
Mazda 626 / MX-6 (GD / GV / GC) – Szybkie pytania
no brzęczy brzęczy
no to już jedno mam z głowy, chociaż dziwne, kontrolka jak od kontroli trakcji – a jedank abs
miałem jeszcze o coś zapytać ale wyleciało mi z głowy
aaa a te wloty powietrza na podszybiu z tyłu to też jakoś powinno działać? bo nic tam nie dmucha 

- Od: 16 sty 2012, 19:08
- Posty: 11
- Skąd: Skawina
- Auto: Mazda 626 coupe 2.2 Turbo
Witam Panowie,
Odnowię swoje pytanie:
Co to może być, ze czasem samoczynnie zapalają mi się wszystkie kontrolki, nawiw mocniej wieje i lampy mocniej swieca na chwile? Potrafi tak nie robic długo, potrafi często...
Napewno coś z prądem, ale alternator, stabilizator?
626 Coupe 2.2i F2
Odnowię swoje pytanie:
Co to może być, ze czasem samoczynnie zapalają mi się wszystkie kontrolki, nawiw mocniej wieje i lampy mocniej swieca na chwile? Potrafi tak nie robic długo, potrafi często...
Napewno coś z prądem, ale alternator, stabilizator?
626 Coupe 2.2i F2
Mazda 626 coupe '90 / Mazda 626 Coupe '89 / Mazda 323 BA GT '94
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Obstawił bym regulator w alternatorze
-
Patryk
- Od: 31 mar 2008, 00:17
- Posty: 991 (1/0)
- Skąd: Szczecin
- Auto: Mazda 626 GD FE3N 1989 r
Miałem podobnie, może tylko bez tych kontrolek (trochę to dziwne), ale lampy i wentylator raz mocniej raz słabiej. I jeszcze moc wtedy traciła – u mnie to był alternator (nie wiem co dokładnie bo dałem cały do naprawy).
- Od: 19 lis 2011, 11:33
- Posty: 12
- Skąd: Słupsk
- Auto: 626 GD sedan 2,0 8V automat +lpg (kme-akme)
Na początek chcę się przywitać, bo to mój pierwszy dzień na tym forum i od razu przejdę do rzeczy, Jestem posiadaczem cudownej Mazdy 626 coupe (GD FE) 88'. Na auto nie mogę narzekać, jest w idealnym stanie i prowadzi się lepiej niż niejeden nowy samochód. Mam jednak kilka pytań, bo dopiero zacząłem przygodę z tym modelem.
1) W jaki sposób kontrolka otwarcia drzwi kierowcy jest informowana o tym fakcie, bo odkąd majstrowałem przy zdejmowaniu boczków to kontrolka potrafi się czasem zapalić podczas gdy drzwi nie są wcale otwarte.
2) Temat już przeglądałem jednak chcę się upewnić. Czy istnieje możliwość, że szyby elektryczne chodzą ciężko ze starości i w związku z krzywymi prowadnicami czy jednak zawsze coś się da zrobić (nasmarować itp.), bo moje szyby chodzą ok w dół i w górę do połowy, ale od połowy zwalniają żeby przy samym końcu sunąć w górę po milimetrze. Chcę się z tym uporać, bo boję się, że kiedyś się przez to silniczek spali.
3) Drzwi kierowcy nie zawsze się zamykają, ale nie widzę, żeby wisiały niżej czy żeby szpara była większa. Czy myślicie że to może być kwestia uszczelek? Czy wymiana uszczelek to droga sprawa? Oczywiście wymieniłbym sam, ale jak jest cena zakupu?
4) Czy fotel kierowcy w coupe był wyposażony w system, który pozwalał wsiąść na tylną kanapę pasażerom? Bo moja mazda ma ten system tylko w fotelu pasażera i myślę czy aby poprzedni właściciel nie wpakował siedzenia kierowcy od sedana...
5) Jak duża była fabrycznie przegroda na radio, bo u mnie jest to trochę pokombinowane i radio jest umieszczone nad przegrodą na kasety magnetofonowe, ale musiałem je unieść na podkładkach bo inaczej tył radia spadał w otchłań
6) Jak wyglądała kwestia oświetlenia schowka, bo u mnie żarówka umieszczona jest tak głęboko, że oświetla schowek gdy jest uchylony, ale jak go otworzę to oświetla już tylko przestrzeń za schowkiem...
