Brak pinów FEN, MEN i TEN w złączu diagnostycznym – tani interfejs OBD-2 (PWM)

Mazda 626 1998–2002

Postprzez maniek070 » 3 lut 2013, 11:03

Marek 161BD081 napisał(a):Każdy błąd ma swoją przyczynę wiec eliminujmy przyczyny a nie już skutki.


No zgadza się, tylko najpierw trzeba tę przyczyne znaleźć, i sęk właśnie tkwi w tym, czy da się to zrobić za pomocą jakiegoś programu, bo właśnie w tym PCMSCAN nie mogę za wiele odczytać, albo się nic nie wyświetla, albo pisze że jest nieobsługiwane... i tu własnie nie wiem, czy naprawdę się nie da ( ale w innym temacie pisali ze się da) albo ja o czymś nie wiem, i dlatego właśnie pytam jak to uczynić ;) może wrzuce screena z zamrożonej ramki, może ktoś powie mi co można z tego odczytać? ew gdzie szukać jeszcze jakiś danych
Obrazek
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 paź 2011, 18:47
Posty: 63
Skąd: Kraków
Auto: 6, GH, 2.2 MZR, 2012r.

Postprzez Marek 161BD081 » 4 lut 2013, 11:19

A jaki błąd wcześniej miałeś?
Poczytaj tez np. tutaj: http://diagnostyka-samochodowa.s-tech.p ... n=dz_freez
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 22:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez maniek070 » 4 lut 2013, 15:40

to się tyczy pewnie IAC, bo po podpięciu kompa nie było żadnych błędów, i dla przetestowania czy w ogóle to działa, odpiąłem IAC, wtedy błąd wyskoczył, więc ramka pewnie tyczy się tego
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 paź 2011, 18:47
Posty: 63
Skąd: Kraków
Auto: 6, GH, 2.2 MZR, 2012r.

Postprzez Marek 161BD081 » 4 lut 2013, 16:43

maniek070 napisał(a):odpiąłem IAC, wtedy błąd wyskoczył, więc ramka pewnie tyczy się tego

Zwróć uwagę, że w momencie zarejestrowania tej ramki silnik był unieruchomiony i temperatura płynu chłodzącego była -18'C
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 22:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez maniek070 » 4 lut 2013, 18:25

silnik faktycznie mógł być wyłączony, no i właśnie zastanawiają mnie te temperatury, może czujnik jest walnięty? mam w planach go sprawdzić, ale z drugiej strony w kokpicie wskaźnik temperatury działa normalnie, no chyba że są dwa osobne czujniki? jeśli tak to który jest ten od tej temp. z ramki?
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 paź 2011, 18:47
Posty: 63
Skąd: Kraków
Auto: 6, GH, 2.2 MZR, 2012r.

Postprzez Marek 161BD081 » 4 lut 2013, 18:51

Masz na 99% dwa czujniki.
Odłącz jeden i zobacz jak sie zachowa wskaźnik temp. wiec będziesz wiedział który odłaczyłeś ;)
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 22:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez maniek070 » 6 lut 2013, 14:14

czujnik raczej jest ok, oporność większa na zimnym i mniejsza na ciepłym, więc mój problem zacznę od wymiany IAC, wrzucam jeszcze jeden screen, jest tu troche więcej danych, może coś z tego da się jeszcze ciekawego wywnioskować;] a druga sprawa to od czego jest czujnik podciśnienia MAP ? i gdzie on jest o ile jest w moim modelu? bo w tym programie pali się przy tym czerwone światełko ;]
Obrazek
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 paź 2011, 18:47
Posty: 63
Skąd: Kraków
Auto: 6, GH, 2.2 MZR, 2012r.

