I jak, zadowoleni z RX8?

Mazda RX-8 2003–2011

Postprzez MegaLoL » 22 kwi 2006, 09:20

przemekw napisał(a):A Twoja jaki ma kolor

Cerwono, rasowo, sportowo ;)
Sie gra, to sie Mazde RX-8 ma...:P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2005, 16:12
Posty: 203
Skąd: Kraków
Auto: Mazda RX-8

Postprzez przemekw » 22 kwi 2006, 10:08

brii napisał(a):Jakby cos to w maju E60 3 l V6 w dieslu (218 kucy, 500nM) z Dynamic Drive i Active Steering jest do sprzedania

A za ile, który rocznik i jaki przebieg??



Bardzo dobrze wyposazona, 2004, 110 tys km. Nowa kosztowala 280 tys. Teraz w komisie wycenili ja na 153 tys.
-----------------------------------
Mazda RX-8 Revolution 170 2006 rok
Peugeot 407 SW Premium 2.0 HDI 2007 rok
VW Garbus 1600i Mexico 1997 rok
Merdedes S280 (W108) 1970 rok
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 kwi 2006, 04:23
Posty: 130
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda RX-8 Revolution 170

Postprzez brii » 22 kwi 2006, 13:05

przemekw napisał(a):E60 3 l V6

Kumpel takiej szuka, jak mu powiedziałem o cenie to powiedział, że raczej A4 2,5TDI będzie szukał ;)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez MKG » 24 kwi 2006, 20:13

MegaLoL napisał(a):Eeeee, same czarne na tym forum


bo czarne sa najładniejsze ;) ..... wszystkie służbowe mamy czarne <lol>
ZOOM-ZOOM :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lis 2005, 12:22
Posty: 117
Skąd: Kotlina Kłodzka
Auto: RX-8 231km

Postprzez przemekw » 25 kwi 2006, 01:48

MKG napisał(a):bo czarne sa najładniejsze ..... wszystkie służbowe mamy czarne


My wszystkie sluzbowe mamy srebrne ... wyjatkiem bedzie RX-8 :–)
-----------------------------------
Mazda RX-8 Revolution 170 2006 rok
Peugeot 407 SW Premium 2.0 HDI 2007 rok
VW Garbus 1600i Mexico 1997 rok
Merdedes S280 (W108) 1970 rok
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 kwi 2006, 04:23
Posty: 130
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda RX-8 Revolution 170

Postprzez MKG » 25 kwi 2006, 09:41

dostawczaki mamy żółte <lol>
ZOOM-ZOOM :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lis 2005, 12:22
Posty: 117
Skąd: Kotlina Kłodzka
Auto: RX-8 231km

Postprzez tr » 6 maja 2006, 00:52

Witam nowego tankujacego 2x czesciej niz w innym aucie ;>.


Od razu pochwale sie tez moimi "osiagnieciami" ;)
Tez mialem okazje pojezdzic po niemczech i troche rozjezdzilem fure. Do 220 przyspiesza juz calkiem zwawo, 230 w miare idzie a na dluzeszej prostej udao mi sie osiagnac niesamowite 243km/h :0. W tym tempie za kolejne 10k km mysle, ze zacznie dobijac do 250kmh :)

Spotalem sie tez w PL na normalnej drodze z mondeo ST 220. Jechalismy na swiecko, wyprzedzilem go i wsiadl mi na ogon. Niewazne, czy pusta droga czy wyprzedzanie siedzial mi idealnie na ogonie, nie odpadajac ani na centymetr. Momentami bylo 200+, a on jak przyczepa caly czas w takiej samej odleglosci :/. Powiedzial bym, ze mial nawet minimalny zapas mocy i mogl przyspieszac szybciej niz ja w calym zakresie predkosci. W ostrzejszych zakretach wyraznie odpadal, ale jestem przekonany, ze mondeo bez problemu by je znioslo gdyby kierowca nie odpuscil... Ogolnie ST220 > RX8, troche deprymujace :( I pewnie jeszcze pali 2x mniej ;)
Forumowicz
 
Od: 10 sty 2006, 18:19
Posty: 139
Skąd: Bielsko/Poznan
Auto: RX8 / RX65

Postprzez m2o2 » 6 maja 2006, 01:10

tr napisał(a):Momentami bylo 200+, a on jak przyczepa caly czas w takiej samej odleglosci


