Strona 1 z 9

Brak pinów FEN, MEN i TEN w złączu diagnostycznym – tani int

PostNapisane: 27 lut 2006, 22:00
przez brunerski
Witam, w mojej 626 GF z 1998 (JMZGF14F2) w złączu diagnostycznym brak styków oznaczonych FEN, MEN i TEN (puste dziurki). Pozostałe styki są i przy pomocy diody LED i zworki można odczytać błędy ABS, klimatyzacji, SRS itp. W instrukcji serwisowej zalecają zastosowanie do odczytu błędów silnika zestawu NGS. Znalazłem coś takiego w Internecie w promocji za 3,5 tysiąca USD <szok>

Z jakich styków złącza diagnostycznego bierze sygnał ten tester dla kodów silnika?
Czy można użyć jakiegoś innego dostępnego w Polsce testera (ISO, PWM, VPW, KWP, CAN) i do jakich styków trzeba go podłączyć?
Kody DTC są według instrukcji czterocyfrowe (KOEO, KOER, Continuous) i nie pokrywają się z OBD2 ani tymi opisanymi na stronach klubowych :( – czy mój samochód jest jakiś nietypowy?

Jak na razie udało mi sie znaleźć w Internecie tylko wtyczkę pasującą do tego złącza (kupiłem) i ani jednej informacji o tym w jakim standardzie pracuje i jakiego używa protokołu.

Mam nadzieję, że ktoś ze starych wyjadaczy zna odpowiedzi na moje pytania lub wie, gdzie je można znaleźć. Może uda mi się zbudować taki tester z elementów dostępnych na Allegro (do 300 PLN) – wtedy chętnie opiszę swoje doświadczenia.

PostNapisane: 5 mar 2006, 12:09
przez Gość
Witam,mam ten sam problem i maździoche z tego samego rocznika.Jak coś byś się dowiedział napisz na pad70@wp.pl.
Pozdrawiam.

PostNapisane: 5 mar 2006, 13:24
przez newbie
EECV
PWM
BUS+/BUS- to komunikacja
BUSA to programowanie

kup sobie jakiś fejsik, który robi EECV...jest tego dużo

NGSa mogę ci sprzedać za 3500 ale zł.

:D

PostNapisane: 5 mar 2006, 21:03
przez brunerski
Wielkie dzięki za odpowiedź. Widzę, że jesteś znawcą tematu, więc pozwolę sobie jeszcze na kilka pytań (jestem lajkonikiem w tych sprawach :D )

Czy BUS- i BUS+ to te dwa dolne skrajne konektory w złączu diadnostycznym (takim jak na stronach klubowych na zdjęciu – oznaczone 2 razy BUSB)?
Jak wprowadzić silnik w tryb diagnostyczny?
Czy jest to możliwe bez NGS-a (lub WDS-a)?

PostNapisane: 5 mar 2006, 22:06
przez newbie
J1850 PWM
to jest protokół transmisji

BUS+ (2-gi PIN gniazda CARB i 16-ty PIN ECU)
BUS- (10-ty PIN gniazda CARB i 15-ty ECU)
te piny Cię interesują, a do komunikacji potrzebujesz fejsik pracujący z tym protokołem

rysunek DLC na stronie klubowej ma błędy
po lewej powinno być BUSA (13 PIN CARB i ECU – programowanie)
po prawej BUSB (K-linia na której pracuje ABS/TCS)
te niby nieużywane PINy to właśnie od góry BUS+ i na dole BUS-

WDS czy NGS to narzędzia dedykowane do EECV, ale nie jedyne

PostNapisane: 5 mar 2006, 22:08
przez newbie
daj link do miejsca gdzie kupiłeś wtyczke 17-PINową...zobaczę jakie wykonanie

PostNapisane: 5 mar 2006, 22:49
przez brunerski
Wtyk do złącza diagnostic (jego "górnej" części) kupiłem w sklepie internetowym:
http://sklep.eraumts.com.pl/index.php/p ... r,323.html

Wtyczka jest bardzo solidna, ma gumowe uchwyty antypoślizgowe i idealnie pasuje do gniazda w samochodzie. Ma napis po japońsku, ale chyba została wyprodukowana gdzie indziej ;)

Jeszcze raz dziękuję za precyzyjne informacje!

PostNapisane: 6 mar 2006, 22:45
przez brunerski
Postanowiłem zbudować samodzielnie taki "fejs" (ElmScan PWM J1850) opisany na stonie:
http://www.scantool.net/products/elmscan_pwm.htm
Jest do niego darmowy soft:
http://www.scantool.net/software/scanto ... l#download
http://www.obd-2.biz/modules.php?name=C ... age&pid=11

Płytkę drukowaną kupiłem na Allegro za 10 PLN:
http://www.allegro.pl/item90572414_pcb_elm_pwm.html

Teraz najtrudniejsze – muszę znaleźć serce całego urządzenia czyli układ ELM320.
Jego cena to 16,50 CAD$ + 7 CAD$ przesyłka z Kanady. W Polsce trudno go kupić.