Postprzez madmark » 26 maja 2013, 19:26

Witam !!
Posiadam Mazdę 626 GF/GW 98 rok 1.8 benzyna i od dłuższego czasu próbuję się dowiedzieć jak podłączyć elm327 do mazdy aby działał poprawnie. Posiadam elm327 w wersji 1.4B, która niby jest pozbawiona błędu ale nie posiada przełącznika MS-HS i niby się łączy z samochodem ale nie pokazuje żadnych błędów, działa tylko zegar obrotów silnika w scanxl i wydaje mi się, że nie odbywa się poprawa komunikacja z samochodem. Dużo też czytałem na temat podłączenia forda przez protokół J1850 PWM i wiem, żeby poprawnie odbywała się komunikacja elm musi posiadać przełącznik i być pozbawiony błędu. Niestety ja elektroniki się nie tykam bo raczej popsuje interfejs i samochód więc wolałbym, gdyby ktoś się przymierzał do kupna elma do swojej mazdy żeby przetestował działanie elma podanego w linku ( w opisie aukcji jest nawet pokazane złącze diagnostyczne z mazdy także interfejs powinien działać). Nie chce nikomu robić reklamy ale podobno ten elm działa bardzo dobrze z fordami w hyper terminalu i w programiku dla fordów który wysyła komendy do komputera http://allegro.pl/elm327-ms-hs-can-ford-j1850-vpw-pwm-elm-327-tdci-i3276658571.html Prosiłbym także osoby, które zakupiłby tego elma o zadanie relacji czy elm działa poprawinie. Pozdrawiam
madmark
 

Postprzez dzul » 31 sie 2013, 19:33

Szukam kabla i oprogramowania do amzdy 626 2.0 didt 1998 gw.
Muszę sprawdzić ciśnienie pompy i kilka innych rzeczy.
Nikt u mnie w mieście nie ma sprzetu diagnostycznego do tego auta.
Jak ktoś już kupił kabel i ma przetestowany to prosze o model i markę.
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2012, 19:51
Posty: 246 (0/2)
Skąd: pomorskie
Auto: Mazda 626 2.0 ditd 101KM 1999 GW. 396tys RF2A
zaślepiony egr.
Mułowata

Postprzez TMJumper » 30 paź 2013, 11:04

Witam proszr o pomoc vzy ktorys z kolegow mogl by sie pocdpiac fo mojej mazdy bo mam problem z gadnacym silnikiem. Dzisiaj sroda i jutro befe w okolicach Rzeszowa
Forumowicz
 
Od: 9 sie 2011, 23:12
Posty: 37
Skąd: Rawicz
Auto: 626 GW 2.0 115KM
GAZ Agis

Postprzez maniek070 » 31 paź 2013, 14:30

ja temat diagnostyki trochę odpuściłem, bo w gf przed liftem z tego co wiem nie da się za wiele odczytać/zrobić, albo trzeba mieć jakieś dobre programy których niestety nie mam :) kupiłem interfejs z myślą że kiedyś mi się przyda jak wymienie samochód na nowszy po lifcie ;d, a przed to równie dobrze można diodą sprawdzić, nie jest to problem a wychodzi to samo, chyba że ktoś woli zainwestować, no a tak ogólnie to jak ktoś jednak ma informacje o jakiś dobrym programie to czekam ;d
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 paź 2011, 18:47
Posty: 63
Skąd: Kraków
Auto: 6, GH, 2.2 MZR, 2012r.

Postprzez PitrekT » 31 paź 2013, 18:10

maniek070 napisał(a):ja temat diagnostyki trochę odpuściłem, bo w gf przed liftem z tego co wiem nie da się za wiele odczytać/zrobić, albo trzeba mieć jakieś dobre programy których niestety nie mam :) kupiłem interfejs z myślą że kiedyś mi się przyda jak wymienie samochód na nowszy po lifcie ;d, a przed to równie dobrze można diodą sprawdzić, nie jest to problem a wychodzi to samo, chyba że ktoś woli zainwestować, no a tak ogólnie to jak ktoś jednak ma informacje o jakiś dobrym programie to czekam ;d


FORscan powninien również działać w Twoim aucie.W tym wątku znajdziesz więcej informacji na temat tego programu: viewtopic.php?f=116&t=161620
323 BJ 1.6 ZM
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 wrz 2010, 16:58
Posty: 179 (17/2)
Auto: Mazda 3 BK

Postprzez maniek070 » 31 paź 2013, 22:52

dzięki :) nie trafiłem wcześniej na ten program, w najbliższych dniach sprawdzę co pokaże
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 paź 2011, 18:47
Posty: 63
Skąd: Kraków
Auto: 6, GH, 2.2 MZR, 2012r.

