[Xedos6 CA] Kupowane/polecane części zamienne

Mazda Xedos 6 1992–1999

Postprzez XsiX » 23 maja 2006, 20:34

bazakbal napisał(a):w KF były 3 przewodowe

a wtyczka 3 pinowa czy taka jak na fotce z poprzedniej strony ? <glupek2>

Prozi u mnie też są "czwórki" :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 09:33
Posty: 2022 (0/3)
Skąd: Konin / wlkp.
Auto: CA KF '92 MTX

Postprzez dakopi » 24 maja 2006, 12:16

Witam wszystich. Kupiłem sondę uniwersalną Bosh 4-przewodową. Może zadziała. Podobno ten szary kabelek, który u mnie jest zaślepiony to masa i nie jest konieczne jego używanie bo niby masa jest na obudowie??? Załorze i zobaczymy czy zadziała, przy okazji muszę zastosować nową wtyczkę bo stara jest przerobiona na 3 :–( Bedzie trochę drutowania...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 paź 2005, 12:53
Posty: 135
Skąd: Wyry/Górny Śląsk
Auto: CLK 430
Quest 3.3 V6
Micra K11

Postprzez KrasiaK » 24 maja 2006, 12:22

ja jutro zakladam ta unwersalna NTK/NGK z allegro
zdam relacje jak bede po...

mam nadzieje ze mi spalanie spadnie – bo ostatnie tankowanie 14.5 PB95 / 100km mi wyszlo :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 mar 2005, 23:36
Posty: 70
Skąd: Warszawa
Auto: ... kiedyś – Xedos 6 2.0 V6
.. obecnie Mondeo Mk3
... być może niedługo Mazda 6

Postprzez bazakbal » 24 maja 2006, 13:02

XsiX napisał(a):a wtyczka 3 pinowa czy taka jak na fotce z poprzedniej strony


wtyczka taka jak na fotce z tym, że jeden pin jest fabrycznie zaślepiony (w 4 żyłowych jest tam masa)
Forumowicz
 
Od: 13 sty 2006, 12:36
Posty: 204
Auto: xedos 6 V6

Postprzez b2 » 24 maja 2006, 14:44

bazakbal napisał(a):w KF były 3 przewodowe i 4 przewodowe sondy


tak. jedną miałem 3, a drugą 4-żyłową, przy czym nikt niczego nie obcinał/nie dorabiał.
4 żyłową wymieniłem na katalogowy zamiennik bosh, co kupiłem w sklepie z tłumikami.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2004, 17:33
Posty: 1100 (1/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 08 GH 2.5 Dynamic Sport

Postprzez dakopi » 24 maja 2006, 15:03

jedną miałem 3, a drugą 4-żyłową, przy czym nikt niczego nie obcinał/nie dorabiał.

To tak jak u mnie, a czy miałeś masę zaślepioną tak jak to widać na zdjęciu nr 3???? U nie to mi nie wygląda na oryginalne zaślepienie. Mam teraz nową 4 przewodową wiec spróbuje wykoszystać ten zaślepiony przewód.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 paź 2005, 12:53
Posty: 135
Skąd: Wyry/Górny Śląsk
Auto: CLK 430
Quest 3.3 V6
Micra K11

Postprzez KrasiaK » 25 maja 2006, 10:59

wlasnie jestem po wizycie u gazownikow
1) mialem wymieniana sonde lambda i regulacja gazu byla robiona

tak jak wczesniej pisalem – sonda z allegro – NTK/NGK (za 85zl uniwersalna)
poprzednia byla tez 4-przewodowa i taka tez byla wtyczka, wiec zadnych kombinacji nie bylo

wyjechalem zadowolony na LPG (bo z walnieta sonda lpg nie chodzilo) – teraz tylko mam nadzieje ze sonda pochodzi dlugo, to bede mogl powiedziec ze zaoszczedzilem sporo kasy (w stosunku do sondy dedykowanej lub uniwersalnej za >200zl)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 mar 2005, 23:36
Posty: 70
Skąd: Warszawa
Auto: ... kiedyś – Xedos 6 2.0 V6
.. obecnie Mondeo Mk3
... być może niedługo Mazda 6

