POMOCY! zamiast oleju jest piana

Mazda RX-8 2003–2011

Postprzez tomekrvf » 29 sty 2007, 22:48

Długi napisał(a):Innym przykładem są diesle z DPF w których zastosowanie nieodpowiedniego oleju niszczy filtr cząstek stałych, cóż niestety należy się stosować do zaleceń producenta

A pan Kazio weźmie pierwszy lepszy olej z półki, bo o olejach o niskiej zawartości popiołów to nigdy nie słyszał...Jakby co to się wytnie DPF a kontrolki na desce jakoś oszuka:)
Długi, słyszałem że w 6 z DPF jak nie ma waruków na rozpoczęcie procesu wypalania DPF to auto stopniowo traci moc a później staje. Później trzeba przeprwadzać kontrolowane wypalnie testerem.?
Szkoda że 6 nie ma takiego rozwiązanie jak toyota gdzie jest piąty wtryskiwacz. Dodatkowe wtryski "post" tylko rozcieńczają olej. Tu pojawia się problem z biopaliwami któe nie będą odparowywały z oleju przez co jego jakość bedzie drastycznie spadać.
A z
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez Długi » 29 sty 2007, 22:53

R-iksik8 napisał(a):"na stacji" chodzi ci o autoryzowany serwis Mazdy w Poznaniu Jak tak to byłeś u Polodego czy Wachego?
czy chodzi ci o stacje benzynową


Oczywiście chodzi o stację benzynową ASO omijam z daleka <lol> :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lis 2003, 09:35
Posty: 452
Skąd: gorzów

Postprzez Długi » 29 sty 2007, 23:00

tomekrvf napisał(a):Długi, słyszałem że w 6 z DPF jak nie ma waruków na rozpoczęcie procesu wypalania DPF to auto stopniowo traci moc a później staje. Później trzeba przeprwadzać kontrolowane wypalnie testerem.?
Szkoda że 6 nie ma takiego rozwiązanie jak toyota gdzie jest piąty wtryskiwacz. Dodatkowe wtryski "post" tylko rozcieńczają olej. Tu pojawia się problem z biopaliwami któe nie będą odparowywały z oleju przez co jego jakość bedzie drastycznie spadać.


w 6 jak nie ma warunków do rozpoczęcia regeneracji a filtr będzie zapełniony w ponad 125% (zaraz nieświadomi bedą pukać się w czoło) mruga kontrolka DPF i klient musi zrobić dłuższą jazdę z obrotami powyżej 2000, powyżej 150 % następuje ograniczenie mocy i zapisanie DTC powyżej 175% objętości sadzy moc drastycznie spada i konieczna jest wizyta w serwisie w celu przeprowadzenia ręcznej regeneracji filtra (może trwać powyżej 90min.) , powyżej 200% filtr jest do wymiany :)
jeżeli chodzi o rozcieńczanie oleju to zwykły olej napędowy też ma problemy z odparowywaniem, dlatego sterownik wylicza na podstawie warunków pracy silnika i poprzednich regeneracji rozcieńczenie oleju (parametr który trzeba skasować po wymianie oleju, ciekawe co będzie z autami z DPF które omijają ASO??) po przekroczeniu określonej wartości rozcieńczenia zapisywany jest DTC i trzeba wymienić olej
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lis 2003, 09:35
Posty: 452
Skąd: gorzów

Postprzez Długi » 29 sty 2007, 23:03

tomekrvf napisał(a):Jakby co to się wytnie DPF a kontrolki na desce jakoś oszuka:)

Raczej nie ma możliwości oszukania w układzie jest czujnik różnicy ciśnienia przed i za DPF, 3!!! czujniki temperatury spalin i szeokopasmowa sonda lambda na wyjściu, wszystkie parametry służą do oceny DPF i kontroli regeneracji. Raczej problematyczne zadanie oszukać PCM
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lis 2003, 09:35
Posty: 452
Skąd: gorzów

Postprzez Puhcio » 29 sty 2007, 23:05

Długi napisał(a):podobne rozwiązanie ma przedpotopowa toyota previa.


