Brak pinów FEN, MEN i TEN w złączu diagnostycznym – tani interfejs OBD-2 (PWM)
Witam,
panowie po diagnostyce wywaliło mi błąd P1131
z jakiegoś postu ze strony angielsko języcznej wyczytałem, że błąd ten
HO2S Bank 1 Sensor 1 Signal Below 0.45v (A/F Ratio Too Lean)
może ktoś się orientuje co to oznacza bo podczas szukania problemu znalazłem z 10 przypadków w których może ten błąd wystąpić. Może ktoś miał podobną sytuacje i się uporał to proszę o pomoc.
Tu jeszcze są zamrożone ramki, może to pomoże w rozwikłaniu.
panowie po diagnostyce wywaliło mi błąd P1131
z jakiegoś postu ze strony angielsko języcznej wyczytałem, że błąd ten
HO2S Bank 1 Sensor 1 Signal Below 0.45v (A/F Ratio Too Lean)
może ktoś się orientuje co to oznacza bo podczas szukania problemu znalazłem z 10 przypadków w których może ten błąd wystąpić. Może ktoś miał podobną sytuacje i się uporał to proszę o pomoc.
Tu jeszcze są zamrożone ramki, może to pomoże w rozwikłaniu.
- Od: 28 lip 2010, 12:10
- Posty: 58
- Skąd: Pisz
- Auto: Mazda 626 GF 1840cm3 FP 1998
Hymm, dzięki za sugestię przyjże się sondzie, a czy wiesz co oznacza ta zamrożona ramka nr 1 ze zdjęcia powyżej w której wartość jest OL-Fault??i ewentualnie ta przy której wartość jest -38,3%??
Ewentualnie gdzie szczegóły mógłbym znaleźć, chodzi mi o jakieś opisy książkę nawet po angielsku to spróbuję sobie poradzić.
Dzięki i pozdrawiam.
Ewentualnie gdzie szczegóły mógłbym znaleźć, chodzi mi o jakieś opisy książkę nawet po angielsku to spróbuję sobie poradzić.
Dzięki i pozdrawiam.
- Od: 28 lip 2010, 12:10
- Posty: 58
- Skąd: Pisz
- Auto: Mazda 626 GF 1840cm3 FP 1998
Short/Long Fuel Trim – wiem, że ten parametr ma coś wspólnego z korekcją dawki paliwo/powietrze. Kiedyś ktoś na forum opisywał to dokładniej. Chodziło o to, że ten parametr porównywany jest z wartościami fabrycznymi zapisanymi w ECU i ukazuje ew. rozbieżności pomiędzy stanem faktycznym a "wzorcem". Na pewno ma to korelację m.in. z sondą lambda. A skoro wyrzuca Ci zbyt ubogą mieszankę i w dodatku auto zauważalnie więcej spala paliwa, to sonda jest tu mocnym argumentem. Jeśli komputer osiągnie już zakres możliwości korekcji, to wtedy może pojawić się błąd mieszanki. Możesz też mieć gdzieś nieszczelność.
- Od: 14 kwi 2008, 19:17
- Posty: 810
- Skąd: Tomaszów Mazowiecki
- Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.
Tak se zapytam, a wymieniałeś filtr powietrza?
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Sprawdzałem u mnie pisze tylko OIL w pierwszej a ta przy której wartość jest u ciebie -38,3%?? mi pokazuje -53,9 silnik pracował na wolnych obrotch
nie OIL tylko OL
Edit: siegu
Mam jeszcze takie pytanie co do diagnostyki bo u mnie przy pierwszym podlaczeniu błędów nie wykryło sprawdzałem programem pcmscan i jak sie odłaczy wtyczke od przepływomierza to błedy też nie wyskakują? Ale jak odłacze od czujnika temperatury powietrza dolotowego to bład wyskakuje. Macie tak samo? Mój interfejs to elm 327 podlaczyłem go tak jak doradził rumunn95 i działa elegancko tylko gdzie jest bład?
nie OIL tylko OL
Edit: siegu
Mam jeszcze takie pytanie co do diagnostyki bo u mnie przy pierwszym podlaczeniu błędów nie wykryło sprawdzałem programem pcmscan i jak sie odłaczy wtyczke od przepływomierza to błedy też nie wyskakują? Ale jak odłacze od czujnika temperatury powietrza dolotowego to bład wyskakuje. Macie tak samo? Mój interfejs to elm 327 podlaczyłem go tak jak doradził rumunn95 i działa elegancko tylko gdzie jest bład?
- Od: 24 lip 2010, 17:53
- Posty: 44
- Skąd: Chełm
- Auto: Mazda 626 1,8 16v 98r. lpg sgi
WOW napisał(a):Mam jeszcze takie pytanie co do diagnostyki bo u mnie przy pierwszym podlaczeniu błędów nie wykryło sprawdzałem programem pcmscan i jak sie odłaczy wtyczke od przepływomierza to błedy też nie wyskakują? Ale jak odłacze od czujnika temperatury powietrza dolotowego to bład wyskakuje.
