[Xedos6 CA] Szybkie pytania

Mazda Xedos 6 1992–1999

Postprzez sylwo » 29 paź 2011, 15:05

Ja na NOKa wymieniałem tylko grodziową. Od specjalisty wiem, że są bardzo wytrzymałe i polecane. Różnica jest głównie w twardości.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sie 2009, 11:45
Posty: 4292 (76/34)
Skąd: Janów Lubelski / Kraśnik / Lublin
Auto: Xedos 6 (ex)
Lexus GS300 II (ex)
Mazda 6 GJ 2,5

PostTen post został usunięty przez sq2jul 29 paź 2011, 20:29.
Powód: To nie jest watek ogloszeniowy.

Postprzez mbydlinski » 30 paź 2011, 10:00

Jakiej firmy tłumok końcowy był montowany standardowo bo mój po pierwsze już mnie wkurza wylądem po drugie zaczyna niedomagać, brzydko burczy? macie może jakiś nr? Widziałem ostatnio w Raciborzu takiego x6 z piękną oryginalną końcóweczką ale świeciła się jak psu jaja. może jakieś foto? Ewentualnie jakiś dual tylko jakie to są koszty bo nie wiem?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 cze 2010, 22:18
Posty: 173
Skąd: Rybnik
Auto: MONDEO MK3 2.0TDCI 115KM + CHIP

Postprzez sebek-71 » 30 paź 2011, 11:12

Do xeda standardowo montowali(o ile mnie pamięć nie myli) dwa rodzaje tłumików:
ori mazda i bosala.Ten drugi jest chyba tańszy i łatwiej dostępny.
Niedawno sam wymieniałem u siebie właśnie z bosala(był w środku wypalony,ale nie buczał :) )na ori używkę z angola(igła :P )z tą ładna świecącą końcówką :P Autko cichutko teraz chodzi ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2011, 17:04
Posty: 1142 (1/19)
Skąd: Jelenia Góra
Auto: był Xedos 6 2.0V6 140KM
323 BJ 1,5 sedan
jest Mazda 3 BK 1,6 MZR

Postprzez DymeK » 30 paź 2011, 14:15

Be Quiet And Drive (far away) Sprzedam uszczelki kolektora
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 mar 2005, 21:12
Posty: 896 (0/5)
Skąd: Kaczory
Auto: Xedos 6 2.5 V6 KLZE

Postprzez MichałB » 31 paź 2011, 13:55

Witam od soboty jestem posiadaczem xeda z 1999r i zastanawia mnie dlaczego po przekręceniu raz kluczyka świeci mi się akumulator olej i poduszka. po zapaleniu silnika znaczki znikają tak ma być?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2010, 11:26
Posty: 327 (2/3)
Skąd: Siedlce
Auto: Mazda xedos 6 V6 2,5L KL LPG 1999

Postprzez Wojtek » 31 paź 2011, 13:58

MichałB napisał(a):po przekręceniu raz kluczyka świeci mi się akumulator olej i poduszka. po zapaleniu silnika znaczki znikają tak ma być?

tak, jest to normalne sprawdzenie czy kontrolki dzialaja... ;)
jakby sie nie zapalaly, to skad bys wiedzial, ze cos jest nie tak?
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez sylwo » 31 paź 2011, 20:12

I to raczej każde auto tak ma, nie tylko xedy
Jeśli kontrolki nie gasną to już jest powód do zastanowienia.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sie 2009, 11:45
Posty: 4292 (76/34)
Skąd: Janów Lubelski / Kraśnik / Lublin
Auto: Xedos 6 (ex)
Lexus GS300 II (ex)
Mazda 6 GJ 2,5

Postprzez Wojtek » 31 paź 2011, 23:54

sylwo napisał(a):Jeśli kontrolki nie gasną to już jest powód do zastanowienia.

lub paniki... hahaha
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez AGADAR » 2 lis 2011, 23:35

Ciekawostka dotycząca tłumików końcowych. Pełno jest u nas jakiś no name po 100-150 zł. Zamiennik Bosala za 400 zł to już okazja.
Na rosyjskich stronach ori Mazdy (do pierwszego montażu) jest za ok. 1100 zł a Bosal 600 zł, tylko, że czas oczekiwania na ori Mazdy to ok. 30-180 dni :)
Forumowicz
 
Od: 4 paź 2011, 10:57
Posty: 352 (0/4)
Skąd: Białystok
Auto: Xedos 6 2.0 KF Z8 97r. (rej.) 96r. (prod.) 140 KM
był Seat Cordoba 1.9 TDI 90 KM, Rover 420 2.0 SDI 105 KM

Postprzez mbydlinski » 3 lis 2011, 19:35

AGADAR napisał(a):Pełno jest u nas jakiś no name po 100-150 zł.

