[Xedos6 CA] Szybkie pytania

Mazda Xedos 6 1992–1999

Postprzez MichałB » 17 cze 2013, 11:25

ja u siebie mam 8j ET40 i na to opona 215 jak jadę w 4 osoby to obciera na wybojach, u siebie tez planuje obniżyć auta + gumowe klocki miedzy zwoje sprężyn :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2010, 11:26
Posty: 327 (2/3)
Skąd: Siedlce
Auto: Mazda xedos 6 V6 2,5L KL LPG 1999

Postprzez Kacpero » 17 cze 2013, 14:24

MichałBNo to dokładnie tak jak ja :) też planuje obniżyc. A teraz w seryjnych spreżynach mam te gumy w zwojach. Profilaktycznie wsadzilem ale jak na razie nie jechalem z obciążonym tyłem wiec nie powiem czy pomogło ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2012, 02:28
Posty: 224
Skąd: Czarnowąsy
Auto: Była: Mazda Xedos 6 2.0 V6
Tymczasowo: Honda Civic EG4
d15b2

Postprzez Hazu » 17 cze 2013, 19:22

MichałB napisał(a):gumowe klocki miedzy zwoje sprężyn
<glupek2>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez Piotr_ » 17 cze 2013, 20:09

Hazu przybijam się pod tym dwukrotnie <glupek2> <glupek2>
XED
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
CUP 2017 miejsce 2
 
Od: 28 paź 2010, 20:14
Posty: 5118 (218/231)
Skąd: Poznań
Auto: Było dużo mazd... jest łaciate turbo :D

Postprzez Kacpero » 17 cze 2013, 21:09

A ja sie zapytam czy oceniacie to po komentarzach w internecie? Owszem, zgadzam sie z tym ze to ma wpływ na prace spręzyny, czytałem ze "pękają od tego spręzyny". Ale zazwyczaj wkładają to ludzie w sprężyny które juz wczesniej dostały w d... od zużytych amorków, do samochodów które są za bardzo obciązane albo do golfów z przycinanymi sprężynami :P A tak na poważnie, ja praktycznie wcale nie obciążam tyłu ( może raz na miesiąc siądzie jedna osoba z tyłu), ciężarów w bagażniku też nie wożę i planuję niższe twardsze spreżyny (bez gum) więc w moim przypadku nie uważam tego za <glupek2>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2012, 02:28
Posty: 224
Skąd: Czarnowąsy
Auto: Była: Mazda Xedos 6 2.0 V6
Tymczasowo: Honda Civic EG4
d15b2

Postprzez Hazu » 17 cze 2013, 21:13

Kacpero napisał(a):twardsze spreżyny

Skoro tak to po co Ci jakieś gumy?

A jeżeli potrzebne, to od razu załaduj odboje od tira zamiast sprężyn.

Ja kiedyś kupiłem takie gumy <glupek2>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez Kacpero » 17 cze 2013, 21:14

Planuje twardsze spręzyny. Na razie nie mam kasy na to, a co prawda raz, ale jednak zdarzyło sie ze otarło o nadkole wiec wsadzilem puki co.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2012, 02:28
Posty: 224
Skąd: Czarnowąsy
Auto: Była: Mazda Xedos 6 2.0 V6
Tymczasowo: Honda Civic EG4
d15b2

Postprzez Piotr_ » 17 cze 2013, 21:20

Nie chcę żebyś odebrał to źle ale uważam ze powinieneś zacząć od doboru felgi z odpowiednim et ;)
Wtedy skończą się problemy z przycieraniem i montowaniem jakichś pół środków które właśnie zalatują wiochą :|
XED
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
CUP 2017 miejsce 2
 
Od: 28 paź 2010, 20:14
Posty: 5118 (218/231)
Skąd: Poznań
Auto: Było dużo mazd... jest łaciate turbo :D

Postprzez Kacpero » 17 cze 2013, 21:24

XED nie no spoko ;) , ale jakby to powiedziec.... ;p felgi miały lekko wystawac :D Nadkola mam do zrobienia wiec.... może sie poszerzy :)
Szeroko jest spoko :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2012, 02:28
Posty: 224
Skąd: Czarnowąsy
Auto: Była: Mazda Xedos 6 2.0 V6
Tymczasowo: Honda Civic EG4
d15b2

