[Xedos6 CA] Szybkie pytania

Mazda Xedos 6 1992–1999

Postprzez Lowiec » 5 sie 2013, 13:05

MazdaKF11 napisał(a):Witam, jaką polecacie chłodnice(skraplacz) do klimy 2,0 97' szukam i nie mogę znaleźć z takim samym podłączeniem czy w zamiennikach trzeba przerabiać wyjścia rurek?


Do 2.0 są dostępne chłodnice bez problemu na allegro. Jeśli jednak koniecznie musisz zmienić umiejscowienie rurek to każdy magik spawający alu sobie z tym poradzi. Przerabiałem ten temat miesiąc temu. Chłodnica od 2.0, króćce od mojej starej od 1.6 i cała operacja zamknęła się w kosztach 260(chłodnica)+40(transport)+ 100(przeróbka).
Nie dokazuj, miła nie dokazuj...
http://www.youtube.com/watch?v=eP5wNDeGqLk&feature=related

Link do kilku dokumentów na temat Xedosa:
https://docs.google.com/folder/d/0B_CZcjbKtd0KblBqRVpPcEVxaE0/edit
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2008, 22:57
Posty: 1399 (0/2)
Skąd: Gryfino
Auto: Xedos 6 1.6 '96 CA B6 Z8 CA2 LPG BRC
M-B 180 Kompressor Sportcoupe
Opel Astra II 1.6 16V
E53 3.0d

Postprzez zylaq » 6 sie 2013, 16:58

Proszę o pomoc. Szukałem tematu ale były tylko pokrewne.

Od niedawna temperatura w xedosie 6 95r przekraczała połowę, dochodziła dość wysoko, ok 7/8 i opadała aby pozostać już troszkę powyżej połowy. Wczoraj już nie opadła. Doszła do czerwonego pola i musiałem się zatrzymać. Wentylator się włącza normalnie. A tam gdzie wlewa się płyn podniósł się jego poziom (widać płyn z góry) i chyba w ogóle nie zasysa. Przeczytałem że może to być pompa wody, zapowietrzony układ, lub brudna chłodnica. Główny wąż który idzie od chłodnicy jest wrzący i "pod ciśnieniem", nie da się go zgiąć.
Początkujący
 
Od: 7 kwi 2013, 10:12
Posty: 4
Auto: Xedos 6

Postprzez Crenshaw » 6 sie 2013, 17:03

a sprawdzałeś w ogóle termostat? może nie otwiera dużego obiegu??
Obrazek
Keeper of the Art
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2012, 18:06
Posty: 3761 (89/91)
Skąd: Barlinek
Auto: Xedos 6 KF 98' – Sprzedany
Xedos 9 KJ 97' – Sprzedany
200SX SR20DET 89'

Postprzez zylaq » 6 sie 2013, 17:07

Crenshaw napisał(a):a sprawdzałeś w ogóle termostat? może nie otwiera dużego obiegu??

jeszcze nie sprawdzałem nic, i do tego zapomniałem dodać, że ogrzewanie nie działa
Początkujący
 
Od: 7 kwi 2013, 10:12
Posty: 4
Auto: Xedos 6

Postprzez Scania » 6 sie 2013, 17:42

spróbuj zobaczyć czy nie masz tej chłodnicy zapowietrzonej. spróbuj odpowietrzyć. będziesz miał jedno z głowy.

zylaq napisał(a):
Crenshaw napisał(a):a sprawdzałeś w ogóle termostat? może nie otwiera dużego obiegu??

jeszcze nie sprawdzałem nic, i do tego zapomniałem dodać, że ogrzewanie nie działa


chłodne powietrze leci a ciepłe nie czy wgl nie leci nic?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2013, 17:44
Posty: 163 (2/0)
Auto: był Xedos 6 2.0 V6 98'
Jest subaru, jest impreza!
GC 2.0 N/A

Postprzez Kacpero » 6 sie 2013, 17:53

Jakis czas temu przerabiałem to samo... sprawdz na samym początku czy korki masz szczelne. U mnie ten na wyrównawczym miał pękniętą gume i ot cała przyczyna.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2012, 02:28
Posty: 224
Skąd: Czarnowąsy
Auto: Była: Mazda Xedos 6 2.0 V6
Tymczasowo: Honda Civic EG4
d15b2

Postprzez zylaq » 6 sie 2013, 18:27

Jutro mam być u mechanika, zobaczę te korki ze zbiorniczków, odpowietrzę i później termostat.
A i dmucha "zimne" (dziś było ze 30 stopni), a ciepłe nie.
Początkujący
 
Od: 7 kwi 2013, 10:12
Posty: 4
Auto: Xedos 6

Postprzez sylwo » 6 sie 2013, 20:47

KiRi napisał(a):Lato w pełni, słońce świeci... a ja zastanawiam się po cholerę ludziom czarna skóra w samochodach. Grzeje się to niemiłosiernie, wiecznie jestem mokry. Czy ten wieloletni obiekt westchnień ma w ogóle jakieś plusy? ;)



Hehe <oczy> ja mam jasną i też potrafi dopiec :D nawet jak klima działa to plecy się przyklejają :) proponuję folię na szyby :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sie 2009, 11:45
Posty: 4292 (76/34)
Skąd: Janów Lubelski / Kraśnik / Lublin
Auto: Xedos 6 (ex)
Lexus GS300 II (ex)
Mazda 6 GJ 2,5

Postprzez Scania » 7 sie 2013, 00:13

u mnie jak układ był zapowietrzony (akurat wymieniałem rozrząd więc zdjęcie węża od chłodnicy w moim wypadku było powodem) to też nie dało się go dotknąć – gorący i twardy <glupek2> ale szczerze mówiąc nie wiem czy leciało ciepłe i zimne powietrze, po odpowietrzeniu i napełnieniu pod korek płynem chłodniczym wąż jest normalny. spróbuj z tym odpowietrzeniem, a jeśli okaże się że miałeś zapowietrzony , a sytuacja się powtórzy to czas szukać nieszczelności :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2013, 17:44
Posty: 163 (2/0)
Auto: był Xedos 6 2.0 V6 98'
Jest subaru, jest impreza!
GC 2.0 N/A

Postprzez KiRi » 7 sie 2013, 11:23

sylwo napisał(a):
KiRi napisał(a):Lato w pełni, słońce świeci... a ja zastanawiam się po cholerę ludziom czarna skóra w samochodach. Grzeje się to niemiłosiernie, wiecznie jestem mokry. Czy ten wieloletni obiekt westchnień ma w ogóle jakieś plusy? ;)


Hehe <oczy> ja mam jasną i też potrafi dopiec :D nawet jak klima działa to plecy się przyklejają :) proponuję folię na szyby :)


Muszę popytać, może ktoś będzie chciał zamienić skórę na alcantarę :)
Co do przyciemniania to planuję tył i szyberdach, ale nie wiem czy to mi pomoże w kwestii słońca...
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lip 2006, 16:45
Posty: 268
Skąd: Ruda Śląska
Auto: Mazda Xedos 6 CA '96 + KL 2.5 V6

Postprzez Kaszel91 » 7 sie 2013, 13:20

Gdzieś już się pewnie pojawiło ale pytanie..


Jaki płyn do wspomagania idzie do Xeda ? AFT Dextron III ? Dobrze słyszałem :P ? i ile mi go potrzeba ?
"Jeżeli po zaparkowaniu auta pod domem nie obejrzysz się za nim idąc w kierunku domu, znaczy że wybrałeś nie to auto"Obrazek
"(...)A zapytany dlaczego Xedos, odpowiedział:
-Jak to dlaczego? A czy jest jakikolwiek inny wybór dla ludzi chcących poważnie wyglądać ?"
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lut 2013, 00:31
Posty: 1703 (1/8)
Skąd: Lublin
Auto: Xedos 6 2.0 V6 '93

Postprzez Scania » 7 sie 2013, 14:16

tak ATF Dextron III. taki sam jak do automatycznych skrzyń. tylko czemu chcesz go wymieniać? jedynie dolewa się ubytki jeśli takowe istnieją.
spójrz tu:
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=126&t=14295&start=20
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2013, 17:44
Posty: 163 (2/0)
Auto: był Xedos 6 2.0 V6 98'
Jest subaru, jest impreza!
GC 2.0 N/A

Postprzez Crenshaw » 7 sie 2013, 19:00

Kaszel91 napisał(a):Gdzieś już się pewnie pojawiło ale pytanie..


Jaki płyn do wspomagania idzie do Xeda ? AFT Dextron III ? Dobrze słyszałem :P ? i ile mi go potrzeba ?


podpytaj usera freezoneq, ostatnio wymieniał u siebie, na pewno pomoże :D
Obrazek
Keeper of the Art
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2012, 18:06
Posty: 3761 (89/91)
Skąd: Barlinek
Auto: Xedos 6 KF 98' – Sprzedany
Xedos 9 KJ 97' – Sprzedany
200SX SR20DET 89'

Postprzez Kaszel91 » 8 sie 2013, 12:16

Scania napisał(a):tak ATF Dextron III. taki sam jak do automatycznych skrzyń. tylko czemu chcesz go wymieniać? jedynie dolewa się ubytki jeśli takowe istnieją



No właśnie ubytek jest dość spory, nie wiem czy pompa gdzieś nie cieknie, ale już kupiłem :)


W carspeedzie,ATF Valvoline DEX/MERC coś takiego :P
"Jeżeli po zaparkowaniu auta pod domem nie obejrzysz się za nim idąc w kierunku domu, znaczy że wybrałeś nie to auto"Obrazek
"(...)A zapytany dlaczego Xedos, odpowiedział:
-Jak to dlaczego? A czy jest jakikolwiek inny wybór dla ludzi chcących poważnie wyglądać ?"
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lut 2013, 00:31
Posty: 1703 (1/8)
Skąd: Lublin
Auto: Xedos 6 2.0 V6 '93

Postprzez Pasiu1291 » 8 sie 2013, 14:04

Panowie mam problem z obrotami po wyczyszczeniu kolektora i przepustnicy że teraz po rozgrzaniu mam obroty 1500 i nie mam pojęcia jak to rozwiązać...pomoże ktoś?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2011, 22:50
Posty: 253
Skąd: Rzeszów
Auto: Była Mazda 323f BG GT
Jest Mazda Xedos 6 2.5 V6 KL

Postprzez Scania » 8 sie 2013, 14:21

hmm po czyszczeniu przepustnicy mówisz. odpal samochód (najlepiej żeby był w miarę chłodny tak aby od razu się wentylator nie załączał). nic nie ruszaj – nie włączaj świateł klimy nie kręć kierownicę i nie jedź. niech autko tak stoi i czekaj do drugiego włączenia wentylatora. jeśli masz klimę po drugim włączeniu wentyla jeszcze klimę odpal i poczekaj do kolejnego włączenia. (jest to uczenie silnika wolnych obrotów).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2013, 17:44
Posty: 163 (2/0)
Auto: był Xedos 6 2.0 V6 98'
Jest subaru, jest impreza!
GC 2.0 N/A

Postprzez MichałB » 8 sie 2013, 14:31

Kaszel91 napisał(a):
Scania napisał(a):tak ATF Dextron III. taki sam jak do automatycznych skrzyń. tylko czemu chcesz go wymieniać? jedynie dolewa się ubytki jeśli takowe istnieją



No właśnie ubytek jest dość spory, nie wiem czy pompa gdzieś nie cieknie, ale już kupiłem :)


W carspeedzie,ATF Valvoline DEX/MERC coś takiego :P

ja jestem po wymianie plynu od wspomagania, stary był brązowy. zalałem teraz petro-canada DEXRON ATF III D3M wszystko śmiga ok, nawet wydaj mi się ze kierownica lżej chodzi
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2010, 11:26
Posty: 327 (2/3)
Skąd: Siedlce
Auto: Mazda xedos 6 V6 2,5L KL LPG 1999

Postprzez freezoneq » 8 sie 2013, 21:34

MichałB napisał(a):nawet wydaj mi się ze kierownica lżej chodzi


Dlatego warto to robić co jakiś czas ;) Ty masz lżej, układ ma lżej...

Ja z kolei o czym innym...
Wygłuszał ktoś Xedosa od podstaw?
-Nadkola
-Podłoga
-Dach
-Bagażnik
-Drzwi
-ew. ściana grodziowa, ale raczej nie ze względu na dźw. indukcyjny silniczka

Ciekawi mnie, czy jest szansa na zmieszczenie się z taką zabawą w tyś. zł.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 gru 2012, 02:02
Posty: 1728 (0/10)
Skąd: Trawniki
Auto: XC70 Cross Country '01
Xedos 6 '92 KF

Postprzez MichałB » 8 sie 2013, 22:06

sam planujesz to robić ? powiedz jeszcze jakie maty do tego chcesz wykorzystać, po co chcesz wygluszac bagażnik? nie lepiej wygłuszyć tylna półkę i siedzenia <co?>
przy tym zabiegu pasowałoby wymienić tez uszczelki drzwi, 20 letnie gumki juz nie maja takiej szczelności
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2010, 11:26
Posty: 327 (2/3)
Skąd: Siedlce
Auto: Mazda xedos 6 V6 2,5L KL LPG 1999

Postprzez freezoneq » 8 sie 2013, 22:26

Od drzwi chce zacząć... ale uszczelki to towar deficytowy. U mnie miejscami uszczelek już prawie nie ma. Szczególnie dookoła ramki szyby.
Po co chcę to zrobić – ze względu na to, że preferuję dobre brzmienie a nie lubię głośno słuchać. Sprawa druga – uwielbiam, kiedy muzyka pozostaje w samochodzie ;)
Bagażnik – nie, nie będę woził w nim dłużników do lasu ;) Nie mogę sobie odmówić małego suba, który uzupełni przedni zestaw. Sporo można osiągnąć samymi zestawami separowanymi na przód... ale jeśli mam iść w tysiące, to wolę jednak zostać godzinkę po pracy i zbudować sobie coś pod swoje upodobania (stolarnia...), niżeli walczyć o najniższe częstotliwości z małego wooferka w drzwiach, który to zagra odpowiednio nisko przy sprzyjających warunkach. Strojenie takiej paczki do bagażnika pod swoje ucho to bardzo ciekawe doświadczenie.
Dalej – chciałbym nieco uszlachetnić japońską surowość jeśli chodzi o izolację akustyczną wnętrza auta od otoczenia, bo moim zdaniem jest mierna...
Można by napisać, że wybrałem zły samochód, jeśli chcę jeździć szybko i cicho... Ale mimo wszystko chciałbym te kilka dB we wnętrzu urwać... szczególnie powyżej 100km/h. Uczestniczyłem w kilku projektach z tym związanych i wiem, że się da... pytanie tylko jakim kosztem.
Co do mat to na pewno coś alu bezpośrednio na blachę. Na elementy poszycia i plastiki myślałem o Dynamat Dynaliner, ew. czymś podobnym. W miejsca szczególnie opustoszałe w jakiekolwiek chłonące dźwięki materiały prawdopodobnie grube maty filcowe.

Dodatkowo poszukuję jakichś konkretnych spinek i kołeczków do tapicerki... Te, które mam owinąłem cienkim paskiem taśmy malarskiej i trzymają bez porównania mocniej. Tak czy inaczej taka rzeźba średnio daje mi spać, zatem muszę znaleźć coś, co naprawdę mocno trzyma. Miałem kilka tanich sztuk... bywało, że boczek odrywał się od drzwi. Tego nie chcę.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 gru 2012, 02:02
Posty: 1728 (0/10)
Skąd: Trawniki
Auto: XC70 Cross Country '01
Xedos 6 '92 KF

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6