[Xedos6 CA] Kupowane/polecane części zamienne

Mazda Xedos 6 1992–1999

Postprzez behemot » 28 paź 2006, 19:47

Witam,

115 000 km w 11 lat może być. Moja z '93 ma 138 000 przebiegu i jestem pewny że to prawda. Wymieniałem olej u siebie wczoraj więc powiem co i jak. Filtra firmy NIPPON nie znam, swój kupowałem u Smirnoffa. Ważne by miał zaworek zwrotny, dlaczego? Nie wiem <glupek2> ale lepiej jest taki mieć.

Co do oleju to powinieneś mieć wpisy w książce serwisowej <czytaj> – marka i klasa oleju. W moim przypadku od nowości lany był Shell Helix 5 W 40, a po 100 000 wlali Shell Helix 10 W 40. Ja kontynuuję i leje Shella. Jeżeli nie masz wpisów (co może być dziwne, a już na pewno podejrzane) to przy tym przebiegu nie masz ma 99% oleju mineralnego. Możesz mieć syntetyk ale ja na twoim miejscu wybrałbym pólsyntetyk, bo tak byłoby najbezpieczniej. Co do marki oleju to odwieczna kwestia sporna. Każdy ma swoją ulubioną i ją będzie chwalił, więc wybór należy do Ciebie i tak naprawdę nikt Ci w nim nie pomoże.

Jeszcze jedno. Te silniki lubią mieć oleju pod górną kreskę (full), bo inaczej będą trochę klekotać (wchodzi równe 4l).

Życzę miłej i bezawaryjnej eksploatacji <diabełek> .

P.S. W dziale Tuning jest lista chętnych na zegary do licznika INDIGLO, może Cię zaciekawi.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2005, 13:16
Posty: 122 (0/1)
Skąd: Zwoleń
Auto: xedos 6, CA, KF + SGI

Postprzez XsiX » 28 paź 2006, 21:22

behemot napisał(a):Te silniki lubią mieć oleju pod górną kreskę (full), bo inaczej będą trochę klekotać (wchodzi równe 4l).

bullshit :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 09:33
Posty: 2022 (0/3)
Skąd: Konin / wlkp.
Auto: CA KF '92 MTX

Postprzez ow_czarek » 29 paź 2006, 01:20

Dzieki za odpowiedzi
Ostatni wpis w ksiazce byl z 2002 przy przebiegu niespelna 75tyskm. Niestety ksiega zostala w domu a ja jestem poza nim do wtorku :( wiec niewiiem jakie wpisy byly w kwestii oleju. Tak czy inaczej chce zalac posyntetyk 10w40 castro gtx magnatec uwazam ze to dobry olej. Niestet nie mam pod maska zadnej naklejki z ost wymiany i oleju jest malo (okolo dolnej kreski) wiec ufam ze to nie mineral (malo prawdopodobne) wiec dla czystego sumienia zaleje polsyntetyk.
Mimo tego ze oleju jest malo silnik chodzi jak pozytywka do usypiania niemowlat <aniołek>

Pozdro
I am what I am
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 27 paź 2006, 21:46
Posty: 14
Skąd: Skwierzyna/Poznań
Auto: Xedos 6 2.0 V6 95r

Postprzez XsiX » 29 paź 2006, 10:52

czarku poczytaj forum – było już dużo napisane na temat olejów. Dopowiem ci że ludzie naprawdę znający się na rzeczy polecają lać syntetyk dopóki tylko się da. Jeżeli uważasz że Twój silnik ma tak niski przebieg jak podajesz to nie zastanawiaj się tylko nalej syntetyka (rozszczelnianie silnika od rzadszego oleju to ponoć jedna z "urban legand").

Castrola Magnatec'a lałem do swojego xedosa przez ostatnie 3 lata. Przy ostatniej wymianie zasugerowałem się wypowiedziami kolegów z forum i zalałem Mobil'a, powiem ci że różnicy w pracy silnika nie widzę, jedyna zauważalna różnica to 30 zł które pozostało w moim portfelu :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 09:33
Posty: 2022 (0/3)
Skąd: Konin / wlkp.
Auto: CA KF '92 MTX

Postprzez ow_czarek » 29 paź 2006, 12:12

Musze jechac do jakiegos dobrego fachowca ktory ne tylko pitrafi wymienic olej ale tez rozpoznac co bylo zalane poprzednim razem. Zostawiam kwestie oleju.
W tytule napisalem ze chodzi mi o filtry. Potrafi ktos odpowiedziec czy zna firme NIPPON MAX poniewaz taki filtr polecono mi w sklepie z Japonskimi czesciami w Poznaniu.
Pyt.2 jaki filtr powieterza do xedosa bedzie optymalny?
Pyt.3 jaki filtr paliwa?
chodzi mi glownie o marke filtrow.
Pyt.4 Czy zmieniac plyn hamulcowy? czy popularny Dot-4 jest odpowiedni?
Slyszalem ze plyn hamulcowy wymienia sie co 2-3 lata a niestety jak juz wspominalem ost wpis w ksiazce serwisowj jest z 2002r.
No i jest naklejka ze wymieniony zostal pasek rozrzadu przy przebiegu niespelna 110tyskm- wierzyc temu czy wymieniac?

Dzieki za wszyskie odp.
pozdrawiam :)
I am what I am
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 27 paź 2006, 21:46
Posty: 14
Skąd: Skwierzyna/Poznań
Auto: Xedos 6 2.0 V6 95r

Postprzez Puhcio » 29 paź 2006, 13:06

ow_czarek napisał(a):wierzyc temu czy wymieniac?


Jak zobaczysz koszt wymiany rozrządu w V6 to szybko uwierzysz, że był wymieniany :D
Pozdrawiam,
Paweł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2005, 17:08
Posty: 2553
Skąd: Katowice
Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG

Postprzez slav » 29 paź 2006, 13:39

Puhcio napisał(a):Jak zobaczysz koszt wymiany rozrządu w V6 to szybko uwierzysz, że był wymieniany

hahaha
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2005, 23:38
Posty: 1137
Skąd: WLKP
Auto: rozne

Postprzez XsiX » 29 paź 2006, 13:54

Czarku ja sam do niedawna kupowałem wyłącznie zamienniki filtrów.
Jednak od kiedy oryginalne materiały eksploatacyjne zaczęły być dostępne w naprawdę niskich cenach
kupuję tylko ORI. Różnica to raptem 20-30% więcej od ceny zamiennika, a co ori to ori :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 09:33
Posty: 2022 (0/3)
Skąd: Konin / wlkp.
Auto: CA KF '92 MTX

Postprzez chudy » 29 paź 2006, 15:28

Niedawno zmieniałem u siebie filtry, olej i płyn hamulcowy. Zalałem Mobil1 10W40
XsiX napisał(a):jedyna zauważalna różnica to 30 zł które pozostało w moim portfelu

A moim skromnym zdaniem Castrol ostatnio się popsuł. Co do filtrów to kupowałem takie jakie dostałem w sklepie :P pewnie zamienniki... Mogę sie wypowiedzieć jedynie na temat płynu hamulcowego – DOT4 będzie odpowiedni. U siebie po wymianie zauważyłem lepsze "wyczucie" hamulców i działają bardziej płynnie ( nie ma nagłego przejścia z małej do dużej siły hamowania) a że koszt wymiany nieduży to raczej sie opłaca. Trzeba jedynie trochę napompować się przy odpowietrzaniu <lol> no i pamietać aby odpowietrzać przy włączonym zapłonie – tak radził mi Jaksa – chodzi o zasilanie pompy ABS :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2005, 12:07
Posty: 1016
Skąd: Kościerzyna
Auto: Xedos CA KF i Pastuch B3 :)

Postprzez ow_czarek » 29 paź 2006, 15:44

Do XsiX'a : znasz strone firmy ORI o ktorej pisales?
jak tak to z chcecia bym ja odwiedzil wiec napiszz adres


Do chudy'ego: Jesli chodzi o Castrol made in Polska a wlasciwie on chyba jest rozlewany w Polsce to tez troche nieciekawych rzeczy slyszalem ale ja zaleje Castrola niemieckiego z 5l karnistra

Pozdro
I am what I am
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 27 paź 2006, 21:46
Posty: 14
Skąd: Skwierzyna/Poznań
Auto: Xedos 6 2.0 V6 95r

Postprzez Puhcio » 29 paź 2006, 15:49

ow_czarek napisał(a):znasz strone firmy ORI o ktorej pisales?


