Mazda MX-6 (GE) – Opinie

Mazda 626 / MX-6 / Cronos 1992–1997

Postprzez Leoamar » 28 maja 2010, 23:17

15? to bierze mniej niż moja ok. 17 przy średniej jeździe a bywa i lepiej :] ale to wszystko dla tego że ja lubię zapierd...
Co do opłat to nie jest tak źle na full zniżkach 520 zł :o
Też jestem za tym że jak MX-6 to tylko 2,5 bo po 4 tyś obrotów idzie poczuć co to jest za silnik ;)
Nie chce zakładać nowego tematu wiec tu 3 pytanka
1. Czy do GE KL przy wymianie pompy wody trzeba rozbierać rozrząd ?
2. Za co odpowiedzialny jest bezpecznik Room ( tzn. za trzymanie elektro bez kluczyka to wiem ale chodzi mi to czy coś prócz podświetlania , zegarka i radia coś jeszcze w to wchodzi ? )
3. Szacowany koszt wymiany uszczelki pod głowicą a prócz tego przegubów z przodu u mechaniora części + robocizna ( może ktoś z was korzystał także czekam ;])
Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 31 paź 2009, 00:28
Posty: 5
Auto: MX-6

Postprzez bazyl wspaniały » 30 maja 2010, 22:20

Leoamar napisał(a):15? to bierze mniej niż moja ok. 17 przy średniej jeździe a bywa i lepiej :] ale to wszystko dla tego że ja lubię zapierd...
Co do opłat to nie jest tak źle na full zniżkach 520 zł :o
Też jestem za tym że jak MX-6 to tylko 2,5 bo po 4 tyś obrotów idzie poczuć co to jest za silnik ;)
Nie chce zakładać nowego tematu wiec tu 3 pytanka
1. Czy do GE KL przy wymianie pompy wody trzeba rozbierać rozrząd ?
2. Za co odpowiedzialny jest bezpecznik Room ( tzn. za trzymanie elektro bez kluczyka to wiem ale chodzi mi to czy coś prócz podświetlania , zegarka i radia coś jeszcze w to wchodzi ? )
3. Szacowany koszt wymiany uszczelki pod głowicą a prócz tego przegubów z przodu u mechaniora części + robocizna ( może ktoś z was korzystał także czekam ;])
Pozdrawiam


Ad1: Trzeba, choć podobno niektórym się udało bez. Myślę jednak, że lepiej rozebrać.
Ad2: wyjmij i oblukaj co przestało działać, ale z tego co wiem to właśnie to co wymieniłeś i tyle
Ad3: przegub mniej niż 200zł, ale to zależy od firmy i kto sprzedaje. Co do wymiany uszczelki to zależy od mechaniora, tam pytaj.

Ja gazu nie zakładam bo biorąc 2,5 wiedziałem z czym się liczyć. Jakbym chciał oszczędzać to bym mniejszy lub diesla kupił. Na temat spalania jest oddzielny temat i tam jest chyba cały zakres rozpisany przez ludzi. 2,5 potrafi być bardzo oszczędna, a chwilę później chlać jak smok, wystarczy że straci przejście na wtyczce od sondy lambda, i za jakiś czas połączenie wróci (np z powodu wilgoci). Taki urok starych aut ;)
Obrazek
"... prędkość była ok, to zakręt był za wąski..."
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2006, 19:10
Posty: 3713 (0/2)
Skąd: stalowa wola
Auto: ś.p 626 GE FP
ś.p 626 GE KL
ś.p XEDOS9 KF
ś.p Fiesta 1,3
Grand Caravan 3.3LPG :D
Virago 535

Postprzez Basasael » 30 maja 2010, 22:47

Moja MX-6 2,6 V6 bierze ok 8 w trasie i 13-16 po mieście (13 jeśli trochę trasy, trochę miasta), w porywach do 20 (w przypadku większych rajdów :)) litrów gazu. + jakieś tam ilości benzyny na rozruch i lekkie rozgrzanie silnika przed przełączeniem na gaz. Komputer zgłasza mi błędy obu sond lambda, więc chyba spalanie może być mniejsze.

