PRZEGLAD TECHNICZNY. Od czego zaczac i co sprawdzic...

Mazda 626 1998–2002

Postprzez jazzman » 15 lis 2004, 12:45

Kupilem w Niemczech Mazde 626 GF 2.0 diesel z 1998. Niestety nie mam ksiazki serwisowej do tego auta. Sam nie wiem dlaczego nie dostalem jej, choc auto kupilem w serwisie i mialo tylko jednego wlasciciela. Przebieg wg. wskazania licznika to 120 tys km. Jak do tej pory to wymienilem swiece i na dniach wymienie olej i filtry.
Wiem, ze powinienem dokonac przegladu samochodu. Prosze mi doradzic, co powinienem na pewno jeszcze wymienic, a co sprawdzic. Czy mozliwe jest zweryfikowanie, czy pasek rozrzadu zostal wymieniony? Jaki olej najlepiej jest wlac do tego silnika?
Prosze o porade, w ktorym serwisie w Warszwie najlepiej jest serwisowac Mazde. Niestety nie mam znajomych wsrod mechanikow specjalizujacych sie w Mazdach.
Dziekuje.
jazzman
 

Postprzez hazell » 15 lis 2004, 12:57

Jak to w ktorym? U Dr Jaksy oczywiście :) Tam radze udać Ci sie na przegladzik i glowa spokojna.
Hazell
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2004, 11:08
Posty: 618
Skąd: Grodzisk Maz.
Auto: BMW E39 523i + SGI

Postprzez Jaksa » 15 lis 2004, 21:03

jazzman napisał(a):Czy mozliwe jest zweryfikowanie, czy pasek rozrzadu zostal wymieniony?
Rozrząd to podstawa w TDI..... ze względu na koszty przy zerwaniu paska.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 22:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez jazzman » 19 lis 2004, 14:03

ale pytam czy i jak zweryfikowac, ze pasek byl wymieniony. Wymienia sie pasek co 90tys, a samochod ma 120tys., wiec powinien juz 30tys jezdzic na nowym. Nie wiem czy go wymieniono wtedy. Tak wiec moje pytanie jest, czy mozna poznac po pasku, po napinaczu, czy rolce, ze pasek ma tyle, a tyle kilometrow na swoim koncie...
jazzman
 

Postprzez generalus » 27 lis 2004, 19:51

Wymien pasek , napinacz a nawet pompe(ona tez ma lozysko).Ja kupilem w sierpniu mazde przebieg(92 000)Sprzedawca zapewnial ,ze wymienil pasek przy przebiegu niecalych 90 000.Niestety wymienil tylko pasek.Pasek sie urwaljuz w pazdzierniku(czytaj post zepsula sie mazda) :| Koszt naprawy siegnal prawie 4 000 pln.Zawinilo niewymienione lozysko napinacza.Sprzedawca powiedzial ze mu przykro a ja wybulilem 2.500 za czesci(po pompe jechalem do Cottbus)naprawa 1000 plus inne koszty to prawie 4000.A wystarczylo wydac ok 300 za wymiane paska i napinacza + robocizna.Wiesz jaka mialem mine jak mi nowe niezawodne auto zgaslo na srodku drogi?A jak zobaczylem polamane dzwigienki na klawiaturze? Na szczescie mam druga niezawodna GD tez dieselka :) Nie wierz nikomu .Wymien i bedziesz spal spokojnie.
Początkujący
 
Od: 21 paź 2004, 19:27
Posty: 22
Skąd: opolskie
Auto: mazda 3 BM

Postprzez Jaksa » 27 lis 2004, 21:50

generalus napisał(a):A wystarczylo wydac ok 300 za wymiane paska i napinacza + robocizna.
Gdzie tak darmo dają częsci? Pasek rozrządu do TDI kosztuję 366 + napinacz hydrauliczny 610 + robocizna ( + ew. rolki )
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 22:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez generalus » 27 lis 2004, 22:53

Oczywiscie .Nie dodalem ze czesci dostalem znacznie taniej (kuzyn pracuje w sklepie z czesciami do japonców) Nie pamietam dokladnie poszczegolnych cen ale i pasek i napinacz dostalem taniej(faktury mam w biurze rachunkowym)Zreszta dzwigienki dostalem dzieki koledze Jaksa :) za co z opóznieniem ale serdecznie dziekuje <usmiech> Dzieki sprawnemu dzialaniu auto mialem zrobione w ciagu kilku dni.Jednak nikomu nie zycze zerwanego paska rozrzadu w dieslu :]
Początkujący
 
Od: 21 paź 2004, 19:27
Posty: 22
Skąd: opolskie
Auto: mazda 3 BM

Postprzez Jaksa » 28 lis 2004, 11:20

generalus napisał(a):Zreszta dzwigienki dostalem dzieki koledze Jaksa za co z opóznieniem ale serdecznie dziekuje
Miło ze tak napisałeś ale od czego ma się " Warsztat Klubowy " <lol> :) smiało proszę dzwonić ( pytać ) nie ma problemu jestem do dyspozycji prawie przez 12 h. :D
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 22:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez newbie » 28 lis 2004, 16:12

jazzman napisał(a):Przebieg wg. wskazania licznika to 120 tys km.


Wskazanie szafy nie jest niczym pewnym...jeśli masz "feeling" ustawię Ci dowolny przebieg :D

W związku z tym posłuchaj rad życzliwych i wymień rozrząd. Jeśli nie chcesz mieć przykrych niespodzianek...nie pozwól sobie na wymianę u dyletanta...kup koniecznie oryginalny pasek i nie pozwalaj dyletantom regulować luzy zaworowe. Warto byłoby również wymienić górną osłone paska na taką zmodyfikowaną.

Po tym wszystkim pozostanie Ci jedynie mieć nadzieję, że nie zdechnie Ci immo (jeśli masz), EKU lub pompa :D :D :D
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 31 paź 2003, 06:53
Posty: 475 (0/2)
Skąd: MAZDA Lublin
Auto: F20 M135i x
BP X AWD
F2 EQ

Postprzez jazzman » 1 gru 2004, 20:30

Jaksa napisał(a):
generalus napisał(a):Pasek rozrządu do TDI kosztuję 366 + napinacz hydrauliczny 610 + robocizna ( + ew. rolki )


O kwestji rozrządu pisano już wiele, ale najczęściej w kontekście samochodów z napdem benzynowym. więc zapytam tym razem o diesela.
czy to są ceny orginalnych części mazdowskich? jakie są ceny zamiennikków i czy je w ogóle warto wkładać do diesela? jaki jest koszt wymiany tych części?

pozdrawiam
jazzman
 

Postprzez tomekrvf » 2 gru 2004, 12:59

Ja Ci radzę byś wymieniał fitr paliwa najpóźniej co 10000km. Jakość paliwa w Polsce jest powszechnie znana....
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 18:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez Jaksa » 3 gru 2004, 19:04

jazzman napisał(a):czy to są ceny orginalnych części mazdowskich?
Oczywiscie ze tak .... do diesla TYLKO oryginały , spore jest ryzyko zerwania paska

jazzman napisał(a):jaki jest koszt wymiany tych części?
Całośc usługi to 280 zł.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 22:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6