Mazda MX-6 (GE) – Opinie

Mazda 626 / MX-6 / Cronos 1992–1997

Postprzez pawelMX6 » 2 mar 2009, 10:43

sztajek, zapytaj Kuby – jak ja kupowałem swojego MXa to właśnie Kuba wysłał mi bardzo szczegółowy opis "na co zwracać uwagę".

Rdzy samej w sobie nie mam nigdzie na budzie, także o to nie masz co się bać jeśli auto nie było uderzone. Usterki? Musiałem zrobić jedynie zaworek pompy oleju, który odpowiadał za stuk popychaczy. Poza tym wszystko eksploatacyjne – hamulce z przodu, cały wydech, szczotki i łożysko alternatora... wszystko mam wypisane na swojej stronie dokładnie :)

Kupuj a na pewno będzie bardzo zadowolony.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sie 2007, 22:10
Posty: 2050 (0/1)
Skąd: Gdynia

Postprzez Faja » 2 mar 2009, 18:35

Czy to normalne w Mx-6 KL-DE, że gdy się wykręci korek od oleju silnik gaśnie?
Jeśli nie co może być przyczyną panowie?
Właśnie jestem po zakupie, silnik jest naprawdę cukierek, nic nie kopci po przejechaniu 400km nic oleju nie wziął, sunie 240 km/h, zamyka budzik :)
Wydech jest seryjny i tak zostanie, dźwięk V6 jest po prostu <list> cudowny.
Zoom-Zoom!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 maja 2006, 21:51
Posty: 1049 (7/4)
Skąd: Poznań
Auto: -6MPS -rx-7 FCT-xedos 9

Postprzez pawelMX6 » 2 mar 2009, 19:07

Faja, normalne ;) Gratulacje – pochwal się autkiem :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sie 2007, 22:10
Posty: 2050 (0/1)
Skąd: Gdynia

Postprzez Faja » 2 mar 2009, 20:08

pawelMX6 napisał(a):Gratulacje – pochwal się autkiem

Troche za ogolnie to powiedziałem, pochwali sie moj kolega bo to jego namowiłem na kupno Mazdy :)
Napewno sie pochwali, tzn ja wystawie ja w dziale nasze Mazdy, na zloty bedziemy jezdzic, jest bardzo zadowolony zreszta ja tez.
Poprostu jestesmy w szoku ze tak szybko przyspiesza i ten max speed <jupi> .
A co do wad to karoseria jest do zrobienia zewszad poobijana, nie ma prawego halogenu.
No i chyba za malo plynu chlodniczego bo po nagrzaniu sie silnika utrzymuje za wysokie obroty 1100 obr/min.
Pozdrawiam.
Zoom-Zoom!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 maja 2006, 21:51
Posty: 1049 (7/4)
Skąd: Poznań
Auto: -6MPS -rx-7 FCT-xedos 9

Postprzez sztajek » 2 mar 2009, 20:12

Faja dlugo szukaliscie Madzi? I jesli to nie jest tajemnica, ile kolega dal za autko? Ceny tego modelu sa bardzo zroznicowane, chcial bym wiedziec w jakim przedziale cenowym mozna kupic w miare utrzymane i zadbane auto :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 28 lut 2009, 17:52
Posty: 5
Skąd: Częstochowa

Postprzez Faja » 2 mar 2009, 20:59

Na auto trafiliśmy naprawdę przez przypadek, gdyby nie ten przypadek to trochę byśmy szukali a tak około 4-3 tygodni, tak ja szukałem. Kumpel się zainteresował dopiero tydzień przed gdy znalazłem 4 konkretne oferty.
Dodatkowo powiem Ci że wszystkie 3 mx-6 były w zupełnie innym stanie niż opisywali sprzedający. A ta którą kupiliśmy blacharkę ma do bani jest poobijana ale ma tylko jedna kropkę rdzy w prawym tylnym nadkolu, tyle ze ten stan opisywał właściciel wiec po obejrzeniu jednak się zdziwiliśmy pozytywnie, wygląda lepiej niż właściciel opisywał.
Dodam że przekonał nas :
-seryjny cichy wydech.
-cicha praca silnika
-zero luzów na kołach i na kierownicy.
-książka serwisowa( była prowadzona aż do sprowadzenia do kraju czyli do 2008r. i przykulał nią 4 tys w Polsce jego zona jak twierdzi)
-idealny stan w środku prócz przetartej kierownicy i siedzenia,
auto ma 223tys.
Facet ogólnie zajmuje się handlem toyot, ale ta Mazda była własnością jego żony akurat.
Samochód z powodu stanu blacharskiego sprzedał by nam za 5,5 tys dorzucił jednak felgi 18 cali nowe nie używane za tysiąc zł. wiec 6,5 tyś.
Nawet się nie targowaliśmy wiedzieliśmy że za ten egzemplarz to nawet za mało, nas blacharka prócz rdzy nie interesowała wiec w sama raz.
Co do zrobienie jest:
-Blacharka (drzwi do wypukanie)
-Planujemy nałożyć na powierzchni całego auta nowy lakier.
-Dolać płynu do chłodzenia.
-Hamulce(tarcze do wymiany przy hamowaniu trzęsie się)
-dokupić prawy halogen
-Prawdopodobnie wydech, trochę przerdzewiały.
Jutro zobaczymy ja dokładnie pod spodem i się dowiemy, możliwe że prawy przegub ale możliwe że to te tarcze tak trą dziwnie :P
Pozdrawiam.
Zoom-Zoom!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 maja 2006, 21:51
Posty: 1049 (7/4)
Skąd: Poznań
Auto: -6MPS -rx-7 FCT-xedos 9