A silnik 2,5, mmmmmm poezja dźwięku (przy 7k obrotów prawie jak ścigacz chodzi ;) ) i radocha z ok. 8 sekund do setki (fabrycznie 6 z hakiem) :)

Na benzynie (przy poprzedniej, dłubanej MX-6 2,5 – zimny dolot, pełny przelot, tylko benzyna) w mieście miałem średnio 12 litrów, przy ekstremalnie oszczędnej jeździe – kating panewek przy jeździe na 5-ce 50 km/h (nie polecam), żółwiowe rozpędzanie – osiągnąłem 10,5 po mieście. W trasie 7-8. I uwaga – wynik ten był przy zgłaszanym przez komputer błędzie sondy lambda, więc teoretycznie dało by się chyba zejść niżej :)

Ogólnie spalanie w MX-6 ciężko utrzymać na niskim poziomie – V6 strasznie kusi by go mocniej cisnąć – a jaka radocha <diabełek>

Ogólnie jak na 18-19 letnie auto jestem baaaardzo zadowolony, zwłaszcza że kupiłem Madzię za mniej niż 5000zł :) Blacha spokojnie potrzyma jeszcze parę lat. Silniczek KL – przy odpowiednim dbaniu o olej, nie katowaniu na zimnym silniku (na rozgrzanym można rajdować), i nie wchodzeniu powyżej 7k obrotów – jest prawie niezniszczalny :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lut 2009, 22:18
Posty: 274
Skąd: Rzeszów
Auto: Mitsubishi Eclipse

Postprzez sztajek » 2 cze 2010, 17:19

Panowie, możecie mi powiedzieć coś więcej o Tym autku? Zapraszam również do działu "Kupuję Mazdę!" gdzie zamieściłem post wraz ze zdjęciami podczas malowania tego egzemplarza.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 28 lut 2009, 17:52
Posty: 5
Skąd: Częstochowa

Postprzez pawelMX6 » 2 cze 2010, 20:22

Moim zdaniem jest piękna i bardzo zadbana, na taką wygląda. Dobrze, że nie czerwona, ponieważ czerwony lakier lubi blaknąć po latach. Targuj i bierz śmiał.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sie 2007, 22:10
Posty: 2050 (0/1)
Skąd: Gdynia

Postprzez allkey » 27 lip 2010, 00:00

Witam.

Ogólnie moja kobieta chce przesiąść się w coś z linią. Ogólnie civic 5 sedan już odpadł. A ostatnim zawodnikiem do wyboru jest właśnie madzia mx-6 ( dała się przekonać na coś ładnego ) .

Z tym że mam parę wątpliwości. I liczę na pomoc oczywiście :]

Autko będzie na pewno na LPG najprawdopodobniej system 2 gen z rozpylaczem w power rurze.

W aucie musi być klima, elec szyby, skrzynie manu.
Względnie powinien być tempomat i spoilerek :D ( To ostatnie ku mojej uciesze ).

I teraz taka sprawa, czy to co opisałem w strict konieczne znajdę w wersjach 2.0L ?

A tu moje ulubione pytanie jako że mój bolid je 20-25lpg w mieście ( safrane 3.0 )

Ile takie autka gazowni zjadają w trasie ( do 140 ) i w mieście ( tempo nie hamuj ruchu ale też nie strzelaj jak topreda ) Prosił bym o podanie 2.0 oraz v6 przy systemach rozpylaczy w power rurze .
Ewentualnie podanie ile 95/98PB zjada takie cudo swoje doliczę :)
Pytanie o spalanie odświeżam z racji tego że moje pojazdy na polskim paliwie nie chcą jeździć ( na niemieckim inne fury )

ps. Jakie fele dają rade nie trzęś jak kartoflem na seryjnym zawieszeniu?

