Mazda MX-6 (GE) – Opinie
15? to bierze mniej niż moja ok. 17 przy średniej jeździe a bywa i lepiej ale to wszystko dla tego że ja lubię zapierd...
Co do opłat to nie jest tak źle na full zniżkach 520 zł :o
Też jestem za tym że jak MX-6 to tylko 2,5 bo po 4 tyś obrotów idzie poczuć co to jest za silnik
Nie chce zakładać nowego tematu wiec tu 3 pytanka
1. Czy do GE KL przy wymianie pompy wody trzeba rozbierać rozrząd ?
2. Za co odpowiedzialny jest bezpecznik Room ( tzn. za trzymanie elektro bez kluczyka to wiem ale chodzi mi to czy coś prócz podświetlania , zegarka i radia coś jeszcze w to wchodzi ? )
3. Szacowany koszt wymiany uszczelki pod głowicą a prócz tego przegubów z przodu u mechaniora części + robocizna ( może ktoś z was korzystał także czekam ;])
Pozdrawiam
Co do opłat to nie jest tak źle na full zniżkach 520 zł :o
Też jestem za tym że jak MX-6 to tylko 2,5 bo po 4 tyś obrotów idzie poczuć co to jest za silnik
Nie chce zakładać nowego tematu wiec tu 3 pytanka
1. Czy do GE KL przy wymianie pompy wody trzeba rozbierać rozrząd ?
2. Za co odpowiedzialny jest bezpecznik Room ( tzn. za trzymanie elektro bez kluczyka to wiem ale chodzi mi to czy coś prócz podświetlania , zegarka i radia coś jeszcze w to wchodzi ? )
3. Szacowany koszt wymiany uszczelki pod głowicą a prócz tego przegubów z przodu u mechaniora części + robocizna ( może ktoś z was korzystał także czekam ;])
Pozdrawiam
- Od: 31 paź 2009, 00:28
- Posty: 5
- Auto: MX-6
Leoamar napisał(a):15? to bierze mniej niż moja ok. 17 przy średniej jeździe a bywa i lepiej ale to wszystko dla tego że ja lubię zapierd...
Co do opłat to nie jest tak źle na full zniżkach 520 zł :o
Też jestem za tym że jak MX-6 to tylko 2,5 bo po 4 tyś obrotów idzie poczuć co to jest za silnik
Nie chce zakładać nowego tematu wiec tu 3 pytanka
1. Czy do GE KL przy wymianie pompy wody trzeba rozbierać rozrząd ?
2. Za co odpowiedzialny jest bezpecznik Room ( tzn. za trzymanie elektro bez kluczyka to wiem ale chodzi mi to czy coś prócz podświetlania , zegarka i radia coś jeszcze w to wchodzi ? )
3. Szacowany koszt wymiany uszczelki pod głowicą a prócz tego przegubów z przodu u mechaniora części + robocizna ( może ktoś z was korzystał także czekam ;])
Pozdrawiam
Ad1: Trzeba, choć podobno niektórym się udało bez. Myślę jednak, że lepiej rozebrać.
Ad2: wyjmij i oblukaj co przestało działać, ale z tego co wiem to właśnie to co wymieniłeś i tyle
Ad3: przegub mniej niż 200zł, ale to zależy od firmy i kto sprzedaje. Co do wymiany uszczelki to zależy od mechaniora, tam pytaj.
Ja gazu nie zakładam bo biorąc 2,5 wiedziałem z czym się liczyć. Jakbym chciał oszczędzać to bym mniejszy lub diesla kupił. Na temat spalania jest oddzielny temat i tam jest chyba cały zakres rozpisany przez ludzi. 2,5 potrafi być bardzo oszczędna, a chwilę później chlać jak smok, wystarczy że straci przejście na wtyczce od sondy lambda, i za jakiś czas połączenie wróci (np z powodu wilgoci). Taki urok starych aut
"... prędkość była ok, to zakręt był za wąski..."
Moja MX-6 2,6 V6 bierze ok 8 w trasie i 13-16 po mieście (13 jeśli trochę trasy, trochę miasta), w porywach do 20 (w przypadku większych rajdów ) litrów gazu. + jakieś tam ilości benzyny na rozruch i lekkie rozgrzanie silnika przed przełączeniem na gaz. Komputer zgłasza mi błędy obu sond lambda, więc chyba spalanie może być mniejsze.
