Mazda 626 GC, a GD

Mazda 626 / MX-6 1983–1987 (GC) / 1987–1991 (GD)

Postprzez Mazda88ck » 13 sie 2017, 19:16

Witam wszystkich. Piszę w pewnej sprawie. Otóż kiedyś wyczytałem, że model 626 GD nie jest kolejną generacją, a poważnym liftingiem GC. Trochę mnie to zdziwiło, ponieważ oba auta mają zupełnie inne wnętrza, rozstaw osi, a także nadwozie. Jedyne wspólne cechy to szerokość obu aut i linia drzwi łudząco podobna. Proporcje również są niemal identyczne. Ktoś wie więcej na temat tych generacji? Jak to w końcu z tym jest?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 21 wrz 2013, 16:53
Posty: 1
Skąd: Kielce
Auto: Opel Vectra B 1.8-115KM, 1997 rok / Ford Mondeo MK3 1.8-125KM, 2003 rok

Postprzez stachan » 14 sie 2017, 05:00

Wikipedia podaje następującą charakterystykę GD/GV jako następczynię GC:

Mazda 626 III to tak naprawdę II generacja modelu po liftingu. Nadążając za panującą modą nadwozie "zaokrąglono", zmieniono lampy przednie i tylne, szyby boczne bardziej wygięto, wprowadzono zmiany w wystroju wnętrza nadwozia, zmieniono wygląd tablicy wskaźników. Zwiększono rozstaw osi do 275,5 cm i długość samochodu do 451,5 cm. Można było otrzymać samochód wyposażony w jedną z sześciu wersji silnika. Dla odbiorcy japońskiego wprowadzono nowy silnik 1600 (78 x 83,6 mm) oznaczony B6, pozostawiając dotychczas stosowany silnik 1600 w samochodach kierowanych na eksport. Silniki serii F 1800, 2000, 2200 z jednym wałkiem rozrządu otrzymały po 3 zawory na cylinder, silnik 2000 z dwoma wałkami otrzymał 4 zawory, pozostał stosowany silnik wysokoprężny oznaczony RF. Samochody napędzane silnikiem 2-litrowym z dwoma wałkami rozrządu w głowicy stały się najbardziej dynamicznymi spośród modeli 626. Prędkość maksymalna wynosiła 206 km/h, rozpędzanie 0-100 km/h w ciągu 9,4 sekundy. Poza tym te właśnie modele 626 (2.0 DOHC 16V) zostały wyposażone alternatywnie w napęd na 2 lub 4 koła (4WD) oraz w kierowane 2 przednie lub 4 koła (4WS). W układzie hamulcowym wprowadzono system zapobiegający blokowaniu kół (ABS), a w układzie wylotowym spalin silnika katalizator.
Obrazek
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
Koordynator Finansów
Koordynator Konkursów
 
Od: 21 wrz 2006, 16:09
Posty: 5246 (323/438)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GH 2.0 LF-DE

Postprzez ZdzichuZ » 10 wrz 2017, 08:57

Jak dla mnie GD to też nie jest nowa / rewolucyjna generacja. Myślę, żen w przypadku platformy G od Mazdy nowe generacje to GC, GE, GG i GH i GJ. GD i GF to tylko większe modernizacje poprzedników. Co nie zmienia faktu, że są to modernizacje dość znaczące.
Co ciekawe, a propo GC, to na stronach magazynu Motor w archiwalnych artykułach można przeczytać, jakie to rewolucyjne rozwiązania przyniosła w momencie debiutu. Nowe silniki, w których główny nacisk położono na ekonomię spalania i sprawność, nowe lżejsze i bardziej sztywne nadwozie. Zupełnie jak przy premierze GJ w 2012 roku. :)
ZdzichuZ
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6