Postprzez pawelMX6 » 2 mar 2009, 21:06

Tak dla porównania ja swojej szukałem 2? tygodnie chyba. Też w sumie przez przypadek trafiłem, ponieważ tytuł aukcji nie był zbyt zachęcający: "Czerwona strzała". Pierwsze zdjęcie z mała czaszką na masce też nie powalało na kolana :) Było jednak jakieś 50km ode mnie to pojechałem sprawdzić. Sprzedający okazał się bardzo szczerym, uprzejmym i miłym człowiekiem a stan auta był świetny. Brakowało detali jak ramki halogenów, połamane niektóre plastiki w środku oraz słabe amortyzatory klapy ale poza tym auto było świetnie zachowane :) Wystawione było najpierw podobno za 10tyś, ja jechałem jak auto kosztowało 8,5tyś. Udało się stargować do 7,5tyś.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sie 2007, 22:10
Posty: 2050 (0/1)
Skąd: Gdynia

Postprzez Faja » 2 mar 2009, 21:08

pawelMX6 napisał(a):słabe amortyzatory klapy

No właśnie u nas już wo gole nie trzymają, też są do wymiany.
Zoom-Zoom!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 maja 2006, 21:51
Posty: 1049 (7/4)
Skąd: Poznań
Auto: -6MPS -rx-7 FCT-xedos 9

Postprzez pawelMX6 » 2 mar 2009, 21:11

Faja, wymieńcie jeden na amortyzator od Matiza :) Kosztuje grosze a pasuje idealnie :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sie 2007, 22:10
Posty: 2050 (0/1)
Skąd: Gdynia

Postprzez Faja » 2 mar 2009, 21:28

pawelMX6 napisał(a):Faja, wymieńcie jeden na amortyzator od Matiza usmiech Kosztuje grosze a pasuje idealnie usmiech

Mamy jednego Matiza po dachowaniu, stoi na podwórku może nic się z nimi nie stało :P
Zoom-Zoom!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 maja 2006, 21:51
Posty: 1049 (7/4)
Skąd: Poznań
Auto: -6MPS -rx-7 FCT-xedos 9

Postprzez sztajek » 2 mar 2009, 21:31

Czyli wcale nie trzeba kupowac auta za 9tys... Najwiekszym problemem jest to, ze autko naprawde rzadko u Nas wystepuje. Szczerze mowiac jeszcze nie mialem przyjemnosci jechac MX6, widzialem je dwa razy w zyciu jak mnie wyprzedzalo:) I powiem Wam, ze innego auta nie kupie;) Na youtubie widzialem juz chyba kazdy filmik z mx6 ;)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 28 lut 2009, 17:52
Posty: 5
Skąd: Częstochowa

Postprzez Faja » 2 mar 2009, 21:46

I powiem Wam, ze innego auta nie kupie;)

Na mnie zrobił duże wrażenie nawet po MPS-ie.

sztajek napisał(a):Czyli wcale nie trzeba kupować auta za 9tys...

Masz większą pewność przy tej cenie, nasz był na pewno bity.
Dodam że gdy auto nie ma jakiegoś wydechu przerobionego to lepiej można silnik zdiagnozować.
Dodatkowo lekkie stukania na popychaczach są dopuszczalne, raczej to pompka oleju.
Jeśli bym sprowadzał auto dla siebie poczekał bym 2 miesiące by dołożyć trochę ale sprowadził bym z za granicy.
Cierpliwość trzeba mieć ogromną.
Zoom-Zoom!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 maja 2006, 21:51
Posty: 1049 (7/4)
Skąd: Poznań
Auto: -6MPS -rx-7 FCT-xedos 9

