Mazda 626 / MX-6 (GD / GV / GC) – Opinie i informacje

Mazda 626 / MX-6 1983–1987 (GC) / 1987–1991 (GD)

Postprzez Negoiu » 22 maja 2006, 08:27

Waluś napisał(a):Ale są minusy. Bardzo źle umocowane radio (za nisko) co niesamowicie utrudnia jego obsługę, ba nawet uniemożliwia bez oderwania oczu od przedniej szyby i troszkę w kiepawym miejscu umieszczone przełączniki świateł przeciwmgielnych i regulacji oświetlenia deski jak zresztą co tam jeszcze może być w tej linni pod kierownicą. Poprostu zasłania je sama kierownica i nie widać często czy sąwlączone czy nie, a kontrolek do niektórych brak


Rzeczywiście o tym zapomniałem, jak najbardziej się przyłączam. A zapomniałem dlatego, że o mało co w zeszłym roku nie spowodowałem wypadku przez to radio i w końcu kupiłem pilota i problem się rozwiązał. Polecam. Ja mam zwykłego pilota do ręki, ale zamocowany z boku fotela kierowcy idealnie spełnia swoje zadanie. Od kupna poza zdejmowaniem panela nie dotykam radia.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 maja 2006, 11:23
Posty: 149
Skąd: Poznań
Auto: 626 GD F8 1.8 12V+LPG

Postprzez trim24 » 22 maja 2006, 13:55

Również mam GD z Dieslem pod maską, 240 kkm i pięknie cyka. Moim poprzednim autkiem była GC, ale GD jest super. Mam nadzieje że posłuzy mi dłuuuuuuuuuuuuuugie lata.
Początkujący
 
Od: 24 sty 2005, 19:04
Posty: 11
Skąd: Bielsk Podlaski
Auto: Mazda 626 GD 2.0D 87

Postprzez Wodzu » 22 maja 2006, 17:54

Waluś napisał(a):Podstawową zaletą auta z więkrzymi motorami jest jego wyposażenie. pełna elektryka, wspomaganie, szyberdach, ABS, tempomat, niekiedy klima, u mnie fabryczny sub pod fotelem, i w niektórych modelach parę innych bajerów


Fakt teraz se nie wyobrażam jazdy autem bez el. szyb czy chociaż szyberdachu, nie wspominając o ABS itp. No i ten mototrek 2.2i <diabełek> sama przyjemność :D
EX XEDOS 9
Moja EX
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2005, 12:38
Posty: 1358 (1/1)
Skąd: Szczecin
Auto: BJ 2.0 :D, Demio 99r

