Co was irytuje w waszych gf/gw

Mazda 626 1998–2002

Postprzez Mirecki67 » 18 mar 2014, 22:19

Moje sprzęgło bardzo nisko bierze, już przy samej podłodze. Czy to norma? Kupiłem auto tydzień temu i nie bardzo wiem czego się po nim spodziewać?
Proszę o opinie o sprzęgle.
Początkujący
 
Od: 18 mar 2014, 14:19
Posty: 4 (1/0)
Auto: Mazda 626 2,0 benzyna1998
115 KM

Postprzez grzech_z » 19 mar 2014, 08:27

Mirecki67 napisał(a):Kupiłem auto tydzień temu i nie bardzo wiem czego się po nim spodziewać?


Jak byś napisał z jakim przebiegiem ją kupiłeś to może ktoś by Ci napisał czego się spodziewać po sprzęgle. Generalnie jak nie ciągnie to jeździć i się nie przejmować :)
szerokości
grzech
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2011, 10:08
Posty: 903 (2/28)
Skąd: Kanie
Auto: 626; 99r; 2.0; 136KM

Postprzez misthunt3r » 19 mar 2014, 09:11

Mirecki67 napisał(a):Moje sprzęgło bardzo nisko bierze, już przy samej podłodze. Czy to norma? Kupiłem auto tydzień temu i nie bardzo wiem czego się po nim spodziewać?
Proszę o opinie o sprzęgle.


Hej, ja jeżdżę podobną Madzią od 2 tygodni i sprzęgło rzeczywiście jest niskie. Ale wiem, że to nie wada, bo poprzedni właściciel je zrobił w zeszłym roku i śmiga sprawnie, po prostu łapie tak nisko. Totalna odmiana po starym Fordzie gdzie było dokładnie odwrotnie.
Początkujący
 
Od: 13 lut 2014, 13:48
Posty: 15
Skąd: Toruń
Auto: Mazda 626 GF 1,8 '98

Postprzez tadziomaru1 » 19 mar 2014, 17:51

grzech_z napisał(a):
Mirecki67 napisał(a):Kupiłem auto tydzień temu i nie bardzo wiem czego się po nim spodziewać?


Jak byś napisał z jakim przebiegiem ją kupiłeś to może ktoś by Ci napisał czego się spodziewać po sprzęgle.

Hmmm... To nie takie proste... Zależy od tego jaka była korekta przebiegu, znane mi minimum to 124 tys, maximum 650 tys, więc to nadal wróżenie. Przy mojej nie jestem pewien, ale chyba brało w połowie, jak ją sprzedawałem, to miała 106 tys nalatane, bez korekty. Natomiast w Pastuchu bierze bardzo wysoko.
W każdym razie można sprzęgło wyregulować, ostatnio podciągałem szwagrowi w szóstce, bo już sierotki biegów nie mogły wrzucać... :D
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 11:17
Posty: 1831 (36/30)
Skąd: okolice Radomia
Auto: była 626 GF, będzie 6 GH zastępczaki:
Honda Accord 2,0
Honda Civic 1,4
HONDA CBR 1000RR FIREBLADE 171KM

Postprzez grzech_z » 20 mar 2014, 08:32

tadziomaru1 napisał(a):Hmmm... To nie takie proste... Zależy od tego jaka była korekta przebiegu...
...bo już sierotki biegów nie mogły wrzucać... :D


Założyłem na początek, że bez korekty <glupek2> :)
Gdyby mógł do Ciebie podjechać podciągnąć to spoko ale jak ma z tym iść do jakiegoś "innego" mechanika to lepiej niech tego nie rusza – jak działa :)
szerokości
grzech
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2011, 10:08
Posty: 903 (2/28)
Skąd: Kanie
Auto: 626; 99r; 2.0; 136KM

Postprzez miro62 » 20 mar 2014, 09:27

Nie jest to skomplikowane <czytaj> można się pobawić samemu ;)

