[Xedos6 CA] Szybkie pytania

Mazda Xedos 6 1992–1999

Postprzez freezoneq » 12 lip 2013, 18:16

Z braku czasu (tyram po 12 godzin...) proszę o pomoc.
Potrzebuję informacji nt. czy opłaca się wymienić wszystkie sworznie, tuleje gumowe w zawieszeniu, czy szukać całych wahaczy? Jeden wzdłużny z tyłu mam do wymiany, bo wszedł w bliskie kontakty z rudzielcem.
Sprawa następna, temat pewnie setki razy poruszany, gdybym tylko miał czas szukać... chcę kupić 4 nowe amortyzatory Kayaby, różnią się czymś od siebie czy po prostu szukać gazowych/innego pieruna do Xedosa/626 ?

Z góry dzięki za pomoc. Uwagi "ale to już było" też jakoś zniosę :*
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 gru 2012, 02:02
Posty: 1728 (0/10)
Skąd: Trawniki
Auto: XC70 Cross Country '01
Xedos 6 '92 KF

Postprzez sylwo » 12 lip 2013, 18:26

HA będę pierwszy :D

Gdybym napisał to co myślę to najdokładniej było by skopiować odpowiedź od Smirnoffa/Carspeed ;)
tak że polecam zadać pytanie jemu w tej sprawie. Będzie stosunkowo dobrze i tanio ze wskazaniem na dobrze :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sie 2009, 11:45
Posty: 4292 (76/34)
Skąd: Janów Lubelski / Kraśnik / Lublin
Auto: Xedos 6 (ex)
Lexus GS300 II (ex)
Mazda 6 GJ 2,5

Postprzez DymeK » 12 lip 2013, 20:55

majkes napisał(a):Jeżeli do KLa wsadze dolot z KLZE to zmieni to jakoś charakterystyke pracy silnika? Kolektor od KLZE ma większy przekrój kanałów i czy ewentualne dopasowanie rozmiarem otworów w głowicach do rozmiaru kanałów dolotu KLZE jest możliwe, czy raczej można narobić więcej szkód?


musiał bys jeszcze załatwic przepustnice od klze bo ma tez wiekszy przepływ
Be Quiet And Drive (far away) Sprzedam uszczelki kolektora
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 mar 2005, 21:12
Posty: 896 (0/5)
Skąd: Kaczory
Auto: Xedos 6 2.5 V6 KLZE

Postprzez MichałB » 12 lip 2013, 22:24

freezoneq kupuj gotowe wahacze , sporo zabawy przy wymianie sworzni(trzeba je lekko przyspawac ) i tuleii
ma ktoś z was może te osłony w xedzie ?
http://allegro.pl/oslony-i-odboje-mazda ... 84254.html

u mnie po tygodniu wyglodaja tak...
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2010, 11:26
Posty: 327 (2/3)
Skąd: Siedlce
Auto: Mazda xedos 6 V6 2,5L KL LPG 1999

Postprzez sylwo » 12 lip 2013, 22:39

W MX6 którego miałem były poliuretanowe odboje, wyglądały na oryginalne od nowości auta i były w lepszym stanie. 55zł zestaw Sachs na amortyzator ale warto ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sie 2009, 11:45
Posty: 4292 (76/34)
Skąd: Janów Lubelski / Kraśnik / Lublin
Auto: Xedos 6 (ex)
Lexus GS300 II (ex)
Mazda 6 GJ 2,5

Postprzez MichałB » 12 lip 2013, 23:27

sylwo co się z nimi stało? :> ahh z tymi wersjami mazd to do c**** nie podobne juz 2 raz wahacz zmieniłem i nadal kolo mi wystaje... dobierali mi po vinie w carspeed i nadal to samo <oczy>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2010, 11:26
Posty: 327 (2/3)
Skąd: Siedlce
Auto: Mazda xedos 6 V6 2,5L KL LPG 1999

