[Xedos6 CA] Szybkie pytania

Mazda Xedos 6 1992–1999

Postprzez sebek-71 » 25 lip 2012, 19:38

Miałem kiedyś szkodę i tylny zderzak do wymiany.Średnio wyliczyli mi koszt zderzaka z malowaniem oraz wymianą jakiegoś plastiku przy nadkolu 1500zł tak, że nie było krzywdy.A zderzak był lekko pęknięty.
Ogólnie xedos jest dość drogim autem dla TU, gdyż nie ma wielu zamienników, np. lampa przednia tylko serwis-koszt ok.1800zł.
Do wypłaty po odjęciu 40-50% amortyzacji wychodzi prawie tysiak, a gdzie reszta :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2011, 17:04
Posty: 1145 (1/19)
Skąd: Jelenia Góra
Auto: był Xedos 6 2.0V6 140KM
323 BJ 1,5 sedan
jest Mazda 3 BK 1,6 MZR

Postprzez l3mur91 » 25 lip 2012, 23:51

Pytanie mam kolejne. <glupek2>

Na jakiej zasadzie komunikuje się "pilot" od tempomatu, ten który jest przy kierownicy ?
Na kablu ? Wątpie. Jakoś przez taśmę od airbagu ? <co?>

Zmieniając kierownicę na coś mniejszego, chciałbym nadal mieć możliwość sterowania tempomatem przy kierownicy. Tak sobie myślę czysto teoretycznie. Zastanawia mnie to od jakiegoś czasu. <czarodziej>
Szczwany Szubrawiec
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2009, 17:04
Posty: 1501 (3/1)
Skąd: Lodz

Postprzez lukkil » 26 lip 2012, 21:51

szybkie pytanie:
chodzi o połączenie ori katalizatora z tłumikiem środkowym – oczywiście nie mogę odkręcić śrub by wymienić tłumik – tam w katalizatorze są śruby na stałe czy da się je jakoś wybić po odcięciu od strony nakrętek – kątówką? nie wyglądają na przyspawane...?
Każdy, nawet najlepszy laptop lub komputer moze nas kiedyś zawieść. Wtedy, na szybko potrzebujemy kogoś kto się tym zajmie i naprawi potrzebny do pracy czy zabawy komputer. Wybierzmy dobry i zaufany serwis laptopów Grodzisk Mazowiecki Milanówek
https://www.instagram.com/lukkilx6/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 paź 2009, 16:37
Posty: 1066 (0/2)
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Auto: Xedos 2.0 V6 1996r

Postprzez sylwo » 26 lip 2012, 22:04

Takie coś polecam ;)

Obrazek

niestety zrobili tam gwint i raczej nie ma innego wyjścia jeśli urwiesz śrubę.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sie 2009, 11:45
Posty: 4292 (76/34)
Skąd: Janów Lubelski / Kraśnik / Lublin
Auto: Xedos 6 (ex)
Lexus GS300 II (ex)
Mazda 6 GJ 2,5

Postprzez lukkil » 26 lip 2012, 22:10

gdzie gwint? ta śruba jest wkręcana w katalizator od drugiej strony? z tego co widziałem to tam nie ma żadnego sześciokąta a sprzedający dorzucił mi komplet zwykłych śrub z nakrętkami do skręcenia tego
Każdy, nawet najlepszy laptop lub komputer moze nas kiedyś zawieść. Wtedy, na szybko potrzebujemy kogoś kto się tym zajmie i naprawi potrzebny do pracy czy zabawy komputer. Wybierzmy dobry i zaufany serwis laptopów Grodzisk Mazowiecki Milanówek
https://www.instagram.com/lukkilx6/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 paź 2009, 16:37
Posty: 1066 (0/2)
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Auto: Xedos 2.0 V6 1996r

Postprzez sylwo » 26 lip 2012, 22:15

lukkil napisał(a):ta śruba jest wkręcana w katalizator od drugiej strony?