Postprzez Piotr_ » 17 cze 2013, 21:53

To zamiast jakichś gum pod sprężyny daj amorki to tokarza i niech Tobie zrobi fasolki na górnej śrubie dolnego mocowania amortyzatora, zrobisz wtedy lekki negatyw w minus i koło się ładnie schowa w nadkole przy dobiciu i będzie za razem ładnie wyglądać <spoko>
XED
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
CUP 2017 miejsce 2
 
Od: 28 paź 2010, 20:14
Posty: 5118 (218/231)
Skąd: Poznań
Auto: Było dużo mazd... jest łaciate turbo :D

Postprzez MichałB » 17 cze 2013, 23:28

XED napisał(a):Nie chcę żebyś odebrał to źle ale uważam ze powinieneś zacząć od doboru felgi z odpowiednim et ;)
Wtedy skończą się problemy z przycieraniem i montowaniem jakichś pół środków które właśnie zalatują wiochą :|


czyli nasz kolega ADHD jest wiejski bo z tego co czytałem tez to zastosował... pisałeś mu o tym?

trochę przesadzacie z tym pękaniem sprężyn, wiadomo ze jak będzie jeździło się z załadowanym samochodem i gumami to sprężyny mogą szybciej się zużywać bo wtedy pracuja w 100%
rozmyślałem żeby gumy zakładać głownie na trasy <ok>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2010, 11:26
Posty: 327 (2/3)
Skąd: Siedlce
Auto: Mazda xedos 6 V6 2,5L KL LPG 1999

Postprzez AGADAR » 18 cze 2013, 07:18

MichałB napisał(a):rozmyślałem żeby gumy zakładać głownie na trasy <ok>


Bardzo dobry pomysł :)
Tylko może nie od razu a jak zajdzie taka konieczność w trasie <jupi>
Forumowicz
 
Od: 4 paź 2011, 10:57
Posty: 352 (0/4)
Skąd: Białystok
Auto: Xedos 6 2.0 KF Z8 97r. (rej.) 96r. (prod.) 140 KM
był Seat Cordoba 1.9 TDI 90 KM, Rover 420 2.0 SDI 105 KM

Postprzez Siw-y » 18 cze 2013, 09:25

W jakich sytuacjach na ten pin podawana jest masa?
U mnie tej masy brak i przez to klima się załącza i wyłącza co kilkanaście sekund.
To odpowiada za włączenie jednego z obwodów wentylatora.
Jak zwieram ten pin do masy to wygląda na to, że wszystko prawidłowo działa ale to jest półśrodek i nie wiem jak to się zachowa na dłuższą metę.

027.png

071.png
Obrazek
¼ – 16,851s
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2006, 13:36
Posty: 9625 (2/42)
Skąd: Warszawa
Auto: présidentiel

Postprzez sylwo » 18 cze 2013, 17:02

Zopiniuję publicznie swój mod z tylnym zawieszeniem.
Z racji, że 626 GE w sedanie mają większe teoretyczne obciążenie tylnych amortyzatorów to wymieniłam w xedosie na takie. Zmienił się nieco kąt pochylenia kół ale jakoś niespecjalnie to czuć czy widać... pion jest. Po przejechaniu ponad 900km w trasie z obciążeniem 4 osób i pełnego bagażnika nie zauważyłem żadnych nieprawidłowości :) a co najważniejsze nie obciera na felgach 7/7.5" ET 38

Autko trzyma się drogi zaskakująco dobrze :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sie 2009, 11:45
Posty: 4292 (76/34)
Skąd: Janów Lubelski / Kraśnik / Lublin
Auto: Xedos 6 (ex)
Lexus GS300 II (ex)
Mazda 6 GJ 2,5

Postprzez Setritus » 18 cze 2013, 21:07

Siw-y napisał(a):U mnie tej masy brak i przez to klima się załącza i wyłącza co kilkanaście sekund.

to chyba normalne....? spreżarka nie pracuje cały czas

Kupiłem nowy moduł sterowania oświetleniem wnętrza (taka szara puszka przy skrzynce bezpoieczników) i oświetlenie wróciło do normy, ale kiedyś alarm pikał mi tylko przy zapalonych światłach i otwartych drzwiach, teraz pika też nawet przy włożonym kluczyku do stacyjki i otwartych drzwiach, da rade to jakoś wyłączyć??? <co?>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lut 2009, 13:42
Posty: 1169 (0/5)
Skąd: Olsztyn / Kraków
Auto: Xedos 6 KLZE
Xedos 6 KF 99r

