RX 8 – Problem z odpalaniem
Występuje jakaś systematyka tego odpalania/nieodpalania?
kprzemo24 napisał(a):Piotruś napisał(a):Występuje jakaś systematyka tego odpalania/nieodpalania?
Nie, po prostu jak sie jej zachce to pali a jak nie to nie...
Trudno w takim razie coś wywróżyć. Kody błędów zczytać z komputera w serwisie byłoby dobrze na początek.
icus76 napisał(a):bo jesli masz wersje usa to musisz wcisnac sprzeglo aby odpalic ...
Dokładnie to samo wyczytałem w instrukcji do samochodu. Dlaczego dotyczy to tylko wersji USA? Ja przy każdym odpalaniu również wciskam sprzęgło. Dobrze robię? Oczywiście posiadam wersję na rynek europejski.
- Od: 1 cze 2008, 19:34
- Posty: 107
Dlaczego dotyczy to tylko wersji USA?
To ze względów bezpieczeństwa, bo jak wiadomo amerykanie lubują się w automatach i nie są przyzwyczajeni do wciskania sprzęgła przy przekręcaniu kluczyka. Spotkałem się z czymś takim także w innym aucie w wersji amerykańskiej z manualem.
- Od: 21 lip 2004, 02:22
- Posty: 17
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda MX-5 NCFL 2.0 2014r
erura napisał(a):icus76 napisał(a):bo jesli masz wersje usa to musisz wcisnac sprzeglo aby odpalic ...
Dokładnie to samo wyczytałem w instrukcji do samochodu. Dlaczego dotyczy to tylko wersji USA? Ja przy każdym odpalaniu również wciskam sprzęgło. Dobrze robię? Oczywiście posiadam wersję na rynek europejski.
Strzeżonego Pan Bóg strzeże, pierwsze co robię przed przekręceniem kluczyka/wciśnięciem przycisku to naciśnięcie sprzęgła. Lepsze to niż zapomnieć, że stoi na jedynce i być może wpakować się w coś z przodu.
- Od: 10 lip 2008, 19:28
- Posty: 664
- Skąd: Poznań
- Auto: RX-8 231KM [Lighting Yellow]
Witam
Jestem świeżym posiadaczem RX-8 i mam problem . Mianowicie wczoraj odpaliłem bez problemu auto i było ok. Natomiast dzisiaj nie mam pojęcia co sie stało , ale auto jakby nie łapało iskry , czy coś takiego. Silnik normalnir"Hełsta" ale nie zapala
? Ma ktoś pojęcie o co chodzi ?
pzdr.
Jestem świeżym posiadaczem RX-8 i mam problem . Mianowicie wczoraj odpaliłem bez problemu auto i było ok. Natomiast dzisiaj nie mam pojęcia co sie stało , ale auto jakby nie łapało iskry , czy coś takiego. Silnik normalnir"Hełsta" ale nie zapala
pzdr.
- Od: 4 paź 2008, 18:53
- Posty: 6
radiel napisał(a):Już wszystko ok. Miałem rezerwę i pompa jakiś syf musiała zassać z dołu. Tak przy okazji co z tym zalewaniem silnika? Słyszałem że jest z tym jakiś problem , ale nie rozumiem skąd sie bierze i jak zapobiegać ?
pzdr.
Tu masz odpowiedź. Jeśli jeszcze nic nie wiesz o zalewaniu, to lepiej, żebyś się dowiedział jak najwięcej.
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... &start=100
- Od: 10 lip 2008, 19:28
- Posty: 664
- Skąd: Poznań
- Auto: RX-8 231KM [Lighting Yellow]
Cos przytrafilo mi sie jakis miesiac temu. Scigalem sie ze znajomym nagle na 6 biegu przy duzych obratach spadly one do 4 tys zapalila sie kontrolka slnika. Zgasilem samochod nie chcial odplaic udalo sie ale to raczej byla wina swiec bo po ich wymianie bylo jakis czas ok. Kontrolka silnika swiecila do momentu kiedy nie zmienilem akumlatora. Jakis czas temu u rexa po dobrym rozgrzaniu pojawil sie problem z odlapaniem, raz odlapa raz nie. Gdy jest zimny lub przestygnie kilka min nie ma problemu i napewno to nie zalanie. Musze go wtedy dlugo krecic ale zawsze odpara czasami po kilku probach. Wgralem nowy soft nic nie pomogo niestety komputer tez nic nie pokazal bo blad byl wykasowany podczeas wymiany akumlatora, swiece sa nowe, no i kiedys nie bral tyle oleju na jakies 2 tys litr teraz litr na 700 km. W serwisie mowili ze trzeba by sprawdzic kompresje bo moze to juz jego koniec..
to rocznik 2004 51 tys przejechane a moze wymiana rozrusznika na nowszy model cos pomoze bo ponoc te po 2006 roku szybciej kreca..
?
- Od: 10 sty 2007, 18:52
- Posty: 119
- Skąd: Ostrów Wlkp
- Auto: RX-8 231hp
Co to może być ja Tobie nie powiem, ale u mnie też brał litr oleju na jakieś 800 km póki nie zacząłem więcej bawić się biegami. Teraz już nie pamiętam kiedy wlewałem olej, a jego prawie nie ubywa, paliwa bierze zdecydowanie mniej (bak starczał na ok. 220-240 km), teraz przejadę na tym samym paliwie więcej niż 320. I wcale nie oszczędzam go tak bardzo, bo i przy wyprzedzaniu czasami dociągam do 8 tys obrotów i więcej. Ja mam prawie 50 tysięcy przebieg. Gdybym był na Twoim miejscu zacząłbym szukać jakichś poważnych ludzi, którzy zamiast gdybać czy to kompresja wzięliby się za to i sprawdzili silnik. A jak nie chcą tego zrobić to niech nie starszą klienta tylko wyślą do konkurencji.
Trochę daleko od granicy mieszkasz. tak to można byłoby wybrać się do Niemców, a Ci bez gdybania zrobiliby porządny przegląd i powiedzieli co jest co. Coraz bardziej się przekonuję, że ASO mniej potrafi jak nie jeden mechanik w zwykłym warsztacie "Stachu Service".
Trochę daleko od granicy mieszkasz. tak to można byłoby wybrać się do Niemców, a Ci bez gdybania zrobiliby porządny przegląd i powiedzieli co jest co. Coraz bardziej się przekonuję, że ASO mniej potrafi jak nie jeden mechanik w zwykłym warsztacie "Stachu Service".
- Od: 10 lip 2008, 19:28
- Posty: 664
- Skąd: Poznań
- Auto: RX-8 231KM [Lighting Yellow]
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość