Strona 1 z 1

Prośba o porade

PostNapisane: 13 paź 2024, 14:19
przez maxu
Siema. Moja NC 2006 1.8 je olej w ilości 1 litr na ok 200km pod warunkiem że nie przekraczam 3,5k obrotów, jeśli jednak pocisne mocniej to pali olej dosłownie jak dwusow.

Jeżdżę na 5w 30 pełnym syntetyku.

Przypuszczam że to uszczelniacze zaworowe. Czy mogę otrzymać link do nagrania lub solidnego opisu jak je wymienić? Szukam, szukam i nic konkretnego, same głupoty.

Dobrze by było coś o sposobie bez ściągania głowicy.

Ewentualnie czy mogę zalać 10w 40 i jeździć czy wymiana oleju na gęstszy już dobije silnik całkiem i nie ma sensu?

Chce to auto zatrzymać bo poza tą usterka jest w dobrym stanie, co byście Panowie polecili?

Tylko proszę bez jazdy o używaniu szukajki bo serio, nic konkretnego i do tego sprzed 15 lat albo więcej. Pozdrawiam

PostNapisane: 13 paź 2024, 19:58
przez zadra
maxu napisał(a):NC 2006 1.8 je olej w ilości 1 litr na ok 200km pod warunkiem że nie przekraczam 3,5k obrotów, jeśli jednak pocisne mocniej to pali olej dosłownie jak dwusow


Szybko licząc że Twoja mazda spala średnio 8litrów Pb na setkę gdy jej nie ciśniesz, to określenie, że spala jak dwusuów jest mocno krzywdzące dla dwusuwów.
Dwusów standardowo ma mieszankę 1:50 czyli litr oleju na 50 litrów Pb, a u Ciebie wychodzi 1:16 co znaczy, że jest 4krotnie gorzej.. :D

maxu napisał(a):czy mogę zalać 10w 40 i jeździć

oczywiście – Twoje auto, Twoje wybory.

maxu napisał(a):Chce to auto zatrzymać bo poza tą usterka jest w dobrym stanie


Wystarczy naprawić i można jeździć z uśmiechem na ustach – akurat zima idzie, więc najlepszy czas na naprawy kabrioletów.

maxu napisał(a):Przypuszczam że to uszczelniacze zaworowe


musisz mieć pewność, żeby nie wykonywać roboty 2x
Sprawdź stan gładzi cylindrowych i owal cylindrów – wówczas będziesz miał pewność.

Uszczelnienia zaworowe można próbować wymienić pompując dany cylinder powietrzem przez gniazdo świecy zapłonowej – jeśli zawory szczelne, to nie wpadną do cylindrów ale robisz na własne ryzyko.