Previa pochłania olej litrami ? :)
Pozdrawiam,
Paweł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2005, 17:08
Posty: 2553
Skąd: Katowice
Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG

Postprzez Długi » 29 sty 2007, 23:08

Puhcio napisał(a):Previa pochłania olej litrami ?

Nie ma po prostu centralnie umieszczony silnik z wyjątkowo małą miską olejową w której nie ma dużego zapasu oleju, nie siedzę w toyotach ale chyba nie ma suchej miski olejowej :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lis 2003, 09:35
Posty: 452
Skąd: gorzów

Postprzez Puhcio » 29 sty 2007, 23:14

A wracając do tematu. Motoryzacja chyba idzie w złym kierunku – po co tworzy się tak skomplikowane a zarazem drogie w produkcji i serwisowaniu silniki ? Cała oszczędność z niższego spalania pochłaniana jest przez serwis i ogólnie wyższe koszty utrzymania.

Oprócz ekonomicznych korzyści producenta (choć wątpliwych moim zdaniem długofalowo) nie widze jakiegoś lepszego wytłumaczenia ...
Pozdrawiam,
Paweł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2005, 17:08
Posty: 2553
Skąd: Katowice
Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG

Postprzez Długi » 29 sty 2007, 23:19

Puhcio napisał(a):A wracając do tematu. Motoryzacja chyba idzie w złym kierunku – po co tworzy się tak skomplikowane a zarazem drogie w produkcji i serwisowaniu silniki ? Cała oszczędność z niższego spalania pochłaniana jest przez serwis i ogólnie wyższe koszty utrzymania.

Oprócz ekonomicznych korzyści producenta (choć wątpliwych moim zdaniem długofalowo) nie widze jakiegoś lepszego wytłumaczenia ...

Ekologia drogi przyjacielu!!!
ekologiczne samochody więcej palą, śmieszne nie?? ale np.zbyt uboga mieszanka powoduje wzrotst temperatury spalania a to w konsekwencji zwiększa emisją tlenków azotu itd. Dopiero autka z bezpośrednim wtryskiem benzyny i uwarstwianiem mieszanki rozwiązują częściowo ten problem, motoryzacja i ekologia zaprzeczają sobie wzajemnie i prowadzą do absurdów.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lis 2003, 09:35
Posty: 452
Skąd: gorzów

Postprzez Puhcio » 29 sty 2007, 23:26

Długi napisał(a):Ekologia


Maszynka do zarabiana pieniędzy. :)

Ale fakt, tego nie wziąłem pod uwagę. Z drugiej strony zmierzamy w ogólnoświatowym kierunku – czyli maksymalnej specjalizacji. Bo serwisowanie nowoczesnego diesla poza ASO grozi śmiercią samochodu i bankructwem właściciela. Tylko, że naszego narodu na to nie stać ...

A potem kupujemy rozjechane 2-letnie samochody ... nieprawidłowo serwisowane.

Chyba trzeba pozostać na latach '80 i '90 i tylko utrzymywać przy życiu te piękne, stare samochody :)
Pozdrawiam,
Paweł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2005, 17:08
Posty: 2553
Skąd: Katowice
Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG

Postprzez Długi » 29 sty 2007, 23:35

Puhcio napisał(a):Bo serwisowanie nowoczesnego diesla poza ASO grozi śmiercią samochodu i bankructwem właściciela. Tylko, że naszego narodu na to nie stać ...

A jak chorujesz to chodzisz do szamana, felczera czy lekarza?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lis 2003, 09:35
Posty: 452
Skąd: gorzów

Postprzez Puhcio » 29 sty 2007, 23:44

Długi napisał(a):A jak chorujesz to chodzisz do szamana, felczera czy lekarza?


