Mazda 626 / MX-6 (GD / GV / GC) – Opinie i informacje

Mazda 626 / MX-6 1983–1987 (GC) / 1987–1991 (GD)

Postprzez avangarda » 16 lut 2009, 19:47

heheh powiem więcej, dziewczyny już się oglądają za taką ładną coupe :D a niektóre, na przykład ja nawet są jej posiadaczkami :D
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 15 sty 2009, 18:50
Posty: 25
Skąd: Ruda Śląska
Auto: Była: 626 coupe GD 2.0 12V
Jest: colt c50 4g15

Postprzez berserk5 » 9 mar 2009, 22:14

avangarda to pogratulować i oby wiecej było takich dam.Ja mam swoja Madzie i jest wyjatkowa :D. I doszlifowuje swoja pieknośc . Nawet żona moja jest troszke zazdrosna o nia bo mówie na nia Madzia a na swoja tak pieszczotliwie nawet nie mówie hehehehe. hahaha
Pozdrawiam Posiadaczy Mazd yooooouuuuu :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 cze 2006, 13:41
Posty: 138
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 626 GD 4WD 2,2 i B+G

Postprzez PLaster » 9 mar 2009, 22:34

macie rację, GD to już klasyka ;)
liczę, że Mazda nie zapomniał jak się robi auta nie do zajechania jakim jest GD ;)
avangarda cieszę się, że masz takie zdanie o tym aucie ;)
www.czelej.net
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 4 lut 2008, 02:41
Posty: 2350 (22/37)
Skąd: Mark k. Warszawy/Podlasie
Auto: GH '10 L5 125KW
CR '08 LF 107KW

Postprzez Adam626GD » 10 mar 2009, 00:13

takich aut jak GD już nie będzie nigdy....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2004, 01:28
Posty: 398
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GD 2.0 FE4 GF 2.0 TDsI 16V

Postprzez zibi626 » 10 mar 2009, 13:36

Fakt GD to mega-maszyna....chyba ją odkupie od kumpla,któremu ją sprzedałem :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2006, 19:54
Posty: 796
Skąd: Kraków
Auto: Były:
Mazda 626 Cronos 2.0 16V '95 LPG BRC24,Mazda Xedos 9 2,5 KL A/T '94 LPG BRC56 :(
Jest
Honda Stream 2.0 iVTEC '01 BRC24

Postprzez avangarda » 10 mar 2009, 18:09

wiecie co, tu chodzi o to, że GD mają duszę, i nikt kto choć raz miał okazję nią jechać nie powie mi, że ta mazda nie ma czegoś w sobie, to jednen z modeli mazdy, który dopiero zaczyna się podobać tak naprawdę, a co lepiej zadbane egzemplarze będziemy mogli podziwiać za iks lat i mówić wtedy: to jest maszyna.... ;)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 15 sty 2009, 18:50
Posty: 25
Skąd: Ruda Śląska
Auto: Była: 626 coupe GD 2.0 12V
Jest: colt c50 4g15

Postprzez PLaster » 11 mar 2009, 13:30

avangarda napisał(a):GD mają duszę

tak, GD ma duszę ;)
ja miałem okazję jeździć dwoma GD (sedan 2.2) w '97 kiedy one jeszcze były w czasach młodości i powiem, że moja po wielu minionych latach nie wiele odbiera od tamtych
ale to prawda, jak gdzieś waluś napisał, te auta wymagają już dbania, a to niekiedy wiąże się z kosztami, ale co się dla nich nie robi...
www.czelej.net
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 4 lut 2008, 02:41
Posty: 2350 (22/37)
Skąd: Mark k. Warszawy/Podlasie
Auto: GH '10 L5 125KW
CR '08 LF 107KW

Postprzez steven » 11 mar 2009, 16:45

nie wiem, czy dbania... ja myślę, że jestem katem dla samochodów i właśnie dlatego mam Mazdę, że jako jeden z niewielu samochodów nie wymaga dużego wkładu finansowego... ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 11:20
Posty: 755
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GD FE3 89'

Postprzez avangarda » 12 mar 2009, 15:55

to się "kacie" nie zdziw za jakiś czas heheh :P a tak serio to GD podobno nie do zajechania, ale warunek nieodzowny – dbać o ten samochodzik, zresztą każdy, o którego się dba przeważnie się odwdzięcza, ale do tej małej trzeba mieć poprostu serce hehe :D
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 15 sty 2009, 18:50
Posty: 25
Skąd: Ruda Śląska
Auto: Była: 626 coupe GD 2.0 12V
Jest: colt c50 4g15

Postprzez steven » 12 mar 2009, 17:11

no nie wiem, zrobiłem nią już około 80k km i nic nie wskazuje na to zeby było coś z nią nie tak, poza tym wcześniej jak już pisałem miałem renówkę meganke i to było nieporozumienie... ;/

a tutaj wszystko w jak najlepszym porządku!! :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 11:20
Posty: 755
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GD FE3 89'

Postprzez avangarda » 12 mar 2009, 18:02

no to tylko pogratulować heheh, Twoja magdalenka tylko potwierdza regułę, że to auto jest niezawodne ;) mnoja była trochę zapuszczona jak ją kupowałam, dlatego teraz dopiero powoli dochodzi do formy, była zdecydowanie w złych rękach, ale ją wybawiłam!! :D i mam nadzieję, że mi się odwdzięczy heheh...
P.S a meganka to faaaaajne autko, dla starszych panów w kapeluszu... :D ;p
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 15 sty 2009, 18:50
Posty: 25
Skąd: Ruda Śląska
Auto: Była: 626 coupe GD 2.0 12V
Jest: colt c50 4g15

