Mazda 626 / MX-6 (GD / GV / GC) – Szybkie pytania

Mazda 626 / MX-6 1983–1987 (GC) / 1987–1991 (GD)

Postprzez Macius180 » 23 sty 2012, 22:08

no brzęczy brzęczy :) no to już jedno mam z głowy, chociaż dziwne, kontrolka jak od kontroli trakcji – a jedank abs :) miałem jeszcze o coś zapytać ale wyleciało mi z głowy <co?> aaa a te wloty powietrza na podszybiu z tyłu to też jakoś powinno działać? bo nic tam nie dmucha :)
Początkujący
 
Od: 16 sty 2012, 19:08
Posty: 11
Skąd: Skawina
Auto: Mazda 626 coupe 2.2 Turbo

Postprzez MrShaleck » 26 sty 2012, 22:04

Witam Panowie,
Odnowię swoje pytanie:

Co to może być, ze czasem samoczynnie zapalają mi się wszystkie kontrolki, nawiw mocniej wieje i lampy mocniej swieca na chwile? Potrafi tak nie robic długo, potrafi często...
Napewno coś z prądem, ale alternator, stabilizator?
626 Coupe 2.2i F2 :(
Mazda 626 coupe '90 / Mazda 626 Coupe '89 / Mazda 323 BA GT '94
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Marcin
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2011, 21:56
Posty: 2513 (10/38)
Skąd: PRAUST
Auto: Lexus GS450h
Mazda 626 Coupe F2T
Roweł Graveł
Roweł Emtebeł

Postprzez Pudzian84 » 27 sty 2012, 01:10

Obstawił bym regulator w alternatorze
Patryk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 mar 2008, 00:17
Posty: 991 (1/0)
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda 626 GD FE3N 1989 r

Postprzez wesoly16 » 27 sty 2012, 10:27

Miałem podobnie, może tylko bez tych kontrolek (trochę to dziwne), ale lampy i wentylator raz mocniej raz słabiej. I jeszcze moc wtedy traciła – u mnie to był alternator (nie wiem co dokładnie bo dałem cały do naprawy).
Początkujący
 
Od: 19 lis 2011, 11:33
Posty: 12
Skąd: Słupsk
Auto: 626 GD sedan 2,0 8V automat +lpg (kme-akme)

Postprzez gromaneq » 1 lut 2012, 18:13

Na początek chcę się przywitać, bo to mój pierwszy dzień na tym forum i od razu przejdę do rzeczy, Jestem posiadaczem cudownej Mazdy 626 coupe (GD FE) 88'. Na auto nie mogę narzekać, jest w idealnym stanie i prowadzi się lepiej niż niejeden nowy samochód. Mam jednak kilka pytań, bo dopiero zacząłem przygodę z tym modelem.

1) W jaki sposób kontrolka otwarcia drzwi kierowcy jest informowana o tym fakcie, bo odkąd majstrowałem przy zdejmowaniu boczków to kontrolka potrafi się czasem zapalić podczas gdy drzwi nie są wcale otwarte.

2) Temat już przeglądałem jednak chcę się upewnić. Czy istnieje możliwość, że szyby elektryczne chodzą ciężko ze starości i w związku z krzywymi prowadnicami czy jednak zawsze coś się da zrobić (nasmarować itp.), bo moje szyby chodzą ok w dół i w górę do połowy, ale od połowy zwalniają żeby przy samym końcu sunąć w górę po milimetrze. Chcę się z tym uporać, bo boję się, że kiedyś się przez to silniczek spali.

3) Drzwi kierowcy nie zawsze się zamykają, ale nie widzę, żeby wisiały niżej czy żeby szpara była większa. Czy myślicie że to może być kwestia uszczelek? Czy wymiana uszczelek to droga sprawa? Oczywiście wymieniłbym sam, ale jak jest cena zakupu?

4) Czy fotel kierowcy w coupe był wyposażony w system, który pozwalał wsiąść na tylną kanapę pasażerom? Bo moja mazda ma ten system tylko w fotelu pasażera i myślę czy aby poprzedni właściciel nie wpakował siedzenia kierowcy od sedana...

5) Jak duża była fabrycznie przegroda na radio, bo u mnie jest to trochę pokombinowane i radio jest umieszczone nad przegrodą na kasety magnetofonowe, ale musiałem je unieść na podkładkach bo inaczej tył radia spadał w otchłań

6) Jak wyglądała kwestia oświetlenia schowka, bo u mnie żarówka umieszczona jest tak głęboko, że oświetla schowek gdy jest uchylony, ale jak go otworzę to oświetla już tylko przestrzeń za schowkiem...

