[Xedos6 CA] Szybkie pytania

Mazda Xedos 6 1992–1999

Postprzez MazdaKF11 » 7 lut 2013, 20:29

Nie 2Ah tylko różnica jest 12Ah czyli jest ok 25% większy jesli dobrze obliczyłem... ten jest uzywany 1,5miesc... a i nie wiadomo co za 4 lata trzeba bedzie wymieniać:P Zna się ktoś tutaj na tym i napisze coś z sensem ? bo mam kupca ale nie wiem czy zmieniac na 48Ah
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2012, 22:16
Posty: 212 (0/1)
Auto: Mazda Xedos 6 2.0 V6 103kW '97 CA PZ CA2

Postprzez Qchar » 7 lut 2013, 21:25

MazdaKF11 Witam :) powinno to Ci pomóc choć trochę <spoko> Powodzenia w wyborze

http://www.e-autonaprawa.pl/artykuly/41 ... torow.html

Ps.Sprzedaj i kup taki jak ma być bo ten co masz będzie nie doładowany przez alternator <płacze>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sty 2010, 18:27
Posty: 475
Skąd: Koćmierzów 23 k/Sandomierza- Frankfurt nad Manem
Auto: MazdaXedos 6 2.0 V6 Automat

Postprzez NieAmator » 7 lut 2013, 21:53

Nie kupuj 48Ah bo jest za mały, moment będzie padaka
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2013, 15:13
Posty: 33
Skąd: Kielce
Auto: Xedos 6 2.0 V6 24V 1992r

Postprzez Hazu » 7 lut 2013, 22:05

Qchar napisał(a):Ps.Sprzedaj i kup taki jak ma być bo ten co masz będzie nie doładowany przez alternator <płacze>


Bez przesady.
Tam jest alternator 90A więc bez problemu doładuje akumulator 60Ah przy normalnej jeździe.
W BA KF instrukcja podaje akumulator 55Ah , przy identycznym alternatorze i elektryce.
W 626 KL, tez z tym samym alternatorem, jest zalecany akumulator 65Ah.


Nie zamieniaj akumulatora na mniejszy. chyba że się nie mieści pod maską.
Ostatnio edytowano 7 lut 2013, 22:45 przez Hazu, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez kargulekxd » 7 lut 2013, 22:08

witam. czy uszczelka odmy wchodzi bez sciagania pokrywy?
Forumowicz
 
Od: 26 lut 2012, 21:52
Posty: 34
Skąd: Mielec
Auto: Xedos 6 2.0 v6 '93

Postprzez Piotr_ » 7 lut 2013, 22:11

kargulekxd napisał(a):witam. czy uszczelka odmy wchodzi bez sciagania pokrywy?


yes <spoko>
XED
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
CUP 2017 miejsce 2
 
Od: 28 paź 2010, 20:14
Posty: 5118 (218/231)
Skąd: Poznań
Auto: Było dużo mazd... jest łaciate turbo :D

Postprzez Hazu » 7 lut 2013, 22:18

XED napisał(a): kargulekxd napisał(a):witam. czy uszczelka odmy wchodzi bez sciagania pokrywy?



yes <spoko>

Chyba tylko jak była nowa.

Poza tym wydaje mi się, że ona tylko w dół da się wyjąć chociażby z tego powodu, że od dołu jest twarda i krucha a od góry trochę elastyczna.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez Qchar » 7 lut 2013, 22:19

Hazu Książka z Xedos 6 podaje 48Ah i tego się trzymam + 10 % max tak czy tak 48 Ah to orginał <czytaj>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sty 2010, 18:27
Posty: 475
Skąd: Koćmierzów 23 k/Sandomierza- Frankfurt nad Manem
Auto: MazdaXedos 6 2.0 V6 Automat

Postprzez Hazu » 7 lut 2013, 22:21

To się trzymaj.

Olej też lejesz taki jak podany jest w książce ?
Koła też masz takie jak w książce?
<glupek2>


Moje zdanie jest takie, że akumulator 60 Ah jest idealny do tego auta.
Ostatnio edytowano 7 lut 2013, 22:31 przez Hazu, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez kargulekxd » 7 lut 2013, 22:29

Hazu napisał(a):
XED napisał(a): kargulekxd napisał(a):witam. czy uszczelka odmy wchodzi bez sciagania pokrywy?



yes <spoko>

Chyba tylko jak była nowa.

