Strona 1 z 1

[NB] Żarówki o podwyższonej mocy czy ksenony ?

PostNapisane: 14 gru 2006, 12:07
przez Mayk
Witam wszystkich, w końcu to mój pierwszy post więc wypadałoby się przywitać.

Mam taką sprawe, dużo jeżdzę wieczorami i nocą i zastanawiam się nad założeniem u siebie żarówek o zwiększonej mocy. U siebie mam reflektory soczewkowe z żarówkami HB4 o mocy 55W. Mam możliwość zakupienia 2 typów żarówek. Jedne to również 55W żarówki ale o podwyższonej barwie światła do około 3800K lub wersje 80W o barwie światła przekraczającej 5500K.

Czy ktoś zakładał już w mazdach żarówki o podwyższonej mocy? Nie było jakiś problemów z przypaleniem reflektora?

Pozdrawiam,
Mayk

PostNapisane: 14 gru 2006, 12:15
przez Fiveopac
Mayk napisał(a):Czy ktoś zakładał już w mazdach żarówki o podwyższonej mocy? Nie było jakiś problemów z przypaleniem reflektora?

Z doswiadczenia wiem, ze to nie tylko problem przepalajacych sie odblysnikow lamp ale przede wszystkim nadmiernie grzejace sie kable i kruszejace od temperatury kostki przy zarowce sa powaznym problemem. Skoro masz soczewki, moglbys pomyslec o ksenonach, bez szkody dla elektryki i reflektora osiagniesz zamierzony efekt.
Mocniejsze zarowki to _zawsze_ zło <diabełek>

PostNapisane: 14 gru 2006, 14:49
przez Mayk
Dzieki, właśnie takiej odpowiedzi się spodziewałem. Jesli chodzi o ksenony to myslalem o tym ale nie mam ~600zł na instalacje :) – przynajmniej narazie nie...

pozdrawiam

PostNapisane: 14 gru 2006, 17:04
przez Fiveopac
Bys sie pochwalił madzią ;) Wrzuc moze jakis opis i fotki do dzialu "Nasze Mazdy" :)

PostNapisane: 14 gru 2006, 17:07
przez Mayk
Pewnie się pochwale, ale najpierw ją umyje – a wtedy pomyśle o fotkach. Jest czarna i wszystko na niej widać, teraz gdziekolwiek pojade, nawet z 10km i juz wyglada jakbym jej nie mył ze 2 tygodnie :) Poza tym jest na stalowych felgach bo ma zimówki założone, aluski stoją w garażu...

pozdrawiam

PostNapisane: 25 gru 2006, 00:45
przez Mayk
Witam ponownie, odświerzam temat.

Mam pytanko odnośnie ksenonów...

Jak już wcześniej wspomniałem mam u siebie reflektory soczewkowe, na allegro.pl można dostać komplet przetwornic wraz z żarnikami, o dziwo bez przerabianiam gdyż żarniki można zamówić w oprawie HB4 – czyli w takiej jak moje żarówki.

Teraz pytanie, jak będzie ze skupianiem światła z tego żarnika przez soczewke, nie będzie problemu z granicą światła/cienia?

Pytam bo troche gotówki wpadło i myśle o zakupie :D

Pozdrawiam

PostNapisane: 25 gru 2006, 10:53
przez organo
A ja odnosnie zarowek
unikac z daleka jakis ala xenonow chodzi o zwykle zaroweczki po przebarwiane na niebiesko to jest poprostu dziadostwo ktore tylko pogorsza efekt przy swietle o niebieskiej smudze przy deszczowej pogodzie niewidac prawie nic

Ja polecam zwlasnego doswiatczenia np OSRAM 55W +50% wiecej swiatla daje efekt kpl ok 45zl i nie ma zadnych skutkow ubocznych typu wyzsza temp i itp
Lub Philips Night cos tam ok 70zl /kpl tez niezle

testowalem te powyzsze zarowki w poprzedich samochodach w ktorych na serii nie dalo sie zbytnio smigac

w tej chwili do madzi kupilem H1 Flooser semi gold i gold zawsze bylem ciekawy czy zarowka o poswiacie zołtej nie bedzie lepsza przy gorszej pogodzie i jest duzo duzo jeszcze lepiej niz bylo na orginalnych zaroweczkach a na tamtych powiem szczeze bylo niezle przy takiej deszczowej pogodzie moze troszkie dziwnie autko wyglada na soczewka swiecoch na zólto ale za to praktycznie jezeli chodzi o widocznosc jestem jeszcze ciekaw jak bedzie w mgle bo jeszcze nie mialem okazji sprawdzic

PostNapisane: 25 gru 2006, 11:47
przez Sigma
Temat o zarowkach jest tu: Lumiko DX5SW, Philips BV, Philips V+, Philips GT-150 P2N.

O Ksenonach tez sie pare juz pojawialo...
Jesli dobrze pamietam, problem nie lezy w tym czy beda pasowaly w soczewke. Ksenony powinny miec zamontowane spryskiwacze do reflektorow oraz uklad samoregulujacy... A tego pewnie na allegro nie dostaniesz...

PostNapisane: 25 gru 2006, 13:00
przez Mayk
Układ samopoziomujący jest drogi, ale z tego co czytałem to on działa mniej więcej z taką prędkością jak elektryczna regulacja świateł... Na naszych drogach układ samopoziomujący to lipa ;) – chodzi głównie o to by po odpaleniu pojazdu na postoju światła ustawiły się odpowiednio a to samo mogę zrobić ręcznie – wiem, przepisy wymagają samopoziomowania ale z tego co słyszałem to nawet na przeglądach nie ma problemów, jeśli światła są dobrze ustawione, żazrnik jest dobrze ustawiony w reflektorze dzięki czemu granica światła/cienia jest taka jak powinna to nikt się nie czepia(nawet upierdliwy policjant-służbista).

A co do spryskiwaczy to nie ma problemu, akurat to jest proste do zrobienia :)

Chciałem kupić te OSRAM'y Silverstar ale kurde nie mają ich w wersji HB4 :(
OSRAM'u są tylko najzwyklejsze HB4,
podobnie Philips'y – też jedynie najzwyklejsze albo BV, których nie chce...

Ponoć niesamowite są GT-150 ale też nie ma HB4......

Dlatego myśle o ksenonach.

p.s. Przed chwilą znalazłem żarówki HB4 OSRAM Cool Blue... Czy ktoś już je testował? Ale ponoć tylko +20% światła.....