Postprzez sylwo » 13 lip 2013, 10:54

2szt trafiły do xedosa na tył :D
2szt jeszcze mam i jedną osłonę ale nie wiem czy cała jest.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sie 2009, 11:45
Posty: 4292 (76/34)
Skąd: Janów Lubelski / Kraśnik / Lublin
Auto: Xedos 6 (ex)
Lexus GS300 II (ex)
Mazda 6 GJ 2,5

Postprzez krzysek71 » 14 lip 2013, 12:36

Witam wie ktoś morze od czego jest ta półoś bo przysłał mi typ i twierdzi że to do xeda 2.0 i w dodatku nie przyjmuje zwrotów http://allegro.pl/poloska-mazda-323-f-s ... 19107.html
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 cze 2010, 21:52
Posty: 805 (0/6)
Skąd: DOBRZYNIEWO DUŻE koło BIAŁEGOSTOKU
Auto: MAZDA 323F BA 95r 1,5 Z5 była jest MAZDA XEDOS CA 95r był KF jest KL lpg Koltec była jest MAZDA XEDOS 9 MT 2000r + lpg KME

Postprzez Hazu » 14 lip 2013, 12:48

Wygląda jak od xedosa,
co Ci w niej nie pasuje?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez krzysek71 » 14 lip 2013, 14:09

Mocowanie podpory jest inne i średnica frezu od strony skrzyni jest mniejsza tu jest niecałe 25mm u mnie jest 29mm a za frezem grubość ośki u mnie 30mm a tu 26mm i takie to są różnice może to i od xedosa ale 1.6 ale pewny nie jestem temu zadałem te pytanie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 cze 2010, 21:52
Posty: 805 (0/6)
Skąd: DOBRZYNIEWO DUŻE koło BIAŁEGOSTOKU
Auto: MAZDA 323F BA 95r 1,5 Z5 była jest MAZDA XEDOS CA 95r był KF jest KL lpg Koltec była jest MAZDA XEDOS 9 MT 2000r + lpg KME

Postprzez Pasiu1291 » 14 lip 2013, 20:00

Jest tu ktos kto ma dolot z KL-a??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2011, 22:50
Posty: 253
Skąd: Rzeszów
Auto: Była Mazda 323f BG GT
Jest Mazda Xedos 6 2.5 V6 KL

Postprzez radar88 » 14 lip 2013, 22:05

Pasiu1291 napisał(a):Jest tu ktos kto ma dolot z KL-a??

A jakie masz konkretnie pytanie ??

I moje pytanie, czy silniczek sterujący reg. wysokość światła w przedniej lampie, różni się stronami, czy np lewy pasuje do prawej lampy i na odwrót ?? Może ktoś ma do zepchnięcia takie coś ??
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5561 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez Pasiu1291 » 15 lip 2013, 06:07

Konkretnie to co trzeba przerobić(jakie kolanka) żeby to pasowało do siebie .

Narazie mam założony z tego co miałem(Dolot z mx6 KL)

I czy kable z KL które też założyłem są lepsze od zwykłych?
Załączniki
CAM00227.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2011, 22:50
Posty: 253
Skąd: Rzeszów
Auto: Była Mazda 323f BG GT
Jest Mazda Xedos 6 2.5 V6 KL

Postprzez sylwo » 15 lip 2013, 15:42

Kable pasują zarówno do KF i KLa z tym, że są grubsze te żółte. Ktoś kiedyś takie z USA sprowadzał ;)

Radar88, trudno mi powiedzieć na 100% ale chyba takie same są. Jeden mam w dłoni i jest symetryczny a do tego wtyczki są identyczne, więc raczej na pewno są takie same.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sie 2009, 11:45
Posty: 4292 (76/34)
Skąd: Janów Lubelski / Kraśnik / Lublin
Auto: Xedos 6 (ex)
Lexus GS300 II (ex)
Mazda 6 GJ 2,5

