[Xedos6 CA] Szybkie pytania

Mazda Xedos 6 1992–1999

Postprzez DymeK » 8 wrz 2011, 18:18

rrrobson napisał(a):PYTANIE:
Jakie powinno być napięcie na lambdzie w silniku B6 ? I gdzie dokładnie się podpiąć, aby sprawdzić czy sonda jest sprawna ?

czarny masz sygnał a biały do masy
Be Quiet And Drive (far away) Sprzedam uszczelki kolektora
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 mar 2005, 21:12
Posty: 896 (0/5)
Skąd: Kaczory
Auto: Xedos 6 2.5 V6 KLZE

Postprzez pawelc » 8 wrz 2011, 20:13

DymeK napisał(a):
rrrobson napisał(a):PYTANIE:
Jakie powinno być napięcie na lambdzie w silniku B6 ? I gdzie dokładnie się podpiąć, aby sprawdzić czy sonda jest sprawna ?

czarny masz sygnał a biały do masy


A nie szary to masa ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2005, 07:39
Posty: 1101 (2/0)
Skąd: Drawno
Auto: RX8 z z32se

Postprzez Hazu » 8 wrz 2011, 20:17

a białe to grzałka
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez rrrobson » 8 wrz 2011, 20:21

U mnie w lambdzie idą dwa białe przewody i jeden czarny. To jak to z tymi kablami jest ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 sty 2011, 19:16
Posty: 282 (0/1)
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 3 2.0 LPG 2005 r.

Postprzez pawelc » 8 wrz 2011, 20:28

masę masz z obudowy lambdy,białe grzałka
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2005, 07:39
Posty: 1101 (2/0)
Skąd: Drawno
Auto: RX8 z z32se

Postprzez Wojtek » 8 wrz 2011, 20:32

rrrobson napisał(a):U mnie w lambdzie idą dwa białe przewody i jeden czarny. To jak to z tymi kablami jest ?

to zalezy ile kabli ma sonda... generalnie jak nie masz masy, to jest brana "po obudowie"
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez DymeK » 8 wrz 2011, 21:17

no pogibało mi sie czarny sygnał i drugi przewód od miernika do obudowy
Be Quiet And Drive (far away) Sprzedam uszczelki kolektora
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 mar 2005, 21:12
Posty: 896 (0/5)
Skąd: Kaczory
Auto: Xedos 6 2.5 V6 KLZE

Postprzez Hazu » 8 wrz 2011, 21:26

Jakim miernikiem masz zamiar dokonywać pomiarów.
Takim uniwersalnym elektronicznym raczej nie da rady.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez DymeK » 9 wrz 2011, 02:01

mam taki ze ogarnia takie sprawy ale takim z marketu raczej nie da rady zobaczyć żadnych zmian
Be Quiet And Drive (far away) Sprzedam uszczelki kolektora
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 mar 2005, 21:12
Posty: 896 (0/5)
Skąd: Kaczory
Auto: Xedos 6 2.5 V6 KLZE

Postprzez rrrobson » 9 wrz 2011, 16:34

Załatwiłem lepszy miernik (nie taki z marketu za 20zł) i uzyskałem następujące wartości (mierzone na wolnych obrotach):
Przewód czarny – napięcie skacze od 0,05V do 0,60V
Przewód biały 1 – napięcie 0,49V
Przewód biały 2 – napięcie 13,80V

Wszystkie wartości zmieniają się wraz z dodaniem gazu. Czy ktoś mógłby mi coś powiedzieć o tej sondzie, czy jest sprawna ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 sty 2011, 19:16
Posty: 282 (0/1)
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 3 2.0 LPG 2005 r.

Postprzez Zubeck » 9 wrz 2011, 18:16

tekst z tego forum

Normalny okres "zycia" sondy to ok 48 do 80k.Moze ulec skroceniu jesli zapcha sie zwiazkami wegla, olowiem.
Wraz z wiekiem sonda staje sie ospala i wysyla sygnaly wolniej lub przestaje w ogole wysylac.Objawia sie to znacznym wzbogaceniem mieszanki i nadmiernym spalaniem, nademisja CO, nierownomierna praca na biegu jalowym, opzniona reakcja na przyspieszenie.

Jesli srednie napiecie z sondy przkracza 0.50 V mieszanka paliwa jest zbyt bogata.Jesli natomiast jest nizsze od 0.45 V jest zbyt uboga.

Jezeli sonda wysyla wyzsze napiecie, ecu bedzie podawal mniej paliwa, co moze spowodowac brak (lub nie pelne) spalanie, mieszanki, szarpanie autem, wysoka emisje weglowodorow.

Jezeli sonda wysyla nizsze napiecie, ecu bedzie wzbogacal mieszanke, co spowoduje wtryskiwanie wiekszej ilosci paliwa i podczas spalania nadmierna emisje tlenku wegla.Stan tez moze doprowadzic do przegrzania i zniszczenia katalizatora.

Sonda jest podlaczona do masy porzez kolektor wydechowy, rdza i korozja na elementach ukladu wydechowego moze spowodowac wiekszy opor w przeplywie pradu i bledne odczyty.Spadek napiecia miedzy kolektorem a blokiem silnika wiekszy niz 0.1 V juz falszuje odczyty z sondy.

Sprawnie dzialajaca sonda powinna wysylac zmienne sygnaly bez zadnych opoznien.Najlepszym sposobem kontroli sygnalu wyjsciowego jest badanie oscyloskopem.Prawidlowy napiecie powinno miescic sie w zakresie 0.20 od 0.80 V, natiomiast srednie miedzy 0.40 a 0.50 V.

Gdy napiecie nie wzrasta wyzej niz 0.60 i nie spada nizej niz 0.30 – sonda jest do wymiany.

