[NA/NB/NC] Pytania przed zakupem roadstera.

Mazda MX-5 2015 – (ND) / 2005– 2015 (NC) / 1998–2005 (NB) / 1989–1998 (NA)

Postprzez Kixxer » 15 paź 2009, 18:39

Witam, NC jest od 2006 roku, a co do skrzyni to tylko manualna, nie jestem pewien ale automata chyba nie ma w ogole w ofercie. Polecam Ci sprowadzić ten samochód z Niemiec, w przyszłym roku pewnie dasz radę kupić hardtop w cenie powiedzmy 50 000 zł (+– 13 000 euro)

Pozdrawiam
Mazda 626 1.8i (1840cm3) Grudzien 1999r. Przebieg: 80000 km

14.07.09 – Przebieg: 92 000 km
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 29 lip 2008, 18:21
Posty: 21
Skąd: Ruda Śląska
Auto: Mazda 626 1.8i (1840cm3) 99r.

Postprzez Bat. » 15 paź 2009, 20:01

Automat jest na pewno. Z tego co mi wiadomo, może działać jako półmanual (zmian biegów na kierownicy). W sumie skrzynia to nie jest jakiś priorytet – chciałbym spróbować automata, bo na manualu już się trochę najeździłem.

50 koła to trochę sporo jak za odświeżoną NB, bo przecież wypasu nie ma – za tę cenę można wybierać w roadsterach innych marek z ciekawym wnętrzem, no ale Mazda to Mazda i jakoś tak do siebie ciągnie :)
Ciężko spekulować – samochody znacznie tracą na wartości co rok, w tym już na pewno nie będę się w to pakował, ani na początku 2010. Kupiłbym coś na sezon letni i chyba nie chciałbym wydać 50 k PLN na NC, szczególnie że coś ciężko mi znaleźć w ogóle ofertę z jasnym wnętrzem. Może w najgorszym wypadku kupię jakąś NB dodatkowo z hardtopem dopinanym – wyposażenie w sumie bardzo podobne, osiągi też, a cena za dobry egzemplarz z 2002 roku (koniecznie po face liftingu – starsze wersje nie wzbudzają mojego najmniejszego zainteresowania) to ~30 K PLN na dzień dzisiejszy.

Może mi ktoś jeszcze rozwiać wątpliwości czy te tańsze wersje bez komputera pokazują gdziekolwiek spalanie momentowe? Chociaż i tak będę szukał wersji z komputerem – w zwykłym Oplu mam to czemu mam się cofać :)
Początkujący
 
Od: 15 paź 2009, 07:24
Posty: 26
Auto: Opel Astra 1.6

Postprzez Mako » 15 paź 2009, 20:07

piszesz ze:
Bat. napisał(a):koniecznie po face liftingu – starsze wersje nie wzbudzają mojego najmniejszego zainteresowania

a wlasnie wstawiles link do ogloszenia samochodu przed liftem, zastanow sie najpierw co chcesz kupic a pozniej pisz wywody co musi miec samochod i jakie chcesz na niego przeznaczyc pieniadze.

podpowiem Tobie ze polifty szly po 2001 roku wiec z ta co wstawiles jest cos nie tak lub po prostu zostala zarejestrowana w 2002 roku, po 2001 roku przednie lampy mialy soczewki a ta nie ma i kilka innych dupereli

przed liftem

Obrazek

po lift

Obrazek

Po za tym, ten kto to sprzedaje ta mx-5 szybko sie przekona ze za ta cene nikt nie kupi tego samochodu
Jestem spokojnym, skromnym i dobrym człowiekiem. Po prostu nie każdy zasługuje na to, by mnie takiego oglądać.

