Strona 15 z 17

PostNapisane: 4 sty 2010, 09:28
przez zibi626
:| z tego co wyczytałem to BMW E36 320i ma coś 150 HP i 10s do 100km/h więc jak to się ma do FS'a 115HP, ale też w granicach 10s do 100km/h ?? Wynika z tego,że FS'y przy swojej stosunkowo małej mocy są silnikami bardzo dopracowanymi skoro zapewniają osiągi silnika 150 konnego :)

PostNapisane: 4 sty 2010, 13:52
przez Lukas007
No i kolejna dyskusja kto kogo objedzie <lol> ... szkoda, że w moim rejonie są same graty, trochę nowych aut średniej półki i jedno WRX STI ... nie ma się z kim sprawdzic ...

PostNapisane: 4 sty 2010, 17:01
przez bazyl wspaniały
zibi626 napisał(a): z tego co wyczytałem to BMW E36 320i ma coś 150 HP i 10s do 100km/h więc jak to się ma do FS'a 115HP, ale też w granicach 10s do 100km/h Wynika z tego,że FS'y przy swojej stosunkowo małej mocy są silnikami bardzo dopracowanymi skoro zapewniają osiągi silnika 150 konnego

No tutaj jest ciekawostka bo faktycznie FS jadą bardzo dobrze w porównaniu z konkurencją. Moc to nie wszystko, przełożenia skrzyni, opony, stan sprzęgła, umiejętności kierownika. Składowych jest sporo na końcowy efekt.
No i jaki procent biednych BMW E36 320i jeżdżących po naszych drogach legitymuje się fabryczną mocą?? Wożą bidulki m2 dresu i kilogramy diód, naklejek, zapchanych remusów itp itd a o kable, świece czy amorki już się w nich nie dba bo ich i tak nie widać więc po co inwestować.
Jak jeżdżą nie wiem, u nas jeździ jedna zadbana, ale że jej właściciel nie ciśnie to nie wiem jak jedzie. Kilka innych które "spodkałem" na światłach "nie jechały" bo za kółkiem był w/w kierowca a stan auta wiadomo jaki. Reasumując FS ma duże szanse na sponiewieranie pierwszej z brzegu BMW E36 320i

dyszel85 napisał(a):to auto legitymuje się dużo wyższym momentem i mocą niż nasze fs-y

Nowy golf 1.4 TSI ma 160 niby, a tak naprawdę moje bidne 145 wyplute na hamowni miesza go z błotem że aż przykro patrzeć. Wiem bo jednym sobie pojeździłem nieco a drugie mam na co dzień ;). Nie chodzi mi o gloryfikowanie mazdy tylko o to że te KM i Nm to nie wszystkie takie same są ;)

PostNapisane: 4 sty 2010, 18:05
przez alf28
bazyl wspaniały napisał(a):No tutaj jest ciekawostka bo faktycznie FS jadą bardzo dobrze w porównaniu z konkurencją. Moc to nie wszystko
zgadza się np: audi z taką mocą jak FS wogóle nie jedzie .

kiedyś wziołem się za wyprzedzanie MX-6 musiałem ciągnąć ostro kiedy gość się zorientowa, że wyprzedza go jakaś 626 . po jakimś tam okresie trofiliśmy się pod sklepem i gość mówi ze mi fajnie idzie ta 626 ,ogólnie był przekonany że pod maską mam KL tak jak on :D
MX-6 4WS sobie obejrzałem ( tylne koła skręcają się więcej, niż sobie wyobrażałem) fajny bajer

PostNapisane: 4 sty 2010, 18:33
przez lukasz 323C
dyszel85 napisał(a):To musiało być tylko 1.6 z naklejką 2.0, uwierz mi że to auto legitymuje się dużo wyższym momentem i mocą niż nasze fs-y


Może i BMW ma więcej KM i Nm, ale katalogowo osiągi takie same, jeśli chodzi o przyśpieszenie, oczywiście zdrowych jednostek. Poza tym BMW z tylnym napędem tez swoje waży i przekładnia odbiera silnikowi trochę KM na kołach. Tak jak pisze bazyl wspaniały moc to nie wszystko.

PostNapisane: 4 sty 2010, 22:22
przez Hugo
Bo po pierwsze japońskie KM to co innego co niemieckie KM. Po prostu japońskie jednostki napędowe są dużo "sprawniejsze" mechanicznie (nie chodzi tu o bezawaryjność).

PostNapisane: 5 sty 2010, 13:22
przez alf28
lukasz 323C napisał(a):przekładnia odbiera silnikowi trochę KM na kołach.
moc i moment mierzony jest raczej na kołach,wiec raczej to masa. w M6 mam 26kucyków więcej i co z tego samochód idzie gorzej katalogowo 0,2s masa robi swoje.

PostNapisane: 5 sty 2010, 14:10
przez Grzyby
Masa Panowie, masa robi swoje.
Nie bez powodów auta robione pod wyścigi są ogołacane ze wszystkiego w środku.
Sama moc to nie wszystko. Trzeba spojrzeć i na inne parametry.
Nowsze samochody są coraz cięższe (bezpieczeństwo swoje waży) stąd też i moce silników rosną. Wzrost osiągów raczej za tym nie idzie.

