Jaka to może być wersja?

Mazda RX-8 2003–2011

Postprzez Marco7 » 17 cze 2009, 23:29

MazdaRx8FAn napisał(a):skoro są tylko 192 i 231 to jaki cudem na allegro są 250 pytajnik


Są dwie wersje odpowiedzi:

a) dużo właścicieli wierzy że ma 250KM i jeszcze parę innych 'wersji mocy' może spotkać ;)
b) wg. Wikipedii w różnych latach produkcji, wersja High Power miała różną moc (ale o tym już była dyskusja)
RX-8 SP Titanium Grey Aero Kit :: Borla :: Greddy Air Diversion Panel :: Agency Power Pulley :: Tokico D-Spec Shocks + Tanabe GF Springs :: Racing Beat Endlinks ::
"A car can be a tool but it can also be so much more. It can be a heart-starter, it can be a drug, it can be a piece of art and it can stir your soul..." J. Clarkson
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2006, 00:08
Posty: 707 (0/1)
Skąd: Gdynia
Auto: RX-8

Postprzez vinyl997 » 17 cze 2009, 23:37

a niech ktos powie jak poznac po silniku czy to wersja mocniejsza czy slabsza? wymienilem motor z 232 niby na 232 ale czy fatycznie? no chyba ze roznia sie i slabszy by nie pasowal?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 sty 2007, 18:52
Posty: 119
Skąd: Ostrów Wlkp
Auto: RX-8 231hp

Postprzez Retro » 18 cze 2009, 11:36

Wersje High Power mają 2 małe chłodnice we wlotach w zderzaku.
Wersja Standard Power ma tylko jedną.

Ale jak już wyjąłeś silnik i nie widziałeś poprzedniego auta to hmm... wersja słabsza ma tylko 9 tyś obrotów i red line przy 7,5 tyś.
Czy przy wsadzeniu słabszej wersji do mocniejszej zakręci się powyżej 9 tyś...?

Już wiem xD
Standard power ma 2 "intake ports" na rotor a High Power ma 3.
Tylko co to ten intake port ? To chyba to miejsce, którym dostaje się powietrze do silnika ?
Rotary Inside
http://www.rxklub.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 maja 2008, 08:49
Posty: 929 (1/0)
Skąd: Warszawa
Auto: RX-8 GT

Postprzez vinyl997 » 18 cze 2009, 11:42

tak kreci jak poprzedni silnik..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 sty 2007, 18:52
Posty: 119
Skąd: Ostrów Wlkp
Auto: RX-8 231hp

Postprzez Retro » 18 cze 2009, 11:59

No to zerknij na te doloty powietrza do silnika
Standardowy ma 2 na rotor a HighPower ma 3 + 2 tzw Auxiliary:

Obrazek

Obrazek
Rotary Inside
http://www.rxklub.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 maja 2008, 08:49
Posty: 929 (1/0)
Skąd: Warszawa
Auto: RX-8 GT

Postprzez otiks » 18 cze 2009, 12:02

Retro intake ports to kanały dolotowe powietrza w silniku, do każdej komory w standard dochodzą dwa kanały z czego do jednego otwarty jest dolot w niskim zakresie obrotów a do drugiego otwiera sie dodatkowo w wyższym zakresie. W High Power są 3 kanały dolotowe i kolejne dołączają się w zależności od obrotów silnika.
Otiks
ObrazekMazda MPV LW 2.0 MZR-CD 136KM '02
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2012 miejsce 1
 
Od: 28 kwi 2007, 22:43
Posty: 397 (0/3)
Skąd: Wrocław
Auto: MPV '02, RX-8 '06 RIP –> GT86

Postprzez Retro » 18 cze 2009, 12:13

No o to mi chodziło :) Nie miałem tylko pomysłu na to jak dobrze przetłumaczyć "intake ports" , thnx ;)
Rotary Inside
http://www.rxklub.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 maja 2008, 08:49
Posty: 929 (1/0)
Skąd: Warszawa
Auto: RX-8 GT

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy RX-8 / RX-7