Postprzez Huano » 22 maja 2006, 18:16

To ja tez coś dodam od siebie (jakże mógłbym inaczej).
Większośc problemów które miałem z autkeim wynika z zaniedbania poprzedniego uzytkownika (na stronie o moim aucie jest cała historia opisana). W moim przypadku dodatkowym atutem autka jest wersja coupe – jest po prostu śliczna... Wyposażenie jak na autko sprzed 16 lat jest bardzo porządne – pełna elektryka, regulacja fotela w kilku płaszczyznach, klimatyzacja, welur. Autko jest bardzo przestronne, zarówno z przodu jak i z tyłu (mimo iż jest to wersja 2 drzwiowa). Minusem autka jest bardzo mały otwór bagażnika – mimo iż jest bagażnik sam w sobie jest bardzo duży, to jednak aby upchnąć do niego np. rower bez rozkładanaia go na cześći, trzeba sie nieźle namęczyć (oczywiście rower wejdzie po złożeniu tylnej kanapy). Siedzenie dzielone 1/3 na 2/3 równiez ułatwiają przewóz długich rzeczy pozostawiając możliwość przewozu więcej niż 2 osób. Autko 5 osobowe, aczkowliek na dłuższą trasę polecam dla maksymalnie 4 osób.
Minusem jest tak pisali poprzednicy umiejscoweinie radia. Opróćż tego seryjne położenienie iw ielkość głośników zmusza do mocnych przeróbek w przypadku próby rozbudowy audio w samochodzie. NIetstey przednie głośniki w serii to 10 cm maleństwa, umieszczone na dodatek w dolnej części kokpitu. Z tyłu seryjne 13 cm także nie dają zbyt duzych możliwości. Aby zbudować w miarę sensowne car audio musimy przerobić panele drzwiowe aby upchnąć w nich większe głośniki, tylna półka praktycznie też jest do przeróbki.
Dużym plusem jest dostępność dużej ilości części w zamiennikach (aczkowliek nie wszędzie opłaca się oszczędzać, o czym można się przekonać studiując nasze posty na forum).
Jedna z większych zalet mojego modelu jest dość rzadko spotykany silnik FE3 – 2.0i DOHC 16V. Silnik ten jest mocną jednostką (148 KM), nadaje autku dość dobre osiągi, jednak nie należy on jednocześnie do oszczędnych (z racji jednostki 16 zaworowej aby autko było dynamiczne należy jeździć powyżej 3500 obrotów – co znacznie wpływa na spalanie). Silnik jest jednostką nowoczesną jak na ówczesne czasy, wyposażoną w szereg niesoptykanych w tamtych czasach ciekawostek – jak choćby przepływomierz "z gorącym drutem" – stosowany wtedy głównie w autkach o ambicjach sportowych (jak np. audi quattro czy saab turbo), nie wspominając o VRIS. Z wypowiedzi użytkowiników z całego świata wynika że jednostak jest bardzo podatna na wszelkiego rodzaju tuning, gdzie moce przy ekstremalnych maszynach dochodzą do 600 KM w ukłądach turbodoładowanych.
Minusem dla tuningujących autka jest niestety praktycznie zerowa oferta rynku akcesoriów tuningowych – większość trzeba po prostu dorabiać samemu lub adaptowac z inych marek.
Autko aktualnie ma 220 kkm, silnik jest w dobrym stanie, bardzo dobrze przyjął zainstalowanie LPG II generacji (zero problemów zar ówno z instalacją jak i samym silnikiem)> Bardzo trudno natomiast jest zlikwidować wyciek oleju spod pokrywy zaworów (3 uszczelka, mimo że renomowanych firm – trzeba zakupić oryginał który do tanich nie należy). Jednak wysokie ceny częsci przy moim modelu można tłumaczyć dość nietypowym silnikiem.
Pozdrowienia
Huano
---------------------
MX-3 1.8 V6 wersja USA '92. Była: 626 GD coupe 2.0i DOHC 16V FE3 '90 – niestety blacharka nie wytrzymała próby czasu...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2004, 10:00
Posty: 724
Skąd: REDA / k. Trojmiasta
Auto: MX-3 1.8 V6 wersja USA '92

Postprzez Wodzu » 22 maja 2006, 18:31

Huano napisał(a):Bardzo trudno natomiast jest zlikwidować wyciek oleju spod pokrywy zaworów (3 uszczelka, mimo że renomowanych firm – trzeba zakupić oryginał który do tanich nie należy). Jednak wysokie ceny częsci przy moim modelu można tłumaczyć dość nietypowym silnikiem.


Czy typowy czy nie silinon pomoże :D też mi ciekło i teraz mam spokoj
EX XEDOS 9
Moja EX
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2005, 12:38
Posty: 1358 (1/1)
Skąd: Szczecin
Auto: BJ 2.0 :D, Demio 99r

Postprzez adam626 » 24 maja 2006, 12:35

silnik 1.8 12V 1991rok
300kkm 200kkm na LPG

samochód był zakupiony w najuboższej wersji wyposażenia
miał tylko regulowane elektrycznie lusterka w kolorze nadwozia (w tym roku już w standardzie)

w czasie 7 lat użytkowania został doposażony :
1. instalacja LPG
2. w centralny zamek sterowany z pilota
3. elektryczne szyby z domykaniem
4. ogrzewanie lusterek
5. wspomaganie kierownicy
6. regulacja kierownicy
7. halogeny przód
8. klimatyzacja
9. otwieranie bagażnika z pilota
10. szyberdach
11. felgi alu 15''
12. wiele elementów wyposażenia wnętrza z bogatszych wersji

w planach dalekich ABS i domowej roboty klimatronic

silnik
bez problemów
z wyjątkiem kłopotów z zapłonem raz z kablami raz z modułem(serwis niedopatrzył się przerw na swiecach ponad 2mm)
troszeczkę za słaby przydałby się 2.2

skrzynia biegów
bez problemów
zaczyna wyć jedynka ale to efekt ciągłego kręcenia do 6000rpm

zawieszenie przód
wymienione amortyzatory po 260kkm i łaczniki stabilizatora, reszta oryginał

zawieszenie tył
wymienione amortyzatory po 200kkm i łaczniki stabilizatora

układ kierowniczy
wymieniona przekładnia (wybita przez krzywą felgę) po 280kkm
w zamian założony układ ze wspomaganiem
wymienione drążki i kńcówki po 200kkm

