Strona 1 z 1

[NB] Olej silnikowy, do skrzyni oraz dyfra.

PostNapisane: 14 sty 2008, 15:43
przez Mayk
Zbliża się zmiana oleju, zastanawiam się nad olejami Midlanda – ponoć mazdy go lubią...

Silnikowy: ( 4 litry niecałe wchodzą? )
AVANZA SAE 5W-30
czy może
AVANZA SAE 5W-40

mam dylemat...

Do skrzyni chcę syntetyk:
SYNQRON 75W-90 ( ile tego wchodzi? )

A jeśli chodzi o dyfer, to w instrukcji jest mineralny – mniej więcej taki:
SUPER M5 80W-90 ( czytałem, że 0.7L? prawda? )

Czytałem jednak, ze niektórzy polecają zalać również syntetykiem – takim jak ten od skrzyni...

Co sądzicie? Mam na myśli dobranie oleju silnikowego, no i ten dyfer...
Zależy mi na szybkiej odpowiedzi....

Pozdrawiam!

p.s. Pytałem mechanika, wlał mi wcześniej 10W-40 Shell'a, wcześniej Mazda jeździła na syntetyku...
Warto wracać do 5W-30 czy zostawić pół?
Proszę o + i –... dodam, że Mazda łyknęła cały litr oleju na ponad 15k km ( trochę przegapiłem zmianę oleju... ) – czyli praktycznie nic...

p.s.2. Przeglądałem forum, czytałem, nowy temat założyłem by poznać opinię o tych konkretnych olejach oraz o pojemności skrzyni ;) – jeśli mod uzna temat za powtórkę nie obrażę się jak wyląduje w koszyu.

PostNapisane: 15 sty 2008, 10:07
przez ivo
A co to: :|
Forbidden : Dostęp zabroniony
Zapytanie odrzucone przez serwer. Nie masz dostępu /prod...7f2df3ffeb7a859 na tym serwerze.
You don't have permission to access /prod...7f2df3ffeb7a859
www.katalog.ibl.pl

PostNapisane: 15 sty 2008, 19:02
przez Mayk
e?

PostNapisane: 15 sty 2008, 19:12
przez Fiveopac
Mayk zle skopiowales linki :)

PostNapisane: 15 sty 2008, 19:13
przez Grzyby
Mayk napisał(a):e?

nie e?
tylko nie da się wejść w te linki które podałeś.

PostNapisane: 15 sty 2008, 23:05
przez Mayk
Wybaczcie ;)
Nie zauważyłem, dziwnie, że nie działały...

Ostatecznie kupiłem 10W-40 Midlanda- nie chciałem ryzykować, nigdy nie wiem czy silnik nie zacznie mi ciągnąć oleju po przejściu z powrotem na sytnetyk...

Do tego 3 litry syntetyka przekładniowego, 2 litry do skrzyni i litr do dyfra...

pozdrawiam!

PostNapisane: 16 sty 2008, 17:24
przez Fiveopac
Mayk napisał(a):Ostatecznie kupiłem 10W-40 Midlanda- nie chciałem ryzykować, nigdy nie wiem czy silnik nie zacznie mi ciągnąć oleju po przejściu z powrotem na sytnetyk...

Do tego 3 litry syntetyka przekładniowego, 2 litry do skrzyni i litr do dyfra...


Dobry wybor :) Zwracam uwage, na dokladne wyczyszczenie sruby spustowej od dyferencjalu, jest ona magnetyczna i zbiera wszystkie opiłki ktore plywaja w oleju ;)