Brak pinów FEN, MEN i TEN w złączu diagnostycznym – tani interfejs OBD-2 (PWM)
Witam
Mam taki problem z podłączeniem elm327 do Mazdy 626 lift 2.0l 2000r.Jestem zielony w tych sprawach
i proszę o poradę .Czytałem na innych postach na ten temat i szczerze nic nie wyczytałem .W końcu jak mam podłączyć te gniazda z sobą aby to ruszyło . Które piny w elm327 a piny w złączu mazdy.
Nie posiadam pinów -FAT,FBS,FWS,TAT,TWS,TSC,TFA,oraz pinu 11 i 17.
A na złączu elm 327 jest tak:
2- J1850 Bus+
4- Masa nadwozia
5- Masa sygnałowa
6- CAN High (J-2284)
7- ISO 9141/ISO14230 Linia K
10- J1850 Bus
14- CAN Low (J-2284)
15 -ISO 9141/ISO14230 Linia L
16 -Zasilanie (+)
PS.
Pod kierownicą nie znalazłem złącza obd2 ani nic podobnego.
Zasilanie wiem jak podpiąć.
Ale jak transmisje podpiąć?
Mam taki problem z podłączeniem elm327 do Mazdy 626 lift 2.0l 2000r.Jestem zielony w tych sprawach
i proszę o poradę .Czytałem na innych postach na ten temat i szczerze nic nie wyczytałem .W końcu jak mam podłączyć te gniazda z sobą aby to ruszyło . Które piny w elm327 a piny w złączu mazdy.
Nie posiadam pinów -FAT,FBS,FWS,TAT,TWS,TSC,TFA,oraz pinu 11 i 17.
A na złączu elm 327 jest tak:
2- J1850 Bus+
4- Masa nadwozia
5- Masa sygnałowa
6- CAN High (J-2284)
7- ISO 9141/ISO14230 Linia K
10- J1850 Bus
14- CAN Low (J-2284)
15 -ISO 9141/ISO14230 Linia L
16 -Zasilanie (+)
PS.
Pod kierownicą nie znalazłem złącza obd2 ani nic podobnego.
Zasilanie wiem jak podpiąć.
Ale jak transmisje podpiąć?
- Od: 6 cze 2011, 11:40
- Posty: 4
- Skąd: ŁÓDŹ
- Auto: 626 2L 2000r GF
po lifcie.
WITAM
Znalazłem coś takiego może się przydać w mojej sprawie i nie tylko.
Nazwa -- Funkcja
FEN--Wyjście kod błędu (komputer sterujący silnikiem)
MEN--załączenie wyjścia monitora (komputer sterujący silnikiem)
TEN--diagnostyczno-tryb wprowadzania (komputer sterujący silnikiem)
+ B--napięcie baterii włączony
GND--grunt
FAT--Wyjście kod błędu (automatycznej kontroli transmisji)
FBS--Wyjście kod błędu (zapobiegający blokowaniu hamulców (ABS) komputer sterujący)
FAC--kod wyjścia kłopoty
FWS--kod wyjścia kłopoty
FSC--Wyjście kod błędu (rejs (prędkość) komputer sterujący)
TAT--diagnostyczno-tryb wprowadzania (automatycznej kontroli transmisji)
TBS--diagnostyczno-tryb wprowadzania (zapobiegający blokowaniu hamulców (ABS) komputer sterujący)
TAC--diagnostyczno-tryb wprowadzania
TWS--diagnostyczno-tryb wprowadzania
TSC--diagnostyczno-tryb wprowadzania (rejs (prędkość) komputer sterujący)
FAB--Wyjście kod błędu (poduszki powietrznej monitora diagnostycznego)
IG --wyjście cewki zapalnikiem (do podłączenia zewnętrznych obrotomierz)
GND--grunt
TFA--diagnostyczno-tryb wprowadzania
F/P--pompa paliwa cewki przekaźnika (od ziemi do aktywacji pompy paliw
Znalazłem coś takiego może się przydać w mojej sprawie i nie tylko.
Nazwa -- Funkcja
FEN--Wyjście kod błędu (komputer sterujący silnikiem)
MEN--załączenie wyjścia monitora (komputer sterujący silnikiem)
TEN--diagnostyczno-tryb wprowadzania (komputer sterujący silnikiem)
+ B--napięcie baterii włączony
GND--grunt
FAT--Wyjście kod błędu (automatycznej kontroli transmisji)
FBS--Wyjście kod błędu (zapobiegający blokowaniu hamulców (ABS) komputer sterujący)
FAC--kod wyjścia kłopoty
FWS--kod wyjścia kłopoty
FSC--Wyjście kod błędu (rejs (prędkość) komputer sterujący)
TAT--diagnostyczno-tryb wprowadzania (automatycznej kontroli transmisji)
TBS--diagnostyczno-tryb wprowadzania (zapobiegający blokowaniu hamulców (ABS) komputer sterujący)
TAC--diagnostyczno-tryb wprowadzania
TWS--diagnostyczno-tryb wprowadzania
TSC--diagnostyczno-tryb wprowadzania (rejs (prędkość) komputer sterujący)
FAB--Wyjście kod błędu (poduszki powietrznej monitora diagnostycznego)
IG --wyjście cewki zapalnikiem (do podłączenia zewnętrznych obrotomierz)
GND--grunt
TFA--diagnostyczno-tryb wprowadzania
F/P--pompa paliwa cewki przekaźnika (od ziemi do aktywacji pompy paliw
- Od: 6 cze 2011, 11:40
- Posty: 4
- Skąd: ŁÓDŹ
- Auto: 626 2L 2000r GF
po lifcie.
przez robertch17 »
Mam taki problem z podłączeniem elm327 do Mazdy 626 lift 2.0l 2000r.
