Kompatybilność części z innych modeli do GC/GD/GV

Mazda 626 / MX-6 1983–1987 (GC) / 1987–1991 (GD)

Postprzez onek36 » 9 cze 2007, 19:58

Oile pamiętam to Panie Waluś lampy miały nie pasować do mx od coupe .A pasują bez zadnych ceregieli.Teraz pytam o szybe
Początkujący
 
Od: 28 wrz 2006, 16:07
Posty: 16
Skąd: kraków
Auto: mazda mx6 1989 2.2 f2 v12

Postprzez es » 9 cze 2007, 20:29

onek36 napisał(a):Oile pamiętam to Panie Waluś lampy miały nie pasować do mx od coupe .A pasują bez zadnych ceregieli.Teraz pytam o szybe


Przeciez Walus napisal, ze szyba pasuje. mx-6 GD to amerykanska mazda znana w Europie jako 626 coupe. Nie ma miedzy nimi istotnych roznic. Z wyjatkiem lapm. Walus ma racje – z nieprzerobionego mx-6 nie beda pasowaly do coupe. Mocowania i temu podobne sa identyczne. Roznica jest taka, ze amerykanskie kierunki "wchodza" na europejska lampe. Wszelkie wymiany sa mozliwe wylacznie kompletami – amerykanski kierunek i lampa na ich europejskie odpowiedniki. Wszystko wskazuje na to, ze te Twoje lampy w mx-ie-dawcy ktos wczesniej przerobil na europejski komplet i dzieki temu nie bylo problemow z przekladka.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 sie 2004, 13:17
Posty: 398
Skąd: Warszawa
Auto: 626 2,2 i GV 95, chevy s10 02

Postprzez Waluś » 10 cze 2007, 12:09

es napisał(a):Wszystko wskazuje na to, ze te Twoje lampy w mx-ie-dawcy ktos wczesniej przerobil na europejski komplet i dzieki temu nie bylo problemow z przekladka.


dokładnie tak jest :P Na rynku są dwa rodzaje MX ori usa i jego europejski brat. Jeśli chodzi o Orginał usa to do tej pory spotkałem oprócz mojego tylko jednego którego ma/miał Overkill a europejczyków jest na pęczki ale wszystkie są bez suszary :P W europejczyku lampy są takie jak twoje, a w moim są węższe, krótrze i maja halogen w lampie i żarówkę nie H a HB zupełnie inna i do tego dłuższy kierunek bo wchodzi jeszcze około 2 cm na maskę hehe dodatkowo ostatnio zakładałem atrapę od zwykłej GD i co się okazało ?? jest za wąska. między lampą a atrapą mieści się prawie dwa palce :P Więc nie tłumacz mi że nie miałem racji tylko kupiłeś Ewro lampy od Ewro MX

A szyba bankowo pasuje :P
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez Malin » 5 paź 2007, 18:46

Witam, szukam podnosnika szyby do lewych drzwi z przodu. Jedyne uzywki jakie moge dostac sa z mazdy 626 lecz z 90r lub 91r i zastanawiam sie czy beda pasowac? Bo wiem ze nie ktore rzeczy sie roznia i nie pasuja z tych rocznikow do 89r. Pozdrawiam i z góry dzieki za pomoc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 lut 2007, 20:31
Posty: 89 (0/1)
Skąd: Kraków
Auto: 626 GD / 323f BA / 3 BK / MX-5 NC 2.5

Postprzez adam626 » 8 paź 2007, 09:21

z GD do GD pasować będą
sedan ma trochę wyższe drzwi (ok 3,5cm)
nie wiem czy mechanizm się różni długością pracy
dół drzwi jest taki sam
Szukam kogoś kto zaopiekuje się GD GT 4WS
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2003, 15:56
Posty: 774
Skąd: wawa
Auto: 626GD89 GT 4WS

Postprzez Count von Count » 25 lut 2008, 20:25

Witam wszystkich serdecznie.

