Mazda 626 / MX-6 (GD / GV / GC) – Opinie i informacje

Mazda 626 / MX-6 1983–1987 (GC) / 1987–1991 (GD)

Postprzez Adasi » 7 lis 2006, 15:39

Jako że jest to temat z opiniami na temat mazdy GD, przedstawiam swoje wrażenia po przejechaniu około 6500km tymże autem. Od kiedy je zakupiłem zrobiłem:

– Wymiana filtrów
– Wymiana paska i rolek
– Wymiana amorów i sprężyn tył
– Wymiana łożyska
– Wymiana paru rurek (przeciek w układzie chlodzenia)
– Naprawa wspomagania
– Naprawa ręcznego
– Naprawa wycieraczek
– Naprawa elektrycznych szyb i ogrzewania (nadal nie działa jak trzeba)
– Zmiana felg
– Zrobienie audio

Całkowity koszt już chyba przewyzszył wartość auta no ale cóż. Nie lubie czegoś zaczynać by potem tego nie skończyć. Po zrobieniwu w/w rzeczy wypisze plusy i minusy auta wg mnie:

Minusy:
– Układ kierowniczy który jest moim zdaniem zbyt podatny na nierówności drogi, dziury etc. Mogłoby mniej rzucać kierą
– Mocowanie niektórych plastików i tapicerki na plastikowych kołkach które powodują stuki
– Zawieszenie przez które w aucie jest dosyć głośno i dość mocno czuć nierówności i dziury
– Zabudowa bagażnika

Plusy:
– Fotele :D
– Odpala nawet po długim czasie nieużywania na mrozie
– Niezawodność (jak narazie)
– Nawet niezłe osiągi mimo że mam tylko 90KM pod maską (chciałbym zmienić silnik na mocniejszy ale nie znalazłem nikogo kto by mi w tym pomógł )
– Jak narazie nie widać rdzy
– Mimo wieku auto wygląda prawie jak nowe

To tak w mocnym skrócie. Gdybym miał jeszcze raz te same pieniądze to szczerze mówiąc nie wiem czy bym je kupił, wiele rzeczy mnie w tym aucie denerwuje ale wiele też bardzo mi sie podoba. Jak na swoje pierwsze auto to myśle ze jest calkiem fajne :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 23 maja 2006, 18:23
Posty: 24
Skąd: Łódź
Auto: Honda Accord Coupe '98 2.0 iES

Postprzez Waluś » 7 lis 2006, 18:04

Adasi napisał(a):kład kierowniczy który jest moim zdaniem zbyt podatny na nierówności drogi, dziury etc. Mogłoby mniej rzucać kierą

na twoim miejscu sprawdził bym kąty nachylenia. Nie zbieżność !! w GD kąty się reguluje, ja nie mam tego problemu. Mój nawet na koleinach nie rzuca (mowa o normalnych seryjnych oponach owcors, nie walcach <lol> )
Adasi napisał(a):Mocowanie niektórych plastików i tapicerki na plastikowych kołkach które powodują stuki

hmmmwiek ma swoje prawa ale jeśli nie były nigdy rozbierane to nie ma z tym problemów. U mnie nie trzeszczało nigdzie dopóki nie zacząłem kombinować hehe, ale teraz powymieniałem zatrzaski uszkodzone i jest cisza :)

a co do plusów to podpisuje sie pod tym co napisałeś :) a fotele rewelka hyhy
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez Negoiu » 7 lip 2007, 14:08

Rok temu rozpocząłem temat,teraz kolejne wrażenia. Madzie mam już ponad 2lata i nadal dzielnie mi służy.Właśnie dobija do 300.000km. Rdzy jak nie ma tak nie ma.
Przez ten czas nie popsuło się nic poza czujnikiem paliwa w baku w którym padł opornik(ale rezerwa została).
Nadal pełen komfort jazdy, prędkości max. w razie potrzeby osiąga bez problemu. Spalanie jak było tak jest 8-10l, oleju nie bierze.
Madzia przez okres mojego użytkowania przez 2 lata przejechała 130.000km. Wszystko na gazie. Gaz służy już 7,5 roku.
Nigdy nie zawiodła na trasie.
Jedyną wadą jest brak klimy, ale przy braku lata w tym roku nie jest to szczególnie uciążliwe.
Widzę, że temat powoli umiera, czyżby Mazdy GD juz wymierały??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 maja 2006, 11:23
Posty: 149
Skąd: Poznań
Auto: 626 GD F8 1.8 12V+LPG