Pytam o takie duperele, bo mechanicznie auto jest w stanie idealnym, a ja uwielbiam mieć wszystko na tip top tak jak był po opuszczeniu fabryki, dlatego cierpię, że moja maździnka ma fabrycznie sportowy body kit (inne zderzaki, choć też przeznaczone przez Mazdę do tego modelu), a nie standardowe, które bardziej mi się podobają.
Pozdrawiam wielbicieli tego wspaniałego auta!
1) W jaki sposób kontrolka otwarcia drzwi kierowcy jest informowana o tym fakcie, bo odkąd majstrowałem przy zdejmowaniu boczków to kontrolka potrafi się czasem zapalić podczas gdy drzwi nie są wcale otwarte.
2) Temat już przeglądałem jednak chcę się upewnić. Czy istnieje możliwość, że szyby elektryczne chodzą ciężko ze starości i w związku z krzywymi prowadnicami czy jednak zawsze coś się da zrobić (nasmarować itp.), bo moje szyby chodzą ok w dół i w górę do połowy, ale od połowy zwalniają żeby przy samym końcu sunąć w górę po milimetrze. Chcę się z tym uporać, bo boję się, że kiedyś się przez to silniczek spali.
3) Drzwi kierowcy nie zawsze się zamykają, ale nie widzę, żeby wisiały niżej czy żeby szpara była większa. Czy myślicie że to może być kwestia uszczelek? Czy wymiana uszczelek to droga sprawa? Oczywiście wymieniłbym sam, ale jak jest cena zakupu?
4) Czy fotel kierowcy w coupe był wyposażony w system, który pozwalał wsiąść na tylną kanapę pasażerom? Bo moja mazda ma ten system tylko w fotelu pasażera i myślę czy aby poprzedni właściciel nie wpakował siedzenia kierowcy od sedana...
5) Jak duża była fabrycznie przegroda na radio, bo u mnie jest to trochę pokombinowane i radio jest umieszczone nad przegrodą na kasety magnetofonowe, ale musiałem je unieść na podkładkach bo inaczej tył radia spadał w otchłań
6) Jak wyglądała kwestia oświetlenia schowka, bo u mnie żarówka umieszczona jest tak głęboko, że oświetla schowek gdy jest uchylony, ale jak go otworzę to oświetla już tylko przestrzeń za schowkiem...
Pytam o takie duperele, bo mechanicznie auto jest w stanie idealnym, a ja uwielbiam mieć wszystko na tip top tak jak był po opuszczeniu fabryki, dlatego cierpię, że moja maździnka ma fabrycznie sportowy body kit (inne zderzaki, choć też przeznaczone przez Mazdę do tego modelu), a nie standardowe, które bardziej mi się podobają.
Pozdrawiam wielbicieli tego wspaniałego auta!
- Od: 1 lut 2012, 17:44
- Posty: 5
- Skąd: Zewsząd :)
- Auto: Mazda 626 coupe 88', 2.0 90 KM
gromaneq napisał(a):) W jaki sposób kontrolka otwarcia drzwi kierowcy jest informowana o tym fakcie, bo odkąd majstrowałem przy zdejmowaniu boczków to kontrolka potrafi się czasem zapalić podczas gdy drzwi nie są wcale otwarte.
W słupku jest krańcówka. Nie ma szans abyś uszkodził cokolwiek przy majstrowaniu przy drzwiach. Natomiast w modelach USA był też czujnik w zamku, ale u ciebie nie ma.
Wymontuj krańcówkę ze słupka i wyczyść. Łatwo sie rozbiera.
gromaneq napisał(a):Czy istnieje możliwość, że szyby elektryczne chodzą ciężko ze starości i w związku z krzywymi prowadnicami czy jednak zawsze coś się da zrobić (nasmarować itp.), bo moje szyby chodzą ok w dół i w górę do połowy, ale od połowy zwalniają żeby przy samym końcu sunąć w górę po milimetrze. Chcę się z tym uporać, bo boję się, że kiedyś się przez to silniczek spali.
Rozmontować wyczyścić, nasmarować. Są wątki o tym, poszukaj
gromaneq napisał(a):Czy fotel kierowcy w coupe był wyposażony w system, który pozwalał wsiąść na tylną kanapę pasażerom? Bo moja mazda ma ten system tylko w fotelu pasażera i myślę czy aby poprzedni właściciel nie wpakował siedzenia kierowcy od sedana...
z tego co pamiętam to w lewym fotelu jest tylko możliwość położenia oparcia, a fotel trzeba odsunąć ręcznie. Więc teoretycznie nie ma opcji automatu jak z prawej strony.
