Brak pinów FEN, MEN i TEN w złączu diagnostycznym – tani interfejs OBD-2 (PWM)

Mazda 626 1998–2002

Postprzez robertch17 » 11 cze 2011, 21:42

Witam

Mam taki problem z podłączeniem elm327 do Mazdy 626 lift 2.0l 2000r.Jestem zielony w tych sprawach
i proszę o poradę .Czytałem na innych postach na ten temat i szczerze nic nie wyczytałem .W końcu jak mam podłączyć te gniazda z sobą aby to ruszyło . Które piny w elm327 a piny w złączu mazdy.

Obrazek
Nie posiadam pinów -FAT,FBS,FWS,TAT,TWS,TSC,TFA,oraz pinu 11 i 17.

A na złączu elm 327 jest tak:
2- J1850 Bus+
4- Masa nadwozia
5- Masa sygnałowa
6- CAN High (J-2284)
7- ISO 9141/ISO14230 Linia K
10- J1850 Bus
14- CAN Low (J-2284)
15 -ISO 9141/ISO14230 Linia L
16 -Zasilanie (+)

PS.
Pod kierownicą nie znalazłem złącza obd2 ani nic podobnego.
Zasilanie wiem jak podpiąć.
Ale jak transmisje podpiąć?
Początkujący
 
Od: 6 cze 2011, 11:40
Posty: 4
Skąd: ŁÓDŹ
Auto: 626 2L 2000r GF
po lifcie.

Postprzez robertch17 » 11 cze 2011, 21:53

WITAM

Znalazłem coś takiego może się przydać w mojej sprawie i nie tylko.

Nazwa -- Funkcja
FEN--Wyjście kod błędu (komputer sterujący silnikiem)
MEN--załączenie wyjścia monitora (komputer sterujący silnikiem)
TEN--diagnostyczno-tryb wprowadzania (komputer sterujący silnikiem)
+ B--napięcie baterii włączony
GND--grunt
FAT--Wyjście kod błędu (automatycznej kontroli transmisji)
FBS--Wyjście kod błędu (zapobiegający blokowaniu hamulców (ABS) komputer sterujący)
FAC--kod wyjścia kłopoty
FWS--kod wyjścia kłopoty
FSC--Wyjście kod błędu (rejs (prędkość) komputer sterujący)
TAT--diagnostyczno-tryb wprowadzania (automatycznej kontroli transmisji)
TBS--diagnostyczno-tryb wprowadzania (zapobiegający blokowaniu hamulców (ABS) komputer sterujący)
TAC--diagnostyczno-tryb wprowadzania
TWS--diagnostyczno-tryb wprowadzania
TSC--diagnostyczno-tryb wprowadzania (rejs (prędkość) komputer sterujący)
FAB--Wyjście kod błędu (poduszki powietrznej monitora diagnostycznego)
IG --wyjście cewki zapalnikiem (do podłączenia zewnętrznych obrotomierz)
GND--grunt
TFA--diagnostyczno-tryb wprowadzania
F/P--pompa paliwa cewki przekaźnika (od ziemi do aktywacji pompy paliw
Początkujący
 
Od: 6 cze 2011, 11:40
Posty: 4
Skąd: ŁÓDŹ
Auto: 626 2L 2000r GF
po lifcie.

Postprzez smasherbit » 11 cze 2011, 22:16

przez robertch17 »
Mam taki problem z podłączeniem elm327 do Mazdy 626 lift 2.0l 2000r.


Podaj jeszcze czy to disel czy benzyna. Bo jesli chodzi o diselki to z tego co się orientowałem to OBD2 działa dopiero od mazdy 6'stki w diselku od roku 2004. Ale mogę się mylić... W benzynie OBD2 powinno być od 2000 roku ale to też nie jest pewne. Natomiast samochody z ameryki miały takie złacze o wiele wcześnie (sprawa legalizacji itp.) bodajże od 1996 roku.
Only japanise technik...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2007, 17:23
Posty: 132 (0/1)
Skąd: New Rossington
Auto: Mazda 626 2.0 2002 benzyna/lpg "anglik"