Postprzez jazzzy » 7 lip 2007, 20:49

moja sie tak dobrze juz nie trzyma, rdza bierze co sie da, ostatnio ze starosci zlamal sie wahacz bo tak juz byl skorodowany i po uderzeniu nie wytrzymal, olej bierze, instalka gazowa czasem daje w kosc, w klamce cos puscilo, elektryka w drobnych miejscach tez sie daje we znaki jednak auto jest pancerne i wieczne,
kiedy chce to wsiadam i jade, nie ma strajku
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2006, 00:43
Posty: 694
Skąd: CKMK

Postprzez Waluś » 7 lip 2007, 22:25

hmm a ja w swojej już tyle zrobiłem że niewiedziałbym od czego zacząć <lol> żartuje hehe. fakt, troszkę kaski wsadziłem, ale wszystko dotyczyło zawieszenie i napędu, czyli to co po prostu sie zużywa. Silnik nie tykany poza termostatem i uszczelką pod deklem klawiatury. reszta to sprawy eksploatacyjne (paski, przewody, świece, smary, tłumiki i tp) Elektronika nadal dzieła, nic sie nie popsuło (poza anteną el, ale zrobię jak znajdę dzionek, bo nie łatwo wymontować hehe) Korozja poza podłoga którą już odbudowywalem wyłazi tylko w miejscach gdzie były uszkodzenia fizyczne (czyli maska i nadkola tylne – przetarcie od piachu)
I tyle. Auto dalej sie kula i nadal będzie :)
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez Hostek » 5 paź 2007, 19:24

witam wszystkim... po około 4 fordzikach w moje rece wpadła Mazda 626 GT TURBO wersja USA ( licznik w milach) autko posiada centralny, autoalarm, ele szybki, ABS, wspomaganie, isntalacje LPG... rocznik autka to 87... co sądzicie o tym autku?? co jest jego najwiekszą wadą itp?? i mam 2 pytanka:

– na wyskosci pedałów na lewej scianie jest mały pstryczek – po jego przełaczeniu słychac wyrazne buczenie – co to jest i do czego sluzy??

– instalacja gazowa ma 3 poziomy ( benzyna, odpalanie na bezynie pózniej gaz, oraz gaz ) i opala mi na 2 ostatnich... a na samej benzynie za skarby sie nie odezwie – co to moze byc??

Pozdraiam
Początkujący
 
Od: 4 paź 2007, 17:20
Posty: 19

Postprzez Waluś » 6 paź 2007, 00:41

Hostek napisał(a):co jest jego najwiekszą wadą i

rudy bydlak <lol> w nadkolach tylnych i podwoziu.
Po za tym auto nie sprawia problemów (trwały silnik jeśli prawidłowo użytkowana turbina, prawie nie do zajechania) Wybija się zawieszenie, ale to standard we wszystkich miazgach chyba :P
A co do gazu i problemów sprawdź czy ci przepływomierz nie wysypał się.

Masz regulacją zawieszenia czy juz zmienione na zwykłee amorki ??
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez Hostek » 6 paź 2007, 07:27

na pytanka :)

instalacja jest 1 generacji

me regulowane zawieszenie.... mówie wam .. wsaidam do tego i niewiem do czegł słuzy pół guzików... poprzedni własciciel by odlpalic na bezynie kazał nacisnac taki guzik nad wajchą od maski... i wtedy odpalac... zachwile to wypróbuje...

Jak jest z czesciami do tego modelu i wersji autka??
Początkujący
 
Od: 4 paź 2007, 17:20
Posty: 19

Postprzez Waluś » 6 paź 2007, 07:29

żadnych problemów z częściami. To zwykłe GD. Jeśli masz wersję USA (bo są też euro) to masz tylko inne lampi i zderzaki. Reszta jest idento jak w 626 coupe GD no może poza przegubami <lol>
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez Grzyby » 6 paź 2007, 10:15

Hostek – do takich pytań mamy temat z opiniami o modelu GD
jest on tutaj http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=22301
ten temat dołączę do istniejącego a Ciebie zapraszam do lektury tego
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=34301
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez emerson3 » 13 gru 2007, 23:21