Postprzez Paweł27 » 2 mar 2009, 22:59

ja mojom kupiłem też pszypadkiem bo miałem honde kupić ale misle se może mazda, nio ja kupilem od dziadka w niemczech za 250euro miała 102tyśkm pszejechane bardo zadbany był i serwisowany w madzie ,nio ktoś jom jeszcze za korserwował dziadek hyba sie nieznał co za cudo w garażu miał bardzo zadaowolony jestem bo tego auta niewidać wszedzie jak passaty,golfy i te dalsze szroty ale mam pytanie ile wam lecom styłu łaczniki stabizatora bo zmieniłem rok temu i jusz powoli mi zaczynajom stukać brałem te drosze za 60zł za stuke i ten co mi sprzedawał to mi kuw... nie sprzedał bo jusz od lat kupuje uniego i nigdy mnie nie okłamał ale tak to zajebfaine autko tera bęnde lakierował no i tapicerke ze skury wkładał no i tak misle żeby autko zaczymać na troche bo chce jeszcze jedno kupić też japonca lae honde legand ale mazde zaczymam małe o spoilrowanie nie zaduże bo zepsuje ształt autka bo ładne jest
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 wrz 2007, 17:32
Posty: 465
Skąd: Wałbrzych(PL)/Northeim(RFN)
Auto: MX-6

Postprzez Hugo » 3 mar 2009, 08:56

Paweł27 dobrze, że Twój post jest ostatni w tym temacie, bo po jego przeczytaniu kompletnie nic nie wiem. Dlaczego nie piszesz po polsku?
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2008, 07:34
Posty: 1140
Skąd: Wolsztyn
Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan

Postprzez pawelMX6 » 3 mar 2009, 09:04

Hugo – "Miasto: Wałbrzych(PL)/Northeim(RFN)". Paweł27 to druga osoba, po rxwawa, która kiepsko pisze ale tak musi być :)

Paweł27, może warto kupić takie coś?
Obrazek

W ogóle według użytkowników MXa w USA najlepszą przeróbką jako można zrobić to grubszy stabilizator tylny oraz właśnie te łączniki stabilizatora.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sie 2007, 22:10
Posty: 2050 (0/1)
Skąd: Gdynia

Postprzez Paweł27 » 6 mar 2009, 23:58

pawelMX6 napisał(a):Hugo – "Miasto: Wałbrzych(PL)/Northeim(RFN)". Paweł27 to druga osoba, po rxwawa, która kiepsko pisze ale tak musi być :)

Paweł27, może warto kupić takie coś?
Obrazek

W ogóle według użytkowników MXa w USA najlepszą przeróbką jako można zrobić to grubszy stabilizator tylny oraz właśnie te łączniki stabilizatora.


a koszt tego ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 wrz 2007, 17:32
Posty: 465
Skąd: Wałbrzych(PL)/Northeim(RFN)
Auto: MX-6

Postprzez Faja » 1 kwi 2009, 16:56

Trochę odświeżę temat.
Wczoraj były wymieniane hamulce na przodzie(tarcze+klocki), dziś trochę je testowaliśmy sprawdzaliśmy czy trzeba wydać te 120zl za tarcze brembo do mx-6 czy wystarczają te tańsze, zdziwiliśmy się bo bardzo szybko się nagrzały, po paru hamowaniach nie było prawie hamulca, złe założenie tarczy itp czy może jednak te tarcze z klockami do D...?
Pozdrawiam.
Zoom-Zoom!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 maja 2006, 21:51
Posty: 1049 (7/4)
Skąd: Poznań
Auto: -6MPS -rx-7 FCT-xedos 9

Postprzez pawelMX6 » 2 kwi 2009, 07:19

Paweł27, koszt to:
$50 za komplet przód/tył,
$45 za każdy kolejny komplet.
$10 wysyłka.

Faja, hamulce seryjne nie są niestety najmocniejsze w tym aucie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sie 2007, 22:10
Posty: 2050 (0/1)
Skąd: Gdynia

Postprzez Hugo » 2 kwi 2009, 08:03

A po pierwsze klocki do tarcz muszą się ułożyć, więc co się dziwisz, że się nagrzały i zniknęły na chwilę...
Ostatnio edytowano 2 kwi 2009, 08:16 przez Hugo, łącznie edytowano 1 raz
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2008, 07:34
Posty: 1140
Skąd: Wolsztyn
Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan

Postprzez y » 2 kwi 2009, 10:59

Hugo napisał(a):A po pierwsze klocki do tarcz muszą się ułożyć, więc co się dziwisz, że się nagrzały i zniknęły na chwilę...
Dokladnie, nie wiem gdzie wymieniales klocki Fajo, ale mi zawsze mechanik mowil, zeby spokojnie jezdzic przez pierwszy tysiak, bo sie moge zdziwic. I faktycznie sie pewnego razu zdziwilem. Kilka dni po wymianie, hamujac ze 180 przy 80 skonczyly sie hamulce, dobrze ze moglem pojechac prosto :) Pare tygodni pozniej, takie samo hamowanie (testowe) x2 i bylo ok, przy trzecim bylo czuc ze pedal wpada w podloge, ale auto znosnie hamowalo.


Hugo napisał(a):Proszę usunąć.
Chyba mozna samemu usuwac?
edit, teraz sprawdzilem i sie nie da, kiedys wyslalo mi sie z 5x pod rzad, ale bylo "Usun" przy kazdym poscie... :|
Obrazek 270k wspólnie przejechanych kilometrów...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2007, 22:44
Posty: 502 (0/4)
Skąd: Pawlowice ;)
Auto: MX-6 FS

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6