Postprzez Baku86 » 6 kwi 2014, 12:45

witam czy przy moim gniezdzie nie da sie wymrugac dioda lub na desce bledu abs'u?
probowalem wg instrukcji z forum ale nic sie nie dzieje dioda swieci ciaglym swiatlem a na desce przy zworce nic nie mruga. na stale swieca sie kontrolki abs, tcs, tcs off. czasami po odpaleniu zgasna ale przy wiekszosci odpalen zostaja na stale.
czy jakbym zakupil elm'a 327 i podpial sie pod bus + i bus – to polaczy sie z komputerem i wykaze mi bledy abs'u?

ponizej moja kostka diagnostyczna:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/7f788b70ce863f17.html
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lip 2011, 22:26
Posty: 134
Skąd: Łódzkie - ELA :D
Auto: Mazda 626 98r. 2.0 115km, Renault Clio I 1.2 , w pracy Scania R380 ;)

Postprzez rumunn95 » 6 kwi 2014, 15:04

ABSu nie zdiagnozujesz elmem tak jak sondy lambda i poduszek jest inna procedura do sprawdzenia bledow tego systemu
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2009, 15:53
Posty: 901 (20/6)
Skąd: Biała Podlaska
Auto: MONDEO MK4 2.0TDCI GHIA ;) , Sachs Herkules i Sparta

Postprzez TMJumper » 11 lip 2014, 22:04

rumunn95 mozesz powiedziec jaka jest metoda zdiagnozowania ABS bo mam program FORscan i nie widzi błedu
Forumowicz
 
Od: 9 sie 2011, 23:12
Posty: 37
Skąd: Rawicz
Auto: 626 GW 2.0 115KM
GAZ Agis

Postprzez YATES » 30 lip 2014, 23:00

Mam pytanie odnośnie diagnostyki Mazdy 626 GW z 1999 roku. Dziś przy pomocy adaptera i interfejsu OBD 2 połączyłem się programem Forscan z moją Mazdą. Jedno pytanie – czemu program Forscan znajduje i diagnozuje tylko moduł sterowania silnika PCM, a innych modułów nie znajduje ? Świeci mi się często w czasie jazdy kontrolka ABS i myślałem , że to wykasuję jako błąd ale nie miałem połączenia z odpowiednim modułem w programie Forscan. Ktoś może coś podpowie ?
Forumowicz
 
Od: 25 cze 2012, 21:20
Posty: 182 (1/1)
Auto: Mazda 6 Kombi rocznik 2003 silnik 2,0 MZR-CD 136KM

Postprzez Marek 161BD081 » 31 lip 2014, 06:53

ABS'u nie zdiagnozujesz w ten sposób – pozostaje ci do tego tylko diodka LED
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 22:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez Paco75 » 16 sie 2014, 14:16

rummunn95 czy ja dobrze kumam czy cos jest żle ???

Obrazek
Załączniki
Bez tytułu.png
Początkujący
 
Od: 16 sie 2014, 13:37
Posty: 4
Skąd: Tczew
Auto: Mazda 626 1.8 97 GF

Postprzez rumunn95 » 23 sie 2014, 07:04

Dokładnie tylko w wersji lustrzanej
uploadfromtaptalk1408773835246.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2009, 15:53
Posty: 901 (20/6)
Skąd: Biała Podlaska
Auto: MONDEO MK4 2.0TDCI GHIA ;) , Sachs Herkules i Sparta

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6