Różne sposoby odczytywania kodów błedów

Mazda 626 / MX-6 / Cronos 1992–1997

Postprzez mark.87 » 6 wrz 2013, 09:15

Rysiek626 napisał(a): Ale generalnie nie mam już sił do madzi.

Witaj w gronie nie zadowolonych wlascicieli mazd,napewno nastepne auto to bedzie niemiec,nigdy wiecej zadnej mazdy <killer> <killer> <killer> <killer>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 cze 2011, 18:21
Posty: 814 (0/2)
Skąd: Wieluń
Auto: Renault Laguna 3 2.0 dCi 2008r
VW Passat b5 fl 2.0 20v ALT 2004r
była Mazda 626 GE 94r.2.0 16v +LPG

Postprzez Rysiek626 » 6 wrz 2013, 11:28

mark.87 napisał(a):
Rysiek626 napisał(a): Ale generalnie nie mam już sił do madzi.

Witaj w gronie nie zadowolonych wlascicieli mazd,napewno nastepne auto to bedzie niemiec,nigdy wiecej zadnej mazdy <killer> <killer> <killer> <killer>
Nie no, jestem bardzo zadowolony, bo przedtem chodziła jak marzenie i jest komfortowa, lecz teraz gdybym tylko wiedział co konkretnie może jej pomóc :(
Chowajcie Matki córki dzieci, bo przyjechali geodeci, synów nauczą pić wódki, a z córek zrobią prostytutki
Początkujący
 
Od: 4 wrz 2013, 19:13
Posty: 9
Skąd: EOP
Auto: Mazda 626 GE 1.8 90KM FP

Postprzez mark.87 » 6 wrz 2013, 11:50

A ja przeciwnie,wpakowalem worek kasy a to ciagle malo,nalezalo by jeszcze jeden wpakowac zeby jako jezdzic ele to mija sie z celem,
poprzednio mialem opla vectra i jezdzilo mi sie duzo lepiej,zawieszenie i hamulce miala o wiele lepsze i co najwazniejsze trzymala sie drogi jak przyklejona.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 cze 2011, 18:21
Posty: 814 (0/2)
Skąd: Wieluń
Auto: Renault Laguna 3 2.0 dCi 2008r
VW Passat b5 fl 2.0 20v ALT 2004r
była Mazda 626 GE 94r.2.0 16v +LPG

Postprzez noxes » 6 wrz 2013, 12:03

mark.87 napisał(a):Witaj w gronie nie zadowolonych wlascicieli mazd,napewno nastepne auto to bedzie niemiec,nigdy wiecej zadnej mazd

Nie wiesz co mówisz. Ja mogę Ci napisać z własnego doświadczenia, że się mylisz. Na pewno niemiec ma lepszą blachę, silnik jakość wykonania, ale nie ma tego czegoś.

Rysiek626 napisał(a):Witam, prosze o pomoc w odczytaniu błędów bo sam nie mogę sobie poradzić. Mazda 626 GE 1.8 90 KM FP. Jestem już konkretnie zdesperowany, auto strasznie przerywa i ma ograniczoną prędkość maksymalną w porywach do 130km/h.http://www.youtube.com/watch?v=Sn1jKlQa ... gSg8Pozdro

Nie wiem nie mogę odtworzyć filmów(z winy mojego internetu)
10 zgoda może być bład czujnika temp powietrza zasysanego, ale on nie powoduje takich cyrków.
11 nie ma takiego błedu. Możliwe, ze masz blędy czterocyfrowe i masz zupellnie inne błedy.
Rozumiem, ze dzieje się to na benzynie tylko? Pompa paliwa w jakim stanie? Jakie ciśnienie podaje? Aparat zapłonowy- cewka(nie dostaje przebicia? Oleju nie ma w srodku?) Kopułka, palec, przewody świece? Filtr powietrza i paliwa?
Coś majstrowałeś przy samochodzie, czy stalo się to nagle?
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 21:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez Marek 161BD081 » 6 wrz 2013, 13:41

Rysiek626 – zrób nieco inaczej: skasuj błędy (odłącz accu i naciśnij np. pedał hamulca na pół minuty) a następnie podłącz wszystko tak jak było.
Po skasowaniu błędów odpal autko a nawet przejedź się kawałek i dopiero jeszcze raz zrób odczyt kodów błędów.
Zapamiętane błędy w sterowniku mogą być baaaardzo stare i nie mieć nic do sytuacji w tej chwili.
Szczerze to nie zdziwiłbym się jakby po skasowaniu błedów okazało się, ze nowych już nie zarejestrował.

Opisz jeszcze jak to dokładniej wygląda ten problem z osiągnięciem wyższych szybkości.

PS. sam miałem wcześniej dwa "pancerwageny" i .... raczej chyba nie będę wracał już do tej marki a temat dobrych jakościowo blach dotyczy niestety tylko aut starszych. Po 2000 roku to wszystkie już jednakowo chyba gniją.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 22:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez Rysiek626 » 6 wrz 2013, 18:27

Stało się to mniej więcej wtedy jak miałem małą dziurkę w tłumnik i pojechałem z braku kasy ją spawnąć, lecz wtedy zagadałem się ze znajomym a mechanik nie odłączył aku, niby nic na początku nie zauważyłem ale auto konkretnie osłabło, przerywa, dławi się jak by, szarpie przy dodawaniu gazu, ograniczona prędkość maksymalna do jakiś 130 km/h. Byłem od razu po spawaniu jak zauważyłem pierwsze objawy na regulacji lpg, lecz nie wiele pomogło. A z innej beczki zacinał mi się pedał gazu, ale już wiem że to TPS i będę dalej próbował go ustawić we własnym zakresie.
Chowajcie Matki córki dzieci, bo przyjechali geodeci, synów nauczą pić wódki, a z córek zrobią prostytutki
Początkujący
 
Od: 4 wrz 2013, 19:13
Posty: 9
Skąd: EOP
Auto: Mazda 626 GE 1.8 90KM FP

Postprzez Marek 161BD081 » 6 wrz 2013, 20:21

Jak będziesz regulować TPS to podkręć nieco śrubę odbojnikową na przepustnicy bo zapewne ktoś ją nieumiejętnie wkrecił aby obniżyć obroty biegu jałowego.
Obroty wolne wyregulujesz później (w trybie diagnostycznym!) śrubą bypass'u.