Podaj jeszcze czy to disel czy benzyna. Bo jesli chodzi o diselki to z tego co się orientowałem to OBD2 działa dopiero od mazdy 6'stki w diselku od roku 2004. Ale mogę się mylić... W benzynie OBD2 powinno być od 2000 roku ale to też nie jest pewne. Natomiast samochody z ameryki miały takie złacze o wiele wcześnie (sprawa legalizacji itp.) bodajże od 1996 roku.
Only japanise technik...
w czym chopacy macie problem?
moja odpowiedz i innego watku
Dla tych co niewiedza jak podlaczyc ja zrobilem tak:
http://img210.imageshack.us/img210/8778 ... 327jf0.jpg
(odbicie lustrzane wtyczki interfejsu!!!!!!!!!!!!!!!!)
Pin 16 +12v
pin 5 Masa
pin 2 bus+
pin 10 bus-
podlaczylem kabelkami tu:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/07d ... 23a33.html
http://img863.imageshack.us/i/20110118095132532.jpg/
http://img839.imageshack.us/i/20110118095210317.jpg/
jak nie macie pinow bus + bus – to o elmie zapomnijcie
moja odpowiedz i innego watku
Dla tych co niewiedza jak podlaczyc ja zrobilem tak:
http://img210.imageshack.us/img210/8778 ... 327jf0.jpg
(odbicie lustrzane wtyczki interfejsu!!!!!!!!!!!!!!!!)
Pin 16 +12v
pin 5 Masa
pin 2 bus+
pin 10 bus-
podlaczylem kabelkami tu:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/07d ... 23a33.html
http://img863.imageshack.us/i/20110118095132532.jpg/
http://img839.imageshack.us/i/20110118095210317.jpg/
jak nie macie pinow bus + bus – to o elmie zapomnijcie
Ostatnio edytowano 16 maja 2012, 08:18 przez rumunn95, łącznie edytowano 1 raz
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
rumunn95 napisał(a):raczej puscisz z dymem bus- i bus+ to transmisja danych a gnd to masa a vcc +12volt ty chcesz wumrugac w obd2 bledy kompa czy abs? bo raczej w tym pierwszym bez fejsa nic nie zdzialasz
Chciałbym sprawdzić diodą LED błędy ABS w Mazdzie 626 '99 rok. Wiesz może jak podłączyć diodę oraz które piny smostkować aby odczytać te błędy?
Schemat kostki taki sam jak już wcześniej podany przez kogoś:
https://docs.google.com/View?revision=_ ... jw_0hjq829
Na żółto oznaczone piny występujące w kostce.
Mam także TesterTech Magneti Marelli z końcówkami K-Line i L-Line. Próbowałem podpinać się w różnych konfiguracjach pod piny TBS FBS i oznaczane jakos BUS+ i BUS- ale nie udało się nawiązać połączenia. Zna ktoś sposób sprawdzenia błędów ABS przy pomocy tego sprzętu?
-
aiver3
aiver3 napisał(a):Zna ktoś sposób sprawdzenia błędów ABS przy pomocy tego sprzętu?
Spróbuj tego sposobu: LINK
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Mam Mazde 323f ditd z 2003 w dieslu. czy ktoś może wie jakiego rodzaju jest tam złącze, naliczyłem tam 12 pinów. i czy może ktoś wie gdzie można kupić takie złącze. Szukam i szukam i tylko trace czas a tu może ktoś mi podpowie :) z góry dziękuje
-
gregory003
gregory003 napisał(a):Mam Mazde 323f ditd z 2003 w dieslu. czy ktoś może wie jakiego rodzaju jest tam złącze, naliczyłem tam 12 pinów.
Hmmm – czyżby u Ciebie było jakieś inne i nietypowe złącze?
Zresztą wydaje mi się, że w tym roczniku to już chyba powinieneś mieć pod kierownicą "normalne" złącze OBD-2
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Koledzy zainwestowałem w ELMa w wersji 1.4 i tu pytanie czy jest jakaś szansa podłączenia do Mazdy 626, 2002 rok, diesel. Próbowałem już różnych sposobów i bez rezultatu.
- Od: 25 lip 2010, 14:32
- Posty: 16
- Skąd: Biłgoraj
- Auto: VW Golf IV 1.9TDI, AXR 2003r.
arczizioom napisał(a):zainwestowałem w ELMa w wersji 1.4 i tu pytanie czy jest jakaś szansa podłączenia do Mazdy 626, 2002 rok, diesel ...