Postprzez KiRi » 15 lip 2013, 21:00

Ech, leżę i kwiczę :/

Chciałem wymienić klocki z tyłu, bo obecne są w stanie katastrofalnym. Niestety cztery godziny dumania nic nie dały – za cholerę nie idzie wkręcić tłoczka w jednym zacisku. Wkręcanie imbusa z drugiej strony powoduje jego wyciskanie, co widać. Ale kręcenie w drugą stronę daje mi co najwyżej milimetr cofnięcia tłoczka, później stoi w miejscu. Do założenia nowych klocków brakuje mi około 5 mm, i nie ma już pomysłu jak to ugryźć. Próbowałem już kręcenia i równocześnie wciskania tłoczka poprzez drewniany klocek, ale nic mi to nie daje. Cztery godziny dumania bez żadnych efektów.
Tłoczek jest z zewnątrz skorodowany, ale obecnie nie mogę pozwolić sobie na dłuższy przestój samochodu, więc ewentualną regenerację będę mógł przeprowadzić za kilka tygodni. Jest szansa, że jakoś uda się przeskoczyć ten problem?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lip 2006, 16:45
Posty: 268
Skąd: Ruda Śląska
Auto: Mazda Xedos 6 CA '96 + KL 2.5 V6

Postprzez Lowiec » 15 lip 2013, 21:47

Jeśli będziesz kręcił szczypcami to tłoczek musi się wkręcić, kręcąc imbusem niekoniecznie musi już wszystko działać. Jeśli nie wkręca się, rozbierz, przesmaruj, wtedy musi działać.
Nie dokazuj, miła nie dokazuj...
http://www.youtube.com/watch?v=eP5wNDeGqLk&feature=related

Link do kilku dokumentów na temat Xedosa:
https://docs.google.com/folder/d/0B_CZcjbKtd0KblBqRVpPcEVxaE0/edit
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2008, 22:57
Posty: 1399 (0/2)
Skąd: Gryfino
Auto: Xedos 6 1.6 '96 CA B6 Z8 CA2 LPG BRC
M-B 180 Kompressor Sportcoupe
Opel Astra II 1.6 16V
E53 3.0d

Postprzez radar88 » 15 lip 2013, 23:42

Tak jak kolega wyżej napisał, szczypcami owszem ale na początku musisz kręcić i go wciskać bo inaczej nie załapie na gwint i się nie wkręci, musisz tą czynność wykonywać w tym samym czasie. Miałem dokładnie ten sam przypadek i musi zaskoczyć choć by skały sr@ły, Odkręć koreczek na zbiorniczku ;)
sylwo napisał(a):Radar88, trudno mi powiedzieć na 100% ale chyba takie same są. Jeden mam w dłoni i jest symetryczny a do tego wtyczki są identyczne, więc raczej na pewno są takie same.

Na handel ?? Jedna lampa nie reaguje wcale :(

Pasiu1291 to jest Twoja komora ?? Jeżeli tak to załóż kolanko na 90 stopni bo widzę że masz chyba 65
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5561 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez krzysek71 » 16 lip 2013, 07:12

Jak panowie nikt nie wie od czego jest ta półośka?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 cze 2010, 21:52
Posty: 805 (0/6)
Skąd: DOBRZYNIEWO DUŻE koło BIAŁEGOSTOKU
Auto: MAZDA 323F BA 95r 1,5 Z5 była jest MAZDA XEDOS CA 95r był KF jest KL lpg Koltec była jest MAZDA XEDOS 9 MT 2000r + lpg KME

Postprzez Hazu » 16 lip 2013, 14:00

Na pewno nie od KF-a (nieważne czy to BA czy CA)

w taki razie może byc od innej wersji silnikowej mazdy B6, Z5 itp.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez krzysek71 » 16 lip 2013, 16:50

To że ona nie jest od 2.0 v6 to ja wiem moje pytanie od czego jest ta półośka morze ktoś z formułowiczów wymieniał takie cudo to mnie oświeći
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 cze 2010, 21:52
Posty: 805 (0/6)
Skąd: DOBRZYNIEWO DUŻE koło BIAŁEGOSTOKU
Auto: MAZDA 323F BA 95r 1,5 Z5 była jest MAZDA XEDOS CA 95r był KF jest KL lpg Koltec była jest MAZDA XEDOS 9 MT 2000r + lpg KME

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6