Nic tak nie drażni kobiety jak....................................wszystko
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2007, 22:54
Posty: 2316 (3/13)
Skąd: Szamotuły
Auto: Sirion 1.3 s
Fiat Panda 1.1

Postprzez Bat. » 15 paź 2009, 20:19

Racja, mój błąd. Ta niebieska tak mi się jakoś spodobała, że dalem się nabrać, iż rocznik 2002 powinien być po lifcie. Zmyliło mnie też wnętrze – te starsze miały jeszcze inne logo na kierownicy i ogólnie inaczej to wyglądało.

zastanow sie najpierw co chcesz kupic a pozniej pisz wywody co musi miec samochod i jakie chcesz na niego przeznaczyc pieniadze

Chcę kupić MX5. Robiłem rozeznanie wśród tej linii i ogólnie nastawiam się na NC, aczkolwiek dopuszczam ew. jakąś fajną niebieską NB. ALE to, że nie jestem jednym z ekspertów tematu nie znaczy, że nie mogę mieć wytycznych co samochód MUSI mieć – czy miała by to być Mazda MX5 czy nie to i tak miałbym swoje wymogi – nie chcę się cofać, nie chcę mieć gorszego wyposażenia niż moja stara Astra ;)
Początkujący
 
Od: 15 paź 2009, 07:24
Posty: 26
Auto: Opel Astra 1.6

Postprzez Mako » 15 paź 2009, 20:36

Nie wiem co masz w astrze ale w mx nigdy nie bedziesz miec super wyposazenia. Szczerze powiem ze przesiadlem sie z b. dobrze wyposazonego Citroena C4 z 2006 do NB po liftingu z 2001i nie przeszkadza mi ze nie mam klimatyzacji, el lusterek, komputera ktory pokazuje mi spalanie i roznych tego typu nowoczesnych bajerow w tym samochodzie to kompletnie niepotrzebne, mx-5 niczego nie udaje i te spartanskie wyposazenie dodaje charakteru. Nc wydaje mi sie za bardzo spasione, przeladowane bajerami a do tego kompletnie nie pasuje jej sztywny dach wstawiony tylko i wylacznie pod dyktando rynku bo tak jest modnie :| Takie jest moje zdanie
Jestem spokojnym, skromnym i dobrym człowiekiem. Po prostu nie każdy zasługuje na to, by mnie takiego oglądać.

Nic tak nie drażni kobiety jak....................................wszystko
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2007, 22:54
Posty: 2316 (3/13)
Skąd: Szamotuły
Auto: Sirion 1.3 s
Fiat Panda 1.1

Postprzez Bat. » 15 paź 2009, 21:01

Mazda jakoś musi utrzymywać klientów i sprostać wymaganiom rynku :)
Dla mnie to jest dziwne płacić kupę kasy za samochód z gorszym wyposażeniem (nawet porównując rocznikowo) – i często nawet z gorszymi osiągami. Co prawda MX-5 świetnie wygląda, świetnie się prowadzi, ale komputerek, elektryka i klima muszą być (nie zawsze mamy czyste niebo, wysoką temperaturę i możemy pozwolić sobie na otwarty dach). Dla mnie ma to być samochód osobisty do jeżdżenia nim przez cały rok.
Początkujący
 
Od: 15 paź 2009, 07:24
Posty: 26
Auto: Opel Astra 1.6

Postprzez Kixxer » 15 paź 2009, 21:34

Samochód typu mazda mx5 kupuje się po to aby prowadzić ten samochód z uśmiechem na twarzy, czuć radość z jazdy, a do takiego stanu nie potrzebne jest jakieś super wyposażenie.

BTW kupując mx5 z automatem tracisz 50% frajdy z jazdy, to jest oczywiście tylko i wyłącznie moje zdanie, nigdy bym nie kupił miatki z automatem.
Mazda 626 1.8i (1840cm3) Grudzien 1999r. Przebieg: 80000 km

14.07.09 – Przebieg: 92 000 km
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 29 lip 2008, 18:21
Posty: 21
Skąd: Ruda Śląska
Auto: Mazda 626 1.8i (1840cm3) 99r.