Postprzez _Prezes_ » 25 maja 2006, 16:41

Założyli mi wczoraj dwie NTK uniwersalne 4-przewodowe z allegro (ja dałem 79 za sztukę :] ), no więc się chyba nadają.
Początkujący
 
Od: 10 maja 2006, 13:55
Posty: 18
Skąd: Poznań
Auto: Xedos 6

Postprzez dakopi » 26 maja 2006, 12:02

wtyczka taka jak na fotce z tym, że jeden pin jest fabrycznie zaślepiony

bazakbal a jak to jest u Ciebie zaślepione? U mnie conajmniej dziwnie tzn masa jest zaślepiona razem z jakimś rózowym cienszym kabelkiem i schowana w plastikowej rurkowatej osłonce, czy u Ciebie jest tak samo?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 paź 2005, 12:53
Posty: 135
Skąd: Wyry/Górny Śląsk
Auto: CLK 430
Quest 3.3 V6
Micra K11

Postprzez bazakbal » 26 maja 2006, 18:49

dakopi napisał(a):U mnie conajmniej dziwnie tzn masa jest zaślepiona razem z jakimś rózowym cienszym kabelkiem i schowana w plastikowej rurkowatej osłonce

<killer>
ta wtyczka co idzie od silnika na jednym pinie w miejscu gdzie wchodzą przewody ma po prostu taką jakby gumową zaślepkę i tyle, natomiast ta kostka co idzie bezpośrednio od sondy jest pozbawiona jednego pina
Forumowicz
 
Od: 13 sty 2006, 12:36
Posty: 204
Auto: xedos 6 V6

Postprzez dakopi » 12 cze 2006, 21:15

No i nic z tego :( Nowa 4-przewodowa sonda nie działa. Ponieważ gniazdo jest na 3 piny szary kabelek z nowej sondy nie został nigdzie nie podpięty. Może gdybym go wpiął z tym zaślepionym kabelkiem który gdzeiś tam w oklicy zwisa w plastikowej rurkowatej osłonce to by zdziałała, ale boje się eksperymentować. Mam pytanie do posiadaczy sond 4 przewodowych (od strony chłodncicy) czy macie obok gniazda gdzie podłancza się wtyczkę od sondy zaślepiony w rurkjowatej platikowej osłonce jakiś kabelek?. Jeżeli nie macie to prawdopodobnie jest tam masa i jak podłącze się do niej z sondą to zacznie działać. Proszę bardzo o odpowiedź!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 paź 2005, 12:53
Posty: 135
Skąd: Wyry/Górny Śląsk
Auto: CLK 430
Quest 3.3 V6
Micra K11

Postprzez dakopi » 13 cze 2006, 18:34

nikt mi nie pomoże :( ?????
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 paź 2005, 12:53
Posty: 135
Skąd: Wyry/Górny Śląsk
Auto: CLK 430
Quest 3.3 V6
Micra K11

Postprzez TRIBUTE » 14 cze 2006, 08:44

Szary na masę samochodu. ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 gru 2004, 21:58
Posty: 237
Auto: Xedos CA KF '96

Postprzez dakopi » 14 cze 2006, 09:47

Szary na masę samochodu.

