[Xedos6 CA] Szybkie pytania
Nie 2Ah tylko różnica jest 12Ah czyli jest ok 25% większy jesli dobrze obliczyłem... ten jest uzywany 1,5miesc... a i nie wiadomo co za 4 lata trzeba bedzie wymieniać:P Zna się ktoś tutaj na tym i napisze coś z sensem ? bo mam kupca ale nie wiem czy zmieniac na 48Ah
MazdaKF11 Witam
powinno to Ci pomóc choć trochę
Powodzenia w wyborze
http://www.e-autonaprawa.pl/artykuly/41 ... torow.html
Ps.Sprzedaj i kup taki jak ma być bo ten co masz będzie nie doładowany przez alternator

http://www.e-autonaprawa.pl/artykuly/41 ... torow.html
Ps.Sprzedaj i kup taki jak ma być bo ten co masz będzie nie doładowany przez alternator
- Od: 21 sty 2010, 18:27
- Posty: 475
- Skąd: Koćmierzów 23 k/Sandomierza- Frankfurt nad Manem
- Auto: MazdaXedos 6 2.0 V6 Automat
Qchar napisał(a):Ps.Sprzedaj i kup taki jak ma być bo ten co masz będzie nie doładowany przez alternator
Bez przesady.
Tam jest alternator 90A więc bez problemu doładuje akumulator 60Ah przy normalnej jeździe.
W BA KF instrukcja podaje akumulator 55Ah , przy identycznym alternatorze i elektryce.
W 626 KL, tez z tym samym alternatorem, jest zalecany akumulator 65Ah.
Nie zamieniaj akumulatora na mniejszy. chyba że się nie mieści pod maską.
Ostatnio edytowano 7 lut 2013, 22:45 przez Hazu, łącznie edytowano 1 raz
witam. czy uszczelka odmy wchodzi bez sciagania pokrywy?
- Od: 26 lut 2012, 21:52
- Posty: 34
- Skąd: Mielec
- Auto: Xedos 6 2.0 v6 '93
XED napisał(a): kargulekxd napisał(a):witam. czy uszczelka odmy wchodzi bez sciagania pokrywy?
yes
Chyba tylko jak była nowa.
Poza tym wydaje mi się, że ona tylko w dół da się wyjąć chociażby z tego powodu, że od dołu jest twarda i krucha a od góry trochę elastyczna.
Hazu Książka z Xedos 6 podaje 48Ah i tego się trzymam + 10 % max tak czy tak 48 Ah to orginał 

- Od: 21 sty 2010, 18:27
- Posty: 475
- Skąd: Koćmierzów 23 k/Sandomierza- Frankfurt nad Manem
- Auto: MazdaXedos 6 2.0 V6 Automat
To się trzymaj.
Olej też lejesz taki jak podany jest w książce ?
Koła też masz takie jak w książce?
Moje zdanie jest takie, że akumulator 60 Ah jest idealny do tego auta.
Olej też lejesz taki jak podany jest w książce ?
Koła też masz takie jak w książce?

Moje zdanie jest takie, że akumulator 60 Ah jest idealny do tego auta.
Ostatnio edytowano 7 lut 2013, 22:31 przez Hazu, łącznie edytowano 1 raz
Hazu napisał(a):XED napisał(a): kargulekxd napisał(a):witam. czy uszczelka odmy wchodzi bez sciagania pokrywy?
yes
Chyba tylko jak była nowa.
Poza tym wydaje mi się, że ona tylko w dół da się wyjąć chociażby z tego powodu, że od dołu jest twarda i krucha a od góry trochę elastyczna.
chodzi o to, że musze czekac na ta uszczelke odmy tydzien z serwisu wiec bedzie nowa i przez ten tydzien zmienilbym uszczelke pod pokrywa zaworów tylko po co jak od odmy mozna wsadzic tylko od srodka?
- Od: 26 lut 2012, 21:52
- Posty: 34
- Skąd: Mielec
- Auto: Xedos 6 2.0 v6 '93
Hazu Teoria to jedno
a praktyka to drugie , każdy ma prawo wyboru 


