Witam!
Mam zamiar kupić piękne auto, jakim jest niewątpliwie mazda 626.
I teraz nie wiem, który motor będzie lepszy? Dizel czy benzynka?
Interesują mnie takie rzeczy jak:
1. który jest mniej awaryjny
2. w którym jaki jest rozrząd i ile kosztuje(nie moglem tego nigdzie znaleźć)
3. Ile kosztowałby mnie gaz do 2.0 (szukałem, szukałem i żadnych informacji nie znalazłem, nie licząc tych sprzed 3-4 lat...)
4. Ile kosztują części eksploatacyjne (zawieszenie itp.)
Oprócz tego interesuje mnie, jak wygląda sprawa z blachą? Odporna na rdze?
(sorki, jeżeli to już kiedyś było na forum, ale na prawdę niczego nie znalazłem...)
626 – 2.0 dizel czy 2.0 benzyna
Strona 1 z 1
ppawel24 napisał(a):Witam!
Mam zamiar kupić piękne auto, jakim jest niewątpliwie mazda 626.
I teraz nie wiem, który motor będzie lepszy? Dizel czy benzynka?
Interesują mnie takie rzeczy jak:
1. który jest mniej awaryjny
2. w którym jaki jest rozrząd i ile kosztuje(nie moglem tego nigdzie znaleźć)
3. Ile kosztowałby mnie gaz do 2.0 (szukałem, szukałem i żadnych informacji nie znalazłem, nie licząc tych sprzed 3-4 lat...)
4. Ile kosztują części eksploatacyjne (zawieszenie itp.)
Oprócz tego interesuje mnie, jak wygląda sprawa z blachą? Odporna na rdze?
(sorki, jeżeli to już kiedyś było na forum, ale na prawdę niczego nie znalazłem...)
1. nie ma reguły
2. w benzynie rozrząd to koszt około 500zł
3. mnie we wrześnie sekwencja kosztowała 2400
4. części eksploatacyjne do diesla i do benzyny będą w takich samych cenach
blacha w 626 podatna na rdzę zwłaszcza w tylnych nadkolach oraz klapa bagażnika
na większość rzeczy jest dużo informacji na forum. poczytaj najpierw trochę
Ad. 2 Ja bym polecił benzynkę bo lubię jej zapach i wyższe obroty.
Ad3. Dwa tygodnie temu założyłem gaz w Krakowie za 2300 z butlą w kole, wlewem ukrytym pod klapką paliwa, na Stagu 300-4Plus i wtryskiwaczach Magic Jet a do tego reduktor do 360 KM (mam 2.0 136KM więc zapas mocy jest bardzo potrzebny) jak miałbyś wersję 116 KM to jest reduktor do 120 KM (ale wtedy mały zapas jest i przy mocniejszym lataniu może mu braknąć) to cena była by 2100 PLN
Ad3. Dwa tygodnie temu założyłem gaz w Krakowie za 2300 z butlą w kole, wlewem ukrytym pod klapką paliwa, na Stagu 300-4Plus i wtryskiwaczach Magic Jet a do tego reduktor do 360 KM (mam 2.0 136KM więc zapas mocy jest bardzo potrzebny) jak miałbyś wersję 116 KM to jest reduktor do 120 KM (ale wtedy mały zapas jest i przy mocniejszym lataniu może mu braknąć) to cena była by 2100 PLN
- Od: 19 maja 2010, 12:16
- Posty: 120
- Skąd: Kraków
- Auto: 626 GF 2,0 136 KM 1998
1. który jest mniej awaryjny
2. w którym jaki jest rozrząd i ile kosztuje(nie moglem tego nigdzie znaleźć)
3. Ile kosztowałby mnie gaz do 2.0 (szukałem, szukałem i żadnych informacji nie znalazłem, nie licząc tych sprzed 3-4 lat...)