Postprzez Bat. » 15 paź 2009, 22:03

Jak już mówiłem – na manualu już się najeździłem, automata bym spróbował – nie wiem czemu przerzucanie drążka podczas jazdy ma dawać 50% więcej przyjemności, skoro automat równie dobrze może kręcić samochodzik na wysokie obroty :)
Początkujący
 
Od: 15 paź 2009, 07:24
Posty: 26
Auto: Opel Astra 1.6

Postprzez Paweł » 16 paź 2009, 10:10

Bat. napisał(a):na manualu już się najeździłem, automata bym spróbował

Bat. napisał(a):automat równie dobrze może kręcić samochodzik na wysokie obroty

Jeśli nie masz większego doświadczenia z A/T, to uwierz na słowo, że taka skrzynia absolutnie nie pasuje do mx-5. Nie chodzi wyłącznie o gmeranie drążkiem i dyndanie lewą nogą, ale o sposób w jaki kontrolujesz siłę przekazywaną na tylne koła. Automat jest może wygodny w zatłoczonym mieście lub leniwym kombi ;), ale nie daje takiej kontroli jak skrzynia ręczna. Owszem, na 400 metrów dociągniesz wskazówkę do czerwonego pola, ale jakiekolwiek próby kierowania samochodem gazem są niemożliwe.

Nie kupuj mx-5 w automacie, bo to jest samochód dla amerykanów. Nawet kobiety jeżdżą z manualem. :D
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/944)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez Bat. » 16 paź 2009, 15:16

Tryb półautomatu powinien dawać możliwość normalnej kontroli jak w manualu, ale faktycznie dzięki za info – wezmę to pod uwagę. Fakt faktem, że do napędu na tył i nowych gabarytów trzeba będzie się przyzwyczaić.
Początkujący
 
Od: 15 paź 2009, 07:24
Posty: 26
Auto: Opel Astra 1.6

Postprzez Paweł » 16 paź 2009, 16:45

Bat. napisał(a):Tryb półautomatu powinien dawać możliwość normalnej kontroli jak w manualu

To jest wersja folderu reklamowego. W praktyce automat ze sprzęgłem hydrokinetycznym i przekładnią planetarną absolutnie nie daje takiej kontroli. Nie traktowałbym tego inaczej niż gadżet. Wyjątek stanowią skrzynie sekwencyjne.

"Automat" w mx-5 jest do przyjęcia, ale tylko jeśli traktować ten samochód jako stylową torebkę. Jeśli patrzysz na osiągi i czujesz różnicę pomiędzy miejskim kompaktem, a lekką, idealnie wyważoną i tylnonapędową miatą, to jeszcze raz zastanów się nad decyzją. :)
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/944)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez Bat. » 16 paź 2009, 21:31

Kwestię automat vs manual jeszcze faktycznie przemyślę. Chciałem po prostu spróbować automata – ale możliwe, że ten samochodzik akurat nie jest stworzony do takich rzeczy. Ja akurat sceptycznie do AT nie byłem nastawiony – kumpel jeździ sportowym Tiburonem 3.0 w automacie i widziałem wiele razy to autko w akcji – mimo automata w trybie "sport" daje czadu :) Zmienia biegi na bardzo wysokich obrotach i rozpędza się chyba najwydajniej jak może.
Początkujący
 
Od: 15 paź 2009, 07:24
Posty: 26
Auto: Opel Astra 1.6

Postprzez Mako » 16 paź 2009, 21:52

majkel_c napisał(a):kierownica.....fotele z zintegrowanymi zagłówkami

to dziwne bo mam po lifcie a mam zupelnie inaczej, kierownica 4 ramienna taka jak w BJ po liftingu i fotele bez zintegrowanych zaglowkow :|

EDIT:
zreszta juz mnie nic nie zdziwi bo mialem BJ przed liftingiem a z wnetrzem po liftingu
Jestem spokojnym, skromnym i dobrym człowiekiem. Po prostu nie każdy zasługuje na to, by mnie takiego oglądać.

Nic tak nie drażni kobiety jak....................................wszystko
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2007, 22:54
Posty: 2316 (3/13)
Skąd: Szamotuły
Auto: Sirion 1.3 s
Fiat Panda 1.1

Postprzez Bat. » 17 paź 2009, 12:17

Właśnie jak jest z tymi zagłówkami – po lifcie są zintegrowane? Za nic mi się to nie podoba, wolałbym normalne, no ale... :)
Początkujący
 
Od: 15 paź 2009, 07:24
Posty: 26
Auto: Opel Astra 1.6

Postprzez Paweł » 17 paź 2009, 16:13

Mako napisał(a):kierownica 4 ramienna taka jak w BJ po liftingu i fotele bez zintegrowanych zaglowkow

Były takie bidne wersje ze szmatkami w środku, inną tapicerką drzwi i na stalowych kołach.

