Mazda 626 (GF / GW) – Opinie i Informacje

Mazda 626 1998–2002

Postprzez roberto81 » 9 maja 2011, 18:47

Mam pytanie do użytkowników 626 GF. Czy kupując w/w furkę trzeba się liczyć z remontem silnika, mam na myśli niebieski dymek z rana, czy jest to przypadłość tylko GE? Jak jest z waszymi GFkami? Dotyczy was ten problem?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 kwi 2010, 21:56
Posty: 122
Skąd: Otwock
Auto: Mazda 626 2.0L z 1994r
Benzyna+LPG II gen.

Postprzez rumunn95 » 9 maja 2011, 20:45

niestety wiekszosc puszcza sztuka jest znalesc nie zakatowany egzemplarz ewentualnie mocno nie prany podstawa bierz bez haka
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2009, 16:53
Posty: 901 (20/6)
Skąd: Biała Podlaska
Auto: MONDEO MK4 2.0TDCI GHIA ;) , Sachs Herkules i Sparta

Postprzez Dominator » 9 maja 2011, 21:37

Lepiej brac bez haka tak jak sugerujesz, nie mniej jednak nie powinno to przekreslac samochodu. Madzie kupilem z hakiem, dymku nie puszcza, a odkad kupilem, a bylo to na poczatku zeszlego roku, to haka jeszcze nie uzywalem :)
...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2011, 23:36
Posty: 4908 (66/68)
Skąd: Bielsko-Biała/KR/KTA
Auto: Accord 8 2.2 gnojówka

Postprzez rumunn95 » 9 maja 2011, 22:06

lepiej dmuchac na zimne nie wiadomo co ktos targal taki samochodem kilo pierza czy dwa razy jak samochod przyczepe kempingowa w gory :P :P :P
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2009, 16:53
Posty: 901 (20/6)
Skąd: Biała Podlaska
Auto: MONDEO MK4 2.0TDCI GHIA ;) , Sachs Herkules i Sparta

Postprzez szkodnik_byd » 9 maja 2011, 22:18

tego niestety sie nigdy nie wie

ja kupiłem bez haka dymku nie puszcza z rana a olej bierze :D
–=[SzkodniK]=– –=[506112282]=– –=[790525980]=– –=[szkodnikbyd@gmail.com]=–
-=[cytrynowy]=-
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 3 gru 2006, 00:10
Posty: 6161 (890/431)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: X9 TA 2,5v6 MT 98r.
X9 TA 2,5v6 AT 01r. dawca
X9 TA 2,5v6 AT 99r. green
5 CW 1,6D 11r.
MX-5 NC 2,5 06r
były:
6 GG 2,0 02r.
626 GF2,0HP 98r.
323f BG 1,6 91r.

Postprzez rumunn95 » 9 maja 2011, 22:36

to dopiero poczatek heheh :P :P :P :P :P pozniej zaczenie zlopac wiecej nisz pb <lol> <lol> <lol>
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2009, 16:53
Posty: 901 (20/6)
Skąd: Biała Podlaska
Auto: MONDEO MK4 2.0TDCI GHIA ;) , Sachs Herkules i Sparta

Postprzez MarTnes » 10 maja 2011, 09:52

roberto81 napisał(a):Mam pytanie do użytkowników 626 GF. Czy kupując w/w furkę trzeba się liczyć z remontem silnika, mam na myśli niebieski dymek z rana, czy jest to przypadłość tylko GE? Jak jest z waszymi GFkami? Dotyczy was ten problem?


Problem dymienia ponoć dotyczy GF w wersji tylko przed liftem.
Ja mam wersję po lifcie. Zero dymienia. Nigdy nawet najmniejszego.
Oleju też nie ubywa. Zauważyłem, że różnica w stanie na bagnecie pomiędzy wymianami (wymieniam co 10tys. km) to około 0.5cm w dół. I to wszystko :)
I od razu powiem, że z pewnością nie wycieka mi płyn chłodzący do oleju ani na odwrót. Płyn w chłodnicy po 2 latach jest tak samo mocno zielony jakbym go tam przed chwilą wlał. Sprawdzałem zarówno w zbiorniczku jak i w chłodnicy.