- Od: 21 sty 2010, 18:27
- Posty: 475
- Skąd: Koćmierzów 23 k/Sandomierza- Frankfurt nad Manem
- Auto: MazdaXedos 6 2.0 V6 Automat
Aż sprawdziłem jaki ja mam.
Chciałem kupić taki jaki przemontowałem z poprzedniego auta 55Ah ale gość się walnął i z półki zdjął 63Ah 600A. Jedyna wada to powstałe wybrzuszenie na masce w jednym rogu. Pali, jeździ, ładuje się jest super! Wystarczyło, że postała parę dni jesienią w deszczową pogodę i już nie odpaliła...prądu uciekł przez centralny, zrobiło się jakieś zwarcie. Identycznie zachowały się dwa inne praktycznie nowe "znajome" akumulatory – palą a dotyk ale parę dni nieużywania i zgon z wymaganym ładowaniem prostownikiem.
Zauważyłem, że jak zaczynają się problemy z akumulatorem to oznacza jego bliski koniec mimo, że ma np tylko ok 4 lata.
Najlepsze są trzy koła ratunkowe "na stanie":
– kluczyk 10 oczkowa grzechotka, do szybkiego i wygodnego odkręcenia klem,
– kable rozruchowe, mogą być najtańsze byle starczyły na strzał do pobudzenia akumulatora,
– prostownik z dwoma prądami ładowania.
Zamiast sprzedawać i kupować inny lepiej wydać na powyższe.
Chciałem kupić taki jaki przemontowałem z poprzedniego auta 55Ah ale gość się walnął i z półki zdjął 63Ah 600A. Jedyna wada to powstałe wybrzuszenie na masce w jednym rogu. Pali, jeździ, ładuje się jest super! Wystarczyło, że postała parę dni jesienią w deszczową pogodę i już nie odpaliła...prądu uciekł przez centralny, zrobiło się jakieś zwarcie. Identycznie zachowały się dwa inne praktycznie nowe "znajome" akumulatory – palą a dotyk ale parę dni nieużywania i zgon z wymaganym ładowaniem prostownikiem.
Zauważyłem, że jak zaczynają się problemy z akumulatorem to oznacza jego bliski koniec mimo, że ma np tylko ok 4 lata.
Najlepsze są trzy koła ratunkowe "na stanie":
– kluczyk 10 oczkowa grzechotka, do szybkiego i wygodnego odkręcenia klem,
– kable rozruchowe, mogą być najtańsze byle starczyły na strzał do pobudzenia akumulatora,
– prostownik z dwoma prądami ładowania.
Zamiast sprzedawać i kupować inny lepiej wydać na powyższe.
Nie dokazuj, miła nie dokazuj...
http://www.youtube.com/watch?v=eP5wNDeGqLk&feature=related
Link do kilku dokumentów na temat Xedosa:
https://docs.google.com/folder/d/0B_CZcjbKtd0KblBqRVpPcEVxaE0/edit
http://www.youtube.com/watch?v=eP5wNDeGqLk&feature=related
Link do kilku dokumentów na temat Xedosa:
https://docs.google.com/folder/d/0B_CZcjbKtd0KblBqRVpPcEVxaE0/edit
MazdaKF11 napisał(a):Po czym sprawdzić czy akumulator jest doładowany? Mam 60Ah Prąd rozruchu 540A-został wymieniony przy awarii alt. na trasie na nowy. Czytałem na temat aku w tym modelu co niektórzy mają 60Ah i mówią że nic się nie dzieje, ja zauważyłem taką zmianę- po zamontowaniu aku 60Ah i podczepieniu miernika do aku na uruchomionym silniku wskazało 14,6V. Użytkowałem aku ok 1,5 miesc i po zbadaniu miernikiem tak jak wcześniej wykazało 15,1V po naładowaniu aku prostownikiem (małym prądem, przy ładowaniu prostownikiem nastawiłem prostownik tak aby dawał ok. 14,5V) i uruchomieniu silnika miernik wskazał 14,6V myślę ze to wina aku i nie wiem czy zmienić na 48Ah czy tak zostawić? Skąd mogła się wziąć zmiana napięcia z 14,6V na 15,1V? Prąd rozruchowy jest potrzebny tylko do rozrusznika? czy np może się przydać wzmacniaczowi?
Po pierwsze zmień miernik ,bo możliwe że ten przekłamuje ,druga sprawa napięcie ładowania prawidłowe w zależności od temperatury to 13,8-14,4v ,a dlaczego od temperatury ? -pewnie wielu z Was zauważyło że jak silnik zimny to jest większe napięcie ładowania a jak ciepły to mniejsze i jest to prawidłowy objaw -tak są po prostu skonstruowane regulatory napięcia -ma to chronić akumulator ,który w zależności od temperatury otoczenia potrzebuje mniejszego lub większego napięcia ładowania .
Co do pojemności akumulatora i jego niedoładowania -prąd ładowania powinien w przybliżeniu wynosić 1/10 pojemności akumulatora czyli mając alternator 90A w teorii można ładować akumulator 900ah ale to tylko teoria
Dla KF-a tak na prawdę to 60Ah -62Ah to taki max i o ile nie ma za dużo elektryki dodatkowej to te 90A z alternatora wystarcza
- Od: 26 sie 2005, 07:39
- Posty: 1101 (2/0)
- Skąd: Drawno
- Auto: RX8 z z32se
Hazu Witam
po wczorajszej dyskusji dziś przyznaje Ci racje bo papier swoje a rzeczywistość swoje . Po sprawdzeniu dziś u siebie mym oczom ukazała się wielkość o której wczoraj pisałeś a ja się upierałem przy swoim . U mnie pod maską aku 57ah 450A z papierami z Niemiec prawdopodobnie z 2000r.
Oto fotki poglądowe


Oto fotki poglądowe


- Od: 21 sty 2010, 18:27
- Posty: 475
- Skąd: Koćmierzów 23 k/Sandomierza- Frankfurt nad Manem
- Auto: MazdaXedos 6 2.0 V6 Automat
Działa i to jak
sam jestem zdziwiony 


- Od: 21 sty 2010, 18:27
- Posty: 475
- Skąd: Koćmierzów 23 k/Sandomierza- Frankfurt nad Manem
- Auto: MazdaXedos 6 2.0 V6 Automat
Jarku ten Twój xedos to mnie już w kilku sprawach zadziwił... teraz aku a wcześniej instalacja LPG – bezawaryjna a już ma nalatane sporo, podobnie jak skrzynia automatyczna. 

- Od: 17 sie 2009, 11:45
- Posty: 4292 (76/34)
- Skąd: Janów Lubelski / Kraśnik / Lublin
- Auto: Xedos 6 (ex)
Lexus GS300 II (ex)
Mazda 6 GJ 2,5
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6