Alternatywny sposób na kasowanie błędów – działa w 100% !!!!

Mazda 626 1998–2002

Postprzez szaman207 » 13 mar 2009, 09:45

Witam !!

Jestem nowy i mam nadzieję że ktoś odpowie na to pytanie. Chcę zresetować komputer ale nie chce odłączać klemy od akumulatora, ponieważ nie znam kodu do radyjka które jest w środku a płacenie za rozkodowanie mi się nie uśmiecha :D oraz powoduje utratę wszystkich tzw. wartości adaptacyjnych przez co trzeba auto "uczyć" od nowa.

Wyczytałem w fachowej literaturze że jest alternatywny sposób na resetowanie błędów komputera. Brzmi to mniej więcej tak:
1. ustawić kluczyk zapłonu w pozycji "ACC".
2. wyjąć 2 bezpieczniki BTN (60A) i EGI (30A). skrzynka bezpieczników znajduje się w komorze silnika
3. odczekać 20 sekund i ponownie założyć bezpieczniki. wszystkie kody usterek powinny zostać usunięte z pamięci.

Problem polega na tym że nie mogę znaleźć bezpiecznika EGI. Wydaje mi się że jest na pewno ale pod inną nazwą. Jeśli ktoś wie jak się nazywa to będę wdzięczny za podanie nazwy lub skrótu, koloru i amperażu.

Z góry wielkie dzięki – temat chyba nie pójdzie do kosza...
Ostatnio edytowano 26 mar 2009, 09:19 przez szaman207, łącznie edytowano 8 razy
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 9 lut 2009, 09:05
Posty: 27 (0/1)
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 626GF FP 1.8i 16v

Postprzez szaman207 » 25 mar 2009, 09:56

chyba znalazłem ten bezpiecznik jest to różowy 30A z opisem INJ – układ wtrysku paliwa. Mam pytanie może tym razem ktoś odpowie – czy jak wyjme te bezpieczniki to nic się nie stanie?

Pozdrawiam i czekam cierpliwie na odpowiedź
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 9 lut 2009, 09:05
Posty: 27 (0/1)
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 626GF FP 1.8i 16v

Postprzez Redoo » 25 mar 2009, 10:01

Jeżeli są to bezpieczniki to nic się nie stanie!
Śmierć Jezdzi Szybko!!!My Jezdzimy Jeszcze Szybciej:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2004, 11:09
Posty: 1033
Skąd: Krakow
Auto: Mazda 626 GE 2.0 16v.LPG.

Postprzez szaman207 » 25 mar 2009, 11:41

Nareszcie !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Dzięki za odpowiedź. Jak przeprowadzę pierwsze testy to napisze co i jak wyszło.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 9 lut 2009, 09:05
Posty: 27 (0/1)
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 626GF FP 1.8i 16v

Postprzez szaman207 » 25 mar 2009, 23:48

Witam !!

Testy zostały przeprowadzone i działa w 100%.

Czytanie jednak na coś się przydaje. A teraz konkretnie (częśc się powtórzy!!) – jak się to robi:

1. ustawic kluczyk w pozycji "ACC".
2. Znalezc skrzynkę bezpieczników znajdującą się w komorze silnika i wyją 2 bezpieczniki: BTN (60A-u mnie 40A) i EGi (inaczej INJ lub EGI-INJ) (30A)
3.teraz należy odczekac 20 sekund (lub policzyc do 30) i ponownie zalożyc bezpieczniki
4.wyjąc kluczyk następnie włożyc jeszcze raz i odpalic samochod

U mnie rozwiązało to problem ze skaczącymi wolnymi obrotami. Także proponuje sprobowac innnym właścicielom mazd ponieważ (wg autora tej książki) sposób ten dotyczy (mam dokładne nazwy modeli przed sobą łącznie z kodami silników i latami produkcji) wszystkich samochodów z systemem sterowania silnikiem EGI MPI czyli: 121, 323, 626, E2000, MX-3, MX-5, MX-6, Xedos 6, Xedos 9 oraz RX7.

Teraz będę walczyc z niedziałającym prędkościomierzem oraz ABS-em.

W razie jakiś pytań proszę pisac – teraz wydaje mi sie ze temat ruszy na dobre.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 9 lut 2009, 09:05
Posty: 27 (0/1)
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 626GF FP 1.8i 16v

Postprzez Radex » 26 mar 2009, 08:14

Witam

do niedawna mialem problem z dlawieniem sie silnika.
na poczatku myslalem ze to wina gdzies w ukladzie paliwowym bo ojcu zabraklo paliwa jak jechal
ale wymienilem kable i swiece i okazalo sie ze to ich wina

mam pytanie
czy moge zresetowac komputer "profilaktycznie" nawet gdy jest wszystko ok na chwile obecna?
pomoze to cokolwiek czy lepiej nie ruszac jak jest ok? :)

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2007, 22:24
Posty: 8982 (46/30)
Skąd: Zawiercie
Auto: Bunia

Postprzez MazDarek » 26 mar 2009, 08:19

Radex84 napisał(a):czy moge zresetowac komputer "profilaktycznie" nawet gdy jest wszystko ok na chwile obecna?

