Mazda 626 (GF / GW) – Opinie i Informacje

Mazda 626 1998–2002

Postprzez zagloba1987 » 11 gru 2010, 22:54

Dzięki za sprostowanie :) Co 10 000 wymiana oleju i filtrów to standard więc przy LPG bedzie podobnie. Montażysta ponoć jest bardzo dobry więc powinno być ok :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2010, 17:16
Posty: 45
Skąd: Kraków/Kielce
Auto: Mazda 626 2.0 136 KM

Postprzez brevo » 13 gru 2010, 10:25

AlbatrosGrodno napisał(a):
brevo napisał(a):orki użytkownicy diesli, ale prawda jest okrutna...diesle są do bani..wymienie tylko turbina, dwumas, wtryski...dziekuję.

Oj,z racji tego że masz nową instalację LPG i Twój silnik jeszcze nie poznał co to za "dobrodziejstwo" nie będę kipiał ze śmiechu.
Kręć na tym swoim LPG do 5.000 tyś/obr silnik to niedługo poznasz cenę regeneracji głowicy.


Mam bardzo dobrze skalibrowane lpg, tak jak pisałem montażysta nie robił tego na słuch jak w 80% przypadków (ale o dziwo i tak większość jeździ dobrze ;) )tylko auto było na hamowni. Nie będę robił reklamy, ale w Łodzi są od 20 lat i maja dobra renomę.
piszesz, że poznam cenę regeneracji głowicy? Znam takową i nie z doświadczenia tylko przewidziałem , iż cos takiego może nastąpić, lecz wiedz jedno koszty będą niższe niż np dwumas w dieslu. poza tym paliwo w Polsce jest naprawdę zlej jakości (podobno naj na statoil jako jedyni mają oryginalne z Norwegii) A to co zaoszczędzę jeżdżąc na LPG jest niewspółmierne to POZORNYCH "oszczędności" jazdy dieslem. BYW w normalnych warunkach nie kręcę 5000 obrotów bo i po co, jeśli chciałbym jeździć szybciej to przełącze na benę, ale póki co na LPG nic się nie dzieje (12000km, w kieszeni ponad 2000 tys :) ).
Aby ten post nie brzmiał tak lekko kąśliwie jak Twój, wierz mi, temat przerabiałem również z dieslem. Miałem 2.0 w Rover 75 bardzo fajne auto,ale problem z częściami pozorna oszczędność.
oczywiście życzę jak najdłuższego korzystania z Mazdy w dieslu i aby nie sprawiała kłopotów.
ja natomiast wolę korzystać z faktu , iż diesla kupują osoby, które kręcą więcej niż 30000 rocznie, a na benie często mniej i korzystać z mitów o LPG. teraz są dużo lepsze instalację niż powiedzmy nawet 5 lat temu, poza tym Niemcy, którzy tak chętnie kupują diesle równie chętnie zaczęli przesiadać się na auta z LPG/CNG.

pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 6 gru 2010, 17:37
Posty: 11
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 6 GH 2,5 MZR 170 KM 2008r.

Postprzez Riki » 13 gru 2010, 23:02

brevo napisał(a):dwumas


Z pewnością w DiTD takowy zobaczysz.......... :D
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5584 (2/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez zagloba1987 » 13 gru 2010, 23:18

Kurde, jestem w tyle... nawet nie wiem co to jest ten cały dwumas <glupek2> ale szczerze mówiąc... mam to w pupie ;P Oczywiście dopóki się nie zepsuje <nie powiem> <płacze>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2010, 17:16
Posty: 45
Skąd: Kraków/Kielce
Auto: Mazda 626 2.0 136 KM

Postprzez Riki » 14 gru 2010, 00:36

Spokojnie – w FSie tego tez nie ma :D

W poradniku –> dział Diesel jest dokładnie opisane co to dwumas :) zachęcam do lektury.