Postprzez berserk5 » 13 mar 2009, 21:51

Kacie to może olej spuscisz z silnika i pojezdzisz chwilke. Jak możesz tak mecyć GD ty brutalu :P .Ja mimo swojego nietuzinkowego napedu 4x4 mam dostepność czesci nie jest to wyscigówka ale daje frajde z jazdy i jak na tamte czasy to teraz jeste i tak limuzyna z wypasem .Sam staram sie włozyć w nia wiele wysiłku kasy i przyjemności.To co posiada to dużo ale mam zamiar załozyc tempomat i podgrzewane fotele . Myslałem o klimie ale sie nie opłaca .No i pewnie mały mod odnośnie silnika na 2.2 T :D
Pozdrawiam Posiadaczy Mazd yooooouuuuu :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 cze 2006, 13:41
Posty: 138
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 626 GD 4WD 2,2 i B+G

Postprzez Globy » 13 mar 2009, 23:55

Adam626GD napisał(a):takich aut jak GD już nie będzie nigdy....

To prawda... Gdy wsiadam do swojej, czuję ten zapach "japończyków" z lat 80. i 90., chwytam ogromny wolant i rozkoszuję się <usmiech>
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9888 (0/3)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez Waluś » 14 mar 2009, 12:35

berserk5 napisał(a):No i pewnie mały mod odnośnie silnika na 2.2 T

heh jak patrzę na twój model to od dawna się zastanawiam dlaczego tam jeszcze F2T nie jest zamontowane. Ale sprowadzę cię troszkę na ziemię. Twoja skrzynia może długo nie wytrzymać takiego układu ale przy normalnej eksploatacji spokojnie sobie poradzi :)

Moja niestety niedługo trafi pod plandekę i będzie czekała na lepsze czasy (czyt. więcej kasy) – rozłożyła mi się już prawie całkowicie podłoga i na razie nie mam siły na jej remont, tymczasem co by nie było rozglądam się pilnie za CA KF :P:P
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez steven » 14 mar 2009, 20:28

no niestety właśnie mało która GD coupe ma zdrową blachę... :( a szkoda
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 11:20
Posty: 755
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GD FE3 89'

Postprzez Waluś » 15 mar 2009, 09:14

co jest zresztą dość dziwne. Moja pochodzi z 92 roku (VIN) a w porównaniu do GE z tego samego roku to wygląda jak by była starsza o 10 lat <lol>
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez steven » 15 mar 2009, 09:54

no ja z blachą nie mam problemów (odpukać jeszcze;p) tzn. tylne nadkola... ale to we wszystkich i w podłodze mam małą dzirkę pod nogami z prawej strony przy tylnej kanapie, ale to raczej od jakiegoś lewarka czy czegoś ;p bo rdzy ani śladu i od 2 lat się nie powiększa;p natomiast co do reszty, no to niesety jest cała lekko poobstukiwana drzwiami innych samochodów z parkingów supermarketowych...:( i tego już raczej nie da się poprawić :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 11:20
Posty: 755
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GD FE3 89'

Postprzez PLaster » 16 mar 2009, 02:48

u mnie na razie nie jest strasznie z blacha, poza progami (idiota lewarek, podnośnik podkładał pod rant progu) i tylne lewe nadkole(było robione i teraz pojawia się korozyjka ;) )
podłoga wydaje się oki, ale jak z lato znajdę kilka dni wolnego to planuje piaskowanie i konserwacje poswozia
www.czelej.net
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 4 lut 2008, 02:41
Posty: 2350 (22/37)
Skąd: Mark k. Warszawy/Podlasie
Auto: GH '10 L5 125KW
CR '08 LF 107KW

Postprzez Waluś » 16 mar 2009, 19:11

obejrzyj dobrze kielichy amortyzatorów na przedzie, ale od spodu :P
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez adam626 » 17 mar 2009, 21:54

GD ma bardzo dobre zabezpieczenie antykorozyjne.
Tak dobre że w niektórych miejscach zabezpieczenie wygląda i trzyma się bardzo dobrze mimo ze nie ma już blachy pod spodem
Niestety wzrokowo nie da się tego rzetelnie ocenić
trzeba wziąć szpiczaste narzędzie i sondować a potem łatać
to sondowanie warto robić przed planowanym zabezpieczaniem podwozia
aby objęło ono naruszenia powłoki spowodowane badaniem

wrażliwymi miejscami są:
łączenie przegrody komory silnikowej ze słupkiem przednim i podszybiem (trudno dostępne i bardzo wrażliwe miejsce)
łączenie podłogi z przegrodą komory silnikowej oraz podłużnicami przednimi
łączenia podłogi z progami
łączenia podłogi z podłużnicą idąca pod kabiną
łączenia blach podłogi
łączenie nadkoli tylnych z podłużnicą i podłogą bagażnika
łączenie wnęk bocznych w bagażniku z podłogą i podłużnicą
łączenie nadkola tylnego z błotnikiem i progiem
poprzeczka podłogi bagażnika nad belką tylnej osi
do tego dochodzą wymienione przez walusia kielichy amortyzatorów
przeważnie w kiepskim stanie gdyż dobra ich konserwacja wymaga demontażu kolumn amortyzatora czego prawie nikt nie robi
Szukam kogoś kto zaopiekuje się GD GT 4WS
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2003, 15:56
Posty: 774
Skąd: wawa
Auto: 626GD89 GT 4WS

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6