Mako napisał(a):mialem BJ przed liftingiem a z wnetrzem po liftingu

Występował również taki przejściowy zestaw.

Ale mx-5 z ogłoszenia jest ewidentnie poskładana z kilku.
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/944)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez Mako » 20 paź 2009, 12:48

tco_tm napisał(a):Były takie bidne wersje ze szmatkami w środku, inną tapicerką drzwi i na stalowych kołach.

to chyba mam jakiegos wypasa bo mam ori felgi, ale fakt nie mam elektrycznych lusterek, tylko poduchy, abs i co dziwne zegary mam przed liftem a konsole srodkowa po, chodzi o kolor podswietlania ale mysle ze jakis niemiecki wlasciciel zmienil zegary
Jestem spokojnym, skromnym i dobrym człowiekiem. Po prostu nie każdy zasługuje na to, by mnie takiego oglądać.

Nic tak nie drażni kobiety jak....................................wszystko
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2007, 22:54
Posty: 2316 (3/13)
Skąd: Szamotuły
Auto: Sirion 1.3 s
Fiat Panda 1.1

Postprzez quench » 23 paź 2009, 23:11

Co do dylematu manual/automat to ja jeszcze dodam że skrzynia manualna jest jednym z największych atutów tego auta, bardzo precyzyjna, z krótkim skokiem lewarka, przejedź się jakąś miatą, nie ma znaczenia czy to NA, NB czy NC a przekonasz sie że jednak chcesz manuala :) to nie to samo co w astrze ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2007, 22:03
Posty: 205
Skąd: Złotniki Kujawskie
Auto: MX-5 (NA) 1.8

Postprzez Bat. » 31 paź 2009, 14:13

Taka ciekawostka, te fabryczne mocowanie rejestracji z przodu jakoś tak optycznie wydłuża przedni zderzak samochodu i traci nieco uroku. Porównajcie NBfl z rejestracją w takim miejscu, a z "czystą":
Obrazek

Ktoś już wymyślił jakieś ciekawsze miejsce na zamontowanie przedniej rejestracji?

Ogólnie po oględzinach NBfl i NC stwierdzam, że NBfl ma jednak taką duszę, ma "to coś", a NC jest takim nowoczesnym autkiem, niby fajniejszym, ale takim bez większego uroku, takim "plastikowym". Coraz bardziej skłaniam się właśnie do NBfl ;) Ale z tego, co obserwuję to ciężko znaleźć w Polsce wersję taką jak na powyższym foto – kolor laserblue i jasne wnętrze w skórze. Może ktoś zarzucić linka do jakiegoś niemieckiego "otomoto"?

PS2: Czy NBfl są spotykane także z silnikiem 2.0 jak w NC, czy największa fabryczna jednostka to 1.8?


edit

Pytanie jeszcze do tego radia BOSE" czy jest tam AUX?
Początkujący
 
Od: 15 paź 2009, 07:24
Posty: 26
Auto: Opel Astra 1.6

Postprzez Max89 » 1 lis 2009, 01:45

W NBfl najmocniejsze były 1,8 146km. Nie było 2,0.
Widzę, że masz duże wymagania, ale pamiętaj, że mx-5 to nie golf IV i nie tak łatwo znaleźć dokładnie to czego się chce tzn. konkretny kolor, skórka, silnik itp
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2007, 13:52
Posty: 36
Skąd: Wa-wa/ B-stok
Auto: Były Mx-5: NB '00 i NC '06

Postprzez Bat. » 2 lis 2009, 22:01

Dzięki za info. Może ktoś odpowiedzieć na resztę pytań?
Początkujący
 
Od: 15 paź 2009, 07:24
Posty: 26
Auto: Opel Astra 1.6

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy MX-5