Kontrolka Check Engine Light
Na rexach nie wolno oszczedzac. Cewki wymienilem na oryginalne mazdy. Czasami ten kto probuje zaoszczedzic pozniej traci dwa razy wiecej. Jak jest cos do wymiany to wymieniac. Duzo glosniej auto chodzi bez kata ? przy dluzszych trasach glowa nie boli
?
- Od: 10 mar 2010, 02:31
- Posty: 135
- Auto: Mazda RX-8 [231 PS]
Wyświetliło mi na komputerze jednak P0410 . W serwisie nie było czasu na diagnozę. Jestem umówiony po niedzieli.
Czy miał ktoś z was taki błąd i co było przyczyną? Wiem tylko że oznacza to awarię systemu wtórnego powietrza.
Mam przejechane tylko 48400km.
Czy miał ktoś z was taki błąd i co było przyczyną? Wiem tylko że oznacza to awarię systemu wtórnego powietrza.
Mam przejechane tylko 48400km.
- Od: 7 wrz 2009, 15:18
- Posty: 23
- Skąd: Rumia
- Auto: Rx8 black 231hp
Dzisiaj bylem na stacji zatankowac i obliczylem spalanie po wymianie cewek. Wczesniej wychodzilo mi 20 litrow na 100 km. Na stacje musialem zjezdzac po 150-160 milach. Zrobilem 230 mil (370 km) na 51 litrach.
51 litrow : 370 X 100 = 13,7
Jest kolosalna roznica, jestem w szoku.
51 litrow : 370 X 100 = 13,7
Jest kolosalna roznica, jestem w szoku.
- Od: 10 mar 2010, 02:31
- Posty: 135
- Auto: Mazda RX-8 [231 PS]
Levis napisał(a):Jednak u mnie był zapchany katalizator
wymieniles kata ?
jak poznac czy kat jest do wymiany ?
dobrze jest sprawdzic chyba emisje spalin prawda ?
Ja wymienilem cewki i teraz jest ok. Na serwisie mi powiedzieli ze z katem jest w porzadku. Ale ktos mi napomnial ze bardzo czesto jak sie mialo problem z cewkami to kat tez bedzie do wymiany. Obawiam sie troche bo nie chcialbym zeby mnie to spotkalo jak bede jechal w trase 1600 km.
Ostatnio edytowano 2 cze 2010, 23:59 przez 3eci, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 10 mar 2010, 02:31
- Posty: 135
- Auto: Mazda RX-8 [231 PS]
Levis napisał(a):Jednak u mnie był zapchany katalizator
Dzwoniłeś do mnie chyba czy się mylę
RX-8 SP Titanium Grey Aero Kit :: Borla :: Greddy Air Diversion Panel :: Agency Power Pulley :: Tokico D-Spec Shocks + Tanabe GF Springs :: Racing Beat Endlinks ::
"A car can be a tool but it can also be so much more. It can be a heart-starter, it can be a drug, it can be a piece of art and it can stir your soul..." J. Clarkson

"A car can be a tool but it can also be so much more. It can be a heart-starter, it can be a drug, it can be a piece of art and it can stir your soul..." J. Clarkson

3eci napisał(a):Levis napisał(a):Jednak u mnie był zapchany katalizator
wymieniles kata ?
jak poznac czy kat jest do wymiany ?
dobrze jest sprawdzic chyba emisje spalin prawda ?
Ja wymienilem cewki i teraz jest ok. Na serwisie mi powiedzieli ze z katem jest w porzadku. Ale ktos mi napomnial ze bardzo czesto jak sie mialo problem z cewkami to kat tez bedzie do wymiany. Obawiam sie troche bo nie chcialbym zeby mnie to spotkalo jak bede jechal w trase 1600 km.
Kata nie wymieniłem , bo 6000zł. za nowy to jakieś nieporozumienie. Został wywalony środek i jest ok. nawet CE nie wyświetla. Jedyny minus to straszny smród spalin stojąc w korkach. Czy ktoś może wstawiał jakiś zamiennik