Sprzęgło
jest już 3 komplet po fabrycznym
raz sama tarcza 215mm po 200kkm przejechała 20kkm bo oryginalny docisk przestał trzymać
wymienione na komplet 225mm niestety docisk JC wytrzymał tylko 60kkm bo docisk już nie trzymał
teraz komplet japoński od 2.2

układ hamulcowy
wymieniane części eksploatacyjne

układ elektryczny
bez żadnych kłopotów

wnętrze
wygodne bez powaznych śladów zużycia

nadwozie
niestety zaczyna się sypać
kilka dzwonów kilka napraw blacharskich
po tej zimie zaczeło chodzić co objawia się trzeszczeniem wyposażenia
na jesieni będzie już zrobione


podsumowywując
jestem bardzo zadowolony z tego samochodu i nie mam zamiaru go zmieniać, tak naprawdę nie ma w tej chwili samochodu na który bym chciał zmienić (z tych dostępnych oczywiście) być może tylko się przesiąde na wersje 2.2 ale nie wiem czy nie zostanę w tym samym nadwoziu
Szukam kogoś kto zaopiekuje się GD GT 4WS
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2003, 15:56
Posty: 774
Skąd: wawa
Auto: 626GD89 GT 4WS

Postprzez Negoiu » 24 maja 2006, 12:50

adam626 napisał(a): czasie 7 lat użytkowania został doposażony :
1. instalacja LPG
2. w centralny zamek sterowany z pilota
3. elektryczne szyby z domykaniem
4. ogrzewanie lusterek
5. wspomaganie kierownicy
6. regulacja kierownicy
7. halogeny przód
8. klimatyzacja
9. otwieranie bagażnika z pilota
10. szyberdach
11. felgi alu 15''
12. wiele elementów wyposażenia wnętrza z bogatszych wersji


Ni dziwię się, że się nie zamienisz. Chylę czoła przed taką robotą!

adam626 napisał(a):w planach dalekich ABS i domowej roboty klimatronic


Tak widziałem na forum jak opisywałeś zakładanie klimy. Widzę, żę postanowiłeś ją jeszcze ulepszyć.

Mam może specyficzne pytanie, czy w serii miałeś regulowanie świateł od wewnątrz? Czy też przy światłach wiszą wiązki do tego?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 maja 2006, 11:23
Posty: 149
Skąd: Poznań
Auto: 626 GD F8 1.8 12V+LPG

Postprzez wiewior20 » 24 maja 2006, 15:06

SIEMKA
Ja jestem szczesliwym posiadaczem GD i to pierwszy wypust 87 rok sprowadzona z holandi posiada tam zamontowany gaz i sprawuje sie jak narazie bez zarzutu. Silnik ma juz ponad 260 tyś km i chodzi jak przysłowiowa pszczółka nie znam pojecia "bierze olej" czy jakie kolwiek wycieki oleju , odpala od pierwszego nawet na gazie ktróry sparwuje sie bardzo dobrze. Silnik to 2 litrówka jeszcze na gaźniku silnik stosowany jeszcze w poprzedniku czyli GC z opini innych słysząłme ze to trwała konstrukcja wolnoobrotowa dzieki temu nei spala duzo ma nisko połozony moment obrotwy i wysmienicie sie tym podrózuje szczegolnie na trasie. Szkoda mi tylko tego ze nei jest to wejrsa GLX tylko podstawowa LX i praktycnzie nic nie ma zadnych dodatków ale z drugiej strony czego nie ma to sie poprostu nei popsuje :)
POZDRAWIAM Wszystkich uzytkowników GD :)
Początkujący
 
Od: 21 mar 2006, 20:24
Posty: 7
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 626 GD 2.0 8v Gaźnik