Sam się leczę ... :D

Ale tam nie było wyrzutu do ASO. Tylko czasem miło jest coś samemu przy samochodzie zrobić, a tak się nie da. Błędnie to odczytałeś.
Pozdrawiam,
Paweł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2005, 17:08
Posty: 2553
Skąd: Katowice
Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG

Postprzez Janusz » 29 sty 2007, 23:45

Mike54 napisał(a):problemy byly z RX-7, tak jak napisalem jakis tam dodatek do syntetykow rozpuszczal uszczelki... Mazda zeby nie pisac, ze trzeba uzywac takiej czy innej marki, to napisala, zeby uzywac mineralnych

Mike54 napisał(a):biuletyn z lipca 2006 jest w moim poprzednim poscie – i w kontekscie RX-8 mowi o mozliwosci slabego spalania sie niektorych olejow syntetyucznych co moze powodowac osadzanie sie nagarow na portach dolotowych

W orginalnej książce serwisowej którą posiadam do swojej, wyraźnie napisano że nie można stosować syntetyków. Chodzi właśnie o te nagary, uszczelki i... zmniejszenie kompresji. Sam jeżdżę na mineralnym Castrolu Magnatecu 15W40 o klasie SL.
W tym biuletynie z 2006r. wyraźnie zalecają stosowanie we wszystkich wanklach olejów mineralnych, a klasa lepkościowa to już inna sprawa chociaż jak napisali sprowadzają do Australii właśnie z Japonii mineralny 5W30.
Ciekawa sprawa z olejami hydrosyntetycznymi bo mają być jeszcze lepsze jak syntetyki, czyli do najnowszych obecnie konstrukcji, a wankiel nawet najbardziej zaawansowany nie przeskoczy podawania oleju do cylindrów. Przynajmniej na razie nie zanosi się na to. Swoją drogą dziwne jest zużywanie 0,5 l oleju na 1000km przy raczej niewielkim przebiegu. U mnie 0,5 l schodzi po ok. 3000km a na bagnecie nigdy nie zauważyłem jakiejkolwiek piany czy mleka więc ciekawe czy to zależy tylko od oleju czy już taka konstrukcja renesisa.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2004, 08:33
Posty: 131
Skąd: Opole
Auto: RX-7 FC TII `91

Postprzez tomekrvf » 29 sty 2007, 23:51

Długi napisał(a):Raczej nie ma możliwości oszukania w układzie jest czujnik różnicy ciśnienia przed i za DPF, 3! czujniki temperatury spalin i szeokopasmowa sonda lambda na wyjściu, wszystkie parametry służą do oceny DPF i kontroli regeneracji

Jak patrzyłem na schemat budowy tego systemu to też zastanawiałem się jak go oszukać. Chyba żeby podać takie sygnały do PCM które dawałyby jakieś 6-10% zapełnienia DPF. No niby też może odbywać się pasywna regeneracja. Tyle że jak PCM rozpocznie regenerację z kryterium przebiegu to może już być problem. Ale mogę założyć się że ktoś kiedyś wymyśli jakiś system który oszuka nadzór DPF.
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez Długi » 29 sty 2007, 23:53

Janusz napisał(a):Swoją drogą dziwne jest zużywanie 0,5 l oleju na 1000km przy raczej niewielkim przebiegu.

W renesis olej jest natryskiwany na boczne obudowy rotorów stąd zużycie oleju
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lis 2003, 09:35
Posty: 452
Skąd: gorzów

Postprzez Długi » 29 sty 2007, 23:57

tomekrvf napisał(a):Jak patrzyłem na schemat budowy tego systemu to też zastanawiałem się jak go oszukać. Chyba żeby podać takie sygnały do PCM które dawałyby jakieś 6-10% zapełnienia DPF. No niby też może odbywać się pasywna regeneracja. Tyle że jak PCM rozpocznie regenerację z kryterium przebiegu to może już być problem. Ale mogę założyć się że ktoś kiedyś wymyśli jakiś system który oszuka nadzór DPF.


