[Xedos6 CA] Kupowane/polecane części zamienne
Witam,
115 000 km w 11 lat może być. Moja z '93 ma 138 000 przebiegu i jestem pewny że to prawda. Wymieniałem olej u siebie wczoraj więc powiem co i jak. Filtra firmy NIPPON nie znam, swój kupowałem u Smirnoffa. Ważne by miał zaworek zwrotny, dlaczego? Nie wiem ale lepiej jest taki mieć.
Co do oleju to powinieneś mieć wpisy w książce serwisowej – marka i klasa oleju. W moim przypadku od nowości lany był Shell Helix 5 W 40, a po 100 000 wlali Shell Helix 10 W 40. Ja kontynuuję i leje Shella. Jeżeli nie masz wpisów (co może być dziwne, a już na pewno podejrzane) to przy tym przebiegu nie masz ma 99% oleju mineralnego. Możesz mieć syntetyk ale ja na twoim miejscu wybrałbym pólsyntetyk, bo tak byłoby najbezpieczniej. Co do marki oleju to odwieczna kwestia sporna. Każdy ma swoją ulubioną i ją będzie chwalił, więc wybór należy do Ciebie i tak naprawdę nikt Ci w nim nie pomoże.
Jeszcze jedno. Te silniki lubią mieć oleju pod górną kreskę (full), bo inaczej będą trochę klekotać (wchodzi równe 4l).
Życzę miłej i bezawaryjnej eksploatacji .
P.S. W dziale Tuning jest lista chętnych na zegary do licznika INDIGLO, może Cię zaciekawi.
115 000 km w 11 lat może być. Moja z '93 ma 138 000 przebiegu i jestem pewny że to prawda. Wymieniałem olej u siebie wczoraj więc powiem co i jak. Filtra firmy NIPPON nie znam, swój kupowałem u Smirnoffa. Ważne by miał zaworek zwrotny, dlaczego? Nie wiem ale lepiej jest taki mieć.
Co do oleju to powinieneś mieć wpisy w książce serwisowej – marka i klasa oleju. W moim przypadku od nowości lany był Shell Helix 5 W 40, a po 100 000 wlali Shell Helix 10 W 40. Ja kontynuuję i leje Shella. Jeżeli nie masz wpisów (co może być dziwne, a już na pewno podejrzane) to przy tym przebiegu nie masz ma 99% oleju mineralnego. Możesz mieć syntetyk ale ja na twoim miejscu wybrałbym pólsyntetyk, bo tak byłoby najbezpieczniej. Co do marki oleju to odwieczna kwestia sporna. Każdy ma swoją ulubioną i ją będzie chwalił, więc wybór należy do Ciebie i tak naprawdę nikt Ci w nim nie pomoże.
Jeszcze jedno. Te silniki lubią mieć oleju pod górną kreskę (full), bo inaczej będą trochę klekotać (wchodzi równe 4l).
Życzę miłej i bezawaryjnej eksploatacji .
P.S. W dziale Tuning jest lista chętnych na zegary do licznika INDIGLO, może Cię zaciekawi.
Dzieki za odpowiedzi
Ostatni wpis w ksiazce byl z 2002 przy przebiegu niespelna 75tyskm. Niestety ksiega zostala w domu a ja jestem poza nim do wtorku wiec niewiiem jakie wpisy byly w kwestii oleju. Tak czy inaczej chce zalac posyntetyk 10w40 castro gtx magnatec uwazam ze to dobry olej. Niestet nie mam pod maska zadnej naklejki z ost wymiany i oleju jest malo (okolo dolnej kreski) wiec ufam ze to nie mineral (malo prawdopodobne) wiec dla czystego sumienia zaleje polsyntetyk.
Mimo tego ze oleju jest malo silnik chodzi jak pozytywka do usypiania niemowlat
Pozdro
Ostatni wpis w ksiazce byl z 2002 przy przebiegu niespelna 75tyskm. Niestety ksiega zostala w domu a ja jestem poza nim do wtorku wiec niewiiem jakie wpisy byly w kwestii oleju. Tak czy inaczej chce zalac posyntetyk 10w40 castro gtx magnatec uwazam ze to dobry olej. Niestet nie mam pod maska zadnej naklejki z ost wymiany i oleju jest malo (okolo dolnej kreski) wiec ufam ze to nie mineral (malo prawdopodobne) wiec dla czystego sumienia zaleje polsyntetyk.
Mimo tego ze oleju jest malo silnik chodzi jak pozytywka do usypiania niemowlat
Pozdro
I am what I am
- Od: 27 paź 2006, 21:46
- Posty: 14
- Skąd: Skwierzyna/Poznań
- Auto: Xedos 6 2.0 V6 95r
czarku poczytaj forum – było już dużo napisane na temat olejów. Dopowiem ci że ludzie naprawdę znający się na rzeczy polecają lać syntetyk dopóki tylko się da. Jeżeli uważasz że Twój silnik ma tak niski przebieg jak podajesz to nie zastanawiaj się tylko nalej syntetyka (rozszczelnianie silnika od rzadszego oleju to ponoć jedna z "urban legand").