A w jakiej odległości jechał – jesli blisko to go zasysałeś troche za sobą. Więc gdyby to on jechał przed Tobą to wtedy on mógłby napisać :

tr napisał(a):Powiedzial bym, ze mial nawet minimalny zapas mocy i mogl przyspieszac szybciej niz ja w calym zakresie predkosci


( przynajmniej tak mnie uczyli na kursie prawka wiele lat temu )
pozdro
Forumowicz
 
Od: 26 lip 2005, 01:34
Posty: 39
Skąd: Dólny Ślunsk
Auto: RX-8 Revolution 231KM

Postprzez ZK33 » 6 maja 2006, 13:24

tr napisał(a):Spotalem sie tez w PL na normalnej drodze z mondeo ST 220. Jechalismy na swiecko, wyprzedzilem go i wsiadl mi na ogon. Niewazne, czy pusta droga czy wyprzedzanie siedzial mi idealnie na ogonie, nie odpadajac ani na centymetr. Momentami bylo 200+, a on jak przyczepa caly czas w takiej samej odleglosci :/. Powiedzial bym, ze mial nawet minimalny zapas mocy i mogl przyspieszac szybciej niz ja w calym zakresie predkosci


To dziwne bo kiedyś miałem Celicę TS 192KM i próbowałem się z Mondeo ST220 i nie miał szans na przyśpieszanie nawet na prostych odstawał, dlatego dziwi mnie to że z Mazdą miałeś kłopoty.

inna sprawa to siedzenie komuś na ogonie, mam też Yarisa 1,4 turbo d. 75 KM, i nawet dużo mocniejsze auta mają problem z odjechaniem mi po mieście. <diabełek>
pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lip 2004, 19:42
Posty: 141
Skąd: Łask
Auto: CX 9

Postprzez tr » 7 maja 2006, 02:56

m2o2:
Przez wiekszosc czasu byl tak z 2m za mna, zajmowal kawal lusterka wstecznego. No nie wiem jak z tym zasysaniem, pewnie taka jazda cos daje jak jedziesz za autbusem, ale za mala 4 drzwiowa rodzinna mazda? :)

ZK33:
Az zarknalem na specyfkacje ST220:
226KM z 3 litrowego V6, 280nm i masa 1506 kg. Do setki 6.8
Troche ciezki, ale ma prawie o polowe wiekszy moment obrotowy, moze jeszcze jakiegos czipa mial? 2 metry za zdezakiem i ani drgnal.

>inna sprawa to siedzenie komuś na ogonie, mam też Yarisa 1,4 turbo d. 75 >KM, i nawet dużo mocniejsze auta mają problem z odjechaniem mi po >mieście.
No powiedz czy taka jazda slabym autem nie daje czasem wiecej funu niz rx8? Mialem kiedys seacika, tez 75KM i to auto dalo mi najwiecej funu ze wszystkich jakimi jezdzilem, trzeba bylo kombinowac :) A jaka satysfakcja z objezdzania lepszych fur, i to bynajniej nie ze swiatel :D
Forumowicz
 
Od: 10 sty 2006, 18:19
Posty: 139
Skąd: Bielsko/Poznan
Auto: RX8 / RX65

Postprzez przemekw » 7 maja 2006, 03:59

tr napisał(a):Az zarknalem na specyfkacje ST220:
226KM z 3 litrowego V6, 280nm i masa 1506 kg. Do setki 6.8


Ja tam wyczytalem w danych technicznych ST220 7,8 sek do setki. Zdziwibym sie bardzo gdyby byl az tyle lepszy od Accorda S-Type ktory ma 7,9 do setki.

Jak mozna bylo wyczytac w postach czekam wlasnie na Mazde RX-8 ale do momentu jej odbioru jezdze BMW 530d E60, ktore ma 218 KM, 500 nM i 6,8 sek do setki. Mimo potwornego momentu obrotowego i duzej mocy rowniez mialem problemy tak i z ST220 jak i Honda S-Type kolegi. Robilismy swego rodzaju porownania i tej sekundy roznicy w przyspieszeniu nie widac optycznie tak bardzo. Do tego przy takich predkosciach (160 – 200 km/h) roznice w przyspieszeniach zacieraja sie mocnej tym bardziej, ze moment obrotowy zaczyna miec tutaj znaczenie.