A silnik 2,5, mmmmmm poezja dźwięku (przy 7k obrotów prawie jak ścigacz chodzi ) i radocha z ok. 8 sekund do setki (fabrycznie 6 z hakiem)
Na benzynie (przy poprzedniej, dłubanej MX-6 2,5 – zimny dolot, pełny przelot, tylko benzyna) w mieście miałem średnio 12 litrów, przy ekstremalnie oszczędnej jeździe – kating panewek przy jeździe na 5-ce 50 km/h (nie polecam), żółwiowe rozpędzanie – osiągnąłem 10,5 po mieście. W trasie 7-8. I uwaga – wynik ten był przy zgłaszanym przez komputer błędzie sondy lambda, więc teoretycznie dało by się chyba zejść niżej
Ogólnie spalanie w MX-6 ciężko utrzymać na niskim poziomie – V6 strasznie kusi by go mocniej cisnąć – a jaka radocha
Ogólnie jak na 18-19 letnie auto jestem baaaardzo zadowolony, zwłaszcza że kupiłem Madzię za mniej niż 5000zł Blacha spokojnie potrzyma jeszcze parę lat. Silniczek KL – przy odpowiednim dbaniu o olej, nie katowaniu na zimnym silniku (na rozgrzanym można rajdować), i nie wchodzeniu powyżej 7k obrotów – jest prawie niezniszczalny
A silnik 2,5, mmmmmm poezja dźwięku (przy 7k obrotów prawie jak ścigacz chodzi ) i radocha z ok. 8 sekund do setki (fabrycznie 6 z hakiem)
Na benzynie (przy poprzedniej, dłubanej MX-6 2,5 – zimny dolot, pełny przelot, tylko benzyna) w mieście miałem średnio 12 litrów, przy ekstremalnie oszczędnej jeździe – kating panewek przy jeździe na 5-ce 50 km/h (nie polecam), żółwiowe rozpędzanie – osiągnąłem 10,5 po mieście. W trasie 7-8. I uwaga – wynik ten był przy zgłaszanym przez komputer błędzie sondy lambda, więc teoretycznie dało by się chyba zejść niżej
Ogólnie spalanie w MX-6 ciężko utrzymać na niskim poziomie – V6 strasznie kusi by go mocniej cisnąć – a jaka radocha
Ogólnie jak na 18-19 letnie auto jestem baaaardzo zadowolony, zwłaszcza że kupiłem Madzię za mniej niż 5000zł Blacha spokojnie potrzyma jeszcze parę lat. Silniczek KL – przy odpowiednim dbaniu o olej, nie katowaniu na zimnym silniku (na rozgrzanym można rajdować), i nie wchodzeniu powyżej 7k obrotów – jest prawie niezniszczalny
- Od: 3 lut 2009, 22:18
- Posty: 274
- Skąd: Rzeszów
- Auto: Mitsubishi Eclipse
Moim zdaniem jest piękna i bardzo zadbana, na taką wygląda. Dobrze, że nie czerwona, ponieważ czerwony lakier lubi blaknąć po latach. Targuj i bierz śmiał.
Witam.
Ogólnie moja kobieta chce przesiąść się w coś z linią. Ogólnie civic 5 sedan już odpadł. A ostatnim zawodnikiem do wyboru jest właśnie madzia mx-6 ( dała się przekonać na coś ładnego ) .
Z tym że mam parę wątpliwości. I liczę na pomoc oczywiście
Autko będzie na pewno na LPG najprawdopodobniej system 2 gen z rozpylaczem w power rurze.
W aucie musi być klima, elec szyby, skrzynie manu.
Względnie powinien być tempomat i spoilerek ( To ostatnie ku mojej uciesze ).
I teraz taka sprawa, czy to co opisałem w strict konieczne znajdę w wersjach 2.0L ?
A tu moje ulubione pytanie jako że mój bolid je 20-25lpg w mieście ( safrane 3.0 )
Ile takie autka gazowni zjadają w trasie ( do 140 ) i w mieście ( tempo nie hamuj ruchu ale też nie strzelaj jak topreda ) Prosił bym o podanie 2.0 oraz v6 przy systemach rozpylaczy w power rurze .
Ewentualnie podanie ile 95/98PB zjada takie cudo swoje doliczę
Pytanie o spalanie odświeżam z racji tego że moje pojazdy na polskim paliwie nie chcą jeździć ( na niemieckim inne fury )
ps. Jakie fele dają rade nie trzęś jak kartoflem na seryjnym zawieszeniu?
Pozdrawiam i dziękuje.
Ogólnie moja kobieta chce przesiąść się w coś z linią. Ogólnie civic 5 sedan już odpadł. A ostatnim zawodnikiem do wyboru jest właśnie madzia mx-6 ( dała się przekonać na coś ładnego ) .