Castrola Magnatec'a lałem do swojego xedosa przez ostatnie 3 lata. Przy ostatniej wymianie zasugerowałem się wypowiedziami kolegów z forum i zalałem Mobil'a, powiem ci że różnicy w pracy silnika nie widzę, jedyna zauważalna różnica to 30 zł które pozostało w moim portfelu
Castrola Magnatec'a lałem do swojego xedosa przez ostatnie 3 lata. Przy ostatniej wymianie zasugerowałem się wypowiedziami kolegów z forum i zalałem Mobil'a, powiem ci że różnicy w pracy silnika nie widzę, jedyna zauważalna różnica to 30 zł które pozostało w moim portfelu
Musze jechac do jakiegos dobrego fachowca ktory ne tylko pitrafi wymienic olej ale tez rozpoznac co bylo zalane poprzednim razem. Zostawiam kwestie oleju.
W tytule napisalem ze chodzi mi o filtry. Potrafi ktos odpowiedziec czy zna firme NIPPON MAX poniewaz taki filtr polecono mi w sklepie z Japonskimi czesciami w Poznaniu.
Pyt.2 jaki filtr powieterza do xedosa bedzie optymalny?
Pyt.3 jaki filtr paliwa?
chodzi mi glownie o marke filtrow.
Pyt.4 Czy zmieniac plyn hamulcowy? czy popularny Dot-4 jest odpowiedni?
Slyszalem ze plyn hamulcowy wymienia sie co 2-3 lata a niestety jak juz wspominalem ost wpis w ksiazce serwisowj jest z 2002r.
No i jest naklejka ze wymieniony zostal pasek rozrzadu przy przebiegu niespelna 110tyskm- wierzyc temu czy wymieniac?
Dzieki za wszyskie odp.
pozdrawiam
W tytule napisalem ze chodzi mi o filtry. Potrafi ktos odpowiedziec czy zna firme NIPPON MAX poniewaz taki filtr polecono mi w sklepie z Japonskimi czesciami w Poznaniu.
Pyt.2 jaki filtr powieterza do xedosa bedzie optymalny?
Pyt.3 jaki filtr paliwa?
chodzi mi glownie o marke filtrow.
Pyt.4 Czy zmieniac plyn hamulcowy? czy popularny Dot-4 jest odpowiedni?
Slyszalem ze plyn hamulcowy wymienia sie co 2-3 lata a niestety jak juz wspominalem ost wpis w ksiazce serwisowj jest z 2002r.
No i jest naklejka ze wymieniony zostal pasek rozrzadu przy przebiegu niespelna 110tyskm- wierzyc temu czy wymieniac?
Dzieki za wszyskie odp.
pozdrawiam
I am what I am
- Od: 27 paź 2006, 21:46
- Posty: 14
- Skąd: Skwierzyna/Poznań
- Auto: Xedos 6 2.0 V6 95r
Czarku ja sam do niedawna kupowałem wyłącznie zamienniki filtrów.
Jednak od kiedy oryginalne materiały eksploatacyjne zaczęły być dostępne w naprawdę niskich cenach
kupuję tylko ORI. Różnica to raptem 20-30% więcej od ceny zamiennika, a co ori to ori
Jednak od kiedy oryginalne materiały eksploatacyjne zaczęły być dostępne w naprawdę niskich cenach
kupuję tylko ORI. Różnica to raptem 20-30% więcej od ceny zamiennika, a co ori to ori
Niedawno zmieniałem u siebie filtry, olej i płyn hamulcowy. Zalałem Mobil1 10W40
A moim skromnym zdaniem Castrol ostatnio się popsuł. Co do filtrów to kupowałem takie jakie dostałem w sklepie pewnie zamienniki... Mogę sie wypowiedzieć jedynie na temat płynu hamulcowego – DOT4 będzie odpowiedni. U siebie po wymianie zauważyłem lepsze "wyczucie" hamulców i działają bardziej płynnie ( nie ma nagłego przejścia z małej do dużej siły hamowania) a że koszt wymiany nieduży to raczej sie opłaca. Trzeba jedynie trochę napompować się przy odpowietrzaniu no i pamietać aby odpowietrzać przy włączonym zapłonie – tak radził mi Jaksa – chodzi o zasilanie pompy ABS
XsiX napisał(a):jedyna zauważalna różnica to 30 zł które pozostało w moim portfelu
A moim skromnym zdaniem Castrol ostatnio się popsuł. Co do filtrów to kupowałem takie jakie dostałem w sklepie pewnie zamienniki... Mogę sie wypowiedzieć jedynie na temat płynu hamulcowego – DOT4 będzie odpowiedni. U siebie po wymianie zauważyłem lepsze "wyczucie" hamulców i działają bardziej płynnie ( nie ma nagłego przejścia z małej do dużej siły hamowania) a że koszt wymiany nieduży to raczej sie opłaca. Trzeba jedynie trochę napompować się przy odpowietrzaniu no i pamietać aby odpowietrzać przy włączonym zapłonie – tak radził mi Jaksa – chodzi o zasilanie pompy ABS
- Od: 30 sty 2005, 12:07
- Posty: 1016
- Skąd: Kościerzyna
- Auto: Xedos CA KF i Pastuch B3 :)
Do XsiX'a : znasz strone firmy ORI o ktorej pisales?
