Strona 1 z 1

PRZEGLAD TECHNICZNY. Od czego zaczac i co sprawdzic...

PostNapisane: 15 lis 2004, 13:45
przez jazzman
Kupilem w Niemczech Mazde 626 GF 2.0 diesel z 1998. Niestety nie mam ksiazki serwisowej do tego auta. Sam nie wiem dlaczego nie dostalem jej, choc auto kupilem w serwisie i mialo tylko jednego wlasciciela. Przebieg wg. wskazania licznika to 120 tys km. Jak do tej pory to wymienilem swiece i na dniach wymienie olej i filtry.
Wiem, ze powinienem dokonac przegladu samochodu. Prosze mi doradzic, co powinienem na pewno jeszcze wymienic, a co sprawdzic. Czy mozliwe jest zweryfikowanie, czy pasek rozrzadu zostal wymieniony? Jaki olej najlepiej jest wlac do tego silnika?
Prosze o porade, w ktorym serwisie w Warszwie najlepiej jest serwisowac Mazde. Niestety nie mam znajomych wsrod mechanikow specjalizujacych sie w Mazdach.
Dziekuje.

PostNapisane: 15 lis 2004, 13:57
przez hazell
Jak to w ktorym? U Dr Jaksy oczywiście :) Tam radze udać Ci sie na przegladzik i glowa spokojna.

PostNapisane: 15 lis 2004, 22:03
przez Jaksa
jazzman napisał(a):Czy mozliwe jest zweryfikowanie, czy pasek rozrzadu zostal wymieniony?
Rozrząd to podstawa w TDI..... ze względu na koszty przy zerwaniu paska.

PostNapisane: 19 lis 2004, 15:03
przez jazzman
ale pytam czy i jak zweryfikowac, ze pasek byl wymieniony. Wymienia sie pasek co 90tys, a samochod ma 120tys., wiec powinien juz 30tys jezdzic na nowym. Nie wiem czy go wymieniono wtedy. Tak wiec moje pytanie jest, czy mozna poznac po pasku, po napinaczu, czy rolce, ze pasek ma tyle, a tyle kilometrow na swoim koncie...

PostNapisane: 27 lis 2004, 20:51
przez generalus
Wymien pasek , napinacz a nawet pompe(ona tez ma lozysko).Ja kupilem w sierpniu mazde przebieg(92 000)Sprzedawca zapewnial ,ze wymienil pasek przy przebiegu niecalych 90 000.Niestety wymienil tylko pasek.Pasek sie urwaljuz w pazdzierniku(czytaj post zepsula sie mazda) :| Koszt naprawy siegnal prawie 4 000 pln.Zawinilo niewymienione lozysko napinacza.Sprzedawca powiedzial ze mu przykro a ja wybulilem 2.500 za czesci(po pompe jechalem do Cottbus)naprawa 1000 plus inne koszty to prawie 4000.A wystarczylo wydac ok 300 za wymiane paska i napinacza + robocizna.Wiesz jaka mialem mine jak mi nowe niezawodne auto zgaslo na srodku drogi?A jak zobaczylem polamane dzwigienki na klawiaturze? Na szczescie mam druga niezawodna GD tez dieselka :) Nie wierz nikomu .Wymien i bedziesz spal spokojnie.

PostNapisane: 27 lis 2004, 22:50
przez Jaksa
generalus napisał(a):A wystarczylo wydac ok 300 za wymiane paska i napinacza + robocizna.
Gdzie tak darmo dają częsci? Pasek rozrządu do TDI kosztuję 366 + napinacz hydrauliczny 610 + robocizna ( + ew. rolki )

PostNapisane: 27 lis 2004, 23:53
przez generalus
Oczywiscie .Nie dodalem ze czesci dostalem znacznie taniej (kuzyn pracuje w sklepie z czesciami do japonców) Nie pamietam dokladnie poszczegolnych cen ale i pasek i napinacz dostalem taniej(faktury mam w biurze rachunkowym)Zreszta dzwigienki dostalem dzieki koledze Jaksa :) za co z opóznieniem ale serdecznie dziekuje <usmiech> Dzieki sprawnemu dzialaniu auto mialem zrobione w ciagu kilku dni.Jednak nikomu nie zycze zerwanego paska rozrzadu w dieslu :]

PostNapisane: 28 lis 2004, 12:20
przez Jaksa
generalus napisał(a):Zreszta dzwigienki dostalem dzieki koledze Jaksa za co z opóznieniem ale serdecznie dziekuje
Miło ze tak napisałeś ale od czego ma się " Warsztat Klubowy " <lol> :) smiało proszę dzwonić ( pytać ) nie ma problemu jestem do dyspozycji prawie przez 12 h. :D

Re: PRZEGLAD TECHNICZNY. Od czego zaczac i co sprawdzic...

PostNapisane: 28 lis 2004, 17:12
przez newbie
jazzman napisał(a):Przebieg wg. wskazania licznika to 120 tys km.


Wskazanie szafy nie jest niczym pewnym...jeśli masz "feeling" ustawię Ci dowolny przebieg :D

W związku z tym posłuchaj rad życzliwych i wymień rozrząd. Jeśli nie chcesz mieć przykrych niespodzianek...nie pozwól sobie na wymianę u dyletanta...kup koniecznie oryginalny pasek i nie pozwalaj dyletantom regulować luzy zaworowe. Warto byłoby również wymienić górną osłone paska na taką zmodyfikowaną.

Po tym wszystkim pozostanie Ci jedynie mieć nadzieję, że nie zdechnie Ci immo (jeśli masz), EKU lub pompa :D :D :D

PostNapisane: 1 gru 2004, 21:30
przez jazzman
Jaksa napisał(a):
generalus napisał(a):Pasek rozrządu do TDI kosztuję 366 + napinacz hydrauliczny 610 + robocizna ( + ew. rolki )


O kwestji rozrządu pisano już wiele, ale najczęściej w kontekście samochodów z napdem benzynowym. więc zapytam tym razem o diesela.
czy to są ceny orginalnych części mazdowskich? jakie są ceny zamiennikków i czy je w ogóle warto wkładać do diesela? jaki jest koszt wymiany tych części?

pozdrawiam

PostNapisane: 2 gru 2004, 13:59
przez tomekrvf
Ja Ci radzę byś wymieniał fitr paliwa najpóźniej co 10000km. Jakość paliwa w Polsce jest powszechnie znana....

PostNapisane: 3 gru 2004, 20:04
przez Jaksa
jazzman napisał(a):czy to są ceny orginalnych części mazdowskich?
Oczywiscie ze tak .... do diesla TYLKO oryginały , spore jest ryzyko zerwania paska

jazzman napisał(a):jaki jest koszt wymiany tych części?
Całośc usługi to 280 zł.