[Xedos6 CA] Szybkie pytania

Mazda Xedos 6 1992–1999

Postprzez Czege » 18 mar 2013, 08:39

Lowiec napisał(a):Dotknęły mnie wszystkie słabe punkty...wymieniłem już wiele części...To solidne, normalne auto, porządnie zbudowane. Ale...stare i wyeksploatowane.


nic dodać nic ująć:) ja swoją zrobiłem już 100k, ale jeżdżę też 3 BK i mam porównanie. Xedos ciągle coś..... Mazda 3 oleje i filtry:) No ale różnica to 10 lat i fakt, że tą M3 znam od nowości, a Xedos przez 13 lat jeździł nie wiadomo jak i nie wiadomo po co. Aktualnie w Xedosie dotknęły mnie zjedzone mocowania amortyzatorów tył/góra. Przy okazji konserwuje nieco tył, bo ruda bardzo namiętnie tam przesiaduje. Ale czasem tak sobie myślę, że to musiała być wielka radość jak ktoś wsiadał do właśnie zakupionego nowiuśkiego Xedosa w salonie:) Wszystko nowe, pachnące, działające jak należy. Sprężynki na wałkach nie hałasowały, harmonijka w dolocie nie pękała, wszystkie żarówki świeciły..... ach <cisza>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2007, 23:29
Posty: 378 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: był CA KF '94 5N
była BK Z6 '04 29Y
jest Kocur XE '18 Prestige

Postprzez sylwo » 18 mar 2013, 08:56

MazdaKF11 napisał(a):PZ-brillant black różni sie od HX tym że HX podchodzi pod czerwień HX jest ze starszej palety, PZ z nowszej

I to jest bardzo pomocna informacja :)

MazdaKF11 napisał(a):bynajmniej
Przynajmniej ;P
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sie 2009, 11:45
Posty: 4284 (76/34)
Skąd: Janów Lubelski / Kraśnik / Lublin
Auto: Xedos 6 (ex)
Lexus GS300 II (ex)
Mazda 6 GJ 2,5

Postprzez MazdaKF11 » 18 mar 2013, 10:50

Lowiec napisał(a):116:) codziennie 70 od czterech i pół roku.
Dotknęły mnie wszystkie słabe punkty...wymieniłem już wiele części...To solidne, normalne auto, porządnie zbudowane. Ale...stare i wyeksploatowane.
Co do żaróweczek..dam Ci dobrą radę, kup rezystory 680 ohm, białe diody i wlutuj...nie baw się w żarówki bo staniesz się specem od rozbierania kokpitu:) Ach...do podświetlanie przycisku klimy – płaska:)


Zastanawiałem się nad tym ale nie wiem jak się za to wziąć i czy da się dobrać kolor diody do koloru oryginalnego podświetlania. Może i po dłóższym namyśle zdecydowałbym sie na biały-przemyśle i dzięki za rade:)
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2012, 22:16
Posty: 212 (0/1)
Auto: Mazda Xedos 6 2.0 V6 103kW '97 CA PZ CA2

Postprzez Lowiec » 18 mar 2013, 11:16

Ważne byś kupił ze 30 diodek w jednym kolorze. Samo podświetlenie zegarów można zrobić na żarówkach diodowych wymiennych z żarnikowymi – jest temat jak podświetlić wszystko diodami. Lutownica w rękę i każda diodka ma mieć swój rezystorek i będzie git. Do testów musisz miernikiem sprawdzić jak przebiega plus/minus na konektorach żarówek i odpowiednio polutować. Do sprawdzenia efektu przyda się zasilacz 12V...np komputerowy:)
Nie dokazuj, miła nie dokazuj...
http://www.youtube.com/watch?v=eP5wNDeGqLk&feature=related

Link do kilku dokumentów na temat Xedosa:
https://docs.google.com/folder/d/0B_CZcjbKtd0KblBqRVpPcEVxaE0/edit
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2008, 22:57
Posty: 1399 (0/2)
Skąd: Gryfino
Auto: Xedos 6 1.6 '96 CA B6 Z8 CA2 LPG BRC
M-B 180 Kompressor Sportcoupe
Opel Astra II 1.6 16V
E53 3.0d

Postprzez Adek311092 » 18 mar 2013, 15:58

A co do koloru 5N "Dunkelblau Metallic" To ja ma właśnie ten kolor dzisiaj właśnie zerknąłem na pusze po farbie :)

Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Podkarpacia
 
Od: 27 lut 2012, 22:08
Posty: 662 (2/12)
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 323f 2.0 V6 Speciale Edition

Postprzez Czege » 18 mar 2013, 17:05

No bardzo ładnie wygląda Twój 5N:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2007, 23:29
Posty: 378 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: był CA KF '94 5N
była BK Z6 '04 29Y
jest Kocur XE '18 Prestige

Postprzez Marcin » 18 mar 2013, 19:39

Cześć ludzie.
Więc zabrano mi dziś dowód za xenon <lol>
Zaczęli się u nas czepiać ostro, chyba jakaś akcja jest "antyxenon" <rotfl>
Tym samym zarządziłem zmianę na zwykłe żarówy ,a co za tym idzie szukam oprawki od żarówki świateł dziennych.
Przy okazji jak jest ktoś chętny na dwa zestawy xenonu to zapraszam na PW. Jeden zestaw 6000K (jeździł 1,5 roku) i drugi 4300K- miesiąc czasu ma,gwarancja.
Ostatnio edytowano 18 mar 2013, 19:57 przez Marcin, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2007, 02:18
Posty: 1649 (22/36)
Skąd: Śrem
Auto: Toyota Prius 2010

Postprzez AGADAR » 18 mar 2013, 19:44

MazdaKF11 napisał(a):Chyba mojego koloru jeszcze nie było a jest to PZ-brillant black różni sie od HX tym że HX podchodzi pod czerwień HX jest ze starszej palety, PZ z nowszej bynajmniej tak mi wytłumaczono w mieszalni.


Na tyle temat kolorów mnie zaciekawił, że troche poszukałem i dochodzę do wniosku, ze jedynym i pewnym źródłem jest tylko odszyfrowanie vin-u i na tej podstawie określenie koloru. Dlatego niech kazdy wpisze w swoim profilu co tam ustali.
Większość z nas nie zna historii auta i nie wie czy nie było malowane, przemalowane, zblizonymi odcieniami, właśnie z palety Mazdy.
Np. PZ używany był tylko w 2000r. w modelach Xedos ale raczej tylko Xedos 9 bo Xedos 6 juz był nie produkowany.
Forumowicz
 
Od: 4 paź 2011, 10:57
Posty: 352 (0/4)
Skąd: Białystok
Auto: Xedos 6 2.0 KF Z8 97r. (rej.) 96r. (prod.) 140 KM
był Seat Cordoba 1.9 TDI 90 KM, Rover 420 2.0 SDI 105 KM

Postprzez Czege » 18 mar 2013, 20:55

AGADAR napisał(a): Xedos 6 juz był nie produkowany.


i to była najgorsza decyzja Mazdy w tamtych czasach:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2007, 23:29
Posty: 378 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: był CA KF '94 5N
była BK Z6 '04 29Y
jest Kocur XE '18 Prestige

Postprzez sylwo » 18 mar 2013, 21:13

Czege napisał(a):No bardzo ładnie wygląda Twój 5N:)

Świeżo upieczony :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sie 2009, 11:45
Posty: 4284 (76/34)
Skąd: Janów Lubelski / Kraśnik / Lublin
Auto: Xedos 6 (ex)
Lexus GS300 II (ex)
Mazda 6 GJ 2,5

Postprzez Czege » 18 mar 2013, 21:18

mój Xedos niestety ponosi straszne straty w postaci rdzy w budzie. Z tyłu jest apokalipsa. Właśnie nad nim pracuję, aby go wyciągnąć z tego bagna. W związku z tym potwierdziło się moje zdanie na temat konserwacji. To co opryskane na czarno "smołą" nie pomaga..... Tzn. pomaga, bo dzięki temu niektóre elementy się jeszcze trzymały.... apokalipsa..... Ale może uda się jakoś to połatać z głową..... ech.... ale w ostateczności zakupię jakąś budę z uwalonym silnikiem i przerzucę, bo akurat serducho ma zdrowe:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2007, 23:29
Posty: 378 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: był CA KF '94 5N
była BK Z6 '04 29Y
jest Kocur XE '18 Prestige

Postprzez MazdaKF11 » 19 mar 2013, 00:00

AGADAR napisał(a):
MazdaKF11 napisał(a):Chyba mojego koloru jeszcze nie było a jest to PZ-brillant black różni sie od HX tym że HX podchodzi pod czerwień HX jest ze starszej palety, PZ z nowszej bynajmniej tak mi wytłumaczono w mieszalni.