Mam pytanko do fachowców:

Mam madzię 626 2.0D ’90 hatchback i problem z pompą wspomagania układu kierowniczego. Strzeliło w niej łożysko i teraz hałasuje i wycieka z niej płyn hydrauliczny. Znalazłem pompę na wymianę, ale jest z silnika benzynowego. I teraz sedno: czy ma to jakieś znaczenie, czy taka pompa będzie poprawnie funkcjonować w dieslu?
Z góry dziękuję za odpowiedzi
:)
Ostatnio edytowano 26 lut 2008, 18:21 przez Count von Count, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 2 lut 2008, 18:23
Posty: 7
Skąd: Częstochowa
Auto: Mazda 626 2.0 D '90 hatchback

Postprzez Count von Count » 26 lut 2008, 18:26

Grzyby, bardzo się cieszę, że klubowa brać tak pilnie czuwa i służy cennymi wskazówkami. Szkoda tylko, że nie pomogłeś mi zupełnie w moim problemie. Rozumiem, że nie musisz posiadać takiej wiedzy, jak również nie musisz dzielić się nią w razie gdybyś ją miał, ale trochę dołujące jest gdy otrzymuje się tylko TAKĄ odpowiedź na ważne dla Ciebie pytanie.

Thanks anyway :)
1...
2...
3...

...

626 :–)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 2 lut 2008, 18:23
Posty: 7
Skąd: Częstochowa
Auto: Mazda 626 2.0 D '90 hatchback

Postprzez Waluś » 27 lut 2008, 20:07

Count von Count Grzyby nie koniecznie zna odpowiedź na twoje pytanie, a że jest Moderatorem tego działu, więc zwrócił ci uwagę na niewłaściwie nazwany temat. Proste

Według mnie maglownice są takie same. Zawieszenie jest takie samo (poza piastą) więc pewnie magiel jest taki sam, przypuszczam że może być inna budowa pompy, a raczej jej mocowanie. Ale głowy obciąć za to nie dam :)
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez Count von Count » 17 mar 2008, 21:38

Waluś, dzięki za odpowiedź, sam chyba przyznasz, że jest bardziej konkretna od tej grzybowej.

Jeśli chodzi o pompę to znam już odpowiedź, albo przynajmniej tak mi się wydaje (nie jestem tego w stanie dokładnie sprawdzić):

Pompa wizualnie wygląda "prawie" identycznie. Problem polega na tym, że w dieslu pompa jest po prawej stronie silnika (patrząc od przodu samochodu), a w benzynie po lewej. Różnica daje o sobie znać, gdy chcemy podłączyć przewód wysokiego ciśnienia od maglownicy. Również zbiorniczek płynu jest inny (inny kierunek wyjścia rurki na bagnecik).

Tak więc generalnie pompa od benzynowego nie pasuje do diesla pod względem budowy, na upartego można by chyba jakoś przerabiać, ale nie wiem czy nie pojawiłyby się kolejne problemy związane z samym działaniem pompy (np. inne obroty silnika)

Pozdrawiam wszystkich, Ciebie w szczególności Waluś
1...
2...
3...

...

626 :–)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 2 lut 2008, 18:23
Posty: 7
Skąd: Częstochowa
Auto: Mazda 626 2.0 D '90 hatchback

Postprzez Wodzu » 5 kwi 2008, 21:02

Witam
Przez ostatnie dni mazda przechodzi remont, do wymiany były łożyska, tarcze i osłony przegubów. Na starcie nie moglem odkręcić śruby głównej przegubu od strony kierowcy, no ale po dniu walki i zespawania specjalnego klucza sie udało, tu pojawił sie drugi problem nie mogłem wyciągnąć przegubu z piasty. Więc wyciągnąłem całą piastę i ośkę. Mimo użycia 10Tonowej prasy nie udało sie tego rozłączyć. Więc pojechałem na szrot po używaną piastę na pierwszy rzut oka okazała się identyczna. ALE gdy chciałem ją zamontować okazało się ze końcówka drążka okazała się za krótka :| . Gdy porównałem ją z tą która była zamontowana okazało się ze miejsce montażu drążka kierowniczego jest szersze. I tu moje pytanie czy można trochę ściąć miejsce aby drążek wchodził głębiej czy lepiej poszukać końcówki pasującej do tej piasty :|?? I czy w GD były dwa rodzaje piast (różniące się głębokością osadzenia końcówki drążka kierowniczego??
EX XEDOS 9
Moja EX
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2005, 12:38
Posty: 1358 (1/1)
Skąd: Szczecin
Auto: BJ 2.0 :D, Demio 99r

Postprzez Waluś » 6 kwi 2008, 10:26

Wodzu napisał(a):piast

mowa o zwrotnicy :)