Pozdrawiam i dziękuje.
allkey
 

Postprzez rikardo » 27 lip 2010, 00:45

Witam
Co do 2,0 litry fs to ciężko mniej jest takowych z klimą a KONIECZNIE musi być bo nawiew w środku nie działą zbyt wydajnie i powierzchnia szyb jest tak duża ,że w środku w słoneczne dni nawet pomimo szyberdachu jest masakra. Moja mx-6 2,0 fs spala średnio w mieście ok 10 litrów 98 a na trasie w granicach 8. Co do gazu to z doświadczenia znajomych to powinno być 12 litrów miasto i 10 trasa. Co do wątpliwości czy 2,0 czy 2,5 to już są zdania podzielone. Napewno tańszy w eksploatacji jest 2,0 bo mniej pali i części dużo tańsze. Ale jest słabszy i dźwięk gorszy. Lecz moim zdaniem 2,0 jest wystarczająco mocny do codziennej jazdy i też daje radość z jazdy w tym wozie. Co do felg. To posiadałem już 15x205x50, 16x205x50 17x205x40 . W zasadzie do komfortowej jazdy polecam co najmniej wysokość 50 bo przy 40 to bardzo telepie co do rozmiaru to czy 17,16,15 nie ma większej różnicy . To wszystko są tylko i wyłącznie moje odczucia. I ile mogłem tyle napisałem . Ale jeszcze raz KLIMA TO PODSTAWA !!!.
pozdrawiam
nie ma to jak japoniec
Początkujący
 
Od: 27 maja 2007, 19:10
Posty: 25
Skąd: jarosław
Auto: mazda mx-6 2,0 16v srebrna

Postprzez krzychsolt » 27 lip 2010, 19:16

Witam, więc tak mój fs w gazie spala koło 11 litrów gazu w jeździe mieszanej przy w miare dynamicznej jeździe, mam 4 generacje instalacji. V6 spali trochę więcej ale już znacznie lepiej radzi sobie z autem ale i dźwięk jest dużo przyjemniejszy no i kultura pracy jest większa.
Moja jest bez klimy i faktycznie w fs-ach jest takich wersji więcej i jest to dość uciążliwe, ale z drugiej strony przy otwartych szybach czy szyberdachu nie chuczy jakoś strasznie.
A jeśli chodzi o komfort jazdy to nie widzę problemu bo ja mam koła na 17 calach 205/40 i w dodatku utwardzone obniżone zawieszenie i nie ma tragedii na naszych drogach, ale za to jak się trzyma drogi.
Tylko dodam że faktycznie jest to piękne auto o nie powtarzalnej sylwetce, tylko trzeba znaleźć zadbany egzemplarz :)
Forumowicz
 
Od: 2 mar 2010, 01:57
Posty: 806 (1/5)
Skąd: Izbica Kujawska
Auto: MX-6 GE

Postprzez Siw-y » 28 lip 2010, 00:44

Strasznie dużo Wam te FS'y palą, mój KL to w mieście spala ok 10-12 l a w trasie coś ok 7-8 i to gazu (zanim mi się sterownik LPG nie rozsypał).
Obrazek
¼ – 16,851s
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2006, 13:36
Posty: 9625 (2/41)
Skąd: Warszawa
Auto: présidentiel

Postprzez DamianMX6 » 28 lip 2010, 11:30

Siw-y napisał(a):Strasznie dużo Wam te FS'y palą, mój KL to w mieście spala ok 10-12 l a w trasie coś ok 7-8 i to gazu (zanim mi się sterownik LPG nie rozsypał).


Weź nie zaczynaj <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 mar 2008, 14:43
Posty: 994 (0/1)
Auto: MX6 MAZDASPEED

Postprzez Pit » 29 lip 2010, 15:49

DamianMX6 napisał(a):
Siw-y napisał(a):Strasznie dużo Wam te FS'y palą, mój KL to w mieście spala ok 10-12 l a w trasie coś ok 7-8 i to gazu (zanim mi się sterownik LPG nie rozsypał).

Weź nie zaczynaj <lol>

Ale proszę Was. Mam prawie 6 lat KL-a, w tym 5 lat na sekwencji. Trasa 10-11 ltr LPG, miasto 11-13 ltr LPG. No ze dwa razy w życiu, może trzy miałem średnią w mieście 13,5 ltr LPG. Nigdy nie przekroczyłem 14 litrów. Bardzo często używam klimatyzacji i to są wyniki właśnie z jej użyciem. Najniższe spalanie osiągnąłem kiedyś jadąc równo 80 km/h 400 km z Ryk, kiedy kolega w kolumnie miał awarię. Spalanie wtedy zanotowałem 8,5 ltr LPG. Przed założeniem LPG auto paliło mi 8-9 ltr benzyny w trasie i około 11-11,5 w mieście. Jeżdżę normalnie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2005, 06:56
Posty: 6414 (0/3)
Skąd: Suburbia
Auto: FD3S