Poza tym wydaje mi się, że ona tylko w dół da się wyjąć chociażby z tego powodu, że od dołu jest twarda i krucha a od góry trochę elastyczna.


chodzi o to, że musze czekac na ta uszczelke odmy tydzien z serwisu wiec bedzie nowa i przez ten tydzien zmienilbym uszczelke pod pokrywa zaworów tylko po co jak od odmy mozna wsadzic tylko od srodka?
Forumowicz
 
Od: 26 lut 2012, 21:52
Posty: 34
Skąd: Mielec
Auto: Xedos 6 2.0 v6 '93

Postprzez Hazu » 7 lut 2013, 22:34

To nie zmieniaj, uszczelnij króciec kawałkiem przewodu, okręć taśmą itp, wymyśl coś.
Przyjdzie nowa to zobaczysz czy ją włożysz (najprawdopodobniej tak)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez Qchar » 7 lut 2013, 22:45

Hazu Teoria to jedno <nauka> a praktyka to drugie , każdy ma prawo wyboru <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sty 2010, 18:27
Posty: 475
Skąd: Koćmierzów 23 k/Sandomierza- Frankfurt nad Manem
Auto: MazdaXedos 6 2.0 V6 Automat

Postprzez Siw-y » 7 lut 2013, 23:36

Qchar napisał(a):Hazu Książka z Xedos 6 podaje 48Ah i tego się trzymam + 10 % max tak czy tak 48 Ah to orginał <czytaj>

48Ah to dla 5HR, dla 20HR jest 60Ah :P
Obrazek
¼ – 16,851s
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2006, 13:36
Posty: 9625 (2/42)
Skąd: Warszawa
Auto: présidentiel

Postprzez Lowiec » 8 lut 2013, 00:42

Aż sprawdziłem jaki ja mam.
Chciałem kupić taki jaki przemontowałem z poprzedniego auta 55Ah ale gość się walnął i z półki zdjął 63Ah 600A. Jedyna wada to powstałe wybrzuszenie na masce w jednym rogu. Pali, jeździ, ładuje się jest super! Wystarczyło, że postała parę dni jesienią w deszczową pogodę i już nie odpaliła...prądu uciekł przez centralny, zrobiło się jakieś zwarcie. Identycznie zachowały się dwa inne praktycznie nowe "znajome" akumulatory – palą a dotyk ale parę dni nieużywania i zgon z wymaganym ładowaniem prostownikiem.
Zauważyłem, że jak zaczynają się problemy z akumulatorem to oznacza jego bliski koniec mimo, że ma np tylko ok 4 lata.
Najlepsze są trzy koła ratunkowe "na stanie":
– kluczyk 10 oczkowa grzechotka, do szybkiego i wygodnego odkręcenia klem,
– kable rozruchowe, mogą być najtańsze byle starczyły na strzał do pobudzenia akumulatora,
– prostownik z dwoma prądami ładowania.
Zamiast sprzedawać i kupować inny lepiej wydać na powyższe.
Nie dokazuj, miła nie dokazuj...
http://www.youtube.com/watch?v=eP5wNDeGqLk&feature=related

Link do kilku dokumentów na temat Xedosa:
https://docs.google.com/folder/d/0B_CZcjbKtd0KblBqRVpPcEVxaE0/edit
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2008, 22:57
Posty: 1399 (0/2)
Skąd: Gryfino
Auto: Xedos 6 1.6 '96 CA B6 Z8 CA2 LPG BRC
M-B 180 Kompressor Sportcoupe
Opel Astra II 1.6 16V
E53 3.0d

Postprzez pawelc » 8 lut 2013, 08:39

MazdaKF11 napisał(a):Po czym sprawdzić czy akumulator jest doładowany? Mam 60Ah Prąd rozruchu 540A-został wymieniony przy awarii alt. na trasie na nowy. Czytałem na temat aku w tym modelu co niektórzy mają 60Ah i mówią że nic się nie dzieje, ja zauważyłem taką zmianę- po zamontowaniu aku 60Ah i podczepieniu miernika do aku na uruchomionym silniku wskazało 14,6V. Użytkowałem aku ok 1,5 miesc i po zbadaniu miernikiem tak jak wcześniej wykazało 15,1V po naładowaniu aku prostownikiem (małym prądem, przy ładowaniu prostownikiem nastawiłem prostownik tak aby dawał ok. 14,5V) i uruchomieniu silnika miernik wskazał 14,6V myślę ze to wina aku i nie wiem czy zmienić na 48Ah czy tak zostawić? Skąd mogła się wziąć zmiana napięcia z 14,6V na 15,1V? Prąd rozruchowy jest potrzebny tylko do rozrusznika? czy np może się przydać wzmacniaczowi?