Pytam o takie duperele, bo mechanicznie auto jest w stanie idealnym, a ja uwielbiam mieć wszystko na tip top tak jak był po opuszczeniu fabryki, dlatego cierpię, że moja maździnka ma fabrycznie sportowy body kit (inne zderzaki, choć też przeznaczone przez Mazdę do tego modelu), a nie standardowe, które bardziej mi się podobają.

Pozdrawiam wielbicieli tego wspaniałego auta!
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 1 lut 2012, 17:44
Posty: 5
Skąd: Zewsząd :)
Auto: Mazda 626 coupe 88', 2.0 90 KM

Postprzez Waluś » 3 lut 2012, 19:19

gromaneq napisał(a):) W jaki sposób kontrolka otwarcia drzwi kierowcy jest informowana o tym fakcie, bo odkąd majstrowałem przy zdejmowaniu boczków to kontrolka potrafi się czasem zapalić podczas gdy drzwi nie są wcale otwarte.

W słupku jest krańcówka. Nie ma szans abyś uszkodził cokolwiek przy majstrowaniu przy drzwiach. Natomiast w modelach USA był też czujnik w zamku, ale u ciebie nie ma.
Wymontuj krańcówkę ze słupka i wyczyść. Łatwo sie rozbiera.
gromaneq napisał(a):Czy istnieje możliwość, że szyby elektryczne chodzą ciężko ze starości i w związku z krzywymi prowadnicami czy jednak zawsze coś się da zrobić (nasmarować itp.), bo moje szyby chodzą ok w dół i w górę do połowy, ale od połowy zwalniają żeby przy samym końcu sunąć w górę po milimetrze. Chcę się z tym uporać, bo boję się, że kiedyś się przez to silniczek spali.

Rozmontować wyczyścić, nasmarować. Są wątki o tym, poszukaj
gromaneq napisał(a):Czy fotel kierowcy w coupe był wyposażony w system, który pozwalał wsiąść na tylną kanapę pasażerom? Bo moja mazda ma ten system tylko w fotelu pasażera i myślę czy aby poprzedni właściciel nie wpakował siedzenia kierowcy od sedana...

z tego co pamiętam to w lewym fotelu jest tylko możliwość położenia oparcia, a fotel trzeba odsunąć ręcznie. Więc teoretycznie nie ma opcji automatu jak z prawej strony.
gromaneq napisał(a):Jak duża była fabrycznie przegroda na radio, bo u mnie jest to trochę pokombinowane i radio jest umieszczone nad przegrodą na kasety magnetofonowe, ale musiałem je unieść na podkładkach bo inaczej tył radia spadał w otchłań

Masz możliwość po zastosowaniu mniejszego schowka nawet montażu radia 2DIN. Ale w standardzie pod lub nad radiem (nie pamietam) była jeszcze taka zaślepka szerokości 1,5 cm. Pewnie tego właśnie ci brakuje
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez Pudzian84 » 4 lut 2012, 21:58

A co do punktu 6 to u mnie jest żaróweczka za skoblem od zamka u góry
Patryk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 mar 2008, 00:17
Posty: 991 (1/0)
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda 626 GD FE3N 1989 r

Postprzez max » 5 mar 2012, 17:33

Tak działa na mase , jak chcesz się upewnić podłącz kabelek od czujnika do masy wiatrak się uruchomi ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 lut 2006, 21:56
Posty: 470
Skąd: wlodawa
Auto: 626 coupe 2.2
mazda 3 2.0 TOPSPORT
audi A4 1.6
Transalp 600

Postprzez Brewa » 5 mar 2012, 19:11

No właśnie tak jest, że wystarczy podłączyć ten kabelek od czujnika do masy i wiatrak działa. Możliwe żeby nowy czujnik już był walnięty ?
Obrazek
Początkujący
 
Od: 24 sty 2012, 23:51
Posty: 18
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GD Coupe

Postprzez max » 5 mar 2012, 20:16

Ale co się dzieje , czemu czujnik ma niby być zepsuty :| już sam nie wiem o co ci chodzi <glupek2>
Więc tak czujnik działa na masę czyli po nagrzaniu masuje i włącza wentylator tak jakbyś kabelek przytkną do masy ;) Sprawdź czy dobrze kostkę wpinasz bo tam jest taki jeden cieniutki pin może go wygiąłeś ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 lut 2006, 21:56
Posty: 470
Skąd: wlodawa
Auto: 626 coupe 2.2
mazda 3 2.0 TOPSPORT
audi A4 1.6
Transalp 600