jak tak to z chcecia bym ja odwiedzil wiec napiszz adres
Do chudy'ego: Jesli chodzi o Castrol made in Polska a wlasciwie on chyba jest rozlewany w Polsce to tez troche nieciekawych rzeczy slyszalem ale ja zaleje Castrola niemieckiego z 5l karnistra
Pozdro
jak tak to z chcecia bym ja odwiedzil wiec napiszz adres
Do chudy'ego: Jesli chodzi o Castrol made in Polska a wlasciwie on chyba jest rozlewany w Polsce to tez troche nieciekawych rzeczy slyszalem ale ja zaleje Castrola niemieckiego z 5l karnistra
Pozdro
I am what I am
- Od: 27 paź 2006, 21:46
- Posty: 14
- Skąd: Skwierzyna/Poznań
- Auto: Xedos 6 2.0 V6 95r
ow_czarek napisał(a):Castrola niemieckiego z 5l karnistra
Ja mówilem także o takim. Mój brat coś takiego sobie zalał do swojego Opla – tez właśnie przywieziony z niemczech.. lepszy... etc. ale gdy teraz wymieniał zalał lotosem i jest o niebo lepiej. Dużo jest na forum o olejach więc nie ma co znów się nad tym rozwodzić, życzę Ci jedynie aby autko sprawowało się znakomicie bez względu na to czym go zalejesz .Dobrze jest sugerować się normą API oleju (oznaczenie literowe jakości oleju co do stosowania danego oleju w silnikach diesel'a i benzynowych – im dalsza litera alfabetu tym lepszy olej ) np. SE/CG (S-benzyna, C-diesel) SE-taki sobie olej do benzyniaka (bo litera E) do diesel'a lepszy (bo litera G).
- Od: 30 sty 2005, 12:07
- Posty: 1016
- Skąd: Kościerzyna
- Auto: Xedos CA KF i Pastuch B3 :)
Jak autor napisze jeszcze coś nt. oleju to cały wątek wyląduje w koszu.
Kilka razy koledzy odsyłali cię do forum. Informacji jest aż za dużo w tym temacie.
Trzeba tylko chęci do poszukania.
Kilka razy koledzy odsyłali cię do forum. Informacji jest aż za dużo w tym temacie.
Trzeba tylko chęci do poszukania.
Olej przy takim mizernym przebiegu zalej fullsyntetyk. Te silniki powinny jak najdłużej chodzić na pełnych syntetykach. A ewentualne przejście z pół- na pełny- nie jest problemem dla silnika (ludzie przechodzą po jednej wymianie z minerala na półsyntyetyk bez problemów z motorem).
Filtry – najlepiej oryginalne (warto). Nie polecamy ogólnie rzecz biorąc filtrona (oleju) inne mogą być, ale filtr powietrza bywa różny – przepustowość). Ponoć MAX są w jakimś stopniu oryginalne, ale nigdy nie uzyskałem pewnej odpowiedzi na to pytanie. Sam mam teraz max'y i jakoś działa. Dobre są purflux' knecht, ew. man.
Zmiana płynu hamulcowego nie jest problemem – kanał, rureczka z buteleczką, jeden na hamulcu, drugi pod spodem – koszt niewielki. Warto zrobić – bo uszczelki wtedy są praktycznie wieczne. Jak nie przepłukujesz układu latami to zaczynają puszczać tłoczki, zapiekać się itp.
Filtry – najlepiej oryginalne (warto). Nie polecamy ogólnie rzecz biorąc filtrona (oleju) inne mogą być, ale filtr powietrza bywa różny – przepustowość). Ponoć MAX są w jakimś stopniu oryginalne, ale nigdy nie uzyskałem pewnej odpowiedzi na to pytanie. Sam mam teraz max'y i jakoś działa. Dobre są purflux' knecht, ew. man.
Zmiana płynu hamulcowego nie jest problemem – kanał, rureczka z buteleczką, jeden na hamulcu, drugi pod spodem – koszt niewielki. Warto zrobić – bo uszczelki wtedy są praktycznie wieczne. Jak nie przepłukujesz układu latami to zaczynają puszczać tłoczki, zapiekać się itp.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
xANDy napisał(a):Ponoć MAX są w jakimś stopniu oryginalne
Wszystko jest w jakimś stopniu oryginalne, nawet uszczelki z JC
Do V6 trzeba brać oryginalny filtr oleju lub Knecht. Filtr powietrza tez Knechta lub oryginał który jest tylko ciut drozszy.
Full Time 4WD
VTR 1000F
VTR 1000F
Tomcio – a może byś napisał jakiej firmy są oryginalne albo na ile filtry firmy MAX można uznać za oryginalne, bądź wystarczające zamienniki...
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
ow_czarek napisał(a): ile oleju hamulcowego
co to jest olej hamulcowy??
Jeśli chodzi o płyn – to trudno powiedzieć – kupiłem całą butelkę półlitrową DOT-4 i zostało mi pół... myślę, że Tobie też starczy.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6