Niestety nie zdaze juz porownac 530d z RX-8 bo zanim RX-8 dotre to 530d pewnie znajdzie juz nabywce. Jesli stanie sie inaczej przeprowadze testy i tutaj opublikuje.

Pozdro
-----------------------------------
Mazda RX-8 Revolution 170 2006 rok
Peugeot 407 SW Premium 2.0 HDI 2007 rok
VW Garbus 1600i Mexico 1997 rok
Merdedes S280 (W108) 1970 rok
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 kwi 2006, 04:23
Posty: 130
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda RX-8 Revolution 170

Postprzez Puhcio » 7 maja 2006, 12:17

A BMW masz w automacie ? :)
Pozdrawiam,
Paweł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2005, 17:08
Posty: 2553
Skąd: Katowice
Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG

Postprzez przemekw » 7 maja 2006, 13:47

Puhcio napisał(a):A BMW masz w automacie ?


Tak, i tego diesla polecam tylko w automacie. BMW zrobilo bardzo dobry automat i w manualuu ciezko pojechac tak dobrze. Trzeba idealne wyczuc kiedy konczy nam sie max Nm no i na jakich obrotach trzymac auto by zaczynac od max Nm i wtedy przerzucic bieg nie tracac na to za wiele czasu :). Automat w trybie sport trzyma obroty troszke wyzej na poziomie w ktorym dostepny jest max Nm i przerzuca bieg jak sie konczy ... W zasadzie kazdego duzego i mocnego diesla polecam w automacie jesli oczywiscie automat jest nowoczesny :). Automatow w Chryslerach i Francuzach nie polecam :) – tez ialem przyjemnosc :)

RX-8 w USA tez wystepuje w automacie ;) – jezdzi duzo wolniej ... pewnie nie da sie jej wkrecac :) ... W dieslu z 500 Nm nie ma to juz znaczenia i idzie jak strzala ...
Moze ktos z forumowiczow ma taki RX-8 automat ? Z tego co czytalem, ktos sprowadzal RX-a wlasnie z USA.

Wracajac do osiagow, tego co pisza producenci w swoich specyfikacjach to nie zapominajmy, ze one tez troche klamia ... Przygladajac sie RX-8 i wchodzac na rozne strony internetowe wyczytalem, ze RX-8 rozpedza sie 6 – 6.9 sek do setki. BMW 530d za to od 6.8 – 7.3 do setki :) ... Druga sprawa w przypadku automatow nie wiadomo czy producent robil test na zwyklym Drive czy Sport Drive ...
-----------------------------------
Mazda RX-8 Revolution 170 2006 rok
Peugeot 407 SW Premium 2.0 HDI 2007 rok
VW Garbus 1600i Mexico 1997 rok
Merdedes S280 (W108) 1970 rok
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 kwi 2006, 04:23
Posty: 130
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda RX-8 Revolution 170

Postprzez MegaLoL » 7 maja 2006, 16:36

przemekw napisał(a):Tak, i tego diesla polecam tylko w automacie. BMW zrobilo bardzo dobry automat i w manualuu ciezko pojechac tak dobrze

Sory ale piszesz bzdury, bez urazy. Automat jak najbardziej do komfortu, ale jesli chodzi o wlasiwosci jezdne to manual jest lepszy.
przemekw napisał(a):Przygladajac sie RX-8 i wchodzac na rozne strony internetowe wyczytalem, ze RX-8 rozpedza sie 6 – 6.9 sek do setki. BMW 530d za to od 6.8 – 7.3 do setki

Co do 8. Zalezy od przyczepnosci, jesli masz dobre opony, to moze i wystartujesz do 100 w nieco ponad 6s. Rowne 6s raczej nie jest mozliwe. Mi sie w kazdym razie nie udalo. Co do 5, 6.8 tyle podaje producent. 7.3, 7.4 cos kolo tego rozpedza sie do 100 E60. 6.8, 6.9 to rozpedza sie 535d.
Sie gra, to sie Mazde RX-8 ma...:P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2005, 16:12
Posty: 203
Skąd: Kraków
Auto: Mazda RX-8

Postprzez Puhcio » 7 maja 2006, 18:27

MegaLoL napisał(a):Sory ale piszesz bzdury, bez urazy. Automat jak najbardziej do komfortu, ale jesli chodzi o wlasiwosci jezdne to manual jest lepszy.