Postprzez Siw-y » 19 cze 2013, 00:40

Setritus napisał(a):to chyba normalne....? spreżarka nie pracuje cały czas

No chyba nie. Praca przerywana nie znaczy, że ma się załączać do kilka sekund na kilka sekund.
Od tego jest czujnik ciśnienia na osuszaczu i termiczny na sprężarce.
Obrazek
¼ – 16,851s
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2006, 13:36
Posty: 9625 (2/42)
Skąd: Warszawa
Auto: présidentiel

Postprzez Setritus » 19 cze 2013, 09:26

Kiedyś patrzyłem jak to u mnie wygląda, sprężarka załączała się co 15 sekund na 15 sekund, ale zauważyłem że w innych warunkach te czasy są inne (a zaraz po odpaleniu klimy chodzi kilkadziesiąt sekund żeby schłodzić cały układ). To normane zachowanie, spręzarka pracuje w zasadzie tylko 1/2 czasu dla oszczędności paliwa, a zauważ że chłodzi ciągle równomiernie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lut 2009, 13:42
Posty: 1169 (0/5)
Skąd: Olsztyn / Kraków
Auto: Xedos 6 KLZE
Xedos 6 KF 99r

Postprzez Siw-y » 19 cze 2013, 10:03

O to chodzi, że nie chłodzi równomiernie.
Pierwsze włączenie też trwa kilkadziesiąt sekund ale nie po to żeby schłodzić a po to aby nabić ciśnienie.
Klima jest po przeglądzie, jest szczelna, wymieniony został cały czynnik (przed wymianą też się tak działo).
Na początku myślałem, że te objawy były bo było za mało czynnika, ale było go o ok, 30% więcej niż powinno (jakiś dziwny zamiennik, którego się właśnie więcej nabija).
Klimatolog posprawdzał ciśnienia, wydajność sprężarki i powiedział, że jest OK ale pierwszy (albo drugi) bieg wentylatora nie działa i przez to niedostatecznie schładza skraplacz i dlatego tak często rozłącza.
Zwarcie czujnika nie zmienia objawów.
Posprawdzałem wszystkie przekaźniki i wiązki od nich i jest OK. Brakuje mi tylko sygnału masowego z kompa na dwa przekaźniki załączające ten bieg wentylatora.
Czy faktyczne ten sygnał wychodzi z kompa to nie wiem bo już nie miałem czasu sprawdzić, być może to kostka bo wg schematów jest po drodze jeszcze łączenie gdzieś w okolicach skrzynki z bezpiecznikami.

Miałem już fałkę z klimą i nawet przy temperaturach po 30 kilka stopni sprężarka załączała się o wiele rzadziej.

Setritus napisał(a):spręzarka pracuje w zasadzie tylko 1/2 czasu dla oszczędności paliwa,

Nie pół czasu a do nabicie 20 kilu barów, potem ponownie po osiągnięciu chyba 6 (nie pamiętam)


Częste załączanie tylko nadwyręża elektrosprzęgło co z czasem może powodować uślizgi.
Obrazek
¼ – 16,851s
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2006, 13:36
Posty: 9625 (2/42)
Skąd: Warszawa
Auto: présidentiel

Postprzez radar88 » 19 cze 2013, 21:03

Pany, mam problem i to dość denerwujący. A więc, auto ma czasami tak, że załapie wyższe obroty tak w granicach 1250 na rozgrzanym i nie schodzi, jak zgaszę auto przy takich obrotach, to później ciężko odpalić, pedał w podłogę i dopiero łapie. Mam problem z elektrozaworem na listwie paliwowej, lecz to na dniach wymienię. Co to może być ?? Krokowy ?? Teoretycznie przepustnica była robiona, ale co wniej było robione to nie wiem.

Mam błędy sond ale spalanie ok lecz muł totalny....

I co oznacza błąd 15 w systemie ABS ??
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5561 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez Pasiu1291 » 19 cze 2013, 22:29

Panowie jak wygląda sytuacja z wymianą oleju w skrzyni,bo nigdy tego jeszcze nie robilem?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2011, 22:50
Posty: 253
Skąd: Rzeszów
Auto: Była Mazda 323f BG GT
Jest Mazda Xedos 6 2.5 V6 KL

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6