Postprzez DamianMX6 » 29 lip 2010, 18:25

Masz LPG w swojej MX-6 ?, tu mnie zaskoczyłeś,
a co tam w temacie światełek JDM? :>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 mar 2008, 14:43
Posty: 994 (0/1)
Auto: MX6 MAZDASPEED

Postprzez kamilspider » 13 sty 2011, 21:45

JacekJK napisał(a):Witam! Mam takie małe pytanie względem mazdy mx6 2.5 l z 1995r. a mianowicie chciałbym się dowiedzieć czy miały one montowane odcięcie gdy wskazówka obrotomierza wchodziła na czerwone pole.


u mnie chyba nie ma odcięcia :/ a przynajmniej boję się tak katować. Max na postoju doprowadziłem do 7500 ale tylko 1 strzałem. Co odpowiada za odcinkę?? Komp niczego nie pokazuje
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2010, 09:47
Posty: 1315 (0/2)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Było:
MX-6 2.5 V6 KL-DE

Postprzez Speed » 13 sty 2011, 22:13

kamilspider napisał(a):
u mnie chyba nie ma odcięcia :/ a przynajmniej boję się tak katować. Max na postoju doprowadziłem do 7500 ale tylko 1 strzałem. Co odpowiada za odcinkę?? Komp niczego nie pokazuje


Niewiem jak w mazdzie ale np w hondzie nie mialem odcinki na luzie
Mazda Experiment 11
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2014 miejsce 1
CUP 2013 miejsce 1
 
Od: 16 kwi 2008, 23:05
Posty: 1778 (18/27)
Skąd: Warszawa
Auto: Renault, Yamaha, VW.

Postprzez noxes » 13 sty 2011, 22:24

w mazdzie też nie ma odcinki.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez lukasz2387 » 13 sty 2011, 23:33

noxes napisał(a):w mazdzie też nie ma odcinki.


W GE mam odcinkę, a w BA niemam
lukasz2387
 

Postprzez kamilspider » 14 sty 2011, 00:17

a w KLu przy jakich obrotach jest lub powinna być odcinka?? i jeszcze pytanie poza tematem... jakie ma przyspieszenie 2.5 v6?? bo różnie piszą, że 8,5 lub 7,5 s
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2010, 09:47
Posty: 1315 (0/2)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Było:
MX-6 2.5 V6 KL-DE

Postprzez Siw-y » 14 sty 2011, 01:16

kamilspider napisał(a):a w KLu przy jakich obrotach jest lub powinna być odcinka?
Ja mam przy 8200 bądź 8500 nie pamiętam bo rzadko patrze na obrotomierz, na ucho jeżdżę :P


kamilspider napisał(a):jakie ma przyspieszenie 2.5 v6?? bo różnie piszą, że 8,5 lub 7,5 s
Jednemu przyspiesza 8-9 a innemu w 15 ;)
Przez pierwszy okres miałem problemy żeby zejść poniżej 11 :D

Wszystko zależy od kondycji auta i od umiejętności kierującego, no i oczywiście w jakim aucie jest ten KL :]
Obrazek
¼ – 16,851s
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2006, 13:36
Posty: 9625 (2/41)
Skąd: Warszawa
Auto: présidentiel

Postprzez kamilspider » 14 sty 2011, 01:26

w mx-6 oczywiście :) myślę że moja się dobrze zbiera i raczej nie odstaje od fabryki ;) jak to przy 8200 odcinka jak obrotomierz jest do 8000???
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2010, 09:47
Posty: 1315 (0/2)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Było:
MX-6 2.5 V6 KL-DE

Postprzez Siw-y » 14 sty 2011, 01:40

Faktycznie <glupek2> Nie wiem skąd mi się ubzdurało to, sprawdzę jutro przy ilu mam :)
Obrazek
¼ – 16,851s
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2006, 13:36
Posty: 9625 (2/41)
Skąd: Warszawa
Auto: présidentiel

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6