Mazda 626 / MX-6 (GD / GV / GC) – Szybkie pytania

Mazda 626 / MX-6 1983–1987 (GC) / 1987–1991 (GD)

Postprzez Szyna » 23 gru 2011, 18:26

Jeżeli wszystkie popychacze są konstrukcyjnie takie same we wszystkich silnikach mazdy to idzie je rozebrać :D Osobiście rozbierałem w silniku KL. Normalnie jak wyciągniesz szklankę z gniazda to będzie wystawał z niej taki dzyndzelek to co max powiedział jak go wciśniesz to powinien pracować.
No i wystarczy go pociągnąć ręką albo kombinerkami i powinien wyskoczyć, będzie tam tez sprężynka i kuleczka o ile się nie mylę :P W każdym bądź razie bez problemu można potem to wszystko wyczyścić i złożyć z powrotem :) Tylko jak będziesz wyciągał to poznacz je sobie żeby włożyć je w te same gniazda.
No i musisz do tego ściągnąć wałki.
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 20 lut 2008, 20:59
Posty: 3347 (88/158)
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG

Postprzez Pudzian84 » 24 gru 2011, 00:57

Podłączę się pod temat
A w DOHC można naprawić miękkie Popychacze bo mi jeszcze jeden klekocze :(
Patryk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2008, 23:17
Posty: 991 (1/0)
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda 626 GD FE3N 1989 r

Postprzez PDJ » 27 gru 2011, 12:56

dzięki chłopaki za pomoc <spoko> . Do tej pory nie wiedziałem, że to przez ten zaworek ona tak klekocze. Jestem w trakcie zamawiania go, być może dojdzie jeszcze przed nowym rokiem, to go od razu wymienię.
pzdr.
P.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2011, 20:39
Posty: 150 (0/1)
Skąd: WGM
Auto: 626 GC 87'/626 GD COUPE 89'/MX5 NA 95'

Postprzez Riki » 27 gru 2011, 15:29

Już wiem gdzie leciało :D na łączeniu czoła lampy i czarnego korpusu – jest już OK :) dzięki za podpowiedzi.....

teraz szukam przedniej dokładki zderzaka :D czarna listwa... no i zegarków ale to juz odrębny temat – w PL chyba nieosiągalne <lol>

P.S
Jakby ktoś chciał to na alledrogo.pl pojawiła się Coupeta z 123.000km w A/T – jakby to był sedan to bym ciągnął na graty ehh... ładna sztuka.
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 20:48
Posty: 5583 (2/2)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez max » 4 sty 2012, 18:55

Na zewnątrz może i ładne ciekawe jak podłoga itp.

Może ktoś wie o co chodzi , jak wjeżdżam w zakręt gaśnie mi auto gdzie prawie pół zbiornika paliwa <co?> mierzyłem dzisiaj ciśnienie jakie pompuje pompka i jest niecałe 2 bary gdzie producent podaje od 4,5 do 6 może to przyczyna <glupek2> zamówiłem dzisiaj nową pompkę ciekawe czy pomoże
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 lut 2006, 20:56
Posty: 470
Skąd: wlodawa
Auto: 626 coupe 2.2
mazda 3 2.0 TOPSPORT
audi A4 1.6
Transalp 600

Postprzez Waluś » 5 sty 2012, 20:07

przyjrzyj się dokładnie przekaźnikom pompy paliwa i listwy wtryskowej. Też miałem podobne problemy, ale napsiukałem w przekaźniki i problem znikł

http://otomoto.pl/mazda-626-C22300687.html
normalnie prawie się popłakałem. Jak bym miał kaskę na zbyciu to juz bym jechał. Ale jak miałem nadmiar kasy to nie miałem czasu, a teraz jak mam czas to nie ma kasy hahaha ech życie...
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 19:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez max » 6 sty 2012, 16:31