gromaneq napisał(a):Jak duża była fabrycznie przegroda na radio, bo u mnie jest to trochę pokombinowane i radio jest umieszczone nad przegrodą na kasety magnetofonowe, ale musiałem je unieść na podkładkach bo inaczej tył radia spadał w otchłań
Masz możliwość po zastosowaniu mniejszego schowka nawet montażu radia 2DIN. Ale w standardzie pod lub nad radiem (nie pamietam) była jeszcze taka zaślepka szerokości 1,5 cm. Pewnie tego właśnie ci brakuje
A co do punktu 6 to u mnie jest żaróweczka za skoblem od zamka u góry
-
Patryk
- Od: 31 mar 2008, 00:17
- Posty: 991 (1/0)
- Skąd: Szczecin
- Auto: Mazda 626 GD FE3N 1989 r
Tak działa na mase , jak chcesz się upewnić podłącz kabelek od czujnika do masy wiatrak się uruchomi 
- Od: 16 lut 2006, 21:56
- Posty: 470
- Skąd: wlodawa
- Auto: 626 coupe 2.2
mazda 3 2.0 TOPSPORT
audi A4 1.6
Transalp 600
Ale co się dzieje , czemu czujnik ma niby być zepsuty
już sam nie wiem o co ci chodzi
Więc tak czujnik działa na masę czyli po nagrzaniu masuje i włącza wentylator tak jakbyś kabelek przytkną do masy
Sprawdź czy dobrze kostkę wpinasz bo tam jest taki jeden cieniutki pin może go wygiąłeś 

Więc tak czujnik działa na masę czyli po nagrzaniu masuje i włącza wentylator tak jakbyś kabelek przytkną do masy
- Od: 16 lut 2006, 21:56
- Posty: 470
- Skąd: wlodawa
- Auto: 626 coupe 2.2
mazda 3 2.0 TOPSPORT
audi A4 1.6
Transalp 600
Może to Cie zainteresuje
viewtopic.php?f=128&t=72094&p=1333059#p1333059
viewtopic.php?f=128&t=2561
Widocznie musisz mieć ten drugi czujnik rozwierny. Czyli normalnie podaje cały czas masę a gdy się nagrzeje rozłącza.
viewtopic.php?f=128&t=72094&p=1333059#p1333059
viewtopic.php?f=128&t=2561
Widocznie musisz mieć ten drugi czujnik rozwierny. Czyli normalnie podaje cały czas masę a gdy się nagrzeje rozłącza.
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
GD – Generacja Doskonała
- Od: 20 lut 2008, 21:59
- Posty: 3366 (90/160)
- Skąd: Krotoszyn
- Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG
Właśnie nie mam pewności czy od sedana będą pasowały do coupe ...
lampy od sedana pasują do coupe ale inne mocowania kierunków trzeba troszkę pokombinować
- Od: 16 lut 2006, 21:56
- Posty: 470
- Skąd: wlodawa
- Auto: 626 coupe 2.2
mazda 3 2.0 TOPSPORT
audi A4 1.6
Transalp 600
kupię mocowania kierunkowskazów, oraz panel sterowania nawiewem (ewentualnie inne graty do GD-iki ) – jak ktoś ma na zbyciu proszę o PW.
- Od: 9 maja 2010, 08:35
- Posty: 20
- Skąd: Mińsk Mazowiecki
- Auto: chwilowo brak...
Mam pytanko, jaki jest koszt tulei i reszty tych 'gumek' do mojej Coupetki ?
Pojutrze powinny przyjść sprężyny i sądze ze po 3 miesiacach powywalają tuleje : (
Pojutrze powinny przyjść sprężyny i sądze ze po 3 miesiacach powywalają tuleje : (
Mazda 626 coupe '90 / Mazda 626 Coupe '89 / Mazda 323 BA GT '94
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Pojutrze powinny przyjść sprężyny i sądze ze po 3 miesiacach powywalają tuleje : (
Czemu od razu tak sądzisz

Koszt jednej tulei to około 25zł w niektórych sklepach mogą ci powiedzieć , że występuje tylko kompletny wahacz ale nie słuchaj można kupić wszystko oddzielnie np w inter carsie
- Od: 16 lut 2006, 21:56
- Posty: 470
- Skąd: wlodawa
- Auto: 626 coupe 2.2
mazda 3 2.0 TOPSPORT
audi A4 1.6
Transalp 600
silnik 2,0 FE3N DOHC 148 km
-
Patryk
- Od: 31 mar 2008, 00:17
- Posty: 991 (1/0)
- Skąd: Szczecin
- Auto: Mazda 626 GD FE3N 1989 r
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6