładniej. Na tyle na ile mogłem sprawdzić, nie zauważyłem żadnych luzów na wężykach. Nie wiem czy nie ma w którymś z nich dziury, której nie widać od tak. Jak będę miał trochę więcej czasu to sprawdzę każdy wężyk z osobna.
Nie wyjaśnia to niestety nierównej pracy na wolnych obrotach :( .
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 cze 2009, 11:55
Posty: 184
Skąd: Kraków
Auto: Mazda RX-8 (2006r. 231 KM)

Postprzez 3eci » 5 sie 2010, 22:06

To nie wężyki :)
S27MEK napisał(a):ile wydales na paliwo jadac do Polski?


Nie liczyłem. Płaciłem karta przez całą drogę. Przyjdzie z banku statement to będę wiedział. Najmniejsze spalanie w trasie mi wyszło 11 z hakiem na 100 km.
Polecam długie dystanse, wtedy można dobrze sprawdzić auto i jeszcze bardziej się z nim zaprzyjaźnić.
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2010, 01:31
Posty: 135
Auto: Mazda RX-8 [231 PS]

Postprzez LeszekNow » 6 sie 2010, 11:14

Zastanawiam się czy to faktycznie nie są świece (ew. któraś ze świec). Mój ojciec powiedział, że jak mu w BMW siadła świeca to podobnie zachowywała się na wolnych obrotach (strzały, dławienie, nierówne obroty)i podobnie czuł spadek mocy.

Nie wiem jak wyglądają objawy zjechanych świec w RX-8. Może ktoś z was wie??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 cze 2009, 11:55
Posty: 184
Skąd: Kraków
Auto: Mazda RX-8 (2006r. 231 KM)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy RX-8 / RX-7