Strona 1 z 1

[NB] Problem z zapłonem

PostNapisane: 23 sty 2008, 11:15
przez kamilradosc
witam
mam problem z moja mazda MX 5 silnik 1.6 81 kw. rocznik 2000 , przebieh 48000 km

sprawa wyglada nastepujaco :
tydzień temu przesadziłem z jazda na rezerwie i samochód zaczał prychać. Dojechałem na stacje benzynową , zatankowałem do pełna 98 ultimate no i ... dynamika obrotów jak w maluchu , silnik schodzi do 400 obrotów (trzeba trzymac na gazie bo inaczej zgasnie) , wszystko sie cholernie trzesie. Samochodem przejechałem maksymalnie 1500 m – oby dotoczyc sie do domu. Na tym, odcinku silnik i układ wydechowy szybko złapał temperature.
poczatkowo myslalem ze to filtr paliwa sie zapchał , nie zdazylem jeszcze wymienić.
Nastepnego dnia opdaliłem samochód i wszystko było tak jak byc powinno. dopiero poprzejechaniu 5 km (silnik zdazył sie rozgrzać) znowu zaczely sie problemy.
po spokojnych ogledzinach w domu zauważyłem ze nie chodzi jeden cylinder (popsuta albo świeca albo przewody).
i teraz moje pytanie :
czy stan paliwa miał wpływ na zaistniala sytuacje?
co poza swieca lub przewodem moze miec wplyw na taka a nie inna prace silnika??
dlaczego gdy silnik sie nie rozgrzeje to jest wszystko ok?


Z góry bardzo dziekuje za ewentualna pomoc
kamil

PostNapisane: 23 sty 2008, 11:42
przez kamilradosc
aha , jeszcze jedno
czy moze mi ktos podesłać schemat filtru paliwa do mazdy mx 5?? juz 3 razy wymieniali mi w inter teamie bo nie pasuje :)

PostNapisane: 23 sty 2008, 12:23
przez kemot
Miałem podobny problem w 626.Auto nie chciało jechać a na zimnym silniku wyglądało wszystko ok.Mój problem tkwił w przewodach WN.Wykręć wszystkie świece i porównaj je do siebie.Jeśli jakaś będzie sie wyróżniać to na nią zawieś oko.Sprawdź porcelanę świecy a dokładnie duł porcelany tuż przy metalu jeśli jest brązowy nalot dookoła to oznacza że przewody mają przebicie.U mnie również na jednym cylindrze nie dopalał i przerywał.Okazało sie że jeden przewód padł.Jeżeli to nie pomoże to może wina lezy po stronie pompy paliwowej???

PostNapisane: 23 sty 2008, 14:48
przez Grzyby
kamilradosc, to niewłaściwy dział dla MX5

przeniosę do działu "Pozostałe modele"

PostNapisane: 23 sty 2008, 16:13
przez Fiveopac
Filtr powinienes miec taki:

Obrazek

Szarpanie mx5 moze byc zwiazane z przewodami WN, swiecami lub padnietym wtyrskiem. Moze zassales cos co normalnie gosci na dnie zbiornika.

PostNapisane: 23 sty 2008, 21:09
przez kamilradosc
a wiec sprawa coraz bardziej sie komplikuje :/
wymieniłem wszystkie swiece na nowe, przewody wysokiego napieca sa ok. nie chodzi mi pierwszy cylinder. nie ma iskry.
czy padła cewka ?? jakiś moduł??
ktoś ma jakies pomysły?? od czego zaczac??

PostNapisane: 23 sty 2008, 21:11
przez kamilradosc
a co do świec – kurcze, nie zwróciłem uwagi przy wymianie ale 2 są w miare dobre , a dwie z duzymi ilosciami brązowego nalotu

PostNapisane: 25 sty 2008, 15:21
przez kamilradosc
ponawiam prosbe o pomoc :)

PostNapisane: 25 sty 2008, 16:41
przez Fiveopac
Wyglada na moduł, nie wiem jak to wyglada w mx5 NB. Probowales zamienic przewod ze swiecy ktora nie pali na inny z pozostalych trzech ( oczywiscie w gniezdzie tej niepalacej) ? Brazowy nalot jest na elektrodzie czy na porcelanie?

PostNapisane: 25 sty 2008, 23:43
przez kamilradosc
tak, przewody zamieniałem – iskry nie ma tylko na pierwszym cylindrze. kable sa na 100% sprawne. a brazowy nalot jest na porcelanie czyli raczej normalna sprawa .

eh , no jest problem :/