Na tyle temat kolorów mnie zaciekawił, że troche poszukałem i dochodzę do wniosku, ze jedynym i pewnym źródłem jest tylko odszyfrowanie vin-u i na tej podstawie określenie koloru. Dlatego niech kazdy wpisze w swoim profilu co tam ustali.
Większość z nas nie zna historii auta i nie wie czy nie było malowane, przemalowane, zblizonymi odcieniami, właśnie z palety Mazdy.
Np. PZ używany był tylko w 2000r. w modelach Xedos ale raczej tylko Xedos 9 bo Xedos 6 juz był nie produkowany.


Po vin-ie doszedłem że mam PZ i na naklejce na słupku prawym też jest PZ jak to możliwe?
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2012, 22:16
Posty: 212 (0/1)
Auto: Mazda Xedos 6 2.0 V6 103kW '97 CA PZ CA2

Postprzez Piotr_ » 19 mar 2013, 00:02

MazdaKF11 napisał(a):Po vin-ie doszedłem że mam PZ i na naklejce na słupku prawym też jest PZ jak to możliwe?


xedos to wyjątkowe i nieprzewidywalne autko <serduszka> ;)
XED
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
CUP 2017 miejsce 2
 
Od: 28 paź 2010, 20:14
Posty: 5118 (218/231)
Skąd: Poznań
Auto: Było dużo mazd... jest łaciate turbo :D

Postprzez MazdaKF11 » 19 mar 2013, 00:08

jaka cena łóżyska napinki paska wielorowkowego od ładowania?
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2012, 22:16
Posty: 212 (0/1)
Auto: Mazda Xedos 6 2.0 V6 103kW '97 CA PZ CA2

Postprzez Siw-y » 19 mar 2013, 00:10

Od niecałych 2 zł do ok 17 zł
Obrazek
¼ – 16,851s
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2006, 13:36
Posty: 9625 (2/41)
Skąd: Warszawa
Auto: présidentiel

Postprzez AGADAR » 19 mar 2013, 00:15

MazdaKF11 napisał(a):Po vin-ie doszedłem że mam PZ i na naklejce na słupku prawym też jest PZ jak to możliwe?


Jak widać wszystko jest możliwe. źródła podają, że PZ malowany był np. Mx-6 w latach 1992-1999, tylko, ze produkowany był do 1997. Jaki masz rocznik? Grunt, ze vin to potwierdza.

Ale skoro katalog mazdy podaje takie kolory, to chyba nie ma co szukać i trzeba przyjąć taki stan:
1992-1994
Obrazek
1995-1999
Obrazek
Ostatnio edytowano 19 mar 2013, 00:26 przez AGADAR, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 4 paź 2011, 10:57
Posty: 352 (0/4)
Skąd: Białystok
Auto: Xedos 6 2.0 KF Z8 97r. (rej.) 96r. (prod.) 140 KM
był Seat Cordoba 1.9 TDI 90 KM, Rover 420 2.0 SDI 105 KM

Postprzez MazdaKF11 » 19 mar 2013, 00:17

Siw-y napisał(a):Od niecałych 2 zł do ok 17 zł


takie tanie? możne znasz wymiary ? V6 140km 97r
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2012, 22:16
Posty: 212 (0/1)
Auto: Mazda Xedos 6 2.0 V6 103kW '97 CA PZ CA2

Postprzez Siw-y » 19 mar 2013, 00:23

Szukaj po numerze i najlepiej obustronnie uszczelnione czyli 6203 2RS
I nie masz co brać SKF czy NSK, polskie są równie dobre a o wiele tańsze.

Drugi napinacz też jest na takim łożysku.
Obrazek
¼ – 16,851s
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2006, 13:36
Posty: 9625 (2/41)
Skąd: Warszawa
Auto: présidentiel

Postprzez Zubeck » 19 mar 2013, 00:39

tak o tych kolorach rozmawialiscie. Pisal ktos ze na tabliczce z VINem pod maską widnieje kod?
I love this fuckin black xed
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sty 2009, 17:40
Posty: 285
Skąd: SRC, śląskie
Auto: 2.0 V6 144ps manual- juz nie ma:(

Postprzez MazdaKF11 » 19 mar 2013, 00:45

Dzięki chłopaki <spoko>
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2012, 22:16
Posty: 212 (0/1)
Auto: Mazda Xedos 6 2.0 V6 103kW '97 CA PZ CA2

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6