- Od: 7 wrz 2009, 15:18
- Posty: 23
- Skąd: Rumia
- Auto: Rx8 black 231hp
Levis załączył Ci się tryb awaryjny jakiś? Jak to się objawiało?
Bo w sumie u siebie stawiam coraz bardziej na przybrudzony kat pomimo braku spadku mocy. Tylko ten check engine i sonda się burzy po podłączeniu do komputera. Ciągle zbieram się z tym pojechać do ASO, aby mi to potwierdzili (i ew. wyczyścili), ale nie mam czasu. A samochód jeździ jak jeździł to i motywacji nie ma, żeby coś z tym robić, tylko CE zapala się od czasu do czasu. 
- Od: 10 lip 2008, 19:28
- Posty: 664
- Skąd: Poznań
- Auto: RX-8 231KM [Lighting Yellow]
Pierwsze objawy nawalonego u mnie kata to: najpierw niewielki spadek mocy (akurat jechałem do niemiec i myślałem że to od załadowanego auta) i zauważyłem większe spalanie w trasie ok. 14-15l gdzie normalnie mam 11-12l . Po przyjeździe do Polski ,na drugi dzień tak już muliło ,że nie wkręcał się na wyższe obroty i aż lekko szarpał na wys. obrotach.
Po 2dniach CE wyświetliło . Udałem się do ASO na kompie pokazało błąd 410 . Nie mieli wtedy czasu sprawdzić od czego.
Umówiłem sie z nimi na inny dzień i stwierdzili zapchany kat. sondy ok. Po opróżnieniu kata zrobiłem już 1200km i CE nie wyświetliło
Po 2dniach CE wyświetliło . Udałem się do ASO na kompie pokazało błąd 410 . Nie mieli wtedy czasu sprawdzić od czego.
Umówiłem sie z nimi na inny dzień i stwierdzili zapchany kat. sondy ok. Po opróżnieniu kata zrobiłem już 1200km i CE nie wyświetliło
- Od: 7 wrz 2009, 15:18
- Posty: 23
- Skąd: Rumia
- Auto: Rx8 black 231hp
Podaje linka do tego srodka co podobno przeczyszcza kata:
http://www.mazdarotaryparts.com/bcatacleanb-1186-p.asp
http://www.mazdarotaryparts.com/bcatacleanb-1186-p.asp
- Od: 3 cze 2010, 19:10
- Posty: 20
How do I maximize the results of Cataclean?
Follow these simple instructions:
1. Make certain that you have ¼ of a tank of fuel in your tank (3-4 gallons)
2. Allow vehicle to reach full temperature before introducing Cataclean.
3. Pour entire contents (16.7 oz) of Cataclean into the fuel tank.
4. Drive vehicle for 10 -15 miles
Źródełko: http://www.cataclean.com/faq.html
Think Fast. Drive Faster. Don't Blink
- Od: 2 sie 2009, 21:33
- Posty: 166
Zaświeciła mi się dzisiaj w nocy ta kontrolka silnika
Jadę sobie jadę, nic się złego nie dzieje, a tu nagle ta kontrolka. Żadnych zmian na mocy, nic nie śmierdzi, rano sprawdziłam płyny, wszystko ok. Pojechałam przed chwilą zrobić rundkę, nadal nic się nie dzieje, a kontrolka uparcie świeci. Jakieś sugestie zanim pojadę do serwisu? Co mogę sprawdzić samodzielnie?
Jadę sobie jadę, nic się złego nie dzieje, a tu nagle ta kontrolka. Żadnych zmian na mocy, nic nie śmierdzi, rano sprawdziłam płyny, wszystko ok. Pojechałam przed chwilą zrobić rundkę, nadal nic się nie dzieje, a kontrolka uparcie świeci. Jakieś sugestie zanim pojadę do serwisu? Co mogę sprawdzić samodzielnie?
- Od: 7 cze 2010, 20:54
- Posty: 44
- Auto: RX-8 [231] 2005
Znalazłam na forum w wątku "Problem z kontrolka chlodzenia, oleju i silnika" takie coś:
Spróbuję jutro rano to zrobić, a potem pojadę do pracy, posłucham uważnie silnika na różnych obrotach, może wyłapię coś.
Raptor77 napisał(a):profilaktycznie mozesz zrobic reset komputera – zamykasz drzwi, wkładasz kluczyk, włączasz zapłon i szybko naciskasz 20x pedał hamulca, wskazówka od cisnienia oleju podnosi sie do srodka i opada, wyłaczasz zapłon i wyjmujesz kluczyk. Tak zresetowałem kompa gdy mi lambda padła i od tego czasu spokój.
Spróbuję jutro rano to zrobić, a potem pojadę do pracy, posłucham uważnie silnika na różnych obrotach, może wyłapię coś.
- Od: 7 cze 2010, 20:54
- Posty: 44
- Auto: RX-8 [231] 2005
Te zabobony z hamulcem nie działają.
Odkryłam natomiast każdorazowe mocne szarpnięcie podczas przyspieszania przy ok 5 – 5,5 tys. obrotów, taki jakby nagły spadek mocy, ale po tym szarpnięciu ciągnie spokojnie dalej. Wcześniej czytałam coś o sondach lambda, że niby może być zepsuty sensor, który dawkuje paliwo, czy to ma sens?
Odkryłam natomiast każdorazowe mocne szarpnięcie podczas przyspieszania przy ok 5 – 5,5 tys. obrotów, taki jakby nagły spadek mocy, ale po tym szarpnięciu ciągnie spokojnie dalej. Wcześniej czytałam coś o sondach lambda, że niby może być zepsuty sensor, który dawkuje paliwo, czy to ma sens?
- Od: 7 cze 2010, 20:54
- Posty: 44
- Auto: RX-8 [231] 2005
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość