[Xedos6 CA] Szybkie pytania

Mazda Xedos 6 1992–1999

Postprzez sylwo » 10 lip 2013, 08:52

Ktoś tu się orientuje ile kosztował by kapitalny remont KFa? :) Mam wrażenie, że nie bardzo – sądząc po doradzaniu remontu...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sie 2009, 11:45
Posty: 4284 (76/34)
Skąd: Janów Lubelski / Kraśnik / Lublin
Auto: Xedos 6 (ex)
Lexus GS300 II (ex)
Mazda 6 GJ 2,5

Postprzez Siw-y » 10 lip 2013, 09:28

Na kapitalke z prawdziwego zdarzenia z 5-6 koła trzeba liczyć ;)
Obrazek
¼ – 16,851s
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2006, 13:36
Posty: 9625 (2/41)
Skąd: Warszawa
Auto: présidentiel

Postprzez sylwo » 10 lip 2013, 09:42

Dokładnie :) a to jest już średnia wartość rynkowa xedosa :D
Niedawno jeden z klubowiczów sprzedał pięknego xedosa po remoncie silnika (z LPG) za 5,5.

Tak, że szukał bym raczej używanego KLa albo jak Damian – xedosa z KFem. Można kupić całą MX6 za około 1,5-2,5 tyś. Silnik z osprzętem zostaje a reszta na sprzedaż. Przekładka silnika od 700-1500pln.

PS właśnie szukam takiego KLka <diabełek>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sie 2009, 11:45
Posty: 4284 (76/34)
Skąd: Janów Lubelski / Kraśnik / Lublin
Auto: Xedos 6 (ex)
Lexus GS300 II (ex)
Mazda 6 GJ 2,5

Postprzez minorum » 10 lip 2013, 09:59

Ja bym chciał tym autem pojeździć jeszcze z 5 lat, dlatego najbardziej pasuje mi opcja remontu. No i nie byłoby wtedy problemu z przekładaniem instalacji gazowej (chociaż nie wiem, bo nie znam się na tym :P ). Gdyby za 3-4 tysiące udało się odratować ten silnik to byłbym zadowolony. No ale muszę poczekać na urlop i podjechać do jakiegoś warsztatu na konkretną diagnostykę.

A co do stukania to na forum nie znalazłem mojego przypadku. W temacie ze sprężynkami niby brzmi podobnie, ale u mnie właśnie powyżej 2,5 tyś. zaczyna stukać coś jeszcze. Pan w serwisie powiedział, że to może być panewka, ale jak dla mnie to słychać jakby z góry silnika, chociaż znawcą nie jestem :/
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 27 kwi 2013, 20:50
Posty: 25
Skąd: Aleksandrów Łódzki
Auto: Xedos 6 2.0 A/T '96

Postprzez Crenshaw » 10 lip 2013, 10:01

Pogadaj z Wieśkiem z Debicy, może nie jest najbliżej ale za to robi dobrze takie rzeczy.
Obrazek
Keeper of the Art
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2012, 18:06
Posty: 3761 (89/91)
Skąd: Barlinek
Auto: Xedos 6 KF 98' – Sprzedany
Xedos 9 KJ 97' – Sprzedany
200SX SR20DET 89'

Postprzez Siw-y » 10 lip 2013, 10:20

I miałbyś w zasadzie od ręki bo jak pamiętam to miał takie silniki już po remoncie i wystarczyła podmianka.
Obrazek
¼ – 16,851s
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2006, 13:36
Posty: 9625 (2/41)
Skąd: Warszawa
Auto: présidentiel

Postprzez minorum » 10 lip 2013, 10:33

No właśnie, ja nie wiem jak to jest, można bez problemu przełożyć instalację gazową do nowego silnika?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 27 kwi 2013, 20:50
Posty: 25
Skąd: Aleksandrów Łódzki
Auto: Xedos 6 2.0 A/T '96

Postprzez Siw-y » 10 lip 2013, 10:40

Nie widzę problemu, kolektor ssący możesz zostawić stary, w tedy odpadają nawierty, bez niego to silnik wygląda tak samo jak bez gazu.
Wiadomo, że trochę się pozmienia więc trzeba będzie na nowo wystroić.
Obrazek
¼ – 16,851s
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2006, 13:36
Posty: 9625 (2/41)
Skąd: Warszawa
Auto: présidentiel

Postprzez sylwo » 10 lip 2013, 12:49

Panowie zdaje się że mam bendiks do wymiany. Jakiś z allegro znalazłem za 30 pln... warto?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sie 2009, 11:45
Posty: 4284 (76/34)
Skąd: Janów Lubelski / Kraśnik / Lublin
Auto: Xedos 6 (ex)
Lexus GS300 II (ex)
Mazda 6 GJ 2,5

Postprzez Marcin » 10 lip 2013, 12:58

Kurde jak to wszystko czytam to ja nie wiem...
Co chwile macie cos do wymiany, jak Wy to znajdujecie?
Ja autem robie naprawde duzo kilometrów i ja nic nie wymieniam za wyjątkiem klocków i oleju. No jeszcze kiedyś dolałem płynu do chłodnicy, i oleju dolewam ale to normalka.
Zacząlem sie zastanwiać czy nie sprzedać Xedosa póki sie jeszcze trzyma kupy bo ja serio nic przy nim nie naprawiam (odpukać) bo nie muszę.
Na serio jak sie to wszystko czyta to się robi nieprzyjemnie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2007, 02:18
Posty: 1649 (22/36)
Skąd: Śrem
Auto: Toyota Prius 2010

Postprzez Crenshaw » 10 lip 2013, 13:03

hehehe Marcin, poczytaj sobie szybkie pytania Mazdy 6 :P
tam nawet nie nadążają odpowiadać hahaha
Obrazek
Keeper of the Art
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2012, 18:06
Posty: 3761 (89/91)
Skąd: Barlinek
Auto: Xedos 6 KF 98' – Sprzedany
Xedos 9 KJ 97' – Sprzedany
200SX SR20DET 89'

Postprzez sylwo » 10 lip 2013, 13:26

Marcin
Auto: Xedos 6 2.0 V6 98'

Marcin napisał(a):Co chwile macie coś do wymiany, jak Wy to znajdujecie?

Poczekajmy 4 lata i obejdzie się bez odpowiedzi <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sie 2009, 11:45
Posty: 4284 (76/34)
Skąd: Janów Lubelski / Kraśnik / Lublin
Auto: Xedos 6 (ex)
Lexus GS300 II (ex)
Mazda 6 GJ 2,5

Postprzez Marcin » 10 lip 2013, 13:50

sylwo napisał(a):4 lata

Oj,za długo mi dajesz nim jeździć <lol>
Max 2-3 lata jeszcze,może szybciej i sprzedaje. Tak mi się z samochodami układa ze dłużej niz 5 lat nie jeżdżę. Autko piękne,ale z tego co pamiętam to nie żeniłem się z nią ;) więc nie będę świnia i dam jeszcze komuś tę przyjemność poszpanowania na mieście <faja>
hahaha
Crenshaw napisał(a): poczytaj sobie szybkie pytania Mazdy 6

Nic mi nie mów bo się czaję na szóstala <zawstydzony>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2007, 02:18
Posty: 1649 (22/36)
Skąd: Śrem
Auto: Toyota Prius 2010

Postprzez Rude. » 10 lip 2013, 20:51

Witam wszystkim, dziś zauważyłam w swojej Mazdzie lekkie szarpnięcie przy wrzuceniu drugiego biegu, przerwaźliwiona podjechałam od razu do serwisu skrzyni automatycznej w Łomiankach/koło Warszawy. Usłyszałam werdykt – nieszczelność skrzyni biegów. Koszt naprawy ok 1500-2500. Czy faktycznie to musi być tyle? Nie szukam jasnej odpowiwedzi przez internet, szukam podpowiedzi poniewać być może miał ktoś kiedyś podobny problem. Poza tym skrzynia chodzi płynnie. Wg. pana mechanika auto z rok jeszcze pojeździ. Do auta już się bardzo przyzwyczaiłam, chciałabym je zachować.
Dodatkowo Hold przestał się załączać na D, S, L ale to podobno kwestia elektryki. W Mazdzie kompletnie sie nie ogarniam, swojego paska czy vectre naprawiałam w większości sama ale tu już potrzebuje fachwej porady
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2013, 19:08
Posty: 84 (1/1)
Skąd: Warszawa/ Łomianki
Auto: Mazda Xedos 6 KF
2.0 1999 automat
Opel Vectra B '96 2.0 '96
VW Vento 2.8 '96
Hyundai Sonata 2.4 '04

Postprzez Hazu » 10 lip 2013, 22:45

Marcin napisał(a):Kurde jak to wszystko czytam to ja nie wiem...
Co chwile macie cos do wymiany, jak Wy to znajdujecie?
Ja autem robie naprawde duzo kilometrów i ja nic nie wymieniam za wyjątkiem klocków i oleju. No jeszcze kiedyś dolałem płynu do chłodnicy, i oleju dolewam ale to normalka.
Zacząlem sie zastanwiać czy nie sprzedać Xedosa póki sie jeszcze trzyma kupy bo ja serio nic przy nim nie naprawiam (odpukać) bo nie muszę.
Na serio jak sie to wszystko czyta to się robi nieprzyjemnie.