Postprzez rumunn95 » 12 cze 2011, 09:51

w czym chopacy macie problem?
moja odpowiedz i innego watku
Dla tych co niewiedza jak podlaczyc ja zrobilem tak:
http://img210.imageshack.us/img210/8778 ... 327jf0.jpg
(odbicie lustrzane wtyczki interfejsu!!!!!!!!!!!!!!!!)
Pin 16 +12v
pin 5 Masa
pin 2 bus+
pin 10 bus-

podlaczylem kabelkami tu:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/07d ... 23a33.html

http://img863.imageshack.us/i/20110118095132532.jpg/
http://img839.imageshack.us/i/20110118095210317.jpg/

jak nie macie pinow bus + bus – to o elmie zapomnijcie
Ostatnio edytowano 16 maja 2012, 08:18 przez rumunn95, łącznie edytowano 1 raz
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2009, 16:53
Posty: 901 (20/6)
Skąd: Biała Podlaska
Auto: MONDEO MK4 2.0TDCI GHIA ;) , Sachs Herkules i Sparta

Postprzez aiver3 » 16 cze 2011, 13:35

rumunn95 napisał(a):raczej puscisz z dymem ;) bus- i bus+ to transmisja danych a gnd to masa a vcc +12volt ty chcesz wumrugac w obd2 bledy kompa czy abs? bo raczej w tym pierwszym bez fejsa nic nie zdzialasz


Chciałbym sprawdzić diodą LED błędy ABS w Mazdzie 626 '99 rok. Wiesz może jak podłączyć diodę oraz które piny smostkować aby odczytać te błędy?
Schemat kostki taki sam jak już wcześniej podany przez kogoś:
https://docs.google.com/View?revision=_ ... jw_0hjq829
Na żółto oznaczone piny występujące w kostce.

Mam także TesterTech Magneti Marelli z końcówkami K-Line i L-Line. Próbowałem podpinać się w różnych konfiguracjach pod piny TBS FBS i oznaczane jakos BUS+ i BUS- ale nie udało się nawiązać połączenia. Zna ktoś sposób sprawdzenia błędów ABS przy pomocy tego sprzętu?
aiver3
 

Postprzez Marek 161BD081 » 17 cze 2011, 06:49

aiver3 napisał(a):Zna ktoś sposób sprawdzenia błędów ABS przy pomocy tego sprzętu?

Spróbuj tego sposobu: LINK
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez gregory003 » 6 lip 2011, 14:51

Mam Mazde 323f ditd z 2003 w dieslu. czy ktoś może wie jakiego rodzaju jest tam złącze, naliczyłem tam 12 pinów. i czy może ktoś wie gdzie można kupić takie złącze. Szukam i szukam i tylko trace czas a tu może ktoś mi podpowie :):) z góry dziękuje <jupi>
gregory003
 

Postprzez lucas83 » 6 lip 2011, 15:13

Zapytaj w dziale 323.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2008, 19:17
Posty: 810
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.

Postprzez Marek 161BD081 » 7 lip 2011, 07:24

gregory003 napisał(a):Mam Mazde 323f ditd z 2003 w dieslu. czy ktoś może wie jakiego rodzaju jest tam złącze, naliczyłem tam 12 pinów.

Hmmm – czyżby u Ciebie było jakieś inne i nietypowe złącze?
Zresztą wydaje mi się, że w tym roczniku to już chyba powinieneś mieć pod kierownicą "normalne" złącze OBD-2
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez arczizioom » 7 lip 2011, 19:56

Koledzy zainwestowałem w ELMa w wersji 1.4 i tu pytanie czy jest jakaś szansa podłączenia do Mazdy 626, 2002 rok, diesel. Próbowałem już różnych sposobów i bez rezultatu.
Obrazek
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 25 lip 2010, 14:32
Posty: 16
Skąd: Biłgoraj
Auto: VW Golf IV 1.9TDI, AXR 2003r.

Postprzez Marek 161BD081 » 8 lip 2011, 07:13

arczizioom napisał(a):zainwestowałem w ELMa w wersji 1.4 i tu pytanie czy jest jakaś szansa podłączenia do Mazdy 626, 2002 rok, diesel ...

Nie Ty jeden masz z tym problem. Ktoś mówił o możliwości łączenia się korzystając z softu Palmer'a z dodatkiem do mazdy ale osobiście nie próbowałem tego.

EDIT:
Popatrz np. TUTAJ
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez arczizioom » 10 lip 2011, 10:32

Zaglądałem do tego tematu i powiem szczerze że nic konkretnego na temat połączenia się z moją Madzią nie znalazłem.
Obrazek
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 25 lip 2010, 14:32
Posty: 16
Skąd: Biłgoraj
Auto: VW Golf IV 1.9TDI, AXR 2003r.