Wszystko więc zależy od stanu w jakim się ma samochód. Niestety często stan w jakim się ma zależy też od poprzedniego właściciela, bo jednak większość z nas ma je z rynku wtórnego, i tu niestety ciężko naprawić niedbalstwo poprzednika.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 gru 2008, 21:56
Posty: 102
Skąd: Nysa

Postprzez roberto81 » 10 maja 2011, 11:28

Dobra, ale z tego co wiem to silnik jest ten sam przed i po lifcie, więc dymienie może też występować w rocznikach po 2000r. Coś w nim zmieniali? Kupując furę najlepiej odpalić na zimnym silniku, ale to też nie jest reguła. Naciąłem się tak kupując swoją GE. Odpaliłem na zimnym i zero dymku było. Okazało się później, że oleju było na minimum od bardzo dawna(typ co miał samochód nie zwracał na to uwagi) i po wymianie na nowy czekała mnie niemiła niespodzianka rano <glupek2> . Macie jakieś sprawdzone sposoby żeby mieć pewność czy silnik kwalifikuje się do remontu w GF?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 kwi 2010, 21:56
Posty: 122
Skąd: Otwock
Auto: Mazda 626 2.0L z 1994r
Benzyna+LPG II gen.

Postprzez tadziomaru1 » 10 maja 2011, 18:14

To nie od oleju na minimum nie dymiło, tylko od motodoktorka. Dlatego po wymianie miałeś niespodziankę.
MarTnes pisze że często stan autka zależy od poprzedniego właściciela, no chyba w naszym przypadku zawsze, bo nowej GF-ki to raczej nie kupimy :D To że poliftowe były w czymś lepsze to legendy, bo to była tylko delikatna zmiana wyglądu, wszystkie elementy pasują zamiennie – maska, klapa, lampy, zderzaki, błotniki...
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 12:17
Posty: 1831 (36/30)
Skąd: okolice Radomia
Auto: była 626 GF, będzie 6 GH zastępczaki:
Honda Accord 2,0
Honda Civic 1,4
HONDA CBR 1000RR FIREBLADE 171KM

Postprzez roberto81 » 10 maja 2011, 19:00

Ok, ale od czego się psują te uszczelniacze że później dymi na niebiesko? To nie jest wada fabryczna?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 kwi 2010, 21:56
Posty: 122
Skąd: Otwock
Auto: Mazda 626 2.0L z 1994r
Benzyna+LPG II gen.

Postprzez osabeerladen » 10 maja 2011, 19:12

Witam Mazdowiczów :)

jestem tutaj nowy i mam od razu pytanko ;)
mam możliwość nabycia takiego wozu:Mazda 626 kombi 110KM,2.0 diesel, białe zegary,2001r. (srebrna),sprowadzana od naszych zachodnich sąsiadów, zarejestrowana na kobiete, prawdopodobnie 1 własiciel, 149000km (do 2006r, do 90000km serwisowany w salonie Mazdy później w jakims innym serwisie), bezwypadkowa (jedynie do naprawy/wymiany prawy przedni błotnik+kierunkowskaz – lampa i zderzak o.k....koszt o.k 600PLN).
Cena 2150 + 150ojro za kpl. kół letnich (jeśli się znajdą)+o.k 600PLN za sprowadzenie (benzyna, tablice itp.)

Proszę o poradę, z góry dziękuję.
Ostatnio edytowano 10 maja 2011, 19:18 przez osabeerladen, łącznie edytowano 3 razy
Początkujący
 
Od: 10 maja 2011, 18:59
Posty: 18

Postprzez osabeerladen » 10 maja 2011, 19:14

...zapomniałem dodać, ze przebieg autentyczny bo w TUV z czerwca 2010 jest napisane, ze przebieg wynosi 140515km
Początkujący
 