Ale wcześniej poczytaj proszę o tym na Forum.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 22:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez noxes » 6 wrz 2013, 21:20

A jaki masz gaz? objaw występuje na pb i lpg?
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 21:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez Rysiek626 » 6 wrz 2013, 21:53

Stag 300, dokładnie na benzynce i na lpg. Podejrzewałem sonde lambda ale nie wiem, ktos mi też podpowiedział bym zrobił badanie ciśnienia w silniku
Chowajcie Matki córki dzieci, bo przyjechali geodeci, synów nauczą pić wódki, a z córek zrobią prostytutki
Początkujący
 
Od: 4 wrz 2013, 19:13
Posty: 9
Skąd: EOP
Auto: Mazda 626 GE 1.8 90KM FP

Postprzez Marek 161BD081 » 6 wrz 2013, 21:56

Sekwencja działa na podstawie pracy sterownika benzynowego.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 22:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez noxes » 6 wrz 2013, 22:05

Dokładnie tak. Więc dopóki nie zrobisz benzyny nie będzie pracować na gazie.

Proponuję nie robić Off topa w tym temacie, a wyodrębnić część do nowego, lub skasować to i założyć nowy temat z dokladnym opisem objawów, skutków i sytuacji w ktorej się to stało.
Tak na szybko rozłacz aku wciśnij stop na 30 sek. odpal samochód i przejedź się kilka/kilkanaście kilomertów na samej benzynie. I sprawdź czy się nie poprawiło i sprawdź błędy.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 21:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez Piterek17 » 6 wrz 2013, 22:16

Niektóre błędy mogą się pojawić dopiero po kilkunastu/kilkudziesięciu przejechanych kilometrach.
Po za tym oglądając Twój drugi filmik, mam wątpliwości czy kody są 2 czy 4 cyfrowe. Wg. mnie wychodzi mi P0100 i P0110 czyli problem z dolotem powietrza, przepływomierzem, lub po prostu lewe powietrze. Za to wziąłbym się najpierw.
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 25 maja 2011, 12:18
Posty: 217 (0/1)
Skąd: Siemianice/Gdańsk
Auto: Mazda 323F Z5 98' LE

Postprzez shao » 14 paź 2013, 13:53

Mam problem z podłączeniem diagnostyki w cronosie USDM, silnik 2.0, '96
Nie ma w kostce potrzebnych pinów. A świeci mi się check i poduszki. Jak z niego sczytać błędy? Bo skończyły mi się pomysły a na forum nic podobnego nie znalazłem. Jak coś to mnie poprawcie bo to mój drugi post.
Z góry dzięki za pomoc
Załączniki
2013-10-14 14.33.29.jpg
Początkujący
 
Od: 14 paź 2013, 13:27
Posty: 8 (1/0)
Auto: 626 Cronos USDM

Postprzez Marek 161BD081 » 14 paź 2013, 14:19

shao – poczytaj tutaj: viewtopic.php?f=424&t=36848&p=1768913
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 22:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez shao » 14 paź 2013, 15:14

Czyli alternatywy podłączenia nie ma. Zostaje tylko interfejs z przejściówką
Początkujący
 
Od: 14 paź 2013, 13:27
Posty: 8 (1/0)
Auto: 626 Cronos USDM

Postprzez Marek 161BD081 » 14 paź 2013, 16:40

No ale jaki masz problem?
Diagnostyka tym sposobem z linka jest dużo lepsza niż za pomocą diody LED.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 22:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez shao » 14 paź 2013, 18:56

Żaden ;)
Tylko trzeba skołować to urządzonko i przejściówkę z kabelków moje zrobić.
Czy problem z poduchami też pokaże?
Początkujący
 
Od: 14 paź 2013, 13:27
Posty: 8 (1/0)
Auto: 626 Cronos USDM

Postprzez Marek 161BD081 » 14 paź 2013, 22:27

Od poduszek lampka zapewne ci miga więc poszukaj na Foru co te mignuecia oznaczają.
U mnie w X9 poduszek nie zdiagnozuję via OBD2 i zapewne u ciebie tez innaczej nie bedzie.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 22:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez shao » 15 paź 2013, 09:21

Właśnie nie mruga. Swieci stale. Da się ją jakoś sprowokować do pokazania błędów.

I jeszcze nie działa tempomat. To co znalazłem mówi o tych nowszych tempomatach z gf z dźwignią. A ja mam ten z dwoma guzikami na kierownicy. Jakoś przypadkiem przytrzymalem guziki i zaczęła mrugac zielona kontrolka cruise i dała kod 35. Co to będzie? Może jakiś link do tematu ktoś ma?
Początkujący
 
Od: 14 paź 2013, 13:27
Posty: 8 (1/0)
Auto: 626 Cronos USDM

Postprzez Marek 161BD081 » 16 paź 2013, 06:45

Diagnostyka tempomatu: Millenia Cruise Control System.
Dotyczy to co prawda Millenii ale w pozostałych modelach wysoce prawdopodobne, że jest tak samo.

PS. wujek google też nie boli.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 22:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6