A może ta którą miałeś w ręku była od diesla ?? RF rzeczywiście ma inna zwrotnicę i piastę. Nie kupuj bo będziesz miał problem ze spasowaniem przegubu. Ale to byś widział, bo jeśli to był komplet piasty ze zwrotnica to ma 4 śruby. Pozostałe modele nie miały rozróżnienie, przynajmniej w drążkach i końcówkach. A szerokość czy wysokość nie powinna mieć specjalnie wpływu na osadzenie. Ważna jest średnica otworu i jego położenie względem drugiej zwrotnicy.

nie rozmunie tylko dlaczego masz tak zapieczony przegub w piaście. U mnie pierwszy raz wysunął sie ręka po 14 latach hmmmm bynajmniej dziwne.
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez Wodzu » 6 kwi 2008, 19:11

Waluś napisał(a):nie rozmunie tylko dlaczego masz tak zapieczony przegub w piaście. U mnie pierwszy raz wysunął sie ręka po 14 latach hmmmm bynajmniej dziwne.

U mnie tak wyszedl prawy. Ja podejrzewam ze zwrotnice :) dobilo lozysko ktore dostalo luzu a dlugo nie moglem zdiagnozowac co jest nie tak. Zwrotnica jest identyczna na 5 śrub przegób pasuje oprócz tego że osadzenie drążka kierowniczego jest gróbsze.
Waluś napisał(a):Ważna jest średnica otworu i jego położenie względem drugiej zwrotnicy.

Otwory są identyczne na wejsciu i wyjsciu tylko że w jednej zwrotnicy jest dłuższy stożek.
Zrobie foty starej zwrotnicy to sobie zobaczysz. W katalogach jest tylko jeden rodzaj końcówek, ale gdy pokazałem na wzór kolega w sklepie powiedział że to od starszego modelu. Nie wiem czy nie mial na myśli GC
EX XEDOS 9
Moja EX
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2005, 12:38
Posty: 1358 (1/1)
Skąd: Szczecin
Auto: BJ 2.0 :D, Demio 99r

Postprzez steven » 4 cze 2008, 11:52

powinno pasować, ale na 100% będzie pasować z tylnych drzwi.

W celu sprostowania: tylne silniczki podnoszenia szyb pasują do przednich (lewy do lewego, prawy do prawego) ale nie odwrotnie – przednich nie założysz na tył ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 11:20
Posty: 755
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GD FE3 89'

Postprzez forkros » 25 lis 2008, 13:49

Witam. Czy amortyzatory przednie z modelu GD beda pasowaly do GC??
forkros
 

Postprzez Waluś » 25 lis 2008, 19:19

100 % nie będą pasować
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez Dżej » 15 gru 2008, 14:32

Witam mam pytanko odnośnie zderzaka przedniego i reflektora do mazdy 626, 1991r., hatchback, a mianowicie czy będą one pasowały z sedana
Dżej
 

Postprzez Siw-y » 15 gru 2008, 14:37

Dżej napisał(a):Witam mam pytanko odnośnie zderzaka przedniego i reflektora do mazdy 626, 1991r., hatchback, a mianowicie czy będą one pasowały z sedana


Od sedana hatchbacka i kombi powinny być takie same łącznie z maską
Obrazek
¼ – 16,851s
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2006, 13:36
Posty: 9625 (2/41)
Skąd: Warszawa
Auto: présidentiel

Postprzez Globy » 15 gru 2008, 14:37

Tak.
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9888 (0/3)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez voytecku » 3 mar 2009, 16:46

Chcialbym pozmieniac sobie niektore czesci w mojej GE i chce wiedziec czy niektore czesci beda pasowac (plug'n'play), np:

– reflektory JDM z MX-6
– boczne lusterka od GF

Pozdrawiam,
voytecku.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2005, 22:00
Posty: 1452 (0/5)
Skąd: Warszawa
Auto: Fiat Stilo

Postprzez Loczek » 3 mar 2009, 20:04

voytecku napisał(a):– reflektory JDM z MX-6

Delikatne przerobki napewno będą. takie jak ciecie blotników i pewnie maski.

Ale ale przeciez sa JDM lampki do 626 :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2006, 17:30
Posty: 2112
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Auto: Bezawaryjne i Niebite

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6