Pierwsze 100.000km za nami... :) nigdy nie zawiodła, jestem zadowolony. Teraz dobijamy do licznikowych 300.000 ;)
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5584 (2/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez brevo » 14 gru 2010, 09:07

Riki napisał(a):Z pewnością w DiTD takowy zobaczysz.......... :D


no na szczęście tego nie ma w tym silniku, ale koledze niedawno padło więc tak mi się z dieslem skojarzyło :)
Początkujący
 
Od: 6 gru 2010, 17:37
Posty: 11
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 6 GH 2,5 MZR 170 KM 2008r.

Postprzez gazparts » 25 gru 2010, 10:41

Jasiu19 napisał(a):150.000 przejechane na gazie osobiście przeze mnie i mojego ojca :) a silnik cacy był :D jak sie dba o instalacje to nic sie nie psuje

Dokładnie ja GW FS em na gazie przejechałem 130 tys km i śmigało wzorowo i nic się nie psuło :)
dlatego teraz mam dwie MPV-ki z FS-em :D
bananmin
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 24 gru 2006, 11:49
Posty: 989 (1/9)
Skąd: BUSKO KIELCE gdzieś pomiędzy
Auto: było BA, GF, GW LW fs i L3 MURANO i VOLVO v50T, S-Max 2,5Ljest ESCAPE 2l TURBO i Warrior 1700

Postprzez Bandit » 27 gru 2010, 12:26

Riki napisał(a):Z pewnością w DiTD takowy zobaczysz..........

Tak, tak u mnie leży zaraz koło DPFu w bagażniku hahaha
You see, in this world there's two kinds of people, my friend:
Those with loaded guns and those who dig. You dig.

Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2010, 19:04
Posty: 4424 (9/13)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Obecnie:
znowu Oplem / za kare :(
Astra Bertone 2.2 coupe

Dawniej:
126p,
Escort Mk5,
626 GF,
323F BG,
Audi 80 B4,
Matiz,
Agila
Mazda 2 DY

Postprzez helodor » 29 gru 2010, 20:46

Witam
Jestem nowym forumowiczem, interesuje mnie 626 ostatniej generacji i chciałbym sie dowiedziec jak to jest z silnikami benzynowymi w tym modelu. Zaniepokoiłem się informacją o "braniu oleju" i dlatego prosze o odpowiedź czy wszystkie benzyniaki 626 biorą? Czy któryś silnik szczególnie jest podatny? A może w innym nie ma tego problemu? Obecnie mam primere p11, na blacie 216 tkm i nie bierze kropli. Dlatego nie chciałbym się rozczarować

Będę wdzięczny za wszelkie informacje
pzdr
helodor :)
helodor
 

Postprzez rumunn95 » 29 gru 2010, 22:04

zostan przy niej :)
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2009, 16:53
Posty: 901 (20/6)
Skąd: Biała Podlaska
Auto: MONDEO MK4 2.0TDCI GHIA ;) , Sachs Herkules i Sparta

Postprzez Radex » 29 gru 2010, 23:23

helodor napisał(a):Witam
Jestem nowym forumowiczem, interesuje mnie 626 ostatniej generacji i chciałbym sie dowiedziec jak to jest z silnikami benzynowymi w tym modelu. Zaniepokoiłem się informacją o "braniu oleju" i dlatego prosze o odpowiedź czy wszystkie benzyniaki 626 biorą? Czy któryś silnik szczególnie jest podatny? A może w innym nie ma tego problemu? Obecnie mam primere p11, na blacie 216 tkm i nie bierze kropli. Dlatego nie chciałbym się rozczarować

Będę wdzięczny za wszelkie informacje
pzdr
helodor :)

mi tez nie bierze ani grama, w przedliftowej 626 GF tez mi nie brala.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2007, 23:24
Posty: 8982 (46/30)
Skąd: Zawiercie
Auto: Bunia

Postprzez zagloba1987 » 30 gru 2010, 20:31

Co prawda na razie trochę ponad 2 miesiące tylko jeżdżę 626 ale z tego co mi znajomi mówili to silnik kropelki nie bierze... póki co u mnie stan też jest identyczny z tym co był po wlewie. Ja bym się tym na twoim miejscu nie martwił. Jak chcesz autko wymienić na 626 nie ryzykujesz wiele. :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2010, 17:16
Posty: 45
Skąd: Kraków/Kielce
Auto: Mazda 626 2.0 136 KM

Postprzez tadziomaru1 » 30 gru 2010, 20:34

Moje obydwa także nie biorą <spoko>
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 12:17
Posty: 1831 (36/30)
Skąd: okolice Radomia
Auto: była 626 GF, będzie 6 GH zastępczaki:
Honda Accord 2,0
Honda Civic 1,4
HONDA CBR 1000RR FIREBLADE 171KM

Postprzez Sadek_PL » 9 sty 2011, 13:55

Witam, jestem nowym użytkownikiem i zarazem od listopada posiadaczem Mazdy 626 97r 2.0 benzyna + lpg. Przebieg niestety dosyć sporawy 215 tys ale silnik pracuje jak laleczka, jednak czytałem że wielu osobom te modele biorą olej czy to prawda czy mit? I czy silniki są w tych modelach dość żywotne czy pomału rozglądać się za silnikiem? Osobiście jestem zadowolony z Mazdy, prowadzi się na prawdę doskonale i wystarczająca moc jak na polskie drogi, jednak jedyny minus to że od grudnia samochód bierze olej ;/ dlatego pytam się fachowców :)
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2010, 14:33
Posty: 136
Skąd: Kraśnik/ Warszawa
Auto: Mazda 626 GF 97r 2.0 pb + lpg – 115KM

Postprzez tadziomaru1 » 9 sty 2011, 18:18

A czytałeś chłopie wszystko powyżej?
Przebieg jak na ten rok wcale nie masz taki duży, raczej powiedziałbym, realny. Przeważnie wszystkie auta do sprzedaży mają cofnięty o 100 tys i wtedy jest gicio <lol> , ludzie się cieszą jakie to cudo kupili, naiwniacy hahaha .
Wymieniałeś olej? Jeśli tak, to na dobry, czy jakieś g...? Bardzo możliwe, że jak wymieniałeś olej po zakupie, to wylałeś motodoktorka ze starym olejem i dlatego teraz bieże. Niestety, łobuzy dolewają to świństwo żeby silniki do sprzedania były cacy.
Kolejna sprawa – dużo Ci tego oleju bieże?
Z doświadczenia własnego i wielu Kolegów z tego i suzuki forum polecam Ci olej valvoline maxlife. Jest to specjalny olej do silników o przebiegu pow 100 tys km. Zmień, nawet drugi raz, bo naprawdę warto <spoko>.
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 12:17
Posty: 1831 (36/30)
Skąd: okolice Radomia
Auto: była 626 GF, będzie 6 GH zastępczaki:
Honda Accord 2,0
Honda Civic 1,4
HONDA CBR 1000RR FIREBLADE 171KM

Postprzez Radex » 9 sty 2011, 21:28

Sadek_PL napisał(a):Przebieg niestety dosyć sporawy 215 tys
co Ty pierniczysz jaki sporawy? obudź się człowieku, ile byś chciał 100tys IGIEŁKA, OKAZJA itd?? <glupek2>
215tys w ciagu 13lat to wrecz nie duzo.
kolejny co sie u handlarzy naooglądał okazji.
jak znam zycie to Twoje auto ma 315tys albo wiecej i silnik jest juz wyeksploatowany dlatego bierze Ci olej.
sugeruje poczytac zwlaszcza wątek olejowy, moze zmienic olej na inny
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2007, 23:24
Posty: 8982 (46/30)
Skąd: Zawiercie
Auto: Bunia

Postprzez rumunn95 » 9 sty 2011, 23:37

a ja proponuje remont gory i dolu przy okazji ,olej tu raczej nic nie da chyba ze dosypiesz zelatyny czy cuś <lol> <lol>
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2009, 16:53
Posty: 901 (20/6)
Skąd: Biała Podlaska
Auto: MONDEO MK4 2.0TDCI GHIA ;) , Sachs Herkules i Sparta

Postprzez Sadek_PL » 10 sty 2011, 11:37

Radex napisał(a):jak znam zycie to Twoje auto ma 315tys albo wiecej i silnik jest juz wyeksploatowany dlatego bierze Ci olej.


i to tutaj jesteś w błędzie przebieg jest realny – sprawdzany.

tadziomaru1 napisał(a):Wymieniałeś olej? Jeśli tak, to na dobry, czy jakieś g...?


Owszem, teraz jeżdzę na Castrol półsyntetyk 10W40


tadziomaru1 napisał(a):Kolejna sprawa – dużo Ci tego oleju bieże?


no nie cały 1L na 1000km

rumunn95 napisał(a):a ja proponuje remont gory i dolu


Również o tym myślałem...
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2010, 14:33
Posty: 136
Skąd: Kraśnik/ Warszawa
Auto: Mazda 626 GF 97r 2.0 pb + lpg – 115KM

Postprzez zagloba1987 » 10 sty 2011, 12:48

NIE DA SIĘ sprawdzić przebiegu. Książki serwisowe podrabiają, o ile od ojca lub brata nie kupiłeś to wierz mi że przebieg mógł być robiony w te i we wte. Przy 200 tyś nie powinien kropelki oleju brać.

Sadek_PL napisał(a):Owszem, teraz jeżdzę na Castrol półsyntetyk 10W40


Jeśli bierze ci olej to ZDECYDOWANIE I TYLKO trzeba jeździć na oleju mineralnym. Żadne syntetyki i półsyntetyki. Firma jest sprawą drugorzędną, ja osobiście jeżdżę na Petro Canadzie i uważam że olej jest fantastyczny. Valvoline polecany przez kolegów też jest świetny.

Sadek_PL napisał(a):no nie cały 1L na 1000km


To jest sporo. Nie powinien aż tyle silnik benzynowy brać. Gdzieś kiedyś widziałem statystyki silników benzynowych odnośnie brania oleju przy konkretnych kilkometrażach w samochodach japońskich. Z tego co pamiętam pierwsze z nich (bodajże Isuzu) brały olej po 225tys km. Ale były to wielkości rzędu 0,3l na 1000 km. Mazda była dalej w stawce pewnie gdzieś w okolicach 300 tys. Przyjrzyj się dokładnie, może ci ten olej wycieka? Postaw auto gdzieś na betonie po dłuższej jeździe i niech postoi z 12h i potem zobacz czy nie ma żadnych plamek/plamki. Aż mi się nie chce wierzyć że litr może brać ;/ sprinter z 99 roku w dieslu z przebiegiem 450 000 bierze 3l...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2010, 17:16
Posty: 45
Skąd: Kraków/Kielce
Auto: Mazda 626 2.0 136 KM

Postprzez Sadek_PL » 10 sty 2011, 17:26

zagloba1987 napisał(a):Przyjrzyj się dokładnie, może ci ten olej wycieka? Postaw auto gdzieś na betonie po dłuższej jeździe i niech postoi z 12h i potem zobacz czy nie ma żadnych plamek/plamki.


No naprawdę dodatkowo puszcza niebieską chmurę dymu na zimnym silniku, po jakiś 3 minutach jest już ok. Samochód zostawiałem właśnie w ten sposób i nic...na razie dolałem mu oleju i zobaczymy...
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2010, 14:33
Posty: 136
Skąd: Kraśnik/ Warszawa
Auto: Mazda 626 GF 97r 2.0 pb + lpg – 115KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6