ORI = oryginalne ;) ASO Mazda, Carspeed, etc.
Pozdrawiam,
Paweł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2005, 17:08
Posty: 2553
Skąd: Katowice
Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG

Postprzez ow_czarek » 29 paź 2006, 18:36

eeeeeee
aha <lol>
hahaha
I am what I am
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 27 paź 2006, 21:46
Posty: 14
Skąd: Skwierzyna/Poznań
Auto: Xedos 6 2.0 V6 95r

Postprzez chudy » 29 paź 2006, 20:59

ow_czarek napisał(a):Castrola niemieckiego z 5l karnistra


Ja mówilem także o takim. Mój brat coś takiego sobie zalał do swojego Opla – tez właśnie przywieziony z niemczech.. lepszy... etc. ale gdy teraz wymieniał zalał lotosem i jest o niebo lepiej. Dużo jest na forum o olejach więc nie ma co znów się nad tym rozwodzić, życzę Ci jedynie aby autko sprawowało się znakomicie bez względu na to czym go zalejesz :).Dobrze jest sugerować się normą API oleju (oznaczenie literowe jakości oleju co do stosowania danego oleju w silnikach diesel'a i benzynowych – im dalsza litera alfabetu tym lepszy olej ) np. SE/CG (S-benzyna, C-diesel) SE-taki sobie olej do benzyniaka (bo litera E) do diesel'a lepszy (bo litera G).
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2005, 12:07
Posty: 1016
Skąd: Kościerzyna
Auto: Xedos CA KF i Pastuch B3 :)

Postprzez Grzyby » 30 paź 2006, 08:20

Jak autor napisze jeszcze coś nt. oleju to cały wątek wyląduje w koszu.

Kilka razy koledzy odsyłali cię do forum. Informacji jest aż za dużo w tym temacie.
Trzeba tylko chęci do poszukania.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez xANDy » 30 paź 2006, 13:08

Olej przy takim mizernym przebiegu zalej fullsyntetyk. Te silniki powinny jak najdłużej chodzić na pełnych syntetykach. A ewentualne przejście z pół- na pełny- nie jest problemem dla silnika (ludzie przechodzą po jednej wymianie z minerala na półsyntyetyk bez problemów z motorem).
Filtry – najlepiej oryginalne (warto). Nie polecamy ogólnie rzecz biorąc filtrona (oleju) inne mogą być, ale filtr powietrza bywa różny – przepustowość). Ponoć MAX są w jakimś stopniu oryginalne, ale nigdy nie uzyskałem pewnej odpowiedzi na to pytanie. Sam mam teraz max'y i jakoś działa. Dobre są purflux' knecht, ew. man.
Zmiana płynu hamulcowego nie jest problemem – kanał, rureczka z buteleczką, jeden na hamulcu, drugi pod spodem – koszt niewielki. Warto zrobić – bo uszczelki wtedy są praktycznie wieczne. Jak nie przepłukujesz układu latami to zaczynają puszczać tłoczki, zapiekać się itp.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez tomekrvf » 30 paź 2006, 13:40

xANDy napisał(a):Ponoć MAX są w jakimś stopniu oryginalne

Wszystko jest w jakimś stopniu oryginalne, nawet uszczelki z JC <lol>
Do V6 trzeba brać oryginalny filtr oleju lub Knecht. Filtr powietrza tez Knechta lub oryginał który jest tylko ciut drozszy.
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez xANDy » 30 paź 2006, 13:45

Tomcio – a może byś napisał jakiej firmy są oryginalne albo na ile filtry firmy MAX można uznać za oryginalne, bądź wystarczające zamienniki...
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez ow_czarek » 30 paź 2006, 14:35

xANDy

czyli pocieszyles mnie ze 15 zl wydane na filtr oleju nie pojda w smietnik :)
A wiesz moze ile oleju hamulcowego wchodzi do ukladu w Xedosie 6 niestety nie jestem dobry z niemca :(
I am what I am
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 27 paź 2006, 21:46
Posty: 14
Skąd: Skwierzyna/Poznań
Auto: Xedos 6 2.0 V6 95r

Postprzez xANDy » 30 paź 2006, 14:54

ow_czarek napisał(a): ile oleju hamulcowego

co to jest olej hamulcowy??
Jeśli chodzi o płyn – to trudno powiedzieć – kupiłem całą butelkę półlitrową DOT-4 i zostało mi pół... myślę, że Tobie też starczy.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez ow_czarek » 30 paź 2006, 14:56

hehe
przecie mowie ze plyn hamulcowy
dziieki
I am what I am
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 27 paź 2006, 21:46
Posty: 14
Skąd: Skwierzyna/Poznań
Auto: Xedos 6 2.0 V6 95r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6