4. Ile kosztują części eksploatacyjne (zawieszenie itp.)
Oprócz tego interesuje mnie, jak wygląda sprawa z blachą? Odporna na rdze?
odp 1) wg mnie mniej awaryjne są diesle, ale jak już coś wyskoczy to ich naprawa jest bardziej skomplikowana, albo może inaczej – trudniejsza.
odp 2) do benzyny jest tańszy, ale nie znam ceny... do diesla na allegro trafisz za ok 800-900 zł (nie wzbudzają mego zaufania)... a w ASO są droższe.
odp 3) co do gazu to z racji, że mam DiTD to nie wiem nic o cenach :)
odp 4) części będą miały praktycznie taką samą cenę – pomijając elementy silnika właściwe dla tych dwóch rodzajów paliwa
2. w którym jaki jest rozrząd i ile kosztuje(nie moglem tego nigdzie znaleźć)
3. Ile kosztowałby mnie gaz do 2.0 (szukałem, szukałem i żadnych informacji nie znalazłem, nie licząc tych sprzed 3-4 lat...)
4. Ile kosztują części eksploatacyjne (zawieszenie itp.)
Oprócz tego interesuje mnie, jak wygląda sprawa z blachą? Odporna na rdze?
odp 1) wg mnie mniej awaryjne są diesle, ale jak już coś wyskoczy to ich naprawa jest bardziej skomplikowana, albo może inaczej – trudniejsza.
odp 2) do benzyny jest tańszy, ale nie znam ceny... do diesla na allegro trafisz za ok 800-900 zł (nie wzbudzają mego zaufania)... a w ASO są droższe.
odp 3) co do gazu to z racji, że mam DiTD to nie wiem nic o cenach :)
odp 4) części będą miały praktycznie taką samą cenę – pomijając elementy silnika właściwe dla tych dwóch rodzajów paliwa
- Od: 30 lis 2009, 11:35
- Posty: 96
- Skąd: Poznań
- Auto: 626 GF 2.0 DiTD '01r.
Gdybym miał kupować drugi raz, kupiłbym 2.0 136KM. Wcale nie dlatego, że 2.0 DiTD sprawia problemy (no może poza koniecznościa pilnowania rozrządu). Dzięki tej niezłej jednostce w środku robi głośno, szczególnie przy wyższych obrotach. Mój brat ma taką samą Mazdę, z tym że rok młodszą i 1.8 benzyna. W środku jest znacznie ciszej przez co przyjemniej się podróżuje.
- Od: 11 sty 2010, 15:32
- Posty: 17
- Skąd: Łomianki (Wawa)
- Auto: 626 GW 2.0 DiTD '98
Disel rozrząd 1150 zł na allegro + mechanik/wymiana, a w benzynie połowa tego, a jeszcze jedno w diselu ditd jest turbina i intelcooler jak coś nawali to już są duże koszta,,nie wiem jak w benzynie,,,ogólnie wolałbym benzynę,, chociaż mam disela:) no i w zimie łatwiej odpalić benzyniaka,,
-
marcinv1
Mam DiTD i po przejechaniu blisko 100.000km nie zamieniłbym się na FSa. No chyba, że w grę wchodziłby motor benzynowy 2.5V6 to kwestia do przemyślenia V6 to V6, niestety w GFie... niedostępne.
A ja bym pomyślał o avensis... Dużo prostrze auto i wygodniejsze.
Mechanika (rozrządy, zawieszenia, wymiana przewodów hamulcowych, itp.itd.)
- Od: 24 sty 2008, 11:45
- Posty: 201
- Skąd: Bilcza/Kielce
- Auto: Ave t25
Ja polecam benzynę jest dużo cichsza i przyjemniej się jeździ. diesel w tym modelu to straszny klekot
- Od: 6 sty 2009, 22:37
- Posty: 6
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 626 GF 2001 1.8
Jak nie przeraża Cię ruda w mazdach to się nie zastanawiaj:)
PB jak piszą jest bardziej komfortowa – cichsza. Rozrząd bezkolizyjny. Ja mam 136 km i reduktor – alaskę niby do 120 km a nie ma różnicy w mocy lpg/pb, spokojnie wyrabia – 190 km/h spokojnie leci.
Jednak ze względu na rdzę nie kupiłbym drugi raz mazdy:(
PB jak piszą jest bardziej komfortowa – cichsza. Rozrząd bezkolizyjny. Ja mam 136 km i reduktor – alaskę niby do 120 km a nie ma różnicy w mocy lpg/pb, spokojnie wyrabia – 190 km/h spokojnie leci.
Jednak ze względu na rdzę nie kupiłbym drugi raz mazdy:(
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6