Z tym że mam parę wątpliwości. I liczę na pomoc oczywiście
Autko będzie na pewno na LPG najprawdopodobniej system 2 gen z rozpylaczem w power rurze.
W aucie musi być klima, elec szyby, skrzynie manu.
Względnie powinien być tempomat i spoilerek ( To ostatnie ku mojej uciesze ).
I teraz taka sprawa, czy to co opisałem w strict konieczne znajdę w wersjach 2.0L ?
A tu moje ulubione pytanie jako że mój bolid je 20-25lpg w mieście ( safrane 3.0 )
Ile takie autka gazowni zjadają w trasie ( do 140 ) i w mieście ( tempo nie hamuj ruchu ale też nie strzelaj jak topreda ) Prosił bym o podanie 2.0 oraz v6 przy systemach rozpylaczy w power rurze .
Ewentualnie podanie ile 95/98PB zjada takie cudo swoje doliczę
Pytanie o spalanie odświeżam z racji tego że moje pojazdy na polskim paliwie nie chcą jeździć ( na niemieckim inne fury )
ps. Jakie fele dają rade nie trzęś jak kartoflem na seryjnym zawieszeniu?
Pozdrawiam i dziękuje.
-
allkey
Witam
Co do 2,0 litry fs to ciężko mniej jest takowych z klimą a KONIECZNIE musi być bo nawiew w środku nie działą zbyt wydajnie i powierzchnia szyb jest tak duża ,że w środku w słoneczne dni nawet pomimo szyberdachu jest masakra. Moja mx-6 2,0 fs spala średnio w mieście ok 10 litrów 98 a na trasie w granicach 8. Co do gazu to z doświadczenia znajomych to powinno być 12 litrów miasto i 10 trasa. Co do wątpliwości czy 2,0 czy 2,5 to już są zdania podzielone. Napewno tańszy w eksploatacji jest 2,0 bo mniej pali i części dużo tańsze. Ale jest słabszy i dźwięk gorszy. Lecz moim zdaniem 2,0 jest wystarczająco mocny do codziennej jazdy i też daje radość z jazdy w tym wozie. Co do felg. To posiadałem już 15x205x50, 16x205x50 17x205x40 . W zasadzie do komfortowej jazdy polecam co najmniej wysokość 50 bo przy 40 to bardzo telepie co do rozmiaru to czy 17,16,15 nie ma większej różnicy . To wszystko są tylko i wyłącznie moje odczucia. I ile mogłem tyle napisałem . Ale jeszcze raz KLIMA TO PODSTAWA !.
pozdrawiam
Co do 2,0 litry fs to ciężko mniej jest takowych z klimą a KONIECZNIE musi być bo nawiew w środku nie działą zbyt wydajnie i powierzchnia szyb jest tak duża ,że w środku w słoneczne dni nawet pomimo szyberdachu jest masakra. Moja mx-6 2,0 fs spala średnio w mieście ok 10 litrów 98 a na trasie w granicach 8. Co do gazu to z doświadczenia znajomych to powinno być 12 litrów miasto i 10 trasa. Co do wątpliwości czy 2,0 czy 2,5 to już są zdania podzielone. Napewno tańszy w eksploatacji jest 2,0 bo mniej pali i części dużo tańsze. Ale jest słabszy i dźwięk gorszy. Lecz moim zdaniem 2,0 jest wystarczająco mocny do codziennej jazdy i też daje radość z jazdy w tym wozie. Co do felg. To posiadałem już 15x205x50, 16x205x50 17x205x40 . W zasadzie do komfortowej jazdy polecam co najmniej wysokość 50 bo przy 40 to bardzo telepie co do rozmiaru to czy 17,16,15 nie ma większej różnicy . To wszystko są tylko i wyłącznie moje odczucia. I ile mogłem tyle napisałem . Ale jeszcze raz KLIMA TO PODSTAWA !.
pozdrawiam
nie ma to jak japoniec
- Od: 27 maja 2007, 19:10
- Posty: 25
- Skąd: jarosław
- Auto: mazda mx-6 2,0 16v srebrna
Witam, więc tak mój fs w gazie spala koło 11 litrów gazu w jeździe mieszanej przy w miare dynamicznej jeździe, mam 4 generacje instalacji. V6 spali trochę więcej ale już znacznie lepiej radzi sobie z autem ale i dźwięk jest dużo przyjemniejszy no i kultura pracy jest większa.