Witam też jestem szczęśliwym posiadaczem GD auto mam od 7 miesięcy!! Jest naprawde super nie ma z nim problemów!! Kupiłem je w stanie praktycznie kolekcjonerskim (folia na siedzeniach) obecnie ma 42 tyś przebiegu!! wyposażenie pełne jak na ten rok + pakiet winter :D czyli podgrzewane siedzenia spryskiwacze reflektorów i coś co można nazwać dogrzewaniem silnika 90 stopni po ok 10 min w zimę!! była to wersja na finlandie! jestem 2 właścicielem! Na wiosne chce kupić jakieś felgi alu i mam pytanie bo wiem tylko że mam 5 śrub i rozstaw chyba 114.3 ale nie ogarniam pozostałych parametrów może mi ktoś to wytłumaczyć i powiedzieć jakie do mnie będą dobre
Średnica 16" --> tego nie ogarniam
Szerokość 7" --> tego też
Rozstaw szpilek 5x114,3
Osadzenie (ET) 35 --> i tego
Kolor: Polerka + czarny

to są dane jakiejś felgi z allegro!!
Jak ktoś ma chwile to proszę o pomoc!!
626 powodów na wyjście z domu
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 26 maja 2007, 20:42
Posty: 8
Skąd: W-wa
Auto: Mazda 626 2.0 12v glx 91r

Postprzez Waluś » 13 gru 2007, 23:43

emerson3 napisał(a):Średnica 16"

no średnica 16 cali czyli wysokość felgi – ty masz u siebie 15 cali, a zatem musiałbys kupić opony 16 cali i mniejszy profil (np 50 – wysokość -masz 60 lub 65)

Szerokość 7 cali – czyli szerokośc felgi masz u siebie 6,5 lub 6 ale chyba 6,5

Osadzenie – głęgokość osadzenia felgi względem piasty czym mniejsze ET tym felga bardziej do środka auta, co zatym idzie 7 cali i et 35 (takie jakie mamy przy orginalnym 6,5) może powodować ocieranie opony i kolumnę. Odpowiedniejsze by było większe Np 45 – ale tego nie jestem dokładnie pewien bo tego ET to i sam dokładnie nie ogarniam hahaha
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez Wodzu » 14 gru 2007, 12:02

Waluś napisał(a):czym mniejsze ET tym felga bardziej do środka auta

Odwrotnie kolego :) im mniejsze ET tym felga bardziej wystaje z piasty, to dlatego felgi od nowszych modeli nie pasują do GD bo maja większe ET i fela obciera o amor :)
EX XEDOS 9
Moja EX
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2005, 12:38
Posty: 1358 (1/1)
Skąd: Szczecin
Auto: BJ 2.0 :D, Demio 99r

Postprzez slawekfilas » 29 lut 2008, 14:54

:) Troche dziwne z tym, że nie potrafili dobrać filtra. Filtr do Mazdy to OP 622, powietrza AP 161. To sa filtry do modelu z roku 88/92. Pasują, bo sam już 2 razy wymieniałem.
Mazda 626 DGLX
Początkujący
 
Od: 29 lut 2008, 01:38
Posty: 20
Skąd: Wałbrzych
Auto: byla kiedyś :Mazda 626 2.0 D GLX, rok 1989
Jest: Mazda 5 rok2006. poj: 2.0 Pb z LPG.

Postprzez Sawyer » 6 kwi 2008, 21:25

Moja Mazda ma 20 lat już skończone 25 marca blacha w porządku delikatnie na drzwiach coś wychodzi a to jest do zrobienia. Mechanikę robie ogólnie sam chociaż tak dużo nie ma do roboty teraz trochę w zawieszenie musiałem zainwestować bo mi sie gumy z wieszaków po wykruszały i sprężyna pękła, ale autko jeździ jak marzenie żadnych wad same zalety stare ale bardzo wygodne i pojemne myślałem żeby nowy lakier położyć puki rdza nie zacznie z niej bardzo wychodzić. Co do filtrów Filtrona nie polecam tandeta zwłaszcza ten powietrza lepszy jest JC B23002 ten jest chociaż w metalowej obudówce i leży jak potrzeba kupiłem raz filtrona i nigdy już go nie założe. A na dodatek filtron jest droższy.
SAWYER
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 mar 2008, 14:07
Posty: 39
Skąd: Legionowo
Auto: Mazda 626 2.0i 88r GD/FE 101KM

Postprzez luckytouch » 25 kwi 2008, 18:56

Witam. Mam azde GD coupe, w tej chwili mam dwie mozliwosci. Pierwsza to z silnikiem 2.2 128KM z 1991 roku, a druga 2.0 136 KM
Co mozecie powiedziec o tych sillnikach?
pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 25 kwi 2008, 09:34
Posty: 14
Skąd: Bełchatów
Auto: 626 GD Coupe 2.0 16V

Postprzez Przemo » 25 kwi 2008, 19:33

Nie było silników o takich mocach.
2.2 miały 115KM, wersja z turbo 145KM,
2.0 miały od 90KM do 170KM, w zależności od wersji.