Sprawdzenie dolnej granicy napiecia polega na symulacji stanu w ktorym mieszanka jest zbyt uboga.W tym celu nalezy odlaczyc przewod podcisnieniowy,dodatkowe powietrze dostaje sie do silnika i odczyt napiecia z sondy powinien spasc do 0.2 V

Sprawdzenie gornej granicy napiecia polega na symulacji stanu w ktorym mieszanka jest zbyt bogata.W tym celu nalezy zacisnac przewod odprowadzania paliwa z wtryskow
na krotka chwile – zwiekszy to ilosc paliwa z wtryskiwaczy.Odczyt napiecia z sondy powinien zwiekszyc sie do 0.80 V.

Jezeli odczyty napiecie nie ulegaja zmianie w sposob jaki opisano, lub w ogole sie nie zmieniaja – czas na nowa sonde.

Stosowanie paliwa olowiowego lub zanieczyszczonego olowiem zniszczy sonde po ok 3 pelnych bakach paliwa.Lambda zniszczona zwiazkami olowiu bedzie miala rdzawy kolor na koncowce.

Nastepnym zabojczym srodkiem jest zly rodzaj silikonu uzywany do uszczelniania (np. glowicy), ktory moze dostac sie do silnika i uszkodzic sonde.Wyciek plynu chlodniczego zawierajacego zwiazki antykorozyjne powoduje to samo.Lambda zniszczona trujacymi zwiazkami powstalymi ze spalania silikonu i plynu chlodniczego bedzie miala kolor od swiecacego bialego do szarawego na koncowce.

Powodem blednego dzialania sondy oprocz jej uszkodzenia czesto bywa zly stan przewodow lub ich zniszczenie.

http://computercars.pl/index.php?option ... ?Itemid=54
I love this fuckin black xed
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sty 2009, 17:40
Posty: 285
Skąd: SRC, śląskie
Auto: 2.0 V6 144ps manual- juz nie ma:(

Postprzez rrrobson » 9 wrz 2011, 20:46

No tak tylko, że ja nie wiem na którym u mnie przewodzie jest sygnał. Na każdym miernik coś pokazuje innego... <oczy>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 sty 2011, 19:16
Posty: 282 (0/1)
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 3 2.0 LPG 2005 r.

Postprzez Wojtek » 9 wrz 2011, 20:55

rrrobson napisał(a):No tak tylko, że ja nie wiem na którym u mnie przewodzie jest sygnał. Na każdym miernik coś pokazuje innego... <oczy>

zalatw oscyloskop... masz wyzej opisane ;)
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez rrrobson » 9 wrz 2011, 21:08

Żebym wiedział, który przewód to sygnał, wtedy podpiąłbym się z komputerem gazowym. W oprogramowaniu LPG jest opcja oscyloskop i na bieżąco są pokazywane wartość sondy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 sty 2011, 19:16
Posty: 282 (0/1)
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 3 2.0 LPG 2005 r.

Postprzez Wojtek » 9 wrz 2011, 21:31

rrrobson napisał(a):Żebym wiedział, który przewód to sygnał, wtedy podpiąłbym się z komputerem gazowym.

przeciez wyzej masz podane:

Hazu napisał(a):białe to grzałka

DymeK napisał(a):czarny masz sygnał

pawelc napisał(a):szary to masa


u ciebie:
rrrobson napisał(a):U mnie w lambdzie idą dwa białe przewody i jeden czarny.

czyli:
nie ma szarego, wiec...
67igor1 napisał(a):generalnie jak nie masz masy, to jest brana "po obudowie"
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez pawelc » 10 wrz 2011, 08:18

więc czarny to sygnał a masa z masy (obudowy sondy) auta ,itp.,to wszystko jest napisane tutaj ,ludzie zacznijcie czytać ze zrozumieniem ;) ,a Twoja sonda wygląda że żyje -nic więcej zwykłym miernikiem nie sprawdzisz ,oscylogram powiedziałby Ci więcej
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2005, 07:39
Posty: 1101 (2/0)
Skąd: Drawno
Auto: RX8 z z32se

Postprzez rrrobson » 10 wrz 2011, 08:57

Git majonez :D Będę działał coś z tym oscyloskopem. Dzięki za pomoc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 sty 2011, 19:16
Posty: 282 (0/1)
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 3 2.0 LPG 2005 r.

Postprzez rrrobson » 10 wrz 2011, 21:08

Z tego coś da się wywnioskować ? To jest odczyt z lambdy w ciągu sekundy. Na sceeranch są przedstawione największe i najmniejsze wartości.
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 sty 2011, 19:16
Posty: 282 (0/1)
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 3 2.0 LPG 2005 r.

Postprzez sylwo » 13 wrz 2011, 18:34

Ma ktoś z Was na zbyciu sprężynki rozporowe tylnych klocków hamulcowych do xeda6??

Mały pierdółek ale kiedy go brak to okropnie podnosi ciśnienie krwi dźwięk dobiegający z piszczących klocków <płacze>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sie 2009, 11:45
Posty: 4292 (76/34)
Skąd: Janów Lubelski / Kraśnik / Lublin
Auto: Xedos 6 (ex)
Lexus GS300 II (ex)
Mazda 6 GJ 2,5

Postprzez kociak » 13 wrz 2011, 22:07

ja mam chyba ale tylko na jedną stronę + chyba komplet na przód
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images45.fotosik.pl/246/0ba8b8712dce9563.jpg[/img][/url]
www.323-klub.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sie 2008, 16:31
Posty: 257
Skąd: Łowicz/Warszawa
Auto: Było 323F BA Z5 94r.
Jest Xedos 6 V6

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6