Moja jest bez klimy i faktycznie w fs-ach jest takich wersji więcej i jest to dość uciążliwe, ale z drugiej strony przy otwartych szybach czy szyberdachu nie chuczy jakoś strasznie.
A jeśli chodzi o komfort jazdy to nie widzę problemu bo ja mam koła na 17 calach 205/40 i w dodatku utwardzone obniżone zawieszenie i nie ma tragedii na naszych drogach, ale za to jak się trzyma drogi.
Tylko dodam że faktycznie jest to piękne auto o nie powtarzalnej sylwetce, tylko trzeba znaleźć zadbany egzemplarz
Moja jest bez klimy i faktycznie w fs-ach jest takich wersji więcej i jest to dość uciążliwe, ale z drugiej strony przy otwartych szybach czy szyberdachu nie chuczy jakoś strasznie.
A jeśli chodzi o komfort jazdy to nie widzę problemu bo ja mam koła na 17 calach 205/40 i w dodatku utwardzone obniżone zawieszenie i nie ma tragedii na naszych drogach, ale za to jak się trzyma drogi.
Tylko dodam że faktycznie jest to piękne auto o nie powtarzalnej sylwetce, tylko trzeba znaleźć zadbany egzemplarz
Siw-y napisał(a):Strasznie dużo Wam te FS'y palą, mój KL to w mieście spala ok 10-12 l a w trasie coś ok 7-8 i to gazu (zanim mi się sterownik LPG nie rozsypał).
Weź nie zaczynaj
DamianMX6 napisał(a):Siw-y napisał(a):Strasznie dużo Wam te FS'y palą, mój KL to w mieście spala ok 10-12 l a w trasie coś ok 7-8 i to gazu (zanim mi się sterownik LPG nie rozsypał).
Weź nie zaczynaj
Ale proszę Was. Mam prawie 6 lat KL-a, w tym 5 lat na sekwencji. Trasa 10-11 ltr LPG, miasto 11-13 ltr LPG. No ze dwa razy w życiu, może trzy miałem średnią w mieście 13,5 ltr LPG. Nigdy nie przekroczyłem 14 litrów. Bardzo często używam klimatyzacji i to są wyniki właśnie z jej użyciem. Najniższe spalanie osiągnąłem kiedyś jadąc równo 80 km/h 400 km z Ryk, kiedy kolega w kolumnie miał awarię. Spalanie wtedy zanotowałem 8,5 ltr LPG. Przed założeniem LPG auto paliło mi 8-9 ltr benzyny w trasie i około 11-11,5 w mieście. Jeżdżę normalnie.
Masz LPG w swojej MX-6 ?, tu mnie zaskoczyłeś,
a co tam w temacie światełek JDM?
a co tam w temacie światełek JDM?
JacekJK napisał(a):Witam! Mam takie małe pytanie względem mazdy mx6 2.5 l z 1995r. a mianowicie chciałbym się dowiedzieć czy miały one montowane odcięcie gdy wskazówka obrotomierza wchodziła na czerwone pole.
u mnie chyba nie ma odcięcia :/ a przynajmniej boję się tak katować. Max na postoju doprowadziłem do 7500 ale tylko 1 strzałem. Co odpowiada za odcinkę?? Komp niczego nie pokazuje
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
kamilspider napisał(a):
u mnie chyba nie ma odcięcia :/ a przynajmniej boję się tak katować. Max na postoju doprowadziłem do 7500 ale tylko 1 strzałem. Co odpowiada za odcinkę?? Komp niczego nie pokazuje
Niewiem jak w mazdzie ale np w hondzie nie mialem odcinki na luzie
a w KLu przy jakich obrotach jest lub powinna być odcinka?? i jeszcze pytanie poza tematem... jakie ma przyspieszenie 2.5 v6?? bo różnie piszą, że 8,5 lub 7,5 s
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
Ja mam przy 8200 bądź 8500 nie pamiętam bo rzadko patrze na obrotomierz, na ucho jeżdżękamilspider napisał(a):a w KLu przy jakich obrotach jest lub powinna być odcinka?
Jednemu przyspiesza 8-9 a innemu w 15kamilspider napisał(a):jakie ma przyspieszenie 2.5 v6?? bo różnie piszą, że 8,5 lub 7,5 s
Przez pierwszy okres miałem problemy żeby zejść poniżej 11
Wszystko zależy od kondycji auta i od umiejętności kierującego, no i oczywiście w jakim aucie jest ten KL
w mx-6 oczywiście myślę że moja się dobrze zbiera i raczej nie odstaje od fabryki jak to przy 8200 odcinka jak obrotomierz jest do 8000???
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6