Mnie interesuje co było "na początku"
http://img14.allegroimg.pl/photos/orygi ... 93886235_2 ---> o ten ło
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 cze 2010, 22:18
Posty: 173
Skąd: Rybnik
Auto: MONDEO MK3 2.0TDCI 115KM + CHIP

Postprzez AGADAR » 3 lis 2011, 20:21

Na początku był właśnie taki to ori Mazda ale Bosal robi identyczny wzór.
Forumowicz
 
Od: 4 paź 2011, 10:57
Posty: 352 (0/4)
Skąd: Białystok
Auto: Xedos 6 2.0 KF Z8 97r. (rej.) 96r. (prod.) 140 KM
był Seat Cordoba 1.9 TDI 90 KM, Rover 420 2.0 SDI 105 KM

Postprzez tiger918 » 3 lis 2011, 22:56

Niedaleko szukać...ja ma waśnie taki orginalny jak na rysunku...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2008, 22:07
Posty: 269
Skąd: EPI
Auto: xedos6v6, Bmw G20, A6 C7

Postprzez sebek-71 » 3 lis 2011, 23:45

Obrazek
Ten na dole to ori a na górze bosal ma ciut inną końcówkę,ale zawsze można przełożyć ;)
Ostatnio edytowano 3 lis 2011, 23:47 przez Anonymous, łącznie edytowano 1 raz
Powód: poprawilem link do zdjecia ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2011, 17:04
Posty: 1142 (1/19)
Skąd: Jelenia Góra
Auto: był Xedos 6 2.0V6 140KM
323 BJ 1,5 sedan
jest Mazda 3 BK 1,6 MZR

Postprzez MichałB » 4 lis 2011, 00:49

ktoś powie czy ten olej będzie dobry do mojej v6? http://allegro.pl/niemiecki-castrol-10w ... 46766.html
aktualnie mam zalany helixem 5w40 nie wiem czy jest to olej syntetyczny czy półsyntetyczny
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2010, 11:26
Posty: 327 (2/3)
Skąd: Siedlce
Auto: Mazda xedos 6 V6 2,5L KL LPG 1999

Postprzez sebek-71 » 4 lis 2011, 02:03

A po co chcesz zmieniać olej z syntetyka jaki masz(5W40)na półsyntetyk(10W40)???
Jeśli się nic nie dzieje,nie bierze ci oleju,nie masz wycieków itp,a musisz wymienić,to lej taki jaki masz,czyli syntetyczny ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2011, 17:04
Posty: 1142 (1/19)
Skąd: Jelenia Góra
Auto: był Xedos 6 2.0V6 140KM
323 BJ 1,5 sedan
jest Mazda 3 BK 1,6 MZR

Postprzez Tubi » 4 lis 2011, 08:47

Te silniki nie lubią innego oleju niż syntetyczny i to nie tylko moja opinia ale i kilku znajomych mechaników. Sam mam zalane 5W30
Co się stanie, gdy jadąc z prędkością światła, włączysz przednie reflektory?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2009, 12:54
Posty: 1468 (10/16)
Skąd: Subkowy
Auto: Był:
Mazda Xedos 6 CA 2.0 MT 1992
Mazda Xedos 6 CA 2.0 MT 1994
Mazda Xedos 9 TA 2.5 AT 2000
Mazda 6 GY 2.3 MT 2005 fl
Jest:
Mazda 6 GJ SE 2.0 MT 2012

Postprzez sylwo » 4 lis 2011, 12:24

a co sądzicie o zmianie z 10W40 na 5W40 tj na jakiś pełny syntetyk?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sie 2009, 11:45
Posty: 4292 (76/34)
Skąd: Janów Lubelski / Kraśnik / Lublin
Auto: Xedos 6 (ex)
Lexus GS300 II (ex)
Mazda 6 GJ 2,5

Postprzez sebek-71 » 4 lis 2011, 12:31

Też można w tą stronę,ale potem mogą wystąpić jakieś wycieki, chociaż nie muszą :)
Trzeba poobserwować...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2011, 17:04
Posty: 1142 (1/19)
Skąd: Jelenia Góra
Auto: był Xedos 6 2.0V6 140KM
323 BJ 1,5 sedan
jest Mazda 3 BK 1,6 MZR

Postprzez Siw-y » 4 lis 2011, 12:36

Tubi napisał(a):Te silniki nie lubią innego oleju niż syntetyczny

Lubią, lubią... inaczej nie żarłby by go na potęgę :P



A tak na prawdę to każdy półsyntetyk jest dobry, te silniki były projektowane na ówczesną jakość olei
Obrazek
¼ – 16,851s
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2006, 13:36
Posty: 9625 (2/42)
Skąd: Warszawa
Auto: présidentiel

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6