Postprzez Brewa » 5 mar 2012, 20:20

Właśnie chodzi o to, że wystarczy na wkręcony czujnik podpiąć kabelek i już załącza wentylator (na zimnym silniku). Czyli tak jakby już sam czujnik był zwarty do masy.
Obrazek
Początkujący
 
Od: 24 sty 2012, 23:51
Posty: 18
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GD Coupe

Postprzez Szyna » 5 mar 2012, 20:28

Może to Cie zainteresuje
viewtopic.php?f=128&t=72094&p=1333059#p1333059
viewtopic.php?f=128&t=2561
Widocznie musisz mieć ten drugi czujnik rozwierny. Czyli normalnie podaje cały czas masę a gdy się nagrzeje rozłącza.
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 20 lut 2008, 21:59
Posty: 3348 (89/158)
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG

Postprzez max » 18 mar 2012, 16:29

Właśnie nie mam pewności czy od sedana będą pasowały do coupe ...


lampy od sedana pasują do coupe ale inne mocowania kierunków trzeba troszkę pokombinować ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 lut 2006, 21:56
Posty: 470
Skąd: wlodawa
Auto: 626 coupe 2.2
mazda 3 2.0 TOPSPORT
audi A4 1.6
Transalp 600

Postprzez makuszek2 » 23 mar 2012, 12:44

Siema. Dacie linka do książki sam naprawiam? Szukam i znaleźć nie mogę.
Konkretnie do modelu 626 2.0i(chyba 1984cm3) GLX typ GD 66kw 90KM sedan rocznik 1988.
Pozdro
Początkujący
 
Od: 23 mar 2012, 12:29
Posty: 9
Auto: Mazda 626 2.0 typ GF
115KM 2001r.

Postprzez nokturnal » 23 mar 2012, 18:01

kupię mocowania kierunkowskazów, oraz panel sterowania nawiewem (ewentualnie inne graty do GD-iki ) – jak ktoś ma na zbyciu proszę o PW.
Początkujący
 
Od: 9 maja 2010, 08:35
Posty: 20
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Auto: chwilowo brak...

Postprzez MrShaleck » 26 mar 2012, 22:56

Mam pytanko, jaki jest koszt tulei i reszty tych 'gumek' do mojej Coupetki ?
Pojutrze powinny przyjść sprężyny i sądze ze po 3 miesiacach powywalają tuleje : (
Mazda 626 coupe '90 / Mazda 626 Coupe '89 / Mazda 323 BA GT '94
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Marcin
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2011, 21:56
Posty: 2513 (10/38)
Skąd: PRAUST
Auto: Lexus GS450h
Mazda 626 Coupe F2T
Roweł Graveł
Roweł Emtebeł

Postprzez max » 27 mar 2012, 07:56

Pojutrze powinny przyjść sprężyny i sądze ze po 3 miesiacach powywalają tuleje : (


Czemu od razu tak sądzisz <oczy> ja po wymianie sprężyn tuleje z przodu robiłem chyba dopiero po dwóch sezonach a tyłu odkąd kupiłem auto nawet nie ruszałem z wyjątkiem gumek stabilizatora GD ma mocne zawieszenie <faja>
Koszt jednej tulei to około 25zł w niektórych sklepach mogą ci powiedzieć , że występuje tylko kompletny wahacz ale nie słuchaj można kupić wszystko oddzielnie np w inter carsie ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 lut 2006, 21:56
Posty: 470
Skąd: wlodawa
Auto: 626 coupe 2.2
mazda 3 2.0 TOPSPORT
audi A4 1.6
Transalp 600

Postprzez Brewa » 3 maja 2012, 01:42

A co było w GT takiego, że jest takie rarytaśne? 4 koła skrętne, co jeszcze?
Obrazek
Początkujący
 
Od: 24 sty 2012, 23:51
Posty: 18
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GD Coupe

Postprzez Pudzian84 » 3 maja 2012, 01:48

silnik 2,0 FE3N DOHC 148 km
Patryk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 mar 2008, 00:17
Posty: 991 (1/0)
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda 626 GD FE3N 1989 r

Postprzez Brewa » 3 maja 2012, 02:00

W były w GDkach takie zabawki jak tempomat albo klima? Ewentualnie bym poprosił zdjęcia jak to wygląda :) Lub jeszcze jakichś ciekawych rozwiązań jakie były.
Obrazek
Początkujący
 
Od: 24 sty 2012, 23:51
Posty: 18
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GD Coupe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6