Postprzez wiesiek5 » 28 maja 2006, 09:20

Witam.
Mam jeszcze taką staruszke jak GD 2.0 dołożyłem do niej wszystko co fabryka przewidywała.
Już to opisywałem na forum (ABS 4WS Tempomat Klima Regulacja zawieszenia spryskiwacze reflekt.)
A podnoszenie reflektorów było tylko w combi ,a kostki które są w waszych mazdach od lewej są od przełącznika ustawiania zawieszenia regulacji lusterek spryskiwacze reflektorów szyba ogrzewania i
regulacja oswietlenia wnętrza. Po prawej Tempomat i ustawianie trybu pracy automatycznej skrzyni.
Pozdrawiam
Naprawie wyremontuje każdy silnik do mazdy , KJ.KL.KF.M6.CX7
Posiadam własne części specjalizacja Mazdy.
Forumowicz
 
Od: 31 lip 2005, 18:04
Posty: 331

Postprzez MazDarek » 28 maja 2006, 14:27

wiesiek5 napisał(a):A podnoszenie reflektorów było tylko w combi

Obrazek
nie tylko w kombi, u mnie w HB też jest (i do dziś działa) Obrazek
Pozdrawiam,
Darek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2004, 15:35
Posty: 1331 (0/1)
Skąd: Mazdowsze
Auto: DE ZJ

Postprzez Waluś » 28 maja 2006, 17:05

hehe widze że miejsce na regulacją zawiasu ma sporo zastosowań :)
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez Overkill » 28 maja 2006, 17:11

Szczerze mówiąc, to nie spotkałem się z elektryczną regulacją lamp w GD.
Nowe można kupić tylko manualne (oczywiście zamienniki).
Forumowicz
 
Od: 14 sty 2006, 13:12
Posty: 320

Postprzez Waluś » 28 maja 2006, 17:36

bo silniki są odobno pewnie, a lempy mogą sie niczym nie różnić
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez Wodzu » 28 maja 2006, 20:11

wiesiek5 napisał(a):A podnoszenie reflektorów było tylko w combi


Tez mam el. podnoszone :P
EX XEDOS 9
Moja EX
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2005, 12:38
Posty: 1358 (1/1)
Skąd: Szczecin
Auto: BJ 2.0 :D, Demio 99r

Postprzez wiesiek5 » 28 maja 2006, 21:58

No teraz widać ze nie tylko w combi są podnoszone lampy.
Wole regulacje zawieszenia niż regulacje lamp.
Naprawie wyremontuje każdy silnik do mazdy , KJ.KL.KF.M6.CX7
Posiadam własne części specjalizacja Mazdy.
Forumowicz
 
Od: 31 lip 2005, 18:04
Posty: 331

Postprzez es » 28 maja 2006, 23:09

Wy tylko coupe i coupe. Mialem dwie GC coupe. A teraz mam rodzine i kombi jest niezbedne. A kombi z silnikiem 2,2 to tez niezla wyscigowka. Rzeczywiscie ogromna wada jest umiejscowienie radia, ale koledzy, w tamtych czasach tak wlasnie instalowano radia i juz. Tu raczej wada sa wspolczesne radia, ktore wymagaja wykalaczki do naciskania mikroprzelaczniczkow. Kiedys radia mialy duze przyciski, a glosniej robilo sie pokretlem. Wiec trafialo sie w to "na maca". Tu chyba Walus moze potwierdzic, bo ma fabryczne audio.

Moim zdaniem najwieksza porazka jest umieszczenie wlacznika tylnej wycieraczki po lewej stronie od deski. Jak leje to nie problem. Wycieraczki z przodu robia stale i lewa reka co jakis czas wycieram tyl. Gorzej jest gdy cos tam sobie pada. I wtedy jest tak: prawa reka w dzwigenke od wycieraczek (pozycja "od siebie" to znakomity patent), a lewa szuka wlacznika tylu. Co wiecej wlacznik tylu to dwa oddzielne wlaczniki do wycieraczki i spryskiwacza. A tyl najczesciej sie najpierw spryskuje, a potem wyciera. Wystarczylby wlacznik dwupozycyjny. Naciskam lekko to wycieraczka, glebiej to spryskiwacz (tak mialem w fiescie rocznik 1978). I koniecznie ten wlacznik z tej samej strony co dzwigienka od wycieraczek. Mam to auto juz dlugo i zupelnie nie moge sie przyzwyczaic.