Też mam podobne zdanie.

Raz na rok przegląd hamulców i zawieszenia , dolewki oliwy wymiana kół lato/zima i to wszystko.
Wstyd się przyznać, ale od zimy nawet nie sprzątałem w środku.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez LAJCIK29 » 11 lip 2013, 08:42

A ja to se lubie pogrzebać ;) . Dosłownie raz tylko miałem konkret robotę przy xedzie jak przegnila chłodniczka oleju i wywaliło olej do płynu ,wtedy niepotrzebnie posciagalem głowice ale nie ma tego złego co na dobre by nie wyszło ,jest doświadczenie i nowe uszczelki na silniku. Tak poza tym xed nie dreczy mnie specjalnie
Było 1-126p 0,6 23KM 81r. 2-Escort 1,3 69KM 81r. 3-Croma 2,0 101KM 89r.
4-Mondeo 2,0-136KM 93r. 5-Xedos6 2,0 144KM 93r.6 Mazda 6 2.0 141KM 2003r.
7 Mercedes CLK 4.3 279KM 2000r.
LAJTOWY
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Górnego Śląska
 
Od: 21 wrz 2009, 10:43
Posty: 2828 (133/56)
Skąd: Śląsk, Dąbrowa górnicza
Auto: Mesiedeś CLK430 – bestyjka

Postprzez minorum » 11 lip 2013, 09:10

Ja odkąd kupiłem Xeda to już wymieniłem wszystkie łączniki stabilizatorów, sworzeń wahacza, tuleje, klocki, przednie łożysko i pęknięty zbiorniczek o który się tu wcześniej pytałem. Ogólnie to widziały gały co brały i liczyłem się ze stanem tego auta. Jedynie ten silnik trochę mnie zaskoczył. Nie wiem jak można tak zaniedbać samochód. W każdym razie ja staram się doprowadzić go do porządku :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 27 kwi 2013, 20:50
Posty: 25
Skąd: Aleksandrów Łódzki
Auto: Xedos 6 2.0 A/T '96

Postprzez Lowiec » 11 lip 2013, 23:12

Ja w przeciągu tego tygodnia wymieniłem:
filtr paliwa okazyjnie zakupiony....wymiana koszmar,
olej w skrzyni – wymiana bajka z użyciem wielkiej półlitrowej strzykawy
chłodnicę klimy – starej brakowało 1/3 żeberek i w ciągu dwóch tygodni uciekła połowa czynnika.
wahacz prawy,
jutro wahacz lewy
jutro manszeta

a! w między czasie naprawiłem tę cholerną antene za 3,50:)

dużo jak na tydzien....
teraz powinno się podać ilość km na liczniku i ile ich przybywa miesięcznie...byłoby to wtedy miarodajne.
Mam w rodzinie auto, w którym w ciągu czterech lat posiadania wymieniłem:
olej
akumulator
wkładkę zamka w klapie – a tak naprawdę plastikową dzwigienkę,
dwa lusterka zewnętrzne.
W porównaniu do mojego jest zajeb tani w eksploatacji no i mega bezawaryjny. Tylko, że okupuje parking i przez ten czas zrobił może ze trzy tysiące km:)
Nie dokazuj, miła nie dokazuj...
http://www.youtube.com/watch?v=eP5wNDeGqLk&feature=related

Link do kilku dokumentów na temat Xedosa:
https://docs.google.com/folder/d/0B_CZcjbKtd0KblBqRVpPcEVxaE0/edit
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2008, 22:57
Posty: 1399 (0/2)
Skąd: Gryfino
Auto: Xedos 6 1.6 '96 CA B6 Z8 CA2 LPG BRC
M-B 180 Kompressor Sportcoupe
Opel Astra II 1.6 16V
E53 3.0d

Postprzez sylwo » 11 lip 2013, 23:39

To ja nie będę wymieniał wszystkich prac <lol> <lol> <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sie 2009, 11:45
Posty: 4284 (76/34)
Skąd: Janów Lubelski / Kraśnik / Lublin
Auto: Xedos 6 (ex)
Lexus GS300 II (ex)
Mazda 6 GJ 2,5

Postprzez majkes » 12 lip 2013, 14:14

Jeżeli do KLa wsadze dolot z KLZE to zmieni to jakoś charakterystyke pracy silnika? Kolektor od KLZE ma większy przekrój kanałów i czy ewentualne dopasowanie rozmiarem otworów w głowicach do rozmiaru kanałów dolotu KLZE jest możliwe, czy raczej można narobić więcej szkód?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 mar 2008, 23:09
Posty: 100 (1/0)
Skąd: Janikowo
Auto: ZWYKŁY XEDOS

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6