Postprzez smasherbit » 14 lip 2011, 18:08

Wydaje mi się że chyba powinniśmy zrobić dział softwarowy do naszych mazd z rozdzieleniem na Obd2 itp. oraz gaz. Chodzi mi o miejsce gdzie byśmy mogli umieszczać linki do programów itp. dotyczących naszych mazd. Co o tym myśicie?
Only japanise technik...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2007, 17:23
Posty: 132 (0/1)
Skąd: New Rossington
Auto: Mazda 626 2.0 2002 benzyna/lpg "anglik"

Postprzez lysek » 6 wrz 2011, 16:27

Witam wszystkich.
Od niedawna jestem posiadaczem Mazdy 626 2l wersji GF/GW z roku 2000. Ten temat trochę odświeżę ponieważ chciałbym ją zdiagnozować pod względem prawidłowości działania podzespołów a konkretniej interesuje mnie jaki mam zastosować do tego interfejs? Z tego co zdążyłem zauważyć i przeszukać poszczególne działy są z tym związane rozbieżności co do sprzętu diagnozującego jak i wtyku serwisowego. Jeśli chodzi o wtyk w środku pojazdu nie udało mi się go zlokalizować mam tylko jedno najwyraźniej wejście w komorze silnikowej co ukazuje zdjęcie. A chciałbym móc przyszłościowo także korzystać z tego urządzenia bo jak wiadomo serwisy niekiedy inkasuja jak za zborze.

Obrazek
Początkujący
 
Od: 6 wrz 2011, 15:23
Posty: 21 (0/1)
Auto: Mazda 626 GF/GW 2.0 + lpg 2000r.

Postprzez petek » 17 mar 2012, 18:00

Jupi Forumowicze odświeżam temat gdyż właśnie dołączyłem do szczęśliwców, którym udało się sczytać błędy dzięki elm327, serdeczne podziękowania dla rumunn95 <spoko> , gdyż to dzięki jego postom udało mi się połączyć samochód i elm327 poprawnie, a to dlatego, że jak człowiek dokładnie nie doczyta to popełnia bardzo proste błędy. Moim było błędne podłączenie kabelków do elm327 w miejsca bus+ i bus- ponieważ zrobiłem to nie czytając nawiasu <glupek2>
http://img210.imageshack.us/img210/8778 ... 327jf0.jpg
(odbicie lustrzane wtyczki interfejsu!!!!!!!!!!!!!!!!)


Teraz wszystko działa, interfejs łączy się z samochodem, nawet odnalazł błąd i zamrożone ramki.
Mam jeszcze takie drobne pytanko odnośnie programu jakiego używać najlepiej??
Forumowicz
 
Od: 28 lip 2010, 12:10
Posty: 58
Skąd: Pisz
Auto: Mazda 626 GF 1840cm3 FP 1998

Postprzez rumunn95 » 17 mar 2012, 18:36

nie ma za co :P ja uzywam scan xl professional
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2009, 16:53
Posty: 901 (20/6)
Skąd: Biała Podlaska
Auto: MONDEO MK4 2.0TDCI GHIA ;) , Sachs Herkules i Sparta

Postprzez petek » 19 mar 2012, 15:12

Witam,
mam jeszcze pytanko gdzie mogę znaleźć opis błędów, gdyż wywaliło mi jeden dokładnie kod 10 bądź błąd 10 bo z tego wszystkiego że działa to szybko wcisnąłem skasuj i teraz się nie pokazuje, ale liczba 10 mi mignęła.

Pozdrawiam.
Forumowicz
 
Od: 28 lip 2010, 12:10
Posty: 58
Skąd: Pisz
Auto: Mazda 626 GF 1840cm3 FP 1998

Postprzez rumunn95 » 19 mar 2012, 16:59

przy wersji profesional podaje ci kod bledu i nazwe ;) a co do bledow bylo gdzies tu na forumie :) uzyj szukajki <czarodziej>
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2009, 16:53
Posty: 901 (20/6)
Skąd: Biała Podlaska
Auto: MONDEO MK4 2.0TDCI GHIA ;) , Sachs Herkules i Sparta

Postprzez Szyna » 19 mar 2012, 21:43

To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 20 lut 2008, 21:59
Posty: 3348 (89/158)
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG

Postprzez rumunn95 » 19 mar 2012, 22:16

najlepiej jak ktos powinien wydzielic te posty i zrobic osobny watek wtedy latwiej byloby je znalesc
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2009, 16:53
Posty: 901 (20/6)
Skąd: Biała Podlaska
Auto: MONDEO MK4 2.0TDCI GHIA ;) , Sachs Herkules i Sparta

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6