Czy napewno??? masa przy sądzie(szary) jest izolowana nie ma przejścia na obudowę? Może tez szary zaślepiony kabelek który jest zaślepiony przed gniazdem to też izolowana masa??????? Boję się eksperymentować żeby nie wykopcić komputera :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 paź 2005, 12:53
Posty: 135
Skąd: Wyry/Górny Śląsk
Auto: CLK 430
Quest 3.3 V6
Micra K11

Postprzez TRIBUTE » 14 cze 2006, 16:45

Taką samą sondę zamontowałem w moim Xedosie.
Szary na masę samochodu. <jupi>
Sonda z trzema przewodami ma masę na obudowie w tej trzeba podłączyć masę do szarego kabka.
;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 gru 2004, 21:58
Posty: 237
Auto: Xedos CA KF '96

Postprzez dakopi » 14 cze 2006, 16:51

TRIBUTE mogłbyś mi to jakoś jaśńiej napisac, bo szczerze powiedziawszy nie rozumiem. Miałeś pierwotnie 3 przewodową a zamotowałeś 4 przewodową i szary kabelek z 4 przewodowej połączyłeś z zaślepionym kabelkiem przed gdniazdem do którego przychodzi wtyczka sondy????
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 paź 2005, 12:53
Posty: 135
Skąd: Wyry/Górny Śląsk
Auto: CLK 430
Quest 3.3 V6
Micra K11

Postprzez dakopi » 19 cze 2006, 12:40

Połączyłem szary kabelek od sondy z masą (przy błotniku tam gdzie jest podłaćzony minus z akumulatora), i po trzech dniach wyskoczył mi znów bląd 15 – czujnik lambda. Ale na wylocie rury wydechowej nie ma sadz, a wcześniej były. Już nie wiem co mam dalej robić.... Może podpiąć szary kablelek z sondy do tego zaślepionego przy gnieździe gdzie wchodzi wtyczka z lambdy. Widać go na zdjęciu poniżej. Poradźcie mi coś proszę!

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 paź 2005, 12:53
Posty: 135
Skąd: Wyry/Górny Śląsk
Auto: CLK 430
Quest 3.3 V6
Micra K11

Postprzez TRIBUTE » 19 cze 2006, 21:50

Dobrze zrobiłeś podłączając szary na masę samochodu . ;)
Napisz którą wymieniłeś sondę .
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 gru 2004, 21:58
Posty: 237
Auto: Xedos CA KF '96

Postprzez dakopi » 20 cze 2006, 08:54

Wymieniłem lewą (od strony chłodnicy). Jeżeli twierdzisz, że dobrze zrobiłem, to prawdopodobnie jest to wina komputera, bo klima też mi się nie chce wyłączać. Czy ktoś wie gdzie szukać tego komputera?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 paź 2005, 12:53
Posty: 135
Skąd: Wyry/Górny Śląsk
Auto: CLK 430
Quest 3.3 V6
Micra K11

Postprzez ow_czarek » 28 paź 2006, 01:52

Witam jestem nowy. czytalem posty z ostatnich 6mies i nieznalazlem zadnego z nurtujacym mnie pytaniem. Pisaliscie o olejach silnikowych do waszych xedosow ale nie znalazlem informacji na temat filtrow miedzy innymi oleju. Kupilem Mazde 2 tyg temu sprowadzana z niemiec. Przebieg jest udokumentowany wpisami z serwisu i wynosi obecnie 115tyskm a auto jest z 95 roku. Wiem ze to brzmi malo wiarygodnie ale ja jednak zaufalem osobom ktore mi te auto przyprowadzily. Mam zamiar wymienic olej silnikowy ale niestety nigdzie pod maska nie moge znalezc naklejki z ostatniej wymiany i niewiem jaki olej byl zalany ostatnim razem. Chce zalac polsyntetyk Castrola i mam nadzieje ze wczesniej nie byl lany mineral. Przyjmuje ze przebieg jest prawdziwy spodziewam sie ze obecnie zalany jest co najmniej polsyntetyk. Prosze o podpowiedz uzytkownikow xedosa czy dobrze wybralem olej. Kupilem filtr firmy NIPPON MAX FILTER z Japonii. co o nim sadzicie?
Pozdro dla ujezdzaczy xedosow
I am what I am
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 27 paź 2006, 21:46
Posty: 14
Skąd: Skwierzyna/Poznań
Auto: Xedos 6 2.0 V6 95r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6