Inna sprawa to tempomat. W GC wlaczenie automat sygnalizowal lekkim dodaniem gazu. W GD tego bajeru nie mam. Musze liczyc uderzenia serca (okolo dwoch) i dosc czesto z rozczarowaniem stwierdzam, ze uklad sie nie wlaczyl.

Oczywicie mam regulacje elektryczna lamp. I to jest wrzod na d... Bo mam uszkodzony klosz prawej lampy. Nowej lampy jakos nie chce mi sie kupowac. A uzywanych praktycznie brak. Jak tylko znajde cos obiecujacego, to w odpowiedzi na maila z reguly dowiaduje sie, ze w tym roczniku nie bylo w ogole regulacji. SZUKAM TANIEJ PRAWEJ LAMPY Z REGULACJA!!!!

Jezeli stane sie bogatym czlowiekiem, to.... intensywnie doinwestuje moje auto. Ma wszystko, co do zycia potrzebne, a jezdzi nie dopraszajac sie pieszczot :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 sie 2004, 13:17
Posty: 398
Skąd: Warszawa
Auto: 626 2,2 i GV 95, chevy s10 02

Postprzez white » 6 cze 2006, 23:00

A ja tam Kocham moją MAZDE 626GD i powiedziałem że jak mnie będzie stać na nowy model to swoją zostawię w garażu a nową będę jeździł, Jeżdżę autkiem prawie 2 lata i jest wszystko ok. NIGDY W ŻYCIU INNEGO!!! MAZDA IS THE BEST Pozdrawiam Wszystkich :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 28 lis 2004, 18:44
Posty: 9
Skąd: Kraków
Auto: mazda 626 2.0 12v rok prod 91

Postprzez max » 6 cze 2006, 23:19

Wodzu napisał(a):Tez mam el. podnoszone


no i ja tez to posiadam ale wolal bym regulowane zawieszenie :D


white napisał(a): NIGDY W ŻYCIU INNEGO! MAZDA IS THE BEST


<spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 lut 2006, 21:56
Posty: 470
Skąd: wlodawa
Auto: 626 coupe 2.2
mazda 3 2.0 TOPSPORT
audi A4 1.6
Transalp 600

Postprzez Grzyby » 7 cze 2006, 19:48

A ja dla odmiany mogę o takim modelu powiedzieć b. dużo dobrego.
Co prawda nie posiadam go już od 9? lat ale dużo pamietam ;) .
Bardzo wygodne auto z pojemnym bagażnikiem. Silnik diesla pracował bardzo ładnie. Do wyścigów sie nie nadawał co prawda (chociaż Poldki kilował <diabełek> ), za to odwdzięczał się spalaniem w trasie ok. 5l.
Samochód bardzo wygodny i wewnątrz porównywalny z GE.
Silnik miał przy sprzedaży ok 200tys. – poza uszczelką pod głowicą i łożyckiem koła przedniego potrzebował tylko paliwa :P
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez japan » 8 cze 2006, 10:14

Witam! Swoją coupeje GD kupiłem ponad 3 lata temu.Stała pod chmurką ok.7 miesięcy.Polecił mi ją znajomy,wszyscy inni odradzali.Słyszałem np.kosmiczne ceny części do japończyków albo ich brak,duże spalanie itd..Byłem w szoku jak po tylu miesiącach postoju silnik odpalił za pierwszym razem!(oczywiście na kalble).Niestety postój dał o sobie znać-pod klapką wlewu paliwa nie było korka i prawdopodobnie naleciało deszczu i innego syfu-szybko padła pompa paliwa,ale to jedyna poważna usterka w tym aucie jaka mi się przytrafiła.Największa inwestycja w te auto to alusy z oponami :D Cała elekrtyka działa bez problemu,wyposażenie jest super-jak na tamte lata.Do dziś trzeba spotro dopłącić żeby mieć np.klimę,tempomat albo el.szyby,a w madzi to standard :] Jestem z niej bardzo zadowolony i jak będę zmieniał to tylko na mazdę,ale nie prędko :) Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 mar 2006, 19:28
Posty: 136
Skąd: Wrocław
Auto: 121 1.3 16V '91r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6