PostNapisane: 6 mar 2006, 22:59
przez newbie
czasem pojawiaja sie oferty sprzedaży ELMów na allegro i na grupach elektroniki samochodowej (ceny od 60-100 zł)

powodzenia

PostNapisane: 7 mar 2006, 10:47
przez brunerski
Znalazłem, że ten ELM320 to odpowiednio oprogramowany układ MicroChip serii PIC12Cxxx (cena poniżej 10zł za szt.)
Układ ten jest jednak zabezpieczony przed zczytaniem i nie znalazłem nikogo, kto potrafiłby go skopiować.

Niestety układy ELM nie są dostępne w Polsce, najłatwiej i najtaniej można je ściągnąć z Kanady: http://www.elmelectronics.com/

Jeśli znajdzie się 12 chętnych to wyjdzie nam 40,20 PLN za sztukę.
Cały interfejs będzie kosztował poniżej 100PLN.

Chętnych zapraszam na topic http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... 375#270375

PostNapisane: 25 sie 2007, 01:02
przez MarekW
Pytanie do Newbie, a jak się ma sprawa z gniazdem OBD-II (DLC to w kabinie) dla DITD?
U mnie są tylko piny: 4,5,7,16 czyli wynika, że jest protokol ISO 9141-2 a nie PWM J1850 (piny 2,4,5,10 i 16).

Czy mazda w modelach z silnikiem DITD stosowala protokol ISO 9141-2?
Czy DITD ma ODB-II? – podobno ma EOBD (znalazłem w jednej z kart katalogowych dotyczących DITD), a to jest to samo co OBD2.

Fakt: Gniazdo DIAGNOSTIC ma inne piny dla diesla i dla benzyny.
Diesel ma tylko jedna linię komunikacyjna K-Line.

Jaki protokół jest stosowany do transportu danych? Bo nie jest to J1979 (interface ELM taki wspiera – i działa to dla benzyny).

Podejrzewam, że jest to jego nowsza wersja J2190 czy mam racje? Jak tak to jak wyglada nagówek message?

Jak zainicjować transmisję z ECU?

Pozdrawiam
Marek

Gdzie znajduje sie złącze OBD-II

PostNapisane: 26 sie 2007, 11:02
przez kris.k6
Mam pytańko..Gdzie znajduje sie gniazdo OBD-II w tych mazdach (posiadam 626 GF 1,8 98r. ) szukałem i nie znalazłem..czy ktoś by mógł mi powiedzieć gdzie się ono znajduje- i jak wygląda to złącze

pozdrawiam

PostNapisane: 27 sie 2007, 09:03
przez brunerski
U mnie jest w przedziale silnika pod samą maską w rogu od strony kierowcy. Szara zamykana skrzyneczka z napisem "diagnostic".

PostNapisane: 27 sie 2007, 10:58
przez MarekW
MAZDA 626 roku 1998 powinna miec OBD2 umieszczone jak na fotce.
http://autocenter.weber.edu/OBD-CH/docu ... 6/2001.jpg
Tam tez jest umieszczona w 323F (2.0DITD)

PostNapisane: 26 gru 2007, 20:54
przez MarekW
Szkoda, że nikt nie chce się podzielić wiedzą na temat interfejsu do MAZDY z DITD.

Marek

PostNapisane: 11 maja 2008, 17:52
przez yama
to nie onsluzy k -line wlasnie sie wgryzam w temat elm 327 zobacze za pare dni

obd do gf

PostNapisane: 30 cze 2008, 22:12
przez artik26
Witam
Nie chciałem zaczynać nowego tematu więc podepnę się pod ten. U mnie jest szara skrzynka Diagnostic więc szukałem i znalazłem taką przejściówkę:

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/24e ... a9fda.html z abs

oraz:

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/565 ... 081b2.html

17 pin napisane jest że pasuje do mazdy i toyoty.

Koleś sprzedaje to na ebay uk , wysyłka z Japoni

Moje pytanie czy te połączenia są dobre czy trzeba coś nprzerabiać ??

PostNapisane: 13 lip 2008, 18:07
przez MarekW
elm327 z benzynowymi mazdami działa poprawnie z dieslem DITD nie działa bo prawdopodobnie te silniki i ich sterowniki nie wspieraja OBD2.

PostNapisane: 22 lip 2008, 00:57
przez artik26

PostNapisane: 27 lip 2008, 13:30
przez hermol
artik26, ruzmiem że masz to gniazdo co nie ma pinów FEN MEN TEN,
ja mam 626 GF 2.0 FS , mam szarą puszkę diagnosis w przedziale silnika i brakuje w niej ww pinów, w niższych rzędach też nie są kompletne.

Czy ktoś próbował diagnozować wg instrucji z strony podanej przez artik26?

schemat podłączenia:
Obrazek
A-B dioda z opornikiem

pozdr