[NB] Problem z zapłonem

witam
mam problem z moja mazda MX 5 silnik 1.6 81 kw. rocznik 2000 , przebieh 48000 km
sprawa wyglada nastepujaco :
tydzień temu przesadziłem z jazda na rezerwie i samochód zaczał prychać. Dojechałem na stacje benzynową , zatankowałem do pełna 98 ultimate no i ... dynamika obrotów jak w maluchu , silnik schodzi do 400 obrotów (trzeba trzymac na gazie bo inaczej zgasnie) , wszystko sie cholernie trzesie. Samochodem przejechałem maksymalnie 1500 m – oby dotoczyc sie do domu. Na tym, odcinku silnik i układ wydechowy szybko złapał temperature.
poczatkowo myslalem ze to filtr paliwa sie zapchał , nie zdazylem jeszcze wymienić.
Nastepnego dnia opdaliłem samochód i wszystko było tak jak byc powinno. dopiero poprzejechaniu 5 km (silnik zdazył sie rozgrzać) znowu zaczely sie problemy.
po spokojnych ogledzinach w domu zauważyłem ze nie chodzi jeden cylinder (popsuta albo świeca albo przewody).
i teraz moje pytanie :
czy stan paliwa miał wpływ na zaistniala sytuacje?
co poza swieca lub przewodem moze miec wplyw na taka a nie inna prace silnika??
dlaczego gdy silnik sie nie rozgrzeje to jest wszystko ok?
Z góry bardzo dziekuje za ewentualna pomoc
kamil
mam problem z moja mazda MX 5 silnik 1.6 81 kw. rocznik 2000 , przebieh 48000 km
sprawa wyglada nastepujaco :
tydzień temu przesadziłem z jazda na rezerwie i samochód zaczał prychać. Dojechałem na stacje benzynową , zatankowałem do pełna 98 ultimate no i ... dynamika obrotów jak w maluchu , silnik schodzi do 400 obrotów (trzeba trzymac na gazie bo inaczej zgasnie) , wszystko sie cholernie trzesie. Samochodem przejechałem maksymalnie 1500 m – oby dotoczyc sie do domu. Na tym, odcinku silnik i układ wydechowy szybko złapał temperature.
poczatkowo myslalem ze to filtr paliwa sie zapchał , nie zdazylem jeszcze wymienić.
Nastepnego dnia opdaliłem samochód i wszystko było tak jak byc powinno. dopiero poprzejechaniu 5 km (silnik zdazył sie rozgrzać) znowu zaczely sie problemy.
po spokojnych ogledzinach w domu zauważyłem ze nie chodzi jeden cylinder (popsuta albo świeca albo przewody).
i teraz moje pytanie :
czy stan paliwa miał wpływ na zaistniala sytuacje?
co poza swieca lub przewodem moze miec wplyw na taka a nie inna prace silnika??
dlaczego gdy silnik sie nie rozgrzeje to jest wszystko ok?
Z góry bardzo dziekuje za ewentualna pomoc
kamil