Od: 10 maja 2011, 18:59
Posty: 18

Postprzez yusuf » 10 maja 2011, 19:15

Ooo, widze, ze mam zaległości. Zapomniałem sprawdzić świece jednak wiem ze na 100% NGK i na 100% cena 57zł komplet bo znalazłem rachunek w kajeciku w którym wszystko sobie notuje:). Co do ubytków oleju, to ja wymieniam swój co 15000 i dopiero po ok 10tys zauważam na bagnecie, ze troszeczkę zaczyna schodzić ze stanu maksymalnego i do 15tys schodzi niecałe 0,5cm . Leje jeszcze syntetyka dexelie ultra 5w30. Dodam, ze sprawdzałem tylko 2 razy, ale szykuje sie do 3 wymiany. Po wskaźniku widze, ze to prawidłowość, bo przejechałem 10k i zaczyna delikatnie być to widać na bagnecie. No i Madzia przed liftowa a żadnego dymienia. Może te dymy to przez to, ze ktoś oszczędził na rozrządzie i nie wymienił uszczelniaczy wałków rozrządu oraz wału korbowego które dzieki Rikiemu teraz wiem, ze też należy wymienić. Swoją droga dzieki za wycenę.
fiat 126p => Ford Fiesta I => Ford Fiesta II (LPG) => Opel Vectra (LPG) => Citroen XM (PB) => VW Passat (LPG) => Volvo V40 (ON) => Mazda 626 GF (LPG). – to są pojazdy którymi jeździłem dłużej niż rok. Mogłem coś pominąć.
Forumowicz
 
Od: 4 kwi 2011, 15:06
Posty: 92
Skąd: Wrocław/Strzelin
Auto: Mazda 626 GF 1.8 (90km) 98r + LPG

Postprzez tha_dogg » 11 maja 2011, 10:24

co do brania oleju to na forum były informacje, że w wersjach poliftowych pierścienie zostały poprawione i problem brania oleju w dużej mierze zniknął. Wiadomo, że każdy silnik można skatować, ale po 2000r jest już zdecydowanie lepiej. Jest zresztą mnóstwo info na forum o dymieniu i braniu oleju.

U mnie po odpaleniu nawet w zimie przez pierwsze parę minut nawet najmniejszego dymka nie puści. Dopiero po paru minutach zaczyna kopcić na biało i tak już kopci, ale dopóki dym nie jest niebieski ani siwy to podobno jest ok :P

Olej wcześniej zalałem niezbyt rozsądnie castrolem półsyntetykiem. Jakieś 3tys km temu zrobiłem płukankę, do tego dexelia 5w30 i oleju nie bierze póki co nic, chicaż dym biały przy niskiej temperaturze jest. :P
Mazda 626 GF 2001r. 2.0 115 km.
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2007, 12:57
Posty: 42
Skąd: Ostrowiec Świętokrzyski/Wrocław
Auto: Mazda 626 GF 2001 2.0 115km Benzyna +gaz

Postprzez Riki » 11 maja 2011, 15:02

Nie istotne który rocznik – każdy FS/FP ma prawo puścić chmurkę jak ma dużo więcej w kołach niż na szafie i śmiga na minerale ;) ........hak do tego nic nie ma.
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5584 (2/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Sepsik » 2 cze 2011, 23:06

witam – moja madzia GF 01' 1840ccm 74kW 225tys-nie bierze ani grama oleju (półsyntetyk) nie ma problemu z zapalaniem. zimą ucieka płyn z chłodnicy – ale to tylko jak webasto uruchamiam co jakis czas.
jedyny mankament :( to korozja :( klapa kombiaka zgnita, nadkola przeżarte – mechanicznie jest zajefajna... spalanie prawie zawsze 8,90 L na 100km (z klimą) – bez klimy nie wiem czy mniej – jedynie co wkurza to brak mocy przy klimie...

jakieś pytania to gg 2659926 -chętnie wymienię się doświadczeniem
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 17 cze 2008, 09:00
Posty: 6
Auto: Madzia 626 2001 1840ccm FP

Postprzez chudya » 4 cze 2011, 13:13

Taki mały OT...

osabeerladen napisał(a):Witam Mazdowiczów :)
(jedynie do naprawy/wymiany prawy przedni błotnik+kierunkowskaz