Przed "profilaktycznym" resetem sprawdź jeszcze "profilaktycznie" czy na pewno nie wyrzuca błędów.
Radex84 napisał(a):pomoze to cokolwiek czy lepiej nie ruszac jak jest ok? usmiech

Na pewno nie zaszkodzi. ;)
Pozdrawiam,
Darek

Kiedyś z Mazdowsza teraz na bezmaździu...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2004, 14:35
Posty: 1331
Skąd: Ząbki
Auto: Mazda Scenic II ph II :)

Postprzez szaman207 » 26 mar 2009, 09:32

Odnośnie tego resetowania komputera – jeżeli by ktoś chciał całą listę aut w których można to wykonać wg autora tej książki :D to mogę ją przepisać i wkleić na forum.

Próbujcie powinno pomóc w niektórych problemach. Sposób ten nie dotyczy samochodów z systemem EFI.!!!!!!!
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 9 lut 2009, 09:05
Posty: 27 (0/1)
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 626GF FP 1.8i 16v

Postprzez MazDarek » 26 mar 2009, 22:11

Wyczyściłem OT. Proszę o trzymanie się tematu.
Pozdrawiam,
Darek

Kiedyś z Mazdowsza teraz na bezmaździu...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2004, 14:35
Posty: 1331
Skąd: Ząbki
Auto: Mazda Scenic II ph II :)

Postprzez sq2jul » 26 mar 2009, 23:18

ciekawe... musze kiedys wyprobowac w Xedosie
Smoki i gołe baby
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 20:15
Posty: 6700 (241/160)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: gnojarz & bezdasznik

Postprzez stu21 » 18 kwi 2009, 16:27

Witam. Mam takie pytanko. Jak odczytac te kody błędów z komputera jeśli takie występują?
Fresh in Japan
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 25 mar 2009, 21:03
Posty: 9
Skąd: Wrocław
Auto: 626 GF/GW, 2.0,115 KM r.98

Postprzez steven » 19 kwi 2009, 08:34

poszukać na stronie głównej mazdaspeed.pl!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 10:20
Posty: 755
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GD FE3 89'

Postprzez Zibi85 » 24 mar 2015, 13:16

szaman207 napisał(a): Także proponuje sprobowac innnym właścicielom mazd ponieważ (wg autora tej książki) sposób ten dotyczy (mam dokładne nazwy modeli przed sobą łącznie z kodami silników i latami produkcji) wszystkich samochodów z systemem sterowania silnikiem EGI MPI czyli: 121, 323, 626, E2000, MX-3, MX-5, MX-6, Xedos 6, Xedos 9 oraz RX7.

Mogłbyś sprawdzić czy sposób dotyczy też silników FS 2.0 (116km) i FS 2.0 HP (136 km) w 626?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 wrz 2011, 23:45
Posty: 181 (1/2)
Skąd: Tarnów okolice
Auto: Sprzedam opony: viewtopic.php?f=5&t=190412

Mazda 626 GF 1999r,
Exclusive
2.0 FS 136KM + LPG.

Postprzez markopol » 22 lut 2016, 10:04

W mojej Mazdzie nie działa...
markopol
 

Postprzez Gronek » 22 maja 2016, 17:19

Ja bym radził najpierw wyjąć bezpiecznik a potem kręcić stacyjką. Wkładanie i wyjmowanie elementów pod napięciem nie służy zbytnio i podnosi ryzyko wahań napięcia a komputery tego nienawidzą.
Celem działania jest rozładowanie bateryjki w kompie tak aby wykasowała się pamięć. Kiedy nie ma napięcia i przekręcimy na ACC to zamykamy obwód i pomagamy szybciej rozładować. Auto jest tak skonstruowane, zeby nie było wahań napięcia kiedy przekręcamy kluczyk i temu radziłbym taką właśnie kolejność
Avatar użytkownika
Firma
CUP 2017 miejsce 3
 
Od: 26 cze 2008, 09:39
Posty: 243 (1/22)
Skąd: Warszawa / Śladów
Auto: Bridgeported RX8 hajpałerrrr,
Vectra Joker V6

Postprzez grzech_z » 23 maja 2016, 07:39

Gronek napisał(a):Celem działania jest rozładowanie bateryjki w kompie tak aby wykasowała się pamięć.


Czyli to samo co uzyskamy odpinając aku – zatem po co to komplikować? :)
szerokości
grzech
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2011, 10:08
Posty: 903 (2/28)
Skąd: Kanie
Auto: 626; 99r; 2.0; 136KM

PostTen post został usunięty przez Mr_Bartek 23 mar 2020, 13:22.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6