Nie Ty jeden masz z tym problem. Ktoś mówił o możliwości łączenia się korzystając z softu Palmer'a z dodatkiem do mazdy ale osobiście nie próbowałem tego.
EDIT:
Popatrz np. TUTAJ
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Zaglądałem do tego tematu i powiem szczerze że nic konkretnego na temat połączenia się z moją Madzią nie znalazłem.
- Od: 25 lip 2010, 14:32
- Posty: 16
- Skąd: Biłgoraj
- Auto: VW Golf IV 1.9TDI, AXR 2003r.
Wydaje mi się że chyba powinniśmy zrobić dział softwarowy do naszych mazd z rozdzieleniem na Obd2 itp. oraz gaz. Chodzi mi o miejsce gdzie byśmy mogli umieszczać linki do programów itp. dotyczących naszych mazd. Co o tym myśicie?
Only japanise technik...
Witam wszystkich.
Od niedawna jestem posiadaczem Mazdy 626 2l wersji GF/GW z roku 2000. Ten temat trochę odświeżę ponieważ chciałbym ją zdiagnozować pod względem prawidłowości działania podzespołów a konkretniej interesuje mnie jaki mam zastosować do tego interfejs? Z tego co zdążyłem zauważyć i przeszukać poszczególne działy są z tym związane rozbieżności co do sprzętu diagnozującego jak i wtyku serwisowego. Jeśli chodzi o wtyk w środku pojazdu nie udało mi się go zlokalizować mam tylko jedno najwyraźniej wejście w komorze silnikowej co ukazuje zdjęcie. A chciałbym móc przyszłościowo także korzystać z tego urządzenia bo jak wiadomo serwisy niekiedy inkasuja jak za zborze.
Od niedawna jestem posiadaczem Mazdy 626 2l wersji GF/GW z roku 2000. Ten temat trochę odświeżę ponieważ chciałbym ją zdiagnozować pod względem prawidłowości działania podzespołów a konkretniej interesuje mnie jaki mam zastosować do tego interfejs? Z tego co zdążyłem zauważyć i przeszukać poszczególne działy są z tym związane rozbieżności co do sprzętu diagnozującego jak i wtyku serwisowego. Jeśli chodzi o wtyk w środku pojazdu nie udało mi się go zlokalizować mam tylko jedno najwyraźniej wejście w komorze silnikowej co ukazuje zdjęcie. A chciałbym móc przyszłościowo także korzystać z tego urządzenia bo jak wiadomo serwisy niekiedy inkasuja jak za zborze.
Jupi Forumowicze odświeżam temat gdyż właśnie dołączyłem do szczęśliwców, którym udało się sczytać błędy dzięki elm327, serdeczne podziękowania dla rumunn95 , gdyż to dzięki jego postom udało mi się połączyć samochód i elm327 poprawnie, a to dlatego, że jak człowiek dokładnie nie doczyta to popełnia bardzo proste błędy. Moim było błędne podłączenie kabelków do elm327 w miejsca bus+ i bus- ponieważ zrobiłem to nie czytając nawiasu
Teraz wszystko działa, interfejs łączy się z samochodem, nawet odnalazł błąd i zamrożone ramki.
Mam jeszcze takie drobne pytanko odnośnie programu jakiego używać najlepiej??
http://img210.imageshack.us/img210/8778 ... 327jf0.jpg
(odbicie lustrzane wtyczki interfejsu!!!!!!!!!!!!!!!!)
Teraz wszystko działa, interfejs łączy się z samochodem, nawet odnalazł błąd i zamrożone ramki.
Mam jeszcze takie drobne pytanko odnośnie programu jakiego używać najlepiej??
- Od: 28 lip 2010, 12:10
- Posty: 58
- Skąd: Pisz
- Auto: Mazda 626 GF 1840cm3 FP 1998
Witam,
mam jeszcze pytanko gdzie mogę znaleźć opis błędów, gdyż wywaliło mi jeden dokładnie kod 10 bądź błąd 10 bo z tego wszystkiego że działa to szybko wcisnąłem skasuj i teraz się nie pokazuje, ale liczba 10 mi mignęła.
Pozdrawiam.
mam jeszcze pytanko gdzie mogę znaleźć opis błędów, gdyż wywaliło mi jeden dokładnie kod 10 bądź błąd 10 bo z tego wszystkiego że działa to szybko wcisnąłem skasuj i teraz się nie pokazuje, ale liczba 10 mi mignęła.
Pozdrawiam.
- Od: 28 lip 2010, 12:10
- Posty: 58
- Skąd: Pisz
- Auto: Mazda 626 GF 1840cm3 FP 1998
przy wersji profesional podaje ci kod bledu i nazwe a co do bledow bylo gdzies tu na forumie uzyj szukajki
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
GD – Generacja Doskonała
- Od: 20 lut 2008, 21:59
- Posty: 3348 (89/158)
- Skąd: Krotoszyn
- Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG
najlepiej jak ktos powinien wydzielic te posty i zrobic osobny watek wtedy latwiej byloby je znalesc
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6