<ok> nie ma nekrętki

Możesz spróbować dobrze podgrzać przed próbą odkręcenia i odciąć część śruby wystającą za katalizator, i dopiero wtedy kręcić.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sie 2009, 11:45
Posty: 4292 (76/34)
Skąd: Janów Lubelski / Kraśnik / Lublin
Auto: Xedos 6 (ex)
Lexus GS300 II (ex)
Mazda 6 GJ 2,5

Postprzez lukkil » 26 lip 2012, 22:20

dziwne rozwiązanie ale chyba trzeba będzie ciąć i w razie wiercić dziury ew w katalizatorze – myślałem że szybciej pójdzie., a palnika nie posiadam.
dzięki za pomoc <spoko>
Każdy, nawet najlepszy laptop lub komputer moze nas kiedyś zawieść. Wtedy, na szybko potrzebujemy kogoś kto się tym zajmie i naprawi potrzebny do pracy czy zabawy komputer. Wybierzmy dobry i zaufany serwis laptopów Grodzisk Mazowiecki Milanówek
https://www.instagram.com/lukkilx6/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 paź 2009, 16:37
Posty: 1066 (0/2)
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Auto: Xedos 2.0 V6 1996r

Postprzez Piotr_ » 26 lip 2012, 22:52

lukkil napisał(a):dziwne rozwiązanie ale chyba trzeba będzie ciąć i w razie wiercić dziury ew w katalizatorze – myślałem że szybciej pójdzie., a palnika nie posiadam.
dzięki za pomoc <spoko>


kup sobie lutlampę na naboje gazowe za jakieś 50 zł w markecie budowlanym,nie jest to co prawda palnik acetylenowy ale po dłuższym grzaniu na pewno śruba zrobi się czerwona i bez problemu ją odkręcisz <spoko> polecam bo sam tak robię jak jest potrzeba :P
XED
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
CUP 2017 miejsce 2
 
Od: 28 paź 2010, 20:14
Posty: 5118 (218/231)
Skąd: Poznań
Auto: Było dużo mazd... jest łaciate turbo :D

Postprzez leiszman » 27 lip 2012, 22:21

:) mobilki :) jakie macie i jak zamontowane radia i anteny CB ? w xedosie 6
Mazda Xedos 2.0l V6 24V
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2010, 19:04
Posty: 140 (1/0)
Skąd: Łomża
Auto: Mazda Xedos 6 2.0 V6 93r. gaz II

gg:2000506

Postprzez kabel1985 » 27 lip 2012, 23:54

Witam. Ja z bardzo nietypowym problemem. Niewiem co mam robić. Pacjent to Xedos 6 KF '97. Co pacjentowi dolega , to problem z biciem powyżej 140Km\h a po odkręceniu i ponownym dokręceniu koła problem znika na jakiś czas, dodatkowy objaw po przejechaniu się raz z wyższą prędkością jest odczuwalne jakby bicie tarcz 100-60KM\h po odkręceniu i ponownym dokręceniu koła problem znika na jakiś czas. Próbowałem już kilku "speców" każdy rozkłada ręce niewie o co kaman bo ani felgi nie są krzywe ani opony zbąblone , wszystko wyważane po kilka razy i nadal problem pozostaje nierozwiązany. Pomocy :(
Początkujący
 
Od: 9 lip 2011, 22:52
Posty: 8
Skąd: Osw\Wrocław
Auto: Xedos 6,ca,kf1 '97

Postprzez radar88 » 28 lip 2012, 00:45

kabel1985 napisał(a):Witam. Ja z bardzo nietypowym problemem. Niewiem co mam robić. Pacjent to Xedos 6 KF '97. Co pacjentowi dolega , to problem z biciem powyżej 140Km\h a po odkręceniu i ponownym dokręceniu koła problem znika na jakiś czas, dodatkowy objaw po przejechaniu się raz z wyższą prędkością jest odczuwalne jakby bicie tarcz 100-60KM\h po odkręceniu i ponownym dokręceniu koła problem znika na jakiś czas. Próbowałem już kilku "speców" każdy rozkłada ręce niewie o co kaman bo ani felgi nie są krzywe ani opony zbąblone , wszystko wyważane po kilka razy i nadal problem pozostaje nierozwiązany. Pomocy :(


Po przejechaniu ponad 100km należy sprawdzić jeszcze raz szpilki czy się nie poluzowały.

Przenoszę...
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5561 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez lukkil » 28 lip 2012, 01:30

leiszman napisał(a)::) mobilki :) jakie macie i jak zamontowane radia i anteny CB ? w xedosie 6

co do radia to mam jakąś Cobre – bardzo dobre radio i tanie – polecam
co do anteny – wcześniej miałem Midland ML-145 – super antena ale ciężko z chowaniem bo jest długa i mi ją niestety któregoś dnia zajumali papa
teraz zakupiłem Wilsona Little Wil (1m) i jest naprawdę OK a cena to tylko 54zł... dużej różnicy w porównaniu z ww nie zauważyłem.
Każdy, nawet najlepszy laptop lub komputer moze nas kiedyś zawieść. Wtedy, na szybko potrzebujemy kogoś kto się tym zajmie i naprawi potrzebny do pracy czy zabawy komputer. Wybierzmy dobry i zaufany serwis laptopów Grodzisk Mazowiecki Milanówek
https://www.instagram.com/lukkilx6/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 paź 2009, 16:37
Posty: 1066 (0/2)
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Auto: Xedos 2.0 V6 1996r

Postprzez KyRy » 28 lip 2012, 19:26

leiszman napisał(a): jakie macie i jak zamontowane radia i anteny CB ?

ja kupiłem na allegro kieszeń do CB i zamontowałem zamiast schowka pod radio :)
a antena normalnie na magnes na dachu ;)
Uniden Pro 520XL + Midland ML-145 = b. dobry zestawik :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2006, 15:02
Posty: 2302 (0/3)
Skąd: Kotlina Kłodzka
Auto: są:
121 1,3 92
Mx-5 1,6 95
Mx-5 1,8 96
Mx-5 1,6 92
Mx-5 1,6 93
były:
Mx-5 1,6 89
Mx-5 1,6 93
Mx-5 1,8 97
Mx-5 1,6 95
Mx-5 1,8 97
Mx-5 1,6 96
Mx-5 1,6 94
Mx-3 1,6 95
Mx-3 1,8 92
M5 2,0 05
Xed6 2,5 95

Postprzez antros » 30 lip 2012, 11:16

witam.
zagladne tutaj z szybkim pytaniem (jak cos to bardzo prosze o przekierowanie na wlasciwy temat)
po zlaczeniu zworkiem w kostce diagnosis stykow ten i gnd nie zalacza sie mi na chwile wentylator – a zalaczal sie przed oddaniem auta do mechanika (wiem bo tpsa sam ustawialem). tzn auto najprawdopodobniej wchodzi w tryb testu (inaczej zachowuje sie kontrolka immobilajsera po zalozeniu zworki niz bez niej) ale ze mi ten wentylator na chwile nie pstryknie... ???? hm??
co zaobserwowalem? po tym jak mi mechanik auto oddal w styku gnd brak mi tego blaszanego srodka (pewnie fizyczny wycharatal razem ze zworka jak ja wyciagal) ?? jakies sugestie panowie??
Forumowicz
 
Od: 6 lip 2012, 16:28
Posty: 61
Skąd: Nowy Sącz
Auto: Mazda Xedos 6, 1,6, 16V, 107KM, 1995r.

