Mazda 626 GF – szarpanie podczas przyspieszania

Postprzez radziu » 27 wrz 2017, 21:18

Witam,

Temat z tego co patrzyłem był już poruszany nie raz na tym forum, ale nie dogrzebałem się do przyczyny szarpania w mojej madzi.

Jak do tej pory wymieniłem świece, kable i cewkę. Świece i kable nadawały się już do wymiany, ale okazało się, że cewka już nie. Po wymianie cewki auto zachowuje identycznie.
Dzisiaj sprawdziłem przepływomierz, odpiąłem go i dalej to samo. Sondę lambda też odpinałem i efekt ten sam.
Auto jeździ na gazie i na benzynie i zachowuje się i na tym i na tym identycznie. Żeby wykluczyć ewentualne zalewanie przez wtryski gazowe odpiąłem elektrozawór przy reduktorze, wypaliłem resztę gazu, przełączyłem na benzynę i ... to samo.

Jak zaczyna szarpać to zachowuje się tak jakby odpadały zapłony.

Jakieś inne sugestie czy pomysły ?

Dzięki i pozdro,
Radek
Ostatnio edytowano 28 wrz 2017, 07:10 przez radziu, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2003, 08:40
Posty: 301
Skąd: Gdańsk
Auto: 626 GF 1,9i

Postprzez alk80 » 28 wrz 2017, 03:07

a szczelność dolotu sprawdziłeś?
stan zabrudzenia czujnika wału korbowego lub/i wałka rozrządu?
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 11:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez radziu » 28 wrz 2017, 07:09

Szczelność dolotu sprawdzona. Przed przepływomierzem zatykałem dolot i auto gasło. Nie słychać było zasysania "lewego" powietrza.

Czujnika wału korbowego i wałka rozrządu nie sprawdzałem. Dzięki za podpowiedź. Pewnie dzisiaj na to zerknę.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2003, 08:40
Posty: 301
Skąd: Gdańsk
Auto: 626 GF 1,9i

Postprzez grzech_z » 28 wrz 2017, 09:41

radziu napisał(a):Szczelność dolotu sprawdzona. Przed przepływomierzem zatykałem dolot i auto gasło. Nie słychać było zasysania "lewego" powietrza.

Czujnika wału korbowego i wałka rozrządu nie sprawdzałem. Dzięki za podpowiedź. Pewnie dzisiaj na to zerknę.


Wykręć świece i sprawdź czy wszystkie są jednakowe.
szerokości
grzech
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2011, 10:08
Posty: 903 (2/28)
Skąd: Kanie
Auto: 626; 99r; 2.0; 136KM

Postprzez radziu » 28 wrz 2017, 09:59

Działo się to przed i po wymianie świec na nowe. Zakładam, że ten element można wykluczyć.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2003, 08:40
Posty: 301
Skąd: Gdańsk
Auto: 626 GF 1,9i

Postprzez grzech_z » 28 wrz 2017, 11:44

radziu napisał(a):Działo się to przed i po wymianie świec na nowe. Zakładam, że ten element można wykluczyć.


Ok, ale czy sam wymieniałeś świece? Równocześnie z kablami VN? Widziałeś jak wyglądają?
Zmierzam do tego, iż sam miałem podobny problem. Wymieniłem kable na NGK i po jakimś czasie zaczęły się problemy, no to też zacząłem od świec. Po 500 km znowu problem powrócił i wówczas przyjżałem się świecom. Na 3 cylindrze – czarna. To ją wymieniłem ale jednocześnie z zamianą miejscami kabli – 2/3. No i po niedługim czasie znowu to samo ale na drugim cylindrze. Winne były kable/jeden kabel i to prawie nowy NGK.
szerokości
grzech
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2011, 10:08
Posty: 903 (2/28)
Skąd: Kanie
Auto: 626; 99r; 2.0; 136KM

Postprzez radziu » 28 wrz 2017, 11:49

grzech_z napisał(a):
radziu napisał(a):Działo się to przed i po wymianie świec na nowe. Zakładam, że ten element można wykluczyć.


Ok, ale czy sam wymieniałeś świece? Równocześnie z kablami VN? Widziałeś jak wyglądają?
Zmierzam do tego, iż sam miałem podobny problem. Wymieniłem kable na NGK i po jakimś czasie zaczęły się problemy, no to też zacząłem od świec. Po 500 km znowu problem powrócił i wówczas przyjżałem się świecom. Na 3 cylindrze – czarna. To ją wymieniłem ale jednocześnie z zamianą miejscami kabli – 2/3. No i po niedługim czasie znowu to samo ale na drugim cylindrze. Winne były kable/jeden kabel i to prawie nowy NGK.

Kable sam wymieniałem. Świec już nie, bo madzia była "na zakładzie" i tam mi wymieniali.
Kable też mam NGK, wcześniej były Sentechy.

Zerknę dzisiaj na te świece i zobaczę jak wyglądają.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2003, 08:40
Posty: 301
Skąd: Gdańsk
Auto: 626 GF 1,9i

Postprzez sebekle » 28 wrz 2017, 15:47

sprawdź luz zaworowy
Forumowicz
 
Od: 1 mar 2014, 01:28
Posty: 1047 (27/32)
Skąd: Słupsk
Auto: Mazda 626 GF FS +automat+lpg 1998r.

Postprzez ZdzichuZ » 13 sty 2018, 17:46

Podepnę się nieco pod temat. Nie wiem czy to normalne zachowanie czy nie, ale:

Przy jeździe na 2 / 3 biegu z prędkością obrotową około 2 – 2,5 tys. gdy odpuści się gaz i wciśnie go po chwili mocniej, to auto ma taką chwilę zadyszki i szarpie. Dzieje się tak zarówno na zimnym jak i na ciepłym silniku. Myślałem, że to taka specyfika auta z wtryskiem, że ta chwila bez gazu powoduje takie efekty. Ale co ciekawe przy szybszym zjeżdżaniu z ronda i wciskaniu gazu na ostrzejszych zakrętach też potrafi szarpnąć. Pytanie czy szukać przyczyny w układzie zapłonowym, czy takie efekty może powodować również układ paliwowy?
ZdzichuZ
 

Postprzez chudya » 14 sty 2018, 10:22

U mnie na taką dolegliwość pomogła wymiana świec. Aż tyle i tylko tyle.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lis 2007, 16:40
Posty: 122 (4/3)
Skąd: Zamość
Auto: 626 GF 2,0 136KM '01
była: 323F BG 1,8i 16V 103KM

Postprzez radziu » 14 sty 2018, 20:00

No właśnie cała elektryka została wymieniona łącznie z cewką. Czujniki posprawdzane i wygląda, że wszystko ok.

Teraz przestało szarpać, a ostatnio tylko oleju sporo dolałem, bo było poniżej minimum dłuższy czas. <co?>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2003, 08:40
Posty: 301
Skąd: Gdańsk
Auto: 626 GF 1,9i

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6