Dzięki Waluś za podpowiedz , wczoraj wymieniona pompka w zakrętach jak na razie dobrze ciekawe jak będzie przy mniejszej ilości paliwa ;) jeszcze coś ciężko szybko wkręcić ja do odcinki na paliwie ale to może dlatego , że mikser od gazu ją dławi :(
p.s. widzę , że już czerwony nie jesteś :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 lut 2006, 20:56
Posty: 470
Skąd: wlodawa
Auto: 626 coupe 2.2
mazda 3 2.0 TOPSPORT
audi A4 1.6
Transalp 600

Postprzez PDJ » 8 sty 2012, 22:35

PDJ napisał(a):dzięki chłopaki za pomoc <spoko> . Do tej pory nie wiedziałem, że to przez ten zaworek ona tak klekocze. Jestem w trakcie zamawiania go, być może dojdzie jeszcze przed nowym rokiem, to go od razu wymienię.
pzdr.
P.

jak pisałem u siebie w temacie – wymiana nie przyniosła oczekiwanych efektów. Dźwięk pozostał. Jutro robię te odpowietrzenie popychaczy a jak nie pomoże to operacja pt.: otwieranie głowicy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2011, 20:39
Posty: 150 (0/1)
Skąd: WGM
Auto: 626 GC 87'/626 GD COUPE 89'/MX5 NA 95'

Postprzez Pudzian84 » 8 sty 2012, 23:08

chłopaki a w gd dohc z popychaczami da sie coś zrobić bo jak rozłożyłem jednego to jest tam jakaś sprężynka w środku
Patryk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2008, 23:17
Posty: 991 (1/0)
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda 626 GD FE3N 1989 r

Postprzez max » 9 sty 2012, 17:23

wymiana nie przyniosła oczekiwanych efektów
w takim razie już któryś z popychaczy dał <dupa> odpowietrzenie nic ci nie pomoże jedynie wymiana uszkodzonego ;) dodam , że jak ja kiedyś wymieniałem wszystkie to jeden już jako nowy był zepsuty <lol>

chłopaki a w gd dohc z popychaczami da sie coś zrobić bo jak rozłożyłem jednego to jest tam jakaś sprężynka w środku
sprężynka i zaworek ale już chyba tego nie naprawisz :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 lut 2006, 20:56
Posty: 470
Skąd: wlodawa
Auto: 626 coupe 2.2
mazda 3 2.0 TOPSPORT
audi A4 1.6
Transalp 600

Postprzez Pudzian84 » 9 sty 2012, 17:39

no właśnie się tego obawiałem a cena 1 sztuki nowej to podróbka 120 zł a oryginał 150 netto to normalnie paranoja :(
Patryk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2008, 23:17
Posty: 991 (1/0)
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda 626 GD FE3N 1989 r

Postprzez PDJ » 9 sty 2012, 18:47

max napisał(a):w takim razie już któryś z popychaczy dał odpowietrzenie nic ci nie pomoże jedynie wymiana uszkodzonego dodam , że jak ja kiedyś wymieniałem wszystkie to jeden już jako nowy był zepsut

Odpaliłem, potem pomęczyłem ją te 4 min. i chwilo przestało. Wysiadam, otwieram maskę – cicho – myślę, udało się. Już chce zamknąć i niespodzianka – klekot na zamknięcie maski <płacze>
jutro otwieram. Mam w zapasie jeszcze popychacze to jutro podziałam.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2011, 20:39
Posty: 150 (0/1)
Skąd: WGM
Auto: 626 GC 87'/626 GD COUPE 89'/MX5 NA 95'

Postprzez Szyna » 9 sty 2012, 20:55

Pudzian84 napisał(a):chłopaki a w gd dohc z popychaczami da sie coś zrobić bo jak rozłożyłem jednego to jest tam jakaś sprężynka w środku


To normalne, jest tam sprężynka i kuleczka jak złożysz to z powrotem to powinno działać ja takie rozbierałem, czyściłem, składałem w kupę i dalej chodziły ;)
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 20 lut 2008, 20:59
Posty: 3347 (88/158)
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG

Postprzez Pudzian84 » 10 sty 2012, 02:27

Szyna
To normalne, jest tam sprężynka i kuleczka jak złożysz to z powrotem to powinno działać ja takie rozbierałem, czyściłem, składałem w kupę i dalej chodziły ;)

No tak ale jak sa miękkie to po wyczyszczeniu bedą już ok ??
Riki
jakie objawy?

wyczytałem gdzieś że sonda powinna być podpięta ale nie wiem w jaki kabel
a co do sondy uniwersalnej bo chcę wymienić (po emisji spalin lamda wyszła ponad 1.5)mam tam instrukcje ale nie wiem jaki kabel z wiązki samochodu to + masa i grzałki :)
Patryk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2008, 23:17
Posty: 991 (1/0)
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda 626 GD FE3N 1989 r

Postprzez Szyna » 10 sty 2012, 17:57

Pudzian84 napisał(a):No tak ale jak sa miękkie to po wyczyszczeniu bedą już ok ??
nie wiem jaki kabel z wiązki samochodu to + masa i grzałki :)


Ja tego nie robiłem u siebie tylko w silniku KL po wyczyszczeniu i zalaniu ich olejem przez strzykawkę było dobrze tylko ze nadal klekotały :P Ale bez problemu można tak jeździć :D

Co do kabelków to te od grzałki powinny być 2 białe ;) i jeden z nich to chyba masa :P jeżeli masz w sumie 3 kable
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 20 lut 2008, 20:59
Posty: 3347 (88/158)
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG

Postprzez Wojtek » 10 sty 2012, 19:42

Szyna napisał(a):Co do kabelków to te od grzałki powinny być 2 białe i jeden z nich to chyba masa jeżeli masz w sumie 3 kable

<oczy>
w 3-przewodowej masa jest po obudowie... biale to grzalka... a ostatni kabelek jest sygnalowy...
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 12:44
Posty: 17490 (109/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Pudzian84 » 10 sty 2012, 20:41

Szyna
Ja tego nie robiłem u siebie tylko w silniku KL po wyczyszczeniu i zalaniu ich olejem przez strzykawkę było dobrze tylko ze nadal klekotały :P Ale bez problemu można tak jeździć :D

nie no można tylko jak mi wczesniej po swapie klekotały to tak sie trafiło ze robiłem cały kompletny remont silnika od a do z :) a na nowe szklanki już mi nie pykło :(

jakie w sondzie sa to ja wiem ale jakie w instalce auta to nie wiem a sonda 4 kablowa
Patryk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2008, 23:17
Posty: 991 (1/0)
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda 626 GD FE3N 1989 r

Postprzez Macius180 » 23 sty 2012, 15:48

koledzy mam pytanko, w mojej coupe jak zapale auto na sekunde zapala się kontrolka kontroli trakcji, tak jak by się sytem testował, ale nie widzę żadnego działania podczas jazdy. w googlach czy na forum nie znalazłem nic na temat tego czy ten system wogóle był tu kiedykolwiek montowany. pomoże mi ktoś? pozdrawiam :)
Początkujący
 
Od: 16 sty 2012, 18:08
Posty: 11
Skąd: Skawina
Auto: Mazda 626 coupe 2.2 Turbo

Postprzez max » 23 sty 2012, 17:47

i pewnie takie dziwne brzęczenie tak ? to ponoć ABS :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 lut 2006, 20:56
Posty: 470
Skąd: wlodawa
Auto: 626 coupe 2.2
mazda 3 2.0 TOPSPORT
audi A4 1.6
Transalp 600

Postprzez Szyna » 23 sty 2012, 18:45

max napisał(a): to ponoć ABS :)


Dokładnie, ta kontrolka to tak naprawdę kontrolka ABSu
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 20 lut 2008, 20:59
Posty: 3347 (88/158)
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6