Tu się nie zgodzę. Są nowoczsne skrzynie (np. DSG) które są wiele szybsze od tradycyjnej skrzyni.

A pytam z ciekawości, bo ja też lubie automaty :P

przemekw napisał(a):RX-8 w USA tez wystepuje w automacie


Widziałem na ebay.usa sporo RX7 A/T ... :)
Pozdrawiam,
Paweł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2005, 17:08
Posty: 2553
Skąd: Katowice
Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG

Postprzez brii » 7 maja 2006, 19:41

Skoro piszemy o skrzyniach automatycznych – byłem wieziony A8 4,2l Quattro z automatem z opcją "tip-tronic" – ta skrzynia to porażka – potrafi się nawet i sekundę zastanawiać nad zmianą biegu, a niekedy nawet odmówić zmiany biegu :| Ogólnie ta skrzynia skutecznie zabiła V8 która jest pod maską :(
Przy normalnej jeździe taka skrzynia jest fajna, ale przy deptaniu nie – zraziłem się do automatów...
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Puhcio » 7 maja 2006, 19:48

Nowy model czy stary ?

A odmowa zmiany biegu – hmm. Dziewna rzecz ... albo kierowca nie dostatecznie wytłumaczył skrzyni o co chodzi, albo skrzynia w rozsypce :D

A czemu nie użył opcji 'recznej' zmiany przełożeń ?
Pozdrawiam,
Paweł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2005, 17:08
Posty: 2553
Skąd: Katowice
Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG

Postprzez brii » 7 maja 2006, 20:00

Rocznik produkcji – 1997r, a zachowania które opisałem miały miejsce w większości po przesunięciu lewarka na prawo do pozycji pozwalającej na ręczne zmiany przełożeń w trybie "tip". Ten tryb wydaje mi się, że służy do sugerowania skrzyni co ma robić, ale ona często na to leje (potrafi też zmienić bieg na wyższy w tym trybie bez udziału kierowcy – tak być nie powinno).
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez MegaLoL » 7 maja 2006, 20:26

Puhcio napisał(a):Tu się nie zgodzę. Są nowoczsne skrzynie (np. DSG) które są wiele szybsze od tradycyjnej skrzyni.

No chyba ze w autach typowo sportowych o mocy ponad 300 koni, to wtedy roznice miedzy automatem a manualem sa minimalne.
Sie gra, to sie Mazde RX-8 ma...:P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2005, 16:12
Posty: 203
Skąd: Kraków
Auto: Mazda RX-8

Postprzez Puhcio » 7 maja 2006, 20:46

brii automat nie nadaje się do sportowej jazdy. Dobry jest do sprawnego, dynamicznego i szybkiego poruszania się.

Co do trybów sekwencyjnych to powiem Ci jak to działa na przykładnie BMW 750i E-38.

Jak sam napisałeś, chodzi tu o 'sugerowanie' skrzyni na jakim biegu powinna jechać, ale nie do końca.

Wbijasz w trybie sekwencyjnym pierwszy bieg. Ciśniesz do końca ... skrzynia pozwoli ci przeciagnac troche dalej niż w trybie automatycznym, ale do pewnego momentu. Później przy 'krytycznych' obrotach zmieni bieg na wyzszy [w obawie przed zniszczeniem skrzynia i silnika].

A teraz może bardziej przydatna rzecz ... tryb sekwencyjny pozwala na redukcjie biegu (np. przed zakretem, coby chcac ostro wyjsc z niego, nie trzebabyło wtedy redukować) oraz hamowanie biegami.

Czyli zamysł tego jest taki, aby mieć jakś kontorolę nad tym, na jakim biegu jedziemy. Jednak automat zawsze bedzie 'mądrezejszy' i w pewnych krytycznych sytuacjach zrobi to, co będzie uważał za słuszne.
Pozdrawiam,
Paweł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2005, 17:08
Posty: 2553
Skąd: Katowice
Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy RX-8 / RX-7