Obrazek
Obrazek
miro62
 

Postprzez tadziomaru1 » 20 mar 2014, 20:21

miro62 napisał(a):Nie jest to skomplikowane <czytaj> można się pobawić samemu

Jasne! Wystarczą dwa kluczyki, płaskie 10-tki i latarka, jak wsadzisz tam baniak żeby było coś widać. <spoko>
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 11:17
Posty: 1831 (36/30)
Skąd: okolice Radomia
Auto: była 626 GF, będzie 6 GH zastępczaki:
Honda Accord 2,0
Honda Civic 1,4
HONDA CBR 1000RR FIREBLADE 171KM

Postprzez alk80 » 20 mar 2014, 20:31

Mirecki67 napisał(a):Moje sprzęgło bardzo nisko bierze, już przy samej podłodze. Czy to norma? Kupiłem auto tydzień temu i nie bardzo wiem czego się po nim spodziewać
gdyby to było zużyte sprzęgło to łapało by w górze albo nawet ślizgało by się, jeśli łapie mocno w dole to raczej wina zapowietrzonego układu albo zużytego jednego z elementów, np wysprzęglika
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 11:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez Mirecki67 » 20 mar 2014, 21:31

Przy zakupie było 191.000 km. Może to wynika z przesiadki z Peugeot 307. Mechanik mi mówił, że tutaj jest sprzęgło hydrauliczne a nie na lince. Szukałem już na forum podpowiedzi odnośnie sprzęgła i podobnym problemem. Może muszę "dograć" się z moim nowym autem i wyczuć je po prostu. Jednak czasami stojąc na czerwonym jest problem (mały) z wrzuceniem jedynki :( . Generalnie auto odbieram bardzo pozytywnie. Wybieram się w dłuższą podróż i ciągle rozważam czy włożyć kasę w nowe sprzęgło czy ryzykować.
Dzięki za włączenie się do dyskusji. Będę nadal śledził Wasze wypowiedzi. Może ktoś jest z Bydgoszczy lub okolic? Wiem, że jeden z Moderatorów jest z Osielska, pisałem ale bez odzewu.
Pozdrawiam.
Początkujący
 
Od: 18 mar 2014, 14:19
Posty: 4 (1/0)
Auto: Mazda 626 2,0 benzyna1998
115 KM

Postprzez miro62 » 20 mar 2014, 22:11

Mirecki67 napisał(a): Jednak czasami stojąc na czerwonym jest problem (mały) z wrzuceniem jedynki :(

Miałem ten problem u siebie <oczy> problemem okazał się płyn hamulcowy (ten sam do sprzęgła) był mocno zawilgocony. Po wymianie na świeży w całym układzie – sprzęgło/hamulce, problem już nie istnieje ;) i wszystko jest <spoko>
miro62
 

Postprzez tadziomaru1 » 21 mar 2014, 22:33

Mirecki67 napisał(a):Przy zakupie było 191.000 km. Może to wynika z przesiadki z Peugeot 307. Mechanik mi mówił, że tutaj jest sprzęgło hydrauliczne a nie na lince. Szukałem już na forum podpowiedzi odnośnie sprzęgła i podobnym problemem. Może muszę "dograć" się z moim nowym autem i wyczuć je po prostu. Jednak czasami stojąc na czerwonym jest problem (mały) z wrzuceniem jedynki :( . Generalnie auto odbieram bardzo pozytywnie. Wybieram się w dłuższą podróż i ciągle rozważam czy włożyć kasę w nowe sprzęgło czy ryzykować.
Dzięki za włączenie się do dyskusji. Będę nadal śledził Wasze wypowiedzi.

Podciągnij, do cholery, to sprzęgło człowieku! Albo wymień płyn i odpowietrz układ. Gwarantuję Ci, że na swoim sprzęgle jeszcze długo pojeździsz.
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 11:17
Posty: 1831 (36/30)
Skąd: okolice Radomia
Auto: była 626 GF, będzie 6 GH zastępczaki:
Honda Accord 2,0
Honda Civic 1,4
HONDA CBR 1000RR FIREBLADE 171KM

Postprzez Mirecki67 » 22 mar 2014, 21:38

Hej kolego Tadziumaro1 dziękuję za podpowiedzi, ale czemu tak nerwowo reagujesz? Chyba, że źle odbieram Twój tekst. Doceniam Twoje doświadczenie i z pewnością zacznę od płynu i regulacji. Pozdrawiam serdecznie :D
Początkujący
 
