626 – 2.0 dizel czy 2.0 benzyna

Mazda 626 1998–2002

Postprzez ppawel24 » 27 maja 2010, 14:53

Witam!
Mam zamiar kupić piękne auto, jakim jest niewątpliwie mazda 626.
I teraz nie wiem, który motor będzie lepszy? Dizel czy benzynka?
Interesują mnie takie rzeczy jak:
1. który jest mniej awaryjny
2. w którym jaki jest rozrząd i ile kosztuje(nie moglem tego nigdzie znaleźć)
3. Ile kosztowałby mnie gaz do 2.0 (szukałem, szukałem i żadnych informacji nie znalazłem, nie licząc tych sprzed 3-4 lat...)
4. Ile kosztują części eksploatacyjne (zawieszenie itp.)
Oprócz tego interesuje mnie, jak wygląda sprawa z blachą? Odporna na rdze?

(sorki, jeżeli to już kiedyś było na forum, ale na prawdę niczego nie znalazłem...)
ppawel24
 

Postprzez Radex » 27 maja 2010, 16:46

ppawel24 napisał(a):Witam!
Mam zamiar kupić piękne auto, jakim jest niewątpliwie mazda 626.
I teraz nie wiem, który motor będzie lepszy? Dizel czy benzynka?
Interesują mnie takie rzeczy jak:
1. który jest mniej awaryjny
2. w którym jaki jest rozrząd i ile kosztuje(nie moglem tego nigdzie znaleźć)
3. Ile kosztowałby mnie gaz do 2.0 (szukałem, szukałem i żadnych informacji nie znalazłem, nie licząc tych sprzed 3-4 lat...)
4. Ile kosztują części eksploatacyjne (zawieszenie itp.)
Oprócz tego interesuje mnie, jak wygląda sprawa z blachą? Odporna na rdze?

(sorki, jeżeli to już kiedyś było na forum, ale na prawdę niczego nie znalazłem...)


1. nie ma reguły

2. w benzynie rozrząd to koszt około 500zł

3. mnie we wrześnie sekwencja kosztowała 2400 :)

4. części eksploatacyjne do diesla i do benzyny będą w takich samych cenach

blacha w 626 podatna na rdzę zwłaszcza w tylnych nadkolach oraz klapa bagażnika

na większość rzeczy jest dużo informacji na forum. poczytaj najpierw trochę
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2007, 22:24
Posty: 8982 (46/30)
Skąd: Zawiercie
Auto: Bunia

Postprzez dexxbiker » 27 maja 2010, 19:02

Ad. 2 Ja bym polecił benzynkę bo lubię jej zapach i wyższe obroty.

Ad3. Dwa tygodnie temu założyłem gaz w Krakowie za 2300 z butlą w kole, wlewem ukrytym pod klapką paliwa, na Stagu 300-4Plus i wtryskiwaczach Magic Jet a do tego reduktor do 360 KM (mam 2.0 136KM więc zapas mocy jest bardzo potrzebny) jak miałbyś wersję 116 KM to jest reduktor do 120 KM (ale wtedy mały zapas jest i przy mocniejszym lataniu może mu braknąć) to cena była by 2100 PLN
Profesjonalny Serwis Elektroniczny
http://musiclab.com.pl/

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2010, 11:16
Posty: 120
Skąd: Kraków
Auto: 626 GF 2,0 136 KM 1998

Postprzez Yans » 28 maja 2010, 05:54

1. który jest mniej awaryjny
2. w którym jaki jest rozrząd i ile kosztuje(nie moglem tego nigdzie znaleźć)
3. Ile kosztowałby mnie gaz do 2.0 (szukałem, szukałem i żadnych informacji nie znalazłem, nie licząc tych sprzed 3-4 lat...)
4. Ile kosztują części eksploatacyjne (zawieszenie itp.)
Oprócz tego interesuje mnie, jak wygląda sprawa z blachą? Odporna na rdze?