Postprzez lukkil » 30 lip 2012, 11:20

ten wentylator z tego co pamiętam to załącza się w trybie testowym jak delikatnie muśniesz gaz i tylko wtedy – po tym poznasz że jest dobrze ustawiony – przynajmniej w V6 tak jest
Każdy, nawet najlepszy laptop lub komputer moze nas kiedyś zawieść. Wtedy, na szybko potrzebujemy kogoś kto się tym zajmie i naprawi potrzebny do pracy czy zabawy komputer. Wybierzmy dobry i zaufany serwis laptopów Grodzisk Mazowiecki Milanówek
https://www.instagram.com/lukkilx6/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 paź 2009, 16:37
Posty: 1066 (0/2)
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Auto: Xedos 2.0 V6 1996r

Postprzez antros » 30 lip 2012, 11:24

si sinior z tym sie zgodze... tak tez sie dzieje ale do tej pory zawsze po przekreceniu zaplonu na krotka chwile wentylator chlodnicy sie zalaczyl doslownie tak jak po musnieciu gazu. a teraz tego nie ma... wiem bo na wlasne uszy widzialem i na oczy slyszalem ;) a wspomniane jest o tym w watku fotorelacja z ustawienia tpsu. teraz zamiast krotkiego pstryk wentylatora mam takie pstryk pstryk przy kolektorze ssacym lub jego okolicy ( tak jakby sie cos chcialo wlaczyc ale nie moglo)
heh... z ta moja madzia ...
Forumowicz
 
Od: 6 lip 2012, 16:28
Posty: 61
Skąd: Nowy Sącz
Auto: Mazda Xedos 6, 1,6, 16V, 107KM, 1995r.

Postprzez sebek-71 » 30 lip 2012, 14:14

Jeśli wentylator włączał ci się w serwisówce zaraz po przekręceniu zapłonu, to znaczy że masz źle ustawiony TPS.
Ma być tak, jak pisze lukkil :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2011, 17:04
Posty: 1145 (1/19)
Skąd: Jelenia Góra
Auto: był Xedos 6 2.0V6 140KM
323 BJ 1,5 sedan
jest Mazda 3 BK 1,6 MZR

Postprzez art_olsztyn » 30 lip 2012, 14:19

Ja jeżdżę z mtech ledend II – wierna kopia presidenta (nawet płytka taka sama) + antene midlanda. Po dostrojeniu jest całkiem ok. Chociaż nie wymyśliłem jeszcze dobrego miejsca na radio w xedosie. . .
no one can fight the tide forever!
Zapraszam na mój mini blog;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 cze 2011, 20:02
Posty: 159
Skąd: artoszyce
Auto: Xedos 6 94' 1.6 16V B6 LPG BRC
Mazda 6, 1.8 120kM, 2003

Postprzez antros » 30 lip 2012, 15:50

sebek-71 napisał(a):Jeśli wentylator włączał ci się w serwisówce zaraz po przekręceniu zapłonu, to znaczy że masz źle ustawiony TPS.
Ma być tak, jak pisze lukkil :)


<spoko> dziekujem dziekujem <spoko> czyli rowniez tym sposobem sprawdzam dokladnosc ustawienia tpsu? tak...? w kazdym razie wiem ze bylo zle... teraz sie nie wlacza po wejsciu w serwisowke tylko po musnieciu gazu... czyli tak ma byc tak??
Forumowicz
 
Od: 6 lip 2012, 16:28
Posty: 61
Skąd: Nowy Sącz
Auto: Mazda Xedos 6, 1,6, 16V, 107KM, 1995r.

Postprzez Lowiec » 30 lip 2012, 16:03

ma się włączyć w trybie serwisowym po "musnięciu" gazu. Płytka 0,20mm jest wystarczająco cienka by nazwać to "musnięciem".
Nie dokazuj, miła nie dokazuj...
http://www.youtube.com/watch?v=eP5wNDeGqLk&feature=related

Link do kilku dokumentów na temat Xedosa:
https://docs.google.com/folder/d/0B_CZcjbKtd0KblBqRVpPcEVxaE0/edit
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2008, 22:57
Posty: 1399 (0/2)
Skąd: Gryfino
Auto: Xedos 6 1.6 '96 CA B6 Z8 CA2 LPG BRC
M-B 180 Kompressor Sportcoupe
Opel Astra II 1.6 16V
E53 3.0d

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6