Re: Mazda 626 GE – Opinie o modelu

PostNapisane: 25 kwi 2011, 19:51
przez frankiliki
za deedykowany o ile jakis znajdziesz do GE to zaplacisz sporo wieksze pieniadze niz za uniwersalny.to raz. 2 masz bardzo ograniczony wybor przypuszczam ze moze 0,5 <rotfl> po trzecie do uniwersalnego wystarczy dospawac wieszak ktory mozesz odciac z oryginalnego jesli niechce ci sie ciac i giac nowego pozdrawiam

Re: Mazda 626 GE – Opinie o modelu

PostNapisane: 20 cze 2011, 17:37
przez noxes
lukasz2387 napisał(a):Witam
Ktoś może wie przy ilu zeruje się licznik w naszych Mazdach? Czy kręci się do końca, czyli 999 999km
Pozdr

Leci do końca

Re: Mazda 626 GE – Opinie o modelu

PostNapisane: 23 cze 2011, 00:19
przez bazyl wspaniały
zibi626 napisał(a):Czy ktoś się orientuje jak sprawuje się KL w Cronosie z automatyczną skrzynią? Bo to chyba to samo co w Xedach 9? Mam chyba jedną na oku,ale właśnie w konfiguracji KL + A/T no i się zastanawiam mocno nad nią... <co?> <myśli>

Jest taki sam ale... inny.
kolektor inny, przepływomierz, sterownik silnika, parę pierduł przy osprzęcie.
Jeśli jeżdzony jak książka pisze to nie do zajężdżenia. Uważaj za to na automat w Cronosie, może być problem bo to słaby mechanizm. W X9 bardzo wytrzymały.

Re: Mazda 626 GE – Opinie o modelu

PostNapisane: 27 cze 2011, 20:57
przez zibi626
Uważaj za to na automat w Cronosie

Ale mówimy o automacie w KLu ??

Re: Mazda 626 GE – Opinie o modelu

PostNapisane: 30 cze 2011, 19:53
przez dirtracer
Witam mam takie pytanko odnośnie silnika FS a mianowicie:
wszędzie gdzie widzę to 2.0 FS ma 115 kucyków natomiast gdy czytam na wiki to ma 130. Skąd ta rozbieżność?

Re: Mazda 626 GE – Opinie o modelu

PostNapisane: 30 cze 2011, 20:10
przez Siw-y
W GE miał 115 a w GF miał 115 i 136.

Re: Mazda 626 GE – Opinie o modelu

PostNapisane: 5 sie 2011, 17:19
przez JulianSR
Mi sie gdzies obilo ze starsze modele maja wiecej kuni.
Np. w silnikach 1.8 na poczatku bylo bodajrze do roku 1994 105 KM a po juz 90 KM
Tak samo bylo w 2.0 silnikach te przed mialy 130 KM bodajrze na 16v a po juz 115KM.
Ale nie jestem dokladnie pewny tego ale cos mi sie obilo ze tak bylo.

Re: Mazda 626 GE – Opinie o modelu

PostNapisane: 5 sie 2011, 19:24
przez noxes
W przypadku FP masz rację w przypadku FS'a nie.

Re: Mazda 626 GE – Opinie o modelu

PostNapisane: 19 sie 2011, 12:34
przez JulianSR
wiem wiem wlasnie w nowszej wersji jest fs2 136 konny sorki za blad.
I dzieki noxes za poprawienie mnie.

Re: Mazda 626 GE – Opinie o modelu

PostNapisane: 26 sie 2011, 23:46
przez noxes
JulianSR napisał(a):wiem wiem wlasnie w nowszej wersji jest fs2


Yyy mylisz się? Ja miałem mazdę z 1993r i miałem tam przynajmniej głowicę fs2. A był to zwykły silnik 115km.

Re: Mazda 626 GE – Opinie o modelu

PostNapisane: 7 wrz 2011, 08:37
przez zibi626
Rozumiem,że sprawdzaliście silnik po nocy,że nie dymi? Chociaż niedymienie wcale nie oznacza,że oleju nie bierze. Klekocze?
Po swoich przejściach z Cronosem już bym się nie bał, ale brat musi się liczyć z "problemami" w dostaniu niektórych części. Ta wersja ma z tyłu bębny czy tarcze? Niedziałający ABS – prawdopodobnie któryś z czujników. Jest kontrolka Check Engine – jeśli tak to na Forum jest relacja jak sprawdzić błędy.
626 GE są dzisiaj taniutkie ze względu na rocznik – nadal wiele osób kupuje rok a nie samochód.
Jaka tam jest skrzynia? Jeśli A/T to nie wiem czy nie jest wpakowana wersja Fordowska,chociaż CHYBA w Specialach była Japan made..

Jeśli silnik nie dymi jak parowóz po nocy, blacha jest zdrowa(sprawdź miejsca przy przedniej szybie !!!!!!!!!!!!!! + nadkola), nie jest złożony z 5 aut, jedzie prosto, brat nie boi się szukania niektórych(na szczeście niewiele) części po Internecie to brać :)

Ja mam swojego Cronosa, planuje zakup Xeda 9, ale nie mam właśnie co zrobić z Cronosem, sprzedać żal bo przyjdzie ktoś i powie 4K bo rocznik się liczy. Chyba zostanie dla żony :)

Re: Mazda 626 GE – Opinie o modelu

PostNapisane: 7 wrz 2011, 08:44
przez jaskul
silnik sprawdzany z zimnego – złych objawów nie zauważono
skrzynia manual
z tyłu są tarcze – wygladają na nowe, z przodu też tarcze troszkę gorszy stan