odp 1) wg mnie mniej awaryjne są diesle, ale jak już coś wyskoczy to ich naprawa jest bardziej skomplikowana, albo może inaczej – trudniejsza.
odp 2) do benzyny jest tańszy, ale nie znam ceny... do diesla na allegro trafisz za ok 800-900 zł (nie wzbudzają mego zaufania)... a w ASO są droższe.
odp 3) co do gazu to z racji, że mam DiTD to nie wiem nic o cenach :):)
odp 4) części będą miały praktycznie taką samą cenę – pomijając elementy silnika właściwe dla tych dwóch rodzajów paliwa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 lis 2009, 10:35
Posty: 96
Skąd: Poznań
Auto: 626 GF 2.0 DiTD '01r.

Postprzez Maro_L » 28 maja 2010, 09:43

Gdybym miał kupować drugi raz, kupiłbym 2.0 136KM. Wcale nie dlatego, że 2.0 DiTD sprawia problemy (no może poza koniecznościa pilnowania rozrządu). Dzięki tej niezłej jednostce w środku robi głośno, szczególnie przy wyższych obrotach. Mój brat ma taką samą Mazdę, z tym że rok młodszą i 1.8 benzyna. W środku jest znacznie ciszej przez co przyjemniej się podróżuje.
Początkujący
 
Od: 11 sty 2010, 14:32
Posty: 17
Skąd: Łomianki (Wawa)
Auto: 626 GW 2.0 DiTD '98

Postprzez marcinv1 » 24 paź 2010, 19:08

Disel rozrząd 1150 zł na allegro + mechanik/wymiana, a w benzynie połowa tego, a jeszcze jedno w diselu ditd jest turbina i intelcooler jak coś nawali to już są duże koszta,,nie wiem jak w benzynie,,,ogólnie wolałbym benzynę,, chociaż mam disela:) no i w zimie łatwiej odpalić benzyniaka,,
marcinv1
 

Postprzez Riki » 24 paź 2010, 20:53

Mam DiTD i po przejechaniu blisko 100.000km nie zamieniłbym się na FSa. No chyba, że w grę wchodziłby motor benzynowy 2.5V6 to kwestia do przemyślenia :P V6 to V6, niestety w GFie... niedostępne.
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 20:48
Posty: 5583 (2/2)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Skrzypek_na_dachu » 25 paź 2010, 12:17

A ja bym pomyślał o avensis... Dużo prostrze auto i wygodniejsze.
Mechanika (rozrządy, zawieszenia, wymiana przewodów hamulcowych, itp.itd.)
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2008, 10:45
Posty: 201
Skąd: Bilcza/Kielce
Auto: Ave t25

Postprzez Riki » 25 paź 2010, 13:02

Nie chcę robić OT ale.... nie powiedziałbym, że prostsze no chyba, że mowa o motorze 2CT (ale to nie jeździ... i sporo pali – stara konstrukcja)
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 20:48
Posty: 5583 (2/2)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez mechatron18 » 3 sty 2015, 12:35

Ja polecam benzynę jest dużo cichsza i przyjemniej się jeździ. diesel w tym modelu to straszny klekot
Początkujący
 
Od: 6 sty 2009, 21:37
Posty: 6
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 626 GF 2001 1.8

Postprzez grzech_z » 4 sty 2015, 09:56

Jak nie przeraża Cię ruda w mazdach to się nie zastanawiaj:)
PB jak piszą jest bardziej komfortowa – cichsza. Rozrząd bezkolizyjny. Ja mam 136 km i reduktor – alaskę niby do 120 km a nie ma różnicy w mocy lpg/pb, spokojnie wyrabia – 190 km/h spokojnie leci.
Jednak ze względu na rdzę nie kupiłbym drugi raz mazdy:(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2011, 10:08
Posty: 903 (2/28)
Skąd: Kanie
Auto: 626; 99r; 2.0; 136KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6