Podaj symbol silników, lub moc w Kw z dowodu, będzie prościej określić, o które w ogóle chodzi, lub zrób zdjęcia.
Pozdrawiam Przemo
Generacja Doskonała
Obrazek
Mazda 626 GD 2.0 16V FE3 GT 4WS '87 120kkm & BMW 525d '00 160kkm
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 gru 2004, 22:14
Posty: 223
Skąd: okolice Kraka
Auto: 626 GD 2.0 16V GT 4WS

Postprzez luckytouch » 26 kwi 2008, 08:55

Kurcze zauwazylem, ze zniknela czesc mojego tekstu powyzej, przez co zdanie stracilo sens. Mialo byc: "Mam chęc kupic Mazde GD Coupe....",
sprawa wyglada tak, ze na allegro sa dwie takie mazdy, ktorymi sie zainteresowalem i w opisie wlasnie takie wartosci KM sa podane, stad tez moje pytanie. Na razie nie mam mozliwosci zrobic zdjec, czy podac nr silnika bo jeszcze ich nie ogladalem, a wybieram sie na ogledziny jutro. Dlatego chce wiedziec czy to sa oryginalne silniki czy tez cos bylo kombinowane :)

nie ukrywam, ze wstepnie po rozmowie telefonicznej bardziej odpowiada mi ta druga.
Prosba- Co o tym myslicie? Moze po prostu wlasciciele blednie wpisali wartosci KM ?
pozdrawiam i z gory dziekuje za pomoc

Aha
Gdzie moge znalezc spis wszystkich wersji silnikowych do GD?
Bo na stronie zdaje sie, ze nie ma wszystkich
Początkujący
 
Od: 25 kwi 2008, 09:34
Posty: 14
Skąd: Bełchatów
Auto: 626 GD Coupe 2.0 16V

Postprzez Przemo » 26 kwi 2008, 09:57

Mazda z pierwszego ogłoszenia to model z silnikiem 2.2 12V 115KM, natomiast ta druga trudno powiedzieć. Na pewno nie jest to topowa wersja 16V o mocy 140-148KM, co najwyżej może to być model 2.0 12V, która ma niecałe 110KM lub 2.0 8V na wtrysku 90KM, wersja gaźnikowa ok 100KM.
Generalnie szukając samochodu w podeszłym wieku sugeruj się jego stanem, a nie silnikiem czy wyposażeniem. Zwróć szczególną uwagę na blacharkę, zwłaszcza podłogę.
Pozdrawiam Przemo
Generacja Doskonała
Obrazek
Mazda 626 GD 2.0 16V FE3 GT 4WS '87 120kkm & BMW 525d '00 160kkm
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 gru 2004, 22:14
Posty: 223
Skąd: okolice Kraka
Auto: 626 GD 2.0 16V GT 4WS

Postprzez luckytouch » 26 kwi 2008, 10:18

Dzieki za odpowiedz.
Oczywiscie silnik nie jest decydujacym czynnikiem, ale 90KM w coupe (pluz do tego gaz) to jak dla mnie mija sie kompletnie z celem :)
Nie jestem wariatem drogowym i nie ciagnie mnie do nie wiem tam jakich osiagow, ale lubie szybko i sprawnie wyprzedzac tiry na naszych waskich drogach. Dlatego tez najchetniej kupilbym wersje o mocy wlasnie 140-148KM, do ktorej sam moge docelowo zalozyc gaz. (czeste dlugie podroze, ktore bede wykonywal bez gazu mnie zniszcza :) )
No i model musi byc zadbany oczywiscie , tak jak wspomniales.
Przy okazji, jesli ktos zna taka mazde na sprzedaz, to jestem bardzo zainteresowany :)
Początkujący
 
Od: 25 kwi 2008, 09:34
Posty: 14
Skąd: Bełchatów
Auto: 626 GD Coupe 2.0 16V

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6