Mi pokazało błąd za pierwszym podłączeniem, w sumie to nadal pokazuje bo jeszcze z tym cholernym P1131 się nie uporałem ale to na marginesie.
Jak odłączyłem przewód od temp. pow. dol. to nic nie wyskoczyło, pokazywało że OK ale spróbuję od przepływki i napiszę.
Edit: siegu
WOW napisał(a):silnik pracował na wolnych obrotch
że tak jeszcze zapytam, w zakładce dash pokazywało ci prawidłowe wartości obrotów bo mi skacze w pełnej skali a i czasem prędkość ujemną pokazuje
- Od: 28 lip 2010, 12:10
- Posty: 58
- Skąd: Pisz
- Auto: Mazda 626 GF 1840cm3 FP 1998
petek napisał(a):WOW napisał(a):silnik pracował na wolnych obrotch
że tak jeszcze zapytam, w zakładce dash pokazywało ci prawidłowe wartości obrotów bo mi skacze w pełnej skali a i czasem prędkość ujemną pokazuje
Obroty pokazywało zanizone co do wskazówki o jakies 60-70 ale calkiem ujemnie nie wskazuje.Co do moich błędów ktorych nie chce pokazac to moze mam kiepski program PCMSCAN 2.4.12 PL Build 1194 jak myslisz?
Edit: siegu
lucas83 napisał(a):Spróbuj użyć ScanXL 2.0.7 (build 855 bodajże).
Mam ten program on tak samo wyglada jak PCMSCAN 2.4.12 PL Build 1194 ale on tez nie pokazuje bledow jak sie odlaczy wtyczke wczoraj odłaczylem wszystko i tez nic czasami tylko wyjdzie od czujnika temperatury powietrza .A tak na marginesie to odczytujecie na zgaszonym silniku czy auto jest odpalone
- Od: 24 lip 2010, 17:53
- Posty: 44
- Skąd: Chełm
- Auto: Mazda 626 1,8 16v 98r. lpg sgi
WOW napisał(a):moze mam kiepski program PCMSCAN 2.4.12 PL Build 1194 jak myslisz?
wydaje mi się, że to nie jest kwestia oprogramowania, ponieważ jak sam zaznaczyłeś one wszystkie wyglądają podobnie.
Ja odczytuje błędy jak kluczyk jest w pozycji ON, po co marnować paliwo
dzisiaj po południu zrobię test tego scanxl w wersji 2.0.7 i napiszę co i jak.
- Od: 28 lip 2010, 12:10
- Posty: 58
- Skąd: Pisz
- Auto: Mazda 626 GF 1840cm3 FP 1998
Używałem ScanXL 2.0.7 z kilkoma autami z różnych roczników i nie było problemu. Co prawda nie sprawdzałem sztucznego generowania błędu, bardziej chodziło o sprawdzenie parametrów silnika. Weźcie pod uwagę to, że ELM327 to bardzo prosty układ, który nie zastąpi profesjonalnych (często dedykowanych) interfejsów diagnostycznych, więc nie oczekujcie cudów po nim (zwłaszcza w przypadku Mazdy i protokołu PWM). PCMSCAN to uproszczona wersja ScanXL, dlatego wyglądają podobnie.
- Od: 14 kwi 2008, 19:17
- Posty: 810
- Skąd: Tomaszów Mazowiecki
- Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.
U mnie wychodzi na to ze czy sa czujniki czy tez ich niema to jest wszystko ok wiec tylko wsiadac i jechac . A tak po za tym to odpalicie swoje mazdy jak jest odpieta wtyczka od krokowego ? bo u mnie nie da rady a jak odlacze w czasie gdy silnik pracuje to gasnie jak bym odcial zaplon i mimo tego tez nie ma zadnego bledu .
- Od: 24 lip 2010, 17:53
- Posty: 44
- Skąd: Chełm
- Auto: Mazda 626 1,8 16v 98r. lpg sgi
Ja właśnie zrobiłem testy z odłączaniem przepływki i czujnika i też nie wywaliło błędów
Układ faktycznie prosty i podłączenie na pająka więc dużo nie da rady zrobić ale przynajmniej można pobieżnie sprawdzić czy coś w silniku dolega.
Układ faktycznie prosty i podłączenie na pająka więc dużo nie da rady zrobić ale przynajmniej można pobieżnie sprawdzić czy coś w silniku dolega.
- Od: 28 lip 2010, 12:10
- Posty: 58
- Skąd: Pisz
- Auto: Mazda 626 GF 1840cm3 FP 1998
petek napisał(a):Ja właśnie zrobiłem testy z odłączaniem przepływki i czujnika i też nie wywaliło błędów
Układ faktycznie prosty i podłączenie na pająka więc dużo nie da rady zrobić ale przynajmniej można pobieżnie sprawdzić czy coś w silniku dolega.
A jak odpinasz wtyczke od krokowego to gasnie czy zmniejszaja sie obroty bo u mnie gasnie i z odlaczona nie odpale
- Od: 24 lip 2010, 17:53
- Posty: 44
- Skąd: Chełm
- Auto: Mazda 626 1,8 16v 98r. lpg sgi
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6