W Polsce, jeśli tylko się da naciągnąć i wyklepać, auto robi się oczywiście bezwypadkowe...
Artur
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lis 2007, 17:40
Posty: 122 (4/3)
Skąd: Zamość
Auto: 626 GF 2,0 136KM '01
była: 323F BG 1,8i 16V 103KM

Postprzez yusuf » 5 cze 2011, 10:20

Sepsik napisał(a):witam – moja madzia GF 01' 1840ccm 74kW 225tys-nie bierze ani grama oleju (półsyntetyk) nie ma problemu z zapalaniem. zimą ucieka płyn z chłodnicy – ale to tylko jak webasto uruchamiam co jakis czas.
jedyny mankament :( to korozja :( klapa kombiaka zgnita, nadkola przeżarte – mechanicznie jest zajefajna... spalanie prawie zawsze 8,90 L na 100km (z klimą) – bez klimy nie wiem czy mniej – jedynie co wkurza to brak mocy przy klimie...

jakieś pytania to gg 2659926 -chętnie wymienię się doświadczeniem


Mam starszy sprzęt od Ciebie (98r), ale nigdzie (!!!) nie mam żadnego ogniska rdzy. Duma mnie wypełnia gdy staje obok mazd 6 lub 3 znajomych, które mają zgniłe błotniki, lub rudy wychodzi z pod uszczelek szyb. Nic mi nie cieknie, nie ubywa. Nie mam webasto, a utrata mocy na klimatyzacji prawie niezauważalna. Jedynie przy wyższych prędkościach i jak chce wyprzedzać czuje, ze trochę słabsza jest. Ostatnio tylko mi ją porysował jakis baran na parkingu gwoździem i boję sie, ze tam może rdza wychodzić.
fiat 126p => Ford Fiesta I => Ford Fiesta II (LPG) => Opel Vectra (LPG) => Citroen XM (PB) => VW Passat (LPG) => Volvo V40 (ON) => Mazda 626 GF (LPG). – to są pojazdy którymi jeździłem dłużej niż rok. Mogłem coś pominąć.
Forumowicz
 
Od: 4 kwi 2011, 15:06
Posty: 92
Skąd: Wrocław/Strzelin
Auto: Mazda 626 GF 1.8 (90km) 98r + LPG

PostTen post został usunięty przez siegu 5 cze 2011, 20:25.
Powód: dubel postu

Postprzez Dominator » 5 cze 2011, 10:45

yusuf napisał(a):
Sepsik napisał(a):witam – moja madzia GF 01' 1840ccm 74kW 225tys-nie bierze ani grama oleju (półsyntetyk) nie ma problemu z zapalaniem. zimą ucieka płyn z chłodnicy – ale to tylko jak webasto uruchamiam co jakis czas.
jedyny mankament :( to korozja :( klapa kombiaka zgnita, nadkola przeżarte – mechanicznie jest zajefajna... spalanie prawie zawsze 8,90 L na 100km (z klimą) – bez klimy nie wiem czy mniej – jedynie co wkurza to brak mocy przy klimie...

jakieś pytania to gg 2659926 -chętnie wymienię się doświadczeniem


Mam starszy sprzęt od Ciebie (98r), ale nigdzie (!!!) nie mam żadnego ogniska rdzy. Duma mnie wypełnia gdy staje obok mazd 6 lub 3 znajomych, które mają zgniłe błotniki, lub rudy wychodzi z pod uszczelek szyb. Nic mi nie cieknie, nie ubywa. Nie mam webasto, a utrata mocy na klimatyzacji prawie niezauważalna. Jedynie przy wyższych prędkościach i jak chce wyprzedzać czuje, ze trochę słabsza jest. Ostatnio tylko mi ją porysował jakis baran na parkingu gwoździem i boję sie, ze tam może rdza wychodzić.

Zabezpiecz tą rysę jakims lakierem jeśli jest głęboka, lub tymczasowo czymś prowizorycznie.. jeśli chcesz oczywiście sie cieszyć z tego, że chyba trafiłeś na wyjątkowy egzemplarz. większość nie ma tyle szczęścia :)
...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2011, 23:36
Posty: 4908 (66/68)
Skąd: Bielsko-Biała/KR/KTA
Auto: Accord 8 2.2 gnojówka

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6