Różnice w układach dolotowych

Mazda RX-8 2003–2011

Postprzez nismo » 16 paź 2009, 11:17

Witam,

Od pewnego czasu przeglądam ceny dolotów firm K&N oraz Simota. Zastanawiam się nad zakupem bo zależy mi na basowym dźwięku ale również na lekkim podniesieniu osiągów.

Na allegro obecnie do kupienia znajdują się 3 doloty:
Układ dolotowy Simota – 430zł
Układ dolotowy Simota – 1150zł
Układ dolotowy K&N Typhoon II – 1490zł

Skąd tak wysokie różnice w cenach? Czy najtańszy dolot spełni moje oczekiwania?

Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2008, 19:34
Posty: 107

Postprzez toolboy » 16 paź 2009, 12:23

zależy mi na basowym dźwięku ale również na lekkim podniesieniu osiągów.


kazdy aftermarketowy dolot do tego auta zwiekszy halas silnika, jedne bardziej inne mniej
w przypadku tych dolotow tzw. short ram, ktore wskazales jest wieksza szansa na pogorszenie osiagow niz na ich poprawe
jak dla mnie jak chcesz grzebac w dolocie to najlepiej wrzucic filtr k&n do ori boxa, ewentualnie, jak koniecznie zalezy Ci na zwiekszonym halasie to jakis CAI – aem/mazdaspeed na przyklad
dolot w rx8 jest swietnie zaprojektowany i nie ma tu szans na jakies wyczuwalne poprawy osiagow
polecam lekture np:

http://blackhaloracing.com/technical/rx-8-intake-tech/
rx8 galaxy grey .:. rb rev8 exhaust .:. aem cai .:. af short shifter
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2009, 00:59
Posty: 125
Skąd: ślask
Auto: 2008 RX-8 231hp

Postprzez nismo » 16 paź 2009, 12:39

toolboy, dzięki za szybką odpowiedź. Wiele wyjaśnia pierwsze zdanie w tekście, który przytoczyłeś:
The intake system on the RX-8 is arguably one of the best-designed, original manufacturer systems of its type on a contemporary vehicle.
Dodatkowo poczytam na temat
toolboy napisał(a):k&n do ori boxa, ewentualnie, jak koniecznie zalezy Ci na zwiekszonym halasie to jakis CAI – aem/mazdaspeed na przyklad
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2008, 19:34
Posty: 107

Postprzez Deniorek » 16 paź 2009, 13:46

Dokładnie tak jak napisał toolboy. Oryginalny dolot został zaprojektowany bardzo dobrze i jeśli ktoś oczekuje znaczącej poprawy osiągów to zawiedzie się. Ale efekty akustyczne jakie daje są bardzo dobre. Simota? Porównaj nawet wizualnie z K&N, a będziesz wiedzieć skąd różnice w cenie. :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2008, 19:28
Posty: 664
Skąd: Poznań
Auto: RX-8 231KM [Lighting Yellow]

Postprzez nismo » 16 paź 2009, 14:30

Deniorek, nie zależy mi na znaczącej poprawie osiągów. Głównie chodziło o efekt akustyczny ale skoro wymienione przeze mnie doloty pogorszą osiągi to nie ma nad czym się zastanawiać. Sprawdziłem ceny CAI AEM na stronie blackhaloracing.com i są dosyć wysokie. Liczyłem, że dolot za 430zł wystarczy ale widzę, że trzebaby było wydać większe pieniądze.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2008, 19:34
Posty: 107

Postprzez Deniorek » 16 paź 2009, 15:04

Niestety tak. Chociaż polecam tego K&N. Sam mam i nie narzekam. :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2008, 19:28
Posty: 664
Skąd: Poznań
Auto: RX-8 231KM [Lighting Yellow]

Postprzez natty » 16 paź 2009, 19:25

Polecam HKS poprawa osiagow sprawdzona i super wykonanie lecz cenna 2300,– :/
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 28 maja 2009, 23:43
Posty: 22
Auto: RX-8

