Strona 1 z 1

[NA] Jaka kompresja na cylindrach?

PostNapisane: 27 cze 2009, 16:55
przez transporterdriver
Witam.

Czy ktoś wie jaka jest maksymalna kompresja na cylindrach w motorze 1.8 130 km w MX5 NA ?? W jakim zakresie jest dopuszczalna w której silnik jeszcze ładnie chodzi, tzn. tak jak powinien bez utraty mocy, 10 czy więcej ?? Z góry Thx za info ;)

Pozdrawiam.

PostNapisane: 29 cze 2009, 07:35
przez Akar.Zaephyr
Chyba nawet 11 jeśli mnie pamięć nie myli...
Sprawdzę to bo wydaje mi się że coś pisało w manualu o tym i dam znać.

Kompresja

PostNapisane: 19 lut 2010, 23:03
przez Enduro
najwazniejsze, aby byla w miare równa...
pozdr.
Enduro

Re: Kompresja

PostNapisane: 22 lut 2010, 21:00
przez Faja
No ja nie wiem czy nie 14 powinna byc. Sposób mierzenia tez jest ważny.

Re: Kompresja

PostNapisane: 23 lut 2010, 16:35
przez Fiveopac
transporterdriver napisał(a):Witam czy ktoś wie jaka jest maksymalna kompresja na cylindrach w motorze 1.8 130 km w MX5 NA ?? w jakim zakresie jest dopuszczalna w której silnik jeszcze ładnie chodzi, tzn. tak jak powinien bez utraty mocy, 10 czy więcej ?? z góry Thx za info ;) Pozdrawiam


Kompresja przy kreceniu rozrusznikiem (~300rpm) powinna wygladac tak [kg/cm^2=bar]:

Norma – 13,5
Minimum – 9,5
Dopuszczalna roznica miedzy cylindrami – 2

Jak diagnosta nie odepnie ci wtyczki od cewek przy sprawdzaniu kompresji to kopnij go w lewy klejnot – mozesz usmazyc cewki.
Procedura:
Nagrzej silnik
Aku musi byc w pelni naladowany!
Wylacz silnik
Wyjmij wszystkie swiece
Odlacz wtyczke cewki
Podlacz manometr do 1 gniazda
Gaz w podloge i zakrec rozrusznikiem
Odczytaj maksimum
Powtorz dla kazdego cylindra

Jesli dla jednego lub wiecej cylindrow kompresja wyraznie odbiega od innych wlewasz malo ilosc oleju do cylindra i ponownie badasz kompresje w tym cylindrze.
Jesli wzrosnie kompresja – masz do wymiany albo tlok /albo/i pierscienie albo/i gladz cylindra (tulejowanie)
Jesli kompresja nadal jest niska problem jest w glowicy – niedomykajacy sie zawor
Jesli kompresja sasiedniego cylindra takze przy tym zabiegu pozostaje niska prawdopodobnei masz problem z uszczelka pod glowica i/lub wyboczneiem plaszczyzny glowicy (planowanie).

Powodzenia
Enduro napisał(a):najwazniejsze, aby byla w miare równa...
pozdr.
Enduro

Obrazek