PCM ma odpowiednie mapy i wie że wraz z przebiegiem ilośc sadzy powinna wzrastać po regeneracji spadać, lambda w czasie regeneracji musi pokazywać mało tlenu po regenaracji więcej, temperatury z trzech czujników temp.muszą mieć odpowiednie wartości, różnica ciśnienia po regenaracji ma być mniejsza strasznie dużo parametrów do zasymulowania. dużym problemem jest jiż samo zasymulowanie działania sondy szerokopasmowej żeby odpowiednio reagowała na sygnały z PCM
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lis 2003, 09:35
Posty: 452
Skąd: gorzów

Postprzez pitbull2000 » 30 sty 2007, 00:09

Do lekarza, bo jestem ubezpieczony :D
Nikt od ASO nie nie ubezpieczy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sty 2007, 21:29
Posty: 39

Postprzez R-iksik8 » 30 sty 2007, 00:42

Jak dla mnie to z tym olejem robicie z igły widły... :D Ja i tak nie będę jeździć RX-8 w nieskończoność i raczej mnie niedopadaną negatywne skutki stosowania oleju syntetycznego... więc się tym nie martwię. Oczywiście w najbliższym czasie wymienię olej na zalecany przez ASO :P A co do sprawdzania poziomu oleju to wcale to nie jest taki wielki problem... w prawdzie bagnet od oleju jest sprytnie schowany i dostęp jest do niego utrudniony. Ale i tak przez taką duperele nie zmienię zdania na temat RX-8 :D Kiedyś się wahałem co wybrać RX-8 czy 350Z teraz wiem że dokonałem dobrego wyboru i nawet zamaskowana miarka oleju czy grzejący się tunel środkowy nie zepsuje mi satysfakcji z posiadania takiego cacka :D

To wszystko co chciałem napisać... bardzo dziękuje :D rozpisujcie się dalej chętnie sobie poczytam.
...::: R X 8 :::...
ЬФЯВФ ЗЩЦУК
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=25727
Obrazek
JA NIE JEŻDŻĘ ZA SZYBKO...JA LATAM ZA NISKO :d
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lip 2006, 20:16
Posty: 125
Skąd: Poznań
Auto: MAZDA RX-8 HIGH-POWER

Postprzez Janusz » 30 sty 2007, 00:48

Długi napisał(a):Janusz napisał:
Swoją drogą dziwne jest zużywanie 0,5 l oleju na 1000km przy raczej niewielkim przebiegu.

Długi napisał(a):W renesis olej jest natryskiwany na boczne obudowy rotorów stąd zużycie oleju

Nie mówię o zużyciu w ogóle tylko o ilości tego oleju, a zużycie oleju nie wynika z tego iż jest on natryskiwany na boki (chłodzenie) tylko dlatego że po 2 wtryskiwacze na rotor w renesisie (u mnie po jednym) dawkują olej na uszczelniacze na rogach rotorów (apex seals). Ulega on oczywiście spaleniu, ale zakładano zmniejszenie zużycia oleju służącego do smarowania apexów w stosunku do poprzednich konstrukcji – stąd moje zdziwienie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2004, 08:33
Posty: 131
Skąd: Opole
Auto: RX-7 FC TII `91

Postprzez Długi » 30 sty 2007, 09:16

Janusz napisał(a): dawkują olej na uszczelniacze na rogach rotorów (apex seals


no niestety wtryskiwacze nie natryskują oleju na apex seals (uszczelniacze wierzchołkowe) a na uszczelniacze krawędziowe znajdujące się wzdłuż boków rotora dlatego wtryskiwacze umieszczone są pod kątem ok15 stopni

A jeżeli chodzi o zużycie oleju to jest kontrolowane przez PCM i dostosowane do aktualnego obciązenia silnika, RX-7 dozowały olej wyłącznie w funkcji prędkości obrotowej silnika.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lis 2003, 09:35
Posty: 452
Skąd: gorzów

Postprzez Długi » 30 sty 2007, 09:21

pitbull2000 napisał(a):Do lekarza, bo jestem ubezpieczony
Nikt od ASO nie nie ubezpieczy.

Jesteś ubezpieczony od choroby a nie od skutków złego leczenia (chyba że prywatnie dopłacasz taką opcję) wszystko wszystkim ale ASO jednak mają przewagę nad serwisami niezależnymi, dostęp do informacji technicznych, serwisowych, narzędzi specjalnych, no i dla mnie najważniejsze SZKOLENIA <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lis 2003, 09:35
Posty: 452
Skąd: gorzów

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy RX-8 / RX-7

cron