Po pierwsze zmień miernik ,bo możliwe że ten przekłamuje ,druga sprawa napięcie ładowania prawidłowe w zależności od temperatury to 13,8-14,4v ,a dlaczego od temperatury ? -pewnie wielu z Was zauważyło że jak silnik zimny to jest większe napięcie ładowania a jak ciepły to mniejsze i jest to prawidłowy objaw -tak są po prostu skonstruowane regulatory napięcia -ma to chronić akumulator ,który w zależności od temperatury otoczenia potrzebuje mniejszego lub większego napięcia ładowania .

Co do pojemności akumulatora i jego niedoładowania -prąd ładowania powinien w przybliżeniu wynosić 1/10 pojemności akumulatora czyli mając alternator 90A w teorii można ładować akumulator 900ah ale to tylko teoria ;) ,w praktyce moce alternatora to jego max czyli na wolnych obrotach alternator daję znacznie mniej ,załóżmy że jego sprawność wynosi 30% ,mamy 30A (a to tylko 360W)z tych 30 musimy zasilić całą elektrykę i musi starczyć jeszcze na ładowanie ,żarówki z przodu z tyłu to jakieś 150 W +ogrzewanie szyb,lusterek to kolejne 100W ,włączmy do tego radio i parę innych odbiorników (a wielu z nas ma ich sporo) i co się okazuję ?,że nie wiele tego prądu zostaje i jeżdżąc na krótkich trasach gdzie nie wkręcamy auta na obroty tego prądu jest po prostu deficyt . Zauważcie że w nowszych autach alternatory rosną i 150A staję się standardem
Dla KF-a tak na prawdę to 60Ah -62Ah to taki max i o ile nie ma za dużo elektryki dodatkowej to te 90A z alternatora wystarcza
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2005, 07:39
Posty: 1101 (2/0)
Skąd: Drawno
Auto: RX8 z z32se

Postprzez MazdaKF11 » 8 lut 2013, 13:54

Dzięki wszystkim za pomoc, po tym okazuje się że nie ma sensu zmieniać na mniejszy jak jest 90-tka w niej i skoro 30A to 30% To bez problemu można montować gadżety pobierające nawet 700watt :)
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2012, 22:16
Posty: 212 (0/1)
Auto: Mazda Xedos 6 2.0 V6 103kW '97 CA PZ CA2

Postprzez Qchar » 8 lut 2013, 19:43

Hazu Witam :) po wczorajszej dyskusji dziś przyznaje Ci racje bo papier swoje a rzeczywistość swoje . Po sprawdzeniu dziś u siebie mym oczom ukazała się wielkość o której wczoraj pisałeś a ja się upierałem przy swoim . U mnie pod maską aku 57ah 450A z papierami z Niemiec prawdopodobnie z 2000r.

Oto fotki poglądowe

Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sty 2010, 18:27
Posty: 475
Skąd: Koćmierzów 23 k/Sandomierza- Frankfurt nad Manem
Auto: MazdaXedos 6 2.0 V6 Automat

Postprzez AGADAR » 8 lut 2013, 19:58

I jeszcze działa?
Forumowicz
 
Od: 4 paź 2011, 10:57
Posty: 352 (0/4)
Skąd: Białystok
Auto: Xedos 6 2.0 KF Z8 97r. (rej.) 96r. (prod.) 140 KM
był Seat Cordoba 1.9 TDI 90 KM, Rover 420 2.0 SDI 105 KM

Postprzez Qchar » 8 lut 2013, 20:22

Działa i to jak <spoko> sam jestem zdziwiony <co?>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sty 2010, 18:27
Posty: 475
Skąd: Koćmierzów 23 k/Sandomierza- Frankfurt nad Manem
Auto: MazdaXedos 6 2.0 V6 Automat

Postprzez sylwo » 8 lut 2013, 20:30

Jarku ten Twój xedos to mnie już w kilku sprawach zadziwił... teraz aku a wcześniej instalacja LPG – bezawaryjna a już ma nalatane sporo, podobnie jak skrzynia automatyczna. <czarodziej>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sie 2009, 11:45
Posty: 4292 (76/34)
Skąd: Janów Lubelski / Kraśnik / Lublin
Auto: Xedos 6 (ex)
Lexus GS300 II (ex)
Mazda 6 GJ 2,5

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6