Postprzez toolboy » 16 paź 2009, 19:52

kolejny short ram z ladnym napisem i tyle...
za ta kase to masz juz cos co w realu poprawi Ci osiagi – AccessPort z kalibracja od MM
rx8 galaxy grey .:. rb rev8 exhaust .:. aem cai .:. af short shifter
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2009, 00:59
Posty: 125
Skąd: ślask
Auto: 2008 RX-8 231hp

Postprzez wOOx » 16 paź 2009, 21:32

A ktos wie ile wkładka K&N kosztuje? Zakładałem zawsze do każdego auta praktycznie bo nie trezba tak czesto wymieniac i ogolnie lepiej oddycha:) Tylko ze moj dystrubutor tego dobrodziejstwa wyemigrował :/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 mar 2009, 10:50
Posty: 182
Skąd: Katowice
Auto: RX-8

Postprzez toolboy » 17 paź 2009, 17:05

180zl na allegro
rx8 galaxy grey .:. rb rev8 exhaust .:. aem cai .:. af short shifter
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2009, 00:59
Posty: 125
Skąd: ślask
Auto: 2008 RX-8 231hp

Postprzez boletz » 17 paź 2009, 19:44

dolot K&N fajnie buczy, jak napisał kiedyś chyba Deniorek wszyscy wiedzą z daleka że "nadjeżdżasz" mocy to raczej nie dodaje, u mnie natomiast powoduje jakieś lewe drgania i na pewno się go pozbędę...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 lut 2009, 22:11
Posty: 137
Skąd: Strzyżów / Miłocin
Auto: słoniu, franio, złomek, pomarańczka

Postprzez Deniorek » 18 paź 2009, 13:20

U mnie też są takie drgania przy wysokich obrotach.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2008, 19:28
Posty: 664
Skąd: Poznań
Auto: RX-8 231KM [Lighting Yellow]

Postprzez boletz » 18 paź 2009, 19:53

Deniorek napisał(a):U mnie też są takie drgania przy wysokich obrotach.


nie mogłeś wcześniej napisać ? właśnie z garażu wróciłem, zamontowałem serię i drgania zniknęły...

dla odmiany opiszę odczucia po zmianie dolotu z dedykowanego na seryjny:

– silnik szybciej łapie nominalną temperaturę pracy

– już zapomniałem jak fajny jest dźwięk silnika siedząc w środku :)

– pojawiły się różne inne odgłosy które dolot zagłuszał (to na minus)

Dla frajdy chętnie zamontował bym kolejny inny dolot :]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 lut 2009, 22:11
Posty: 137
Skąd: Strzyżów / Miłocin
Auto: słoniu, franio, złomek, pomarańczka

Postprzez nismo » 19 paź 2009, 12:55

Widzę, że w rozsądnej cenie nie kupię dolotu. Dzięki za rozwianie wątpliwości. Porozglądam się za układami wydechowymi :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2008, 19:34
Posty: 107

Postprzez Deniorek » 19 paź 2009, 17:07

No w sumie zawsze uważałem, że w porównaniu z wydechami to dolot jest w tej bardziej rozsądnej cenie. ;) Pod względami akustycznymi nie można porównywać (bo co buczy z przodu, to nie buczy z tyłu i na odwrót – najlepiej żeby buczało z obu stron :P). Ale jak ktoś chce zmienić brzmienie samochodu za mniejszą cenę to dolot jest rozwiązaniem co najmniej dwa razy tańszym. ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2008, 19:28
Posty: 664
Skąd: Poznań
Auto: RX-8 231KM [Lighting Yellow]

Postprzez Retro » 19 paź 2009, 21:03

Jak ktoś nie może znaleśc sobie odpowieniego wydechu w dobrych pieniądzach to Kojot robi również wydechy na zamówienie.

Od siebie mogę polecić jeszcze firmę el-Tec z Piaseczna. Również robią wydechy na zamówienie w rozsądnej cenie. 2 moich kolegów robiło tam wydech. Jeden do MX-5, drugi do Charger'a SRT-8 i obaj są zadowoleni. Mi też się osobiście podoba jak chodzą ich auta, szczególnie Dodge :P
Rotary Inside
http://www.rxklub.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 maja 2008, 08:49
Posty: 929 (1/0)
Skąd: Warszawa
Auto: RX-8 GT

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy RX-8 / RX-7