Od: 18 mar 2014, 14:19
Posty: 4 (1/0)
Auto: Mazda 626 2,0 benzyna1998
115 KM

Postprzez alk80 » 22 mar 2014, 22:05

temat wątku jest "co was irytuje", to odpowiedział podirytowany <lol> ;P
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 11:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez pioczel » 23 mar 2014, 09:52

też miałem problem z niskim sprzęgłem ,często było ciężko wrzucić 1 ,czasem zazgrzytał ....diagnoza była jedna -kończy się sprzęgło,przebieg mam 202 na liczniku,nie wiem ile realnie...jednak zajrzałem do wysprzeglika(wiecie ciężkie dojscie) i tam mokro było :D .Kupiłem nowy w IC -koszt 32 zł za ABE ,wymieniłem z sprzęgło znowu OK...WIĘC Panowie najpierw proszę sprawdzić czy wysprzęglik nie puszcza :D
Madzia 626 Gf diTd-101 KM 1999 r
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sie 2010, 20:59
Posty: 187 (1/0)
Skąd: Zabrze
Auto: Mazda 626 sedan Gf DiTd '99
101KM,Skoda Fabia II 1.4 '10

Postprzez alk80 » 23 mar 2014, 10:11

przecież napisałem wcześniej
alk80 napisał(a):gdyby to było zużyte sprzęgło to łapało by w górze albo nawet ślizgało by się
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 11:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez miro62 » 23 mar 2014, 10:35

pioczel napisał(a):zajrzałem do wysprzeglika(wiecie ciężkie dojscie)

Ciężkie <co?> Zajrzyj do 323F to zmienisz zdanie <faja> ......................... ;)
miro62
 

Postprzez tadziomaru1 » 23 mar 2014, 16:40

Mirecki67 napisał(a): Chyba, że źle odbieram Twój tekst.

<ok> <spoko> :D
alk80 napisał(a):temat wątku jest "co was irytuje", to odpowiedział podirytowany <lol> ;P

<spoko> hahaha
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 11:17
Posty: 1831 (36/30)
Skąd: okolice Radomia
Auto: była 626 GF, będzie 6 GH zastępczaki:
Honda Accord 2,0
Honda Civic 1,4
HONDA CBR 1000RR FIREBLADE 171KM

Postprzez MegaZmiya » 10 sie 2014, 23:02

Mazda 626 2.0 DiTD 2001r. po lifcie.

Ręczny i tylne hamulce do naprawy. Ręczny nie trzyma, tylne słabe.
Żeby ruszyć tą Madzią to trzeba dać gaz do dechy. Jak da się gazu delikatnie to lubi gasnąć albo zbierać się pół godziny.
Muli poniżej 2000 obrotów.
Słabe wyciszenie wnętrza.
Podłokietnik. Jeszcze ma rację bytu w trasie jak jedzie się ze stałą prędkością ale normalnie jest za długi i przeszkadza w zmianie biegów.
Głębokie sprzęgło. Nie jest to aż tak irytujące ale czasem jak jeździ mój tata to przy zmianie biegów Madzia lubi krzyknąć "ała" ;)
Nadkola z tyłu i rudość.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 wrz 2012, 16:40
Posty: 110 (4/1)
Auto: Mazda 626 GF, 2.0 DiTD 90 KM '00

Postprzez alk80 » 11 sie 2014, 07:12

MegaZmiya napisał(a):Żeby ruszyć tą Madzią to trzeba dać gaz do dechy. Jak da się gazu delikatnie to lubi gasnąć albo zbierać się pół godziny
widocznie kilkanaście koników zdechło, bo ja przyzwyczajony do GW to raczej przy ruszaniu gaszę każde inne auto
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 11:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez sebekle » 11 sie 2014, 16:08

tak to jest jak się kupi złom albo zajedzie bez miłości a potem takie opinie powstają
Forumowicz
 
Od: 1 mar 2014, 01:28
Posty: 1047 (27/32)
